ZASIARCZONY AKUMULATOR |
Autor |
Wiadomość |
moondek
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2011-09-30, 09:15 ZASIARCZONY AKUMULATOR
|
|
|
Przez awarię jakiegoś elementu elektryki (temat obszernie opisany TUTAJ ) siadł mi praktycznie do zera akumulator. Wczoraj w końcu postanowiłem wyciągnąć go z Yadźki i naładować, bo w weekend chciałem zrobić pomiary, co tak naprawdę padło mi w moto. Kiedy podłączyłem go do ładowarki mikroprocesorowej zapaliła mi się kontrolka "Trwa proces odsiarczania". Wszystko by było ok, gdyby nie fakt, że proces ten trwa już ponad 12 godzin i nadal nie ładuje mi akumulatora. Nie wiem, o co kaman...
Przed podłączeniem do ładowarki zmierzyłem miernikiem Voltarz akumulatora i pokazało mi 10,8V, co jak na fakt, iż praktycznie padł do zera uznaję za i tak dobry rezultat.
Przerabiał może ktoś coś podobnego? |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-11-07, 22:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2568 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-09-30, 09:17
|
|
|
Akumulator umarł. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
moondek
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2011-09-30, 09:34
|
|
|
No ale pokazuje mi 10,8V... Qufa.... |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2568 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-09-30, 09:42
|
|
|
moondek, to nic nie znaczy - wiecej nie dostaniesz. Jaki jego wiek, choć to też nie wiele znaczy. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
moondek
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2011-09-30, 09:55
|
|
|
No ale on ma pół roku, kupiłem go w kwietniu, do tej pory działał bez zarzutu, nawet w dniu, kiedy mi coś się zchrzaniłu odpalił bez zarzutu. Nic nie wskazywało na to, że coś jest nie tak... Qufa, kolejny wydatek... |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2011-09-30, 10:08
|
|
|
Moondziu,poczytaj tutaj:http://poszukaj.elektroda.pl/szukaj,zasiarczenie-akumulatora.html
Jak aku ma pół roku,to chyba gwarancja i wymiana? |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2568 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-09-30, 10:47
|
|
|
HELLOWEEN napisał/a: | Moondziu,poczytaj tutaj:http://poszukaj.elektroda.pl/szukaj,zasiarczenie-akumulatora.html
Jak aku ma pół roku,to chyba gwarancja i wymiana? |
no nie wiem. Jak zasiarczony, tzn. permanentnie niedoładowany, a to moze być uznane jako nieprawidłowa eksploatacja. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-09-30, 12:10
|
|
|
moondek napisał/a: | Przerabiał może ktoś coś podobnego? |
Ładowarka mikroprocesorowa, a miałem dwie nie ruszy go za cholerę( a tak ładnie opisują w instrukcji, że ładuje nawet całkowicie wyładowane akumulatory-tylko co rozumiał przez całkowicie rozładowany akumulator piszący instrukcję ) . Musisz dać mu lekkiego kopa zwykłym prostownikiem. Jak złapie napięcie to mikroprocesorowa zacznie ładowac, ale czy akumulator nadaje się do pracy . Ja raz w 650 -tce zostawiłem na światłach i padł. Z Vaaksem wzięliśmy go na pych, poszedł. Dojechałem i trzymał, ale krótko. Nigdy nie naładowywał się na maks. Poszedł do utylizacji i kupiłem nowy.
[ Dodano: 2011-09-30, 12:13 ]
Cytat: | Jak zasiarczony, tzn. permanentnie niedoładowany, a to moze być uznane jako nieprawidłowa eksploatacja.
_________________ |
jak podjedzie motocyklem i zmierzą prąd ładowania i będzie OK, to znaczy, że prawidłowa eksploatacja, a gówniany akumulator.
Oczywiście zaraz się zrobią schody, a ma Pan rachunek z warsztatu motocyklowego który zakładał Panu akumulator? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
moondek
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2011-09-30, 12:42
|
|
|
witek1965 napisał/a: | a ma Pan rachunek z warsztatu motocyklowego który zakładał Panu akumulator? |
Taaaa... mam.... zaraz go wystawię |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
|
kostass
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-09-30, 14:53
|
|
|
Zgadzam sie ze ładowarka procesorowa go nie ruszy . Mnie zima alarm , rozładowal akumulator , napiecie spadło poniezej 4,5v . Trzymalem go na takiej smiesznej ładowareczcei ze dwa dni i nic sie nie naładował . W koncu zawizłem go do kolegi elektryka , popiąl go pod duzy prostownik ładował z 12 godzin i się naładował . Teraz jak moto stoi w tygodniu to po podłaczam je po ładowarke i tak sobie stoi . NIe miałem problemów z odpaleniem . Wiec moze aku jest do uratowania , tylko trzeba je dobrze naładowałc . |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
|
Etek
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 47 Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 509 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-30, 15:03
|
|
|
moondek - to i tak się ciesz.... ja wymieniłem 3 akumulatorki zanim dotarłem do regulatora.... |
_________________
|
|
|
|
|
moondek
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2011-09-30, 15:04
|
|
|
I tak Kostass chyba zrobię. Gadałem już z elektrykiem u mnie w firmie i powiedział, żeby go przywieźć, bo może jeszcze nic straconego
Etek napisał/a: | moondek - to i tak się ciesz.... ja wymieniłem 3 akumulatorki zanim dotarłem do regulatora.... |
Dobrze, że jakiś czas temu zalogowałeś się na tym forum |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
|
kostass
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-09-30, 15:11
|
|
|
Powinni go uratowac , w sumie teraz nie masz juz nic do stracenia . A swoja drogą to dobrze sie zaopatrzyc w dobra inteligentna ładowarke i doładowywać aku zima . |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
|
moondek
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2011-09-30, 15:30
|
|
|
Na zimę to ja w ogóle wyciągam akumulator i trzymam go w ciepłym miejscu |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
|
kostass
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-09-30, 15:43
|
|
|
Ja cały motor trzymam w ciepłym miejscu i przestałem wyciagac aku odkad mam ładowarke .
[ Dodano: 2011-09-30, 15:44 ]
miejmy nadzieje ze uratujesz akumulator |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-09-30, 16:30
|
|
|
moondek napisał/a: | witek1965 napisał/a: | a ma Pan rachunek z warsztatu motocyklowego który zakładał Panu akumulator? |
Taaaa... mam.... zaraz go wystawię |
własnie w taki sposób odbijają sklepy piłeczkę od siebie.
Dokładnie w ten sposób napisali mi odnośnie lightbarów. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2011-09-30, 17:02
|
|
|
U mnie aku w puszcze stracił właściwości na 70% po roku uzytkowania.
Oddałem na gwarancji, stwierdzili brunatny elektrolit i ubytki w płytach, diagnoza - "za intensywnie eksploatowany".
Może to i racja, bo odpalam auto z 10-20 razy dziennie.
Oczywiście nie wymienili. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-09-30, 17:16
|
|
|
Merlin napisał/a: | "za intensywnie eksploatowany".
Może to i racja, bo odpalam auto z 10-20 razy dziennie.
Oczywiście nie wymienili. |
http://yamaha-dragstar.pl...s/icon_evil.gif
to chyba jakieś jaja. Trzeba było poprosić o to na piśmie. Federacje konsumentów kochają takie sprawy. Czego to jeszcze nie wymyślą, żeby klienta udupić
Merlin, . Wiesz ile razy dziennie jest odpalana maszyna na dole ? lub nawet samochód, bo i takowe się poruszają na dole kopalni ? A pracują na okrągło.
A taksówkarze to pewnie na pych swoje auta biorą żeby oszczędzić akumulator.
Zgroza |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
moondek
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2011-09-30, 17:18
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Dokładnie w ten sposób napisali mi odnośnie lightbarów. |
Witek, z całym szacunkiem, ale nie porównuj zamontowania lightbarów do podłaczenia akumulatora Chociaż z godzę się z Tobą i z Merlinem, że "daj mi awarię, a paragraf na odmowę gwarancji sam znajdę..." |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-09-30, 17:30
|
|
|
moondek napisał/a: | Witek, z całym szacunkiem, ale nie porównuj zamontowania lightbarów do podłaczenia akumulatora |
Moondziu a jaka jest różnica. Dla mnie kompletnie żadna. Cały pic polega na tym, żeby udupić nieświadomego swoich praw klienta. W akumulatorze musisz podłączyć dwa kable, w lightbarach z H3 również 2, z H4 jeden więcej.
Rozumiałbym gdyby to serwis Yamahy (nowy motocykl na gwarancji) się oburzył, że w wyniku samodzielnej ingerencji w instalację motocykla ...... cofamy gwarancję, ale chyba nie sprzedawca lightbarów, które po prostu nie dały się ustawić. Jak na światłach mijania świeciły równo z mijania motocykla, tak na drogowych w czubki sosen. Ja reklamowałem wadliwość lamp, a nie ich podłączenia. Równie dobrze mógłbym je podpiąć na krótko podając napięcie z akumulatora kablami zakończonymi krokodylkami.
[ Dodano: 2011-09-30, 17:33 ]
moondek napisał/a: | "daj mi awarię, a paragraf na odmowę gwarancji sam znajdę..." | i tu są święte słowa
tyko polegli na tym, że żadnej karty gwarancyjnej nie dostarczyli, a powołali się na nią
Więc moja riposta podparta odpowiednimi paragrafami z ustaw chroniących konsumenta ich poraziła i szybciutko chcieli żebym tylko im wysłał lampy, już bez zaświadczeń z warsztatu (tylko motocyklowego-elektryka samochodowa absolutnie nie wchodziła w rachubę) ani nawet stacji diagnostycznej.
[ Dodano: 2011-09-30, 17:37 ]
Merlin, tak mnie wku...........ło to co ci napisali, że aż sięgnąłem do instrukcji jaką dostarczono wraz z akumulatorem. Konkretnie Centra. Nie znalazłem nic na temat ile razy należy odpalać pojazd, ani o intensyfikacji użytkowania. Jest na temat odpowiedniego prądu ładowania ( za mały, za duży-twoja wina-dlatego chcą kwit z warsztatu), jest na temat przechowywania w stanie nieużytkowania akumulatora, ale nic jak intensywnie należy użytkować jak jest w pojeździe, który ma sprawna instalacje elektryczną. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|