YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: 1janbo
2010-05-16, 21:31
CZERWONY WYŁĄCZNIK - STOP ENGINE - WYŁACZNIK AWARYJNY
Autor Wiadomość
blady00 


Model: MS1900
Rocznik: 2013
Wiek: 51
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 131
Skąd: T-ów
Wysłany: 2010-03-01, 20:24   CZERWONY WYŁĄCZNIK - STOP ENGINE - WYŁACZNIK AWARYJNY

Mam pytanie odnośnie wyłącznika silnika -w jakiej pozycji powinien być ustawiony -na przekreślone kołeczko czy samo kółeczko podczas pracy silnika?
_________________
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-11-16, 17:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 60
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-03-01, 20:30   

Wciśnięty w dół. Jeśli podczas pracy silnika wciśniesz do pozycji górnej - wyłączysz silnik.
 
 
HORSZCZAR 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1529
Skąd: Nowa Mała Wieś
Wysłany: 2010-03-01, 20:45   Re: wyłącznik silnika

blady00 napisał/a:
Mam pytanie odnośnie wyłącznika silnika -w jakiej pozycji powinien być ustawiony -na przekreślone kołeczko czy samo kółeczko podczas pracy silnika?


Tak jak napisał Jusza

Jak będziesz miał przełącznik w pozycji górnej to nawet moto nie będziesz mógł odpalić :nie_wiem:

Zastanawiam się czy to pytanie to było na serio ? :nie_wiem:
_________________

Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...

Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...



Road Star XV 1700 Midnight
 
 
Piterson 



Rocznik: 2006
Wiek: 54
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 20
Skąd: Leszno
Wysłany: 2010-05-13, 16:00   czerwony wyłącznik - STOP ENGINE

Czy wyłączacie motór tym przyciskiem, czy kluczykiem w stacyjce?
Ja zazwyczaj gaszę silnik tym przyciskiem, a następnie wyłączam zapłon kluczykiem.
Pytanie może debilne, ale spotkałem się z opinią, że ten wyłącznik jest tylko wyłącznikiem awaryjnym i że nie należy z niego zbyt często korzystać, a silnik należy gasić wyłączając zapłon kluczykiem w stacyjce. Wiadomo, że jeśli silnik wyłączy się przyciskiem STOP ENGINE, to zapłon nadal jest włączony.
Zastanawiam się, czy ma to jakiś znaczenie, czy wyłącza się silnik tym czerwonym przyciskiem, czy kluczykiem. Co Wy na to?
 
 
marian00 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 304
Skąd: Wólka Kosowska
Wysłany: 2010-05-13, 16:15   

Ja uzywam podobnie jak Ty, najpierw przycisk potem kluczyk
 
 
HORSZCZAR 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1529
Skąd: Nowa Mała Wieś
Wysłany: 2010-05-13, 16:38   

Ja gaszę zawsze za pomocą przycisku i nic się nie dzieje bo i niby co ma się dziać ?
_________________

Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...

Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...



Road Star XV 1700 Midnight
 
 
EDDIE 



Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 1109
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-05-13, 16:59   

Piterson napisał/a:
ten wyłącznik jest tylko wyłącznikiem awaryjnym i że nie należy z niego zbyt często korzystać


Nie wiem jakie mogą być konsekwencje używania tego przycisku ale prawda jest, że to tylko awaryjne wyłączenie silnika.
Przyzwyczaiłem się już, że mam ten wyłącznik w pozycji włączonej, a manipuluję tylko i wyłącznie kluczykiem w stacyjce. Po co dodawać sobie roboty ? :nie_wiem:
_________________
Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.

Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.


Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 
 
Voitass 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 283
Skąd: Rumia
Wysłany: 2010-05-13, 17:11   

Ja podobkie jak Edziunio używam kluczyka ;D
_________________
Honda F6C

Lepiej w knajpie zabalować niż w chałupie wykorkować - Roman Kostrzewski
Życie jest jak transwestyta - niby pięknie, ładnie... A tu [BIP]...
 
 
Ravallo 



Rocznik: 2003
Wiek: 44
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 822
Skąd: CK / UK
Wysłany: 2010-05-13, 17:24   

Ja natomiast używam obu, kiedy odchodzę od motocykla najpierw kluczyk, potem guzik na off
_________________
Viva LasVegas
Zawsze musi się coś dziać, żeby się coś działo
 
 
CaponeAl 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 423
Skąd: Kórnik
Wysłany: 2010-05-13, 17:52   

A co na to instrukcja? shock A instrukcja na to, że wyłącza się silnik najpierw przyciskiem a potem kluczykiem. :)
_________________
Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-05-13, 18:00   

Może ktoś jeszcze poda co odcina ten awaryjny wyłącznik skoro zapłon jest, a silnik gaśnie ? paliwo ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL
Wysłany: 2010-05-13, 18:08   

Piterson napisał/a:
Wiadomo, że jeśli silnik wyłączy się przyciskiem STOP ENGINE, to zapłon nadal jest włączony.

a to ciekawe, to niby dlaczego silnik gaśnie po wyłączeniu tym klawiszem i nie można go zapalić przy wyłączonym ? ? ? :mysli: :buahahaha:
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-05-13, 19:12   

skoro w komorach pływakowych gaźników paliwo jest to znaczy, że nie ma iskry, a skoro nie ma iskry to znaczy, że nie ma ........................ zapłonu ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
pandzioch2003 



Rocznik: 2002
Wiek: 42
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 198
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-13, 19:36   

Pzrycisk odcina zasilanie modulu, cewek, pompy paliwa i jeszcze kilka rzeczy.
_________________
Współtowarzysze
ISRA 31256
 
 
Łuki 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 58
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 234
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-05-13, 19:42   

Być może chodzi o to,aby mieć możliwość wyłączenia silnika w momencie gdy nie można w wygodny lub też bezpieczny sposób zrobić tego za pomocą stacyjki :nie_wiem:
_________________
Każdy dzień w siodle to .....dobry dzień.
 
 
Piterson 



Rocznik: 2006
Wiek: 54
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 20
Skąd: Leszno
Wysłany: 2010-05-13, 20:19   

Łuki ma pewnie rację, to przy okazji przycisk awaryjny, jest czerwony nie bez powodu. Na pewno chodzi o to, aby móc szybko wyłączyć silnik w razie potrzeby, bo wiadomo, dostęp do kluczyka jest trudniejszy niż do tego przycisku.
Vaaks i Witek też słusznie zauważyli, że przycisk MUSI odcinać prąd, bo jak silnik gaśnie, to faktycznie znaczy, że nie ma iskry na świecach, czyli zapłon ON/OFF.
Pytanie zatem, jakie obwody są włączane/wyłączane przyciskiem, a jakie kluczykiem. Wiadomo, że kluczyk zapala światła, oraz kontrolki, między innymi biegu jałowego, tyle widać gołym okiem, ale ciekawe, co na przykład z cewką i pompą paliwa. Chociaż, jeżeli chodzi o pompę paliwa, to raczej przycisk, bo dopiero po jego przełączeniu słychać to krótkie terkotanie, to chyba pompka paliwa, prawda?
No nic, pozostaje przestudiowanie schematu elektrycznego, wtedy będzie wiadomo, jakie obwody są odpalane przyciskiem, a jakie kluczykiem.
CaponeAl napisał, że w instrukcji jest, aby najpierw przycisk, a potem kluczyk. Ciekawe, dlaczego i to i to, a nie tylko kluczyk?
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-05-13, 21:24   

Ja wyłączam kluczykiem. Przycisk jest rzeczywiście wyłącznikiem awaryjnym. Trudno by było sięgać do kluczyka przy ślizgu na przykład lub innym zdarzeniu (zerwanie linki sprzęgła podczas jazdy). Przycisk ten odłącza zapłon - właściwie to łączy zasilanie modułu z masą, ale nie wyłącza obwodów włączanych kluczykiem. Używanie przycisku czy kluczyka czy obu razem nie ma znaczenia, tylko po co wyłączać silnik awaryjnym skoro kluczyk i tak za chwilę trzeba również wyjąć. No, chyba że chce się coś szybko sprawdzić bez wyłączania obwodów włączanych kluczykiem, a chce się zatrzymać silnik wtedy awaryjny jest przydatny. Tak czy siak róbta jak chceta bo to bez znaczenia, ja robię jak napisałem na wstępie ;D
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 51
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2010-05-14, 09:27   

Awaryjny ? Toz to jakies pierdoly. Stacyjka nie bez powodu jest dalej od niego.
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-05-14, 11:15   

monkton napisał/a:
Awaryjny ? Toz to jakies pierdoly. Stacyjka nie bez powodu jest dalej od niego.


To nie pierdoły. W sportach motorowych ten wyłącznik uruchamiany jest za pomocą linki połączonej z przegubem zawodnika by wygasić silnik w razie nagłego rozstania się motocyklisty z motorem 8)
A co ma z tym wspólnego miejsce umieszczenia stacyjki to nie wiem :nie_wiem:
W MidniStarze Stacyjka jest na zbiorniku, w RoyalStarze w panelu elektrycznym, a w Virago wręcz pod motocyklem. Tu o bezpieczeństwo chodzi, a nie o wygodę sięgania do kluczyka. Dlatego wyłącznik awaryjny zawsze jest w tym samym miejscu i zawsze czerwony !
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
Ostatnio zmieniony przez Demolka 2010-05-14, 11:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2010-05-14, 11:46   

monkton napisał/a:
Awaryjny ? Toz to jakies pierdoly. Stacyjka nie bez powodu jest dalej od niego.


Nie wiem ale na pewno Ci koledzy co szorowali 70m po asfalcie wiedzą czy łatwiej sięgnąć do stacyjki czy do przycisku.
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group