YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ZASIARCZONY AKUMULATOR
Autor Wiadomość
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2011-09-30, 09:15   ZASIARCZONY AKUMULATOR

Przez awarię jakiegoś elementu elektryki (temat obszernie opisany TUTAJ ) siadł mi praktycznie do zera akumulator. Wczoraj w końcu postanowiłem wyciągnąć go z Yadźki i naładować, bo w weekend chciałem zrobić pomiary, co tak naprawdę padło mi w moto. Kiedy podłączyłem go do ładowarki mikroprocesorowej zapaliła mi się kontrolka "Trwa proces odsiarczania". Wszystko by było ok, gdyby nie fakt, że proces ten trwa już ponad 12 godzin i nadal nie ładuje mi akumulatora. Nie wiem, o co kaman... :nie_wiem:
Przed podłączeniem do ładowarki zmierzyłem miernikiem Voltarz akumulatora i pokazało mi 10,8V, co jak na fakt, iż praktycznie padł do zera uznaję za i tak dobry rezultat.
Przerabiał może ktoś coś podobnego?
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-11-07, 22:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-09-30, 09:17   

Akumulator umarł. ;/
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2011-09-30, 09:34   

No ale pokazuje mi 10,8V... Qufa.... :buuu:
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-09-30, 09:42   

moondek, to nic nie znaczy - wiecej nie dostaniesz. Jaki jego wiek, choć to też nie wiele znaczy.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2011-09-30, 09:55   

No ale on ma pół roku, kupiłem go w kwietniu, do tej pory działał bez zarzutu, nawet w dniu, kiedy mi coś się zchrzaniłu odpalił bez zarzutu. Nic nie wskazywało na to, że coś jest nie tak... Qufa, kolejny wydatek... :evil:
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 58
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 1557
Skąd: Nomad
Wysłany: 2011-09-30, 10:08   

Moondziu,poczytaj tutaj:http://poszukaj.elektroda.pl/szukaj,zasiarczenie-akumulatora.html
Jak aku ma pół roku,to chyba gwarancja i wymiana?
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-09-30, 10:47   

HELLOWEEN napisał/a:
Moondziu,poczytaj tutaj:http://poszukaj.elektroda.pl/szukaj,zasiarczenie-akumulatora.html
Jak aku ma pół roku,to chyba gwarancja i wymiana?

no nie wiem. Jak zasiarczony, tzn. permanentnie niedoładowany, a to moze być uznane jako nieprawidłowa eksploatacja.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-09-30, 12:10   

moondek napisał/a:
Przerabiał może ktoś coś podobnego?


Ładowarka mikroprocesorowa, a miałem dwie nie ruszy go za cholerę( a tak ładnie opisują w instrukcji, że ładuje nawet całkowicie wyładowane akumulatory-tylko co rozumiał przez całkowicie rozładowany akumulator piszący instrukcję :nie_wiem: ) . Musisz dać mu lekkiego kopa zwykłym prostownikiem. Jak złapie napięcie to mikroprocesorowa zacznie ładowac, ale czy akumulator nadaje się do pracy :nie_wiem: . Ja raz w 650 -tce zostawiłem na światłach i padł. Z Vaaksem wzięliśmy go na pych, poszedł. Dojechałem i trzymał, ale krótko. Nigdy nie naładowywał się na maks. Poszedł do utylizacji i kupiłem nowy.

[ Dodano: 2011-09-30, 12:13 ]
Cytat:
Jak zasiarczony, tzn. permanentnie niedoładowany, a to moze być uznane jako nieprawidłowa eksploatacja.
_________________


jak podjedzie motocyklem i zmierzą prąd ładowania i będzie OK, to znaczy, że prawidłowa eksploatacja, a gówniany akumulator.
Oczywiście zaraz się zrobią schody, a ma Pan rachunek z warsztatu motocyklowego który zakładał Panu akumulator?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2011-09-30, 12:42   

witek1965 napisał/a:
a ma Pan rachunek z warsztatu motocyklowego który zakładał Panu akumulator?

Taaaa... mam.... zaraz go wystawię :)
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2011-09-30, 14:53   

Zgadzam sie ze ładowarka procesorowa go nie ruszy . Mnie zima alarm , rozładowal akumulator , napiecie spadło poniezej 4,5v . Trzymalem go na takiej smiesznej ładowareczcei ze dwa dni i nic sie nie naładował . W koncu zawizłem go do kolegi elektryka , popiąl go pod duzy prostownik ładował z 12 godzin i się naładował . Teraz jak moto stoi w tygodniu to po podłaczam je po ładowarke i tak sobie stoi . NIe miałem problemów z odpaleniem . Wiec moze aku jest do uratowania , tylko trzeba je dobrze naładowałc .
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 
 
Etek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 47
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 509
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-30, 15:03   

moondek - to i tak się ciesz.... ja wymieniłem 3 akumulatorki zanim dotarłem do regulatora....
_________________

 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2011-09-30, 15:04   

I tak Kostass chyba zrobię. Gadałem już z elektrykiem u mnie w firmie i powiedział, żeby go przywieźć, bo może jeszcze nic straconego :)
Etek napisał/a:
moondek - to i tak się ciesz.... ja wymieniłem 3 akumulatorki zanim dotarłem do regulatora....

Dobrze, że jakiś czas temu zalogowałeś się na tym forum :pokooj:
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2011-09-30, 15:11   

Powinni go uratowac , w sumie teraz nie masz juz nic do stracenia . A swoja drogą to dobrze sie zaopatrzyc w dobra inteligentna ładowarke i doładowywać aku zima .
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2011-09-30, 15:30   

Na zimę to ja w ogóle wyciągam akumulator i trzymam go w ciepłym miejscu :)
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2011-09-30, 15:43   

Ja cały motor trzymam w ciepłym miejscu i przestałem wyciagac aku odkad mam ładowarke .

[ Dodano: 2011-09-30, 15:44 ]
miejmy nadzieje ze uratujesz akumulator
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-09-30, 16:30   

moondek napisał/a:
witek1965 napisał/a:
a ma Pan rachunek z warsztatu motocyklowego który zakładał Panu akumulator?

Taaaa... mam.... zaraz go wystawię :)


własnie w taki sposób odbijają sklepy piłeczkę od siebie.
Dokładnie w ten sposób napisali mi odnośnie lightbarów.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2011-09-30, 17:02   

U mnie aku w puszcze stracił właściwości na 70% po roku uzytkowania.
Oddałem na gwarancji, stwierdzili brunatny elektrolit i ubytki w płytach, diagnoza - "za intensywnie eksploatowany".
Może to i racja, bo odpalam auto z 10-20 razy dziennie.
Oczywiście nie wymienili.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-09-30, 17:16   

Merlin napisał/a:
"za intensywnie eksploatowany".
Może to i racja, bo odpalam auto z 10-20 razy dziennie.
Oczywiście nie wymienili.

http://yamaha-dragstar.pl...s/icon_evil.gif

:evil: :evil: :evil: :evil: to chyba jakieś jaja. Trzeba było poprosić o to na piśmie. Federacje konsumentów kochają takie sprawy. Czego to jeszcze nie wymyślą, żeby klienta udupić
Merlin, . Wiesz ile razy dziennie jest odpalana maszyna na dole ? lub nawet samochód, bo i takowe się poruszają na dole kopalni ? A pracują na okrągło.

A taksówkarze to pewnie na pych swoje auta biorą żeby oszczędzić akumulator.

:evil:
Zgroza
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2011-09-30, 17:18   

witek1965 napisał/a:
Dokładnie w ten sposób napisali mi odnośnie lightbarów.

Witek, z całym szacunkiem, ale nie porównuj zamontowania lightbarów do podłaczenia akumulatora :) Chociaż z godzę się z Tobą i z Merlinem, że "daj mi awarię, a paragraf na odmowę gwarancji sam znajdę..." :/
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-09-30, 17:30   

moondek napisał/a:
Witek, z całym szacunkiem, ale nie porównuj zamontowania lightbarów do podłaczenia akumulatora


Moondziu a jaka jest różnica. Dla mnie kompletnie żadna. Cały pic polega na tym, żeby udupić nieświadomego swoich praw klienta. W akumulatorze musisz podłączyć dwa kable, w lightbarach z H3 również 2, z H4 jeden więcej.
Rozumiałbym gdyby to serwis Yamahy (nowy motocykl na gwarancji) się oburzył, że w wyniku samodzielnej ingerencji w instalację motocykla ...... cofamy gwarancję, ale chyba nie sprzedawca lightbarów, które po prostu nie dały się ustawić. Jak na światłach mijania świeciły równo z mijania motocykla, tak na drogowych w czubki sosen. Ja reklamowałem wadliwość lamp, a nie ich podłączenia. Równie dobrze mógłbym je podpiąć na krótko podając napięcie z akumulatora kablami zakończonymi krokodylkami.

[ Dodano: 2011-09-30, 17:33 ]
moondek napisał/a:
"daj mi awarię, a paragraf na odmowę gwarancji sam znajdę..."
i tu są święte słowa

tyko polegli na tym, że żadnej karty gwarancyjnej nie dostarczyli, a powołali się na nią :hahaha:
Więc moja riposta podparta odpowiednimi paragrafami z ustaw chroniących konsumenta ich poraziła i szybciutko chcieli żebym tylko im wysłał lampy, już bez zaświadczeń z warsztatu (tylko motocyklowego-elektryka samochodowa absolutnie nie wchodziła w rachubę) ani nawet stacji diagnostycznej.

[ Dodano: 2011-09-30, 17:37 ]
Merlin, tak mnie wku...........ło to co ci napisali, że aż sięgnąłem do instrukcji jaką dostarczono wraz z akumulatorem. Konkretnie Centra. Nie znalazłem nic na temat ile razy należy odpalać pojazd, ani o intensyfikacji użytkowania. Jest na temat odpowiedniego prądu ładowania ( za mały, za duży-twoja wina-dlatego chcą kwit z warsztatu), jest na temat przechowywania w stanie nieużytkowania akumulatora, ale nic jak intensywnie należy użytkować jak jest w pojeździe, który ma sprawna instalacje elektryczną.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group