YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: vaaks
2010-10-22, 10:49
Stacyjka - Opór przy przekręcaniu kluczyka
Autor Wiadomość
Xavier 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 38
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 831
Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
Wysłany: 2010-06-01, 09:54   Stacyjka - Opór przy przekręcaniu kluczyka

Tworzę nowy temat bo nie znalazłem na forum takiego - a szukałem z ręką na sercu.

Mam problem z przekręceniem kluczyka z pozycji OFF na pozycję ON. Od jakiegoś czasu napotykałem lekki opór ale po dociśnięciu kluczyk normalnie się przekręcał. Od weekendu mam problem bo nie mogę normalnie przekręcić kluczyka. Pomijam takie przypadki że to nie moje moto i że mam zły kluczyk.

Na razie metodę mam taką że, blokuję kierownice i potem jakoś z powrotem jest łatwiej od razu na ON przekręcić. Jednak czasem 5 min męczę się aby odpalić motocykl...

Co powinienem zrobić? Nasmarować zamek (czym w jaki sposób), Rozkręcić stacyjkę?

Dodam, aby nie było wątpliwości, że mam oryginalny kluczyk.

X.
_________________
W rytmie V2 przejechane już:
Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013: 6827 km)
Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011: 15 543 km | 2010: 17 020 km)

Stan na koniec 2016: 23 141 m
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2010-06-01, 09:56   

Mam to samo... ;/ Ja radzę sobie tak, że odwracam kluczyk góra do dołu i jakoś mi to zatrybia. No ale to tylko półśrodek....
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
Xavier 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 38
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 831
Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
Wysłany: 2010-06-01, 10:10   

U mnie nawet to nie pomaga... Sprawdzę jeszcze jak działa zapas może będzie lepiej ... ale to nie rozwiązuje problemu...

Miałem taką sytuację z korkiem baku - wystarczyło nasmarować mechanizm w środku i działa jak malina - ale w przypadku stacyjki czy to zadziała nie mam pojęcia.

Druga kwestia - jak rozkręcić stacyjkę? A może wystarczy WD40 psiknąć do środka przez dziurkę od klucza.
_________________
W rytmie V2 przejechane już:
Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013: 6827 km)
Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011: 15 543 km | 2010: 17 020 km)

Stan na koniec 2016: 23 141 m
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3767
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-06-01, 10:23   

WAŻNE NIESMAROWAĆ
żadnym WD 40 lub innymi tego typu środkami, olejami i tłuszczami, bo tylko się pogorszy. Do takich środków jeszcze bardziej przykleja się syfffffff. Tylko i wyłącznie stosować z proszkowany grafit jest to suchy proszek o właściwościach smaru specjalnie przystosowany do wszelkiego rodzaju zamków. Nieznań nazw handlowych tego specyfiku szukać np. w sklepach autoryzowanych przez firmę Gerda drzwi i zamki.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2010-06-01, 10:31   

Jaro troche za pozno na ta radę . Tez pojawiło mi sie problem z przekreceniem kluczyka . Najpierw myslalem ze moze kluczyk sie wyrobił , ale korek paliwa i schowek chodze bez problemu. Wiec zeby poprawic to sobi psiknąłem specyfiku do środka i zaczęło krecic sie lepiej ale to chyba tak jak mowisz ze nie jest to dobry pomysł . Kolega poradził mi zeby wygotowac stacyjke i to podobno pomaga . Teraz juz wiem dlaczego.
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3767
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-06-01, 10:37   

Inną bajką jest to, że jak nie pomoże grafit to prawdopodobnie same zapadki zamka lub ząbki kluczyka są już wyrobione i to już jest niestety nie do regeneracji (myślę o zapadkach zamka). Można jeszcze spróbować na początek dokładnie umyć i korek i stacyjkę w benzynie ekstrakcyjnej osuszyć i zastosować grafit.

[ Dodano: 2010-06-01, 10:44 ]
kostass napisał/a:
wygotowac stacyjke i to podobno pomaga

To, co napisałeś może też być dobrym rozwiązaniem chodzi o to żeby zamek był czysty.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Xavier 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 38
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 831
Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
Wysłany: 2010-06-01, 10:49   

ok - czyli nie smarować zwyklymi smarami bo. Teraz pytanie: jak to ustrojstwo wykręcić? Jest z tym problem czy to kwestia 5 śrubek.
_________________
W rytmie V2 przejechane już:
Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013: 6827 km)
Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011: 15 543 km | 2010: 17 020 km)

Stan na koniec 2016: 23 141 m
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3767
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-06-01, 10:54   

Specjalny smar do zamków w autoryzowanych sklepach Gerdy kosztuje 10 zł. W wawie na Bartyckiej 26 pawilon 29E i Puławskiej 11. Te dwa miejsca znam na pewno jest ich więcej.

[ Dodano: 2010-06-01, 10:55 ]
Xavier, Kwestia 5 śrubek.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Xavier 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 38
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 831
Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
Wysłany: 2010-06-01, 11:00   

Rozkręcę, zrobię fotki, sprawdzę o co chodzi z tym zamkiem nasmaruję i opiszę na forum co się udało i czy pomogło....
_________________
W rytmie V2 przejechane już:
Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013: 6827 km)
Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011: 15 543 km | 2010: 17 020 km)

Stan na koniec 2016: 23 141 m
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2567
Skąd: PWL
Wysłany: 2010-06-01, 11:03   

Nie grzebać samemu z niesprawdzonymi srodkami, bo to może załatwić stacyjkę na amen. Wymontować i powierzyć fachowcowi od zamków i stacyjek.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3767
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-06-01, 11:10   

Gwarantuję, jakość smaru grafitowego Firmy Gerda. Zamki Gerda (piszę o tych najwyższej klasy) są dziesięć razy bardziej precyzyjne i skomplikowane od naszych.

[ Dodano: 2010-06-01, 11:13 ]
vaaks, Wiem, co piszę. ;d
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2010-06-01, 11:23   

W stacyjkę lać cokolwiek nie polecam, ja stosuję prosty sposób - środek do rozmrażania zamków zimą. Ma on m.in. właściwości smarujące ale nie oblepia elementów zamka (stacyjki) żadnym gównem, większość składników jest lotna i szybko "odparowuje" pozostawiając delikatną warstwę smarującą, poza tym dobrze też rozpuszcza i wypłukuje inne smary i syfy, jeśli takie znajdują się wewnątrz.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2010-06-01, 14:04   

Mam to samo zmieniłem klucz na zapasowy, trochę pomogło, ale czasami się zacina.
_________________
Dawid Z.
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2010-06-01, 14:20   

shipp napisał/a:
W stacyjkę lać cokolwiek nie polecam, ja stosuję prosty sposób - środek do rozmrażania zamków zimą.

Weź to latem dostań... ;/
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2010-06-01, 14:57   

moondek, wszystko w zimę wykorzystujesz? Mi zawsze coś zostaje, wpadnij to dam Ci gratisa ;)
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 43
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2010-06-01, 18:07   

Potwierdzam to co napisali poprzednicy. Nie smarować zamków środkami nie przeznaczonymi do tego.
Dobrze się za to sprawdza środek do mycia silników elektrycznych w areozolu.
Wypłukuje cały syf i nic po sobie nie pozostawia. Coś bak benzyna ekstrakcyjna w areozolu.

[ Dodano: 2010-06-01, 18:08 ]
A zacinanie sie zamka spowodowane jest najprawdopodobniej jego zużyciem.
Jak czyszczenie nie pomaga to tylko regeneracja
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 
 
Xavier 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 38
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 831
Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
Wysłany: 2010-06-02, 11:22   

Patrzyłem do serwisówki oraz do manuala i nie mogę znaleźć jak to wyciągnąć :( Help!
_________________
W rytmie V2 przejechane już:
Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013: 6827 km)
Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011: 15 543 km | 2010: 17 020 km)

Stan na koniec 2016: 23 141 m
 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2010-06-02, 12:35   

Na pewno w pierwszej kolejności należy zdjąć zbiornik paliwa i boczne osłonki. A dalej, to gdzieś czytałem, że śruby mocujące stacyjkę trzeba niestety rozwiercić.
 
 
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2010-06-21, 12:34   

idac za radą kolegów , spsikałem pozadnei zamek jakims preparatem z typu polecanego w tym teamcie i powiem ze pomogło jak reka odjał . Nawet zapomnialem ze miałem problem .
Wydaje mi sie ze problem ze stacyjka narasta po jezdzie w deszczu , prawdopodobnie drobiki piasku z woda dostaja sie do stacyjki i po wyschnieciu blokuja .
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 
 
dragini 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Dołączyła: 18 Paź 2008
Posty: 853
Skąd: Legnica
Wysłany: 2010-06-21, 13:16   

Kostass co w końcu wypróbowałeś? Preparat Gerdy do zamków czy środek do mycia silników w aerozolu czy środek do rozmrażania zamków zimą. :nie_wiem:
_________________
Nie ma jej ....., nie ma ........nie......
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group