YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
LICZNIK ELEKTRONICZNY DS 1100
Autor Wiadomość
Piterson 



Rocznik: 2006
Wiek: 54
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 20
Skąd: Leszno
Wysłany: 2010-04-20, 16:01   LICZNIK ELEKTRONICZNY DS 1100

Witam,
Licznik w DS 1100 jest cyfrowy. W moim przypadku zlicza w milach. Przycisk TRIP przełącza wskazanie licznika albo na całkowitą ilość przejechanych km albo na ilość przejechanych km od włączenia zapłonu. W moim przypadku, wyłączenie zapłonu kasuje to drugie wskazanie. Jeżeli jadę gdzieś w trasę, a po drodze zatrzymam się gdzieś i wyłączę zapłon, wskazanie licznika jest kasowane, po włączeniu zapłonu zaczyna zliczać od nowa. Takie rozwiązanie jest do bani, czy inni użytkownicy DS 1100 też tak mają? Moim zdaniem ,wskazanie nie powinno się kasować automatycznie po wyłączeniu zapłonu, tylko wtedy, kiedy sam tego chcę. Ale, może wymagam zbyt dużo? Można to jakoś przestawić, ktoś miał taki przypadek?
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-12-30, 17:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zosia_ 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 57
Dołączyła: 29 Maj 2009
Posty: 104
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2010-04-20, 16:37   

Cos Ci tam nie tak styka. Normalnie kasuje sie to tylko przytrzymując dłużej przycisk zmiany wskazań. Samo nie ma prawa.
_________________
FLHR 98
 
 
WS
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-20, 18:20   

zosia_ napisał/a:
Normalnie kasuje sie to tylko przytrzymując dłużej przycisk zmiany wskazań. Samo nie ma prawa.

Potwierdzam
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2010-04-20, 19:34   

Lub po odłączeniu akumulatora . Może masz coś nie tak z prądami ?
 
 
mikssdaniel 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 43
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 287
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-04-20, 20:21   

arekw711 napisał/a:
Lub po odłączeniu akumulatora . Może masz coś nie tak z prądami ?


Zgadza się.

Albo druga opcja, że ktos coś grzebał i masz inaczej podłaczone zasilanie licznika.
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-04-21, 08:56   

to o czym piszesz to nie jest norma, nigdy sie nad tym nie zastanawialem ale moze to 2 ustawienie licznika wymaga podtrzymania pradu a ty go nie masz i dlatego sie kasuje ( tak jak pamiec w radiu aby nie kasowac ustawionych stacji)??
Ostatnio zmieniony przez fazzi 2010-04-21, 09:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2010-04-21, 09:08   

Licznik dzienny kasuje sie albo przytrzymując przycisk albo odłączając aku.
Tak jak pisał Fazzi, prawdopodobnie nie ma zasilania podtrzymującego wskazania licznika dziennego.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-04-21, 09:12   

Ktoś przełączył zasilanie licznika pod jakiś zacisk odłączany wyłącznikiem zapłonu. To błąd.
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
Piterson 



Rocznik: 2006
Wiek: 54
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 20
Skąd: Leszno
Wysłany: 2010-04-21, 21:59   

Tak też podejrzewałem, dzięki za potwierdzenie moich domysłów.
Wygląda na to, że wyłączając zapłon, odcinam całkiem zasilanie licznika.
Motor był sprowadzony z Amerykanowa, na pewno był demontowany zbiornik oraz zegar. Pewnie przy ponownym montażu coś zostało źle podłączone. W wolnej chwili odkręcę zegar i posprawdzam miernikiem, może znajdę też schemat elektryczny, będzie łatwiej znaleźć problem.
Pozdrawiam!
 
 
krotom 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2821
Skąd: brać czas i chęci
Wysłany: 2010-04-22, 06:59   

jest kilka osób które akurat ma rozbebeszone swoje Dragi, kwestia tylko by to dla Ciebie sprawdziły
_________________


AB Rh+
 
 
zosia_ 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 57
Dołączyła: 29 Maj 2009
Posty: 104
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2010-04-22, 09:56   

w serwisówce powinno to być dokładnie pokazane jak połaczyć.
_________________
FLHR 98
 
 
yapkovitz 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 51
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2151
Skąd: Ząbki/Mielec (FP)
Wysłany: 2010-04-23, 13:39   

Piterson jezeli pogrzebiesz gleboko w forum, to znajdziesz linka do schematu instalacji elektrycznej, jezeli sie Tobie znalezc tego linka, to wowczas moge Tobie wyslac na e-mail ww. schemat.
 
 
Piterson 



Rocznik: 2006
Wiek: 54
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 20
Skąd: Leszno
Wysłany: 2010-05-09, 15:30   

Tak z ciekawości, zadzwoniłem do serwisu Yamahy we Wrocławiu, byłem ciekaw, co powiedzą. Stwierdzili, że albo jest problem z instalacją, albo zepsuł się licznik i trzeba go wymienić :-)
Oczywiście, gdy tylko miałem czas, przy okazji skracania sprężyny tylnego zawieszenia, dobrałem się do instalacji. Przepalony był pierwszy od góry, pięcio-amperowy bezpiecznik. Trochę się zdziwiłem, ponieważ tych bezpieczników nie ma za wiele i nie podejrzewałem, że na jednym bezpieczniku, będzie "wisiał" tylko jeden obwód (a na to wygląda, bo reszta działała bez zarzutu). Po wymianie bezpiecznika, licznik kasuje tylko przyciśnięcie i przytrzymanie guzika TRIP. Czyli wszystko OK.
Pozdrawiam!
 
 
krotom 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2821
Skąd: brać czas i chęci
Wysłany: 2010-05-09, 17:50   

:stop: prrrrrr, zaaaaraz, wróóóććććć
Piterson, dziwne rzeczy piszesz. Licznik dzialał pomimo że była przerwa w obwodzie zasilania (tj. przepalony bezpiecznik) ;>
Wychodzi na to jakoby licznik miał dwustronne zasilanie :mysli:
_________________


AB Rh+
 
 
Piterson 



Rocznik: 2006
Wiek: 54
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 20
Skąd: Leszno
Wysłany: 2010-05-10, 12:36   

Było tak:
Po włączeniu zapłonu, licznik zawsze ustawiał się w pozycji, w której pokazywał całkowity przebieg (nawet jeśli w momencie wyłączania zapłonu był ustawiony na przebieg chwilowy). Po wciśnięciu przycisku TRIP, przełączał się i zaczynał od zera zliczać przejechane kilometry. Niestety po wyłączeniu zapłonu i ponownym jego włączeniu, licznik znowu uruchamiał się w pozycji pokazującej całkowity przebieg, natomiast po wciśnięciu przycisku TRIP, od nowa pokazywał 0 km (a raczej mil bo moto z amerykanowa). Inaczej mówiąc, wyłaczenie zapłonu powodowało wyzerowanie tego drugiego licznika, pokazującego chwilowy przebieg. Kilka osób sugerowało mi, że pewnie brakuje podtrzymania, które jest niezbędne do tego, aby wskazanie licznika było zapamiętywane.
Zdemontowałem zbiornik i zegar, bo kupiłem krawat, i była okazja, aby obejrzeć kable i kostki, ale nic nie znalazłem. Po zdemontowaniu siedzenia (skracałem sprężynę), sprawdzilem bezpieczniki i ten na samej górze, pięcio-amperowy, okazał się przepalony. Wymieniłem go na nowy i od tego momentu, jeżeli wyłączę kluczykiem zapłon, to po ponownym włączeniu pokazywane jest to, co było pokazywane przed wyłączeniem zapłonu, no i oczywiście wskazania licznika są zapamiętywane. Dopiero wciśnięcie i przytrzymanie przycisku TRIP kasuje wskazanie licznika :-)
Wszystko wskazuje na to, że ten bezpiecznik był odpowiedzialny za to, ponieważ wszystko inne działało, więc dlatego mój wniosek, że na tym bezpieczniku jest obwód licznika.
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2010-05-10, 15:14   

Wygląda to tak jakby licznik miał dodatkowe zasilanie podtrzymania pamięci - bezpośrednio z aku.
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
wojo 



Rocznik: 2003
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 77
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-05-10, 15:56   

Mój koleś mi kiedyś zapodał że, u niego w suzi tez takie jaja sie działy i co sie okazało że, ktoś mu licznik cofał i sprawe spierd... stad kłopot. Wiec byc moze i taka ewentualnosc jak cofanie zegarów wchodziw gre, choc szczerze powiem nawet nie mam pojecia jakby mozna było w moto cofac zegary, w puszcze spoko ale w moto?
Wojo
_________________
Kiedy pierwszy raz zobaczyłem nagą kobietę, stwierdziłem że to będzie cel mojego życia. Wszystko było dobrze dopóki nie zobaczyłem pierwszy raz XVS1100. Teraz mam dylemat, lepiej podziwiać czy lepiej ujeżdzać.
 
 
mmmmat 



Rocznik: 2006
Wiek: 43
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 86
Skąd: Slask
Wysłany: 2011-02-28, 21:52   Licznik drag star 1100

Panowie może ktoś z was już grzebał w liczniku

na odwrocie opróćz żarówek sa po środku kable może ktoś z was wie który odpowiada za prędkościmierz?

Na schemacie ostatnia strona service manual str 352 , tylko który kabel bo kilka idzie do
nr 23 speedometer to chyba licznik? i który zapodaje sygnał prędkości.





 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2011-03-04, 20:33   

mmmmat napisał/a:
Na schemacie ostatnia strona service manual str 352 , tylko który kabel bo kilka idzie do
nr 23 speedometer to chyba licznik? i który zapodaje sygnał prędkości.



Na 100% żółto niebieski. Wg. kolorowego schematu który posiadam.
_________________
Dawid Z.
 
 
no_name01 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 10
Skąd: Wawa-Olsztyn
Wysłany: 2011-04-25, 15:52   

witam.
czy znacie koledzy jakies sztuczki by wyswietlacz zliczal mi przejechane km a nie mile? troche drazniace jest mnozenie tego.
dzieki z gory
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group