Filtr powietrza |
Autor |
Wiadomość |
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-03-19, 01:22 Filtr powietrza
|
|
|
mam pytanie co jest korzystniejsze:
1. eksploatacja z filtrem powietrza K&N i czyszczenie go w określonym czasie czasie
2. eksploatacja z typowym filtrem powietrza papierowym wymienianym raz w sezonie ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Grzegorz Anis
Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 58 Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 1069 Skąd: Chelm
|
Wysłany: 2010-03-19, 09:51
|
|
|
witek1965 napisał/a: | papierowym wymienianym raz w sezonie |
Wituś papierzaka czasem i trzy razy w sezonie, to zależy od tego ile i gdzie jeździsz. Z tego co wiem papierowe robią cztery firmy dostępne na naszym rynku, ale nie powiem Ci jaka jest najlepsza, bo nie wiem ! |
_________________ Organizator V meetingu "WILD EAST" Drag Star
|
|
|
|
|
shemsu hor
Rocznik: 2000
Wiek: 38 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 19 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-03-19, 10:12 Re: Filtr powietrza
|
|
|
witek1965 napisał/a: | mam pytanie co jest korzystniejsze:
1. eksploatacja z filtrem powietrza K&N i czyszczenie go w określonym czasie czasie
2. eksploatacja z typowym filtrem powietrza papierowym wymienianym raz w sezonie ? |
zaleznie od tego gdzie jezdzisz, bo jesli czesto jezdzisz w deszczu badz kurzu to chyba lepiej filtr K&N bo go tylko wyczyscisz i po sprawie, a papierowy filtr musialbys czesto zmieniac i pewnie koszta by ciagle rosly, a filtr K&N to wydatek jednorazowy plsu zestaw do czyszczenia wkladu ok 50zl. |
|
|
|
|
pandzioch2003
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 198 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-03-19, 12:44
|
|
|
No i pamietajcie ze na K&N'ie bedzie o 1/2 KM mocniejszy |
_________________ Współtowarzysze
ISRA 31256
|
|
|
|
|
Cebula
Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 217 Skąd: kątownia
|
Wysłany: 2010-03-19, 12:59
|
|
|
Witek oczywiście że K&N pod warunkiem że nie sprzedasz moto w następnym sezonie tylko pojeździsz z 5 lat na tym sprzęcie i nie jako niedzielny kierowca robiąc w sezonie 1000 km . Zresztą co ja ci będę pisał. weź kartkę ołówek i sobie policz ile w sezonie robisz km , co ile wymieniasz filtr , i czy zamierzasz mieć ta gwiazdę jeszcze za rok. |
_________________ Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
|
|
|
|
|
RafV
Model: SYMPATYK
Wiek: 53 Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 286 Skąd: Ujście/Piła
|
Wysłany: 2010-03-19, 13:12
|
|
|
Też mam pytanie co do filtra. Chodzi mi o papierowy filtr. W tym roku założyłem oryginalny Yamahowski (95zł), czy jest różnica między takim a tańszym zamiennikiem?
Czy warto wydawać więcej? |
|
|
|
|
shemsu hor
Rocznik: 2000
Wiek: 38 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 19 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-03-19, 14:48
|
|
|
RafV napisał/a: | Też mam pytanie co do filtra. Chodzi mi o papierowy filtr. W tym roku założyłem oryginalny Yamahowski (95zł), czy jest różnica między takim a tańszym zamiennikiem?
Czy warto wydawać więcej? |
w papierowych filtrach raczej roznicy nie bedzie ( nie liczac tego ze jak zmienisz na nowy to powinien lepiej chodzic bo w koncu zamienisz brudny filtr na czysty), roznica raczej bedzie zauwazalna przy zmianie z filtra papierowego na K&N,
czyli przy papierowych filtrach nie ma co przeplacac, na slasku i tak dosyc czesto trzeba je zmieniac |
|
|
|
|
Jeżyk
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 1019 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-03-19, 23:22
|
|
|
Jeżyk, Ale ta Meiwa jest typowym filtrem papierowym ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Jeżyk
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 1019 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-03-20, 20:27
|
|
|
czyli papierowy, a bez względu na jakość zastosowanego papieru podlegający okresowym wymianom. Mnie raczej interesowało czy pozostać przy filtrach papierowych, czy przejść na K&N i czyścić okresowo. na czym polega czyszczenie takiego filtra itd.
pandzioch2003 napisał/a: | No i pamietajcie ze na K&N'ie bedzie o 1/2 KM mocniejszy |
Nie dajmy się zwariować. A co to niby ma być za uzysk mocy 1/2 KM - wzrost o 1/80 w stosunku do całości mocy znaczy nic. Niezauważalna. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
zen
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 900 Skąd: Wielkopolanie/PNT
|
Wysłany: 2010-03-21, 01:03
|
|
|
witek1965 napisał/a: | czyli papierowy, a bez względu na jakość zastosowanego papieru podlegający okresowym wymianom. Mnie raczej interesowało czy pozostać przy filtrach papierowych, czy przejść na K&N i czyścić okresowo. na czym polega czyszczenie takiego filtra itd.
pandzioch2003 napisał/a: | No i pamietajcie ze na K&N'ie bedzie o 1/2 KM mocniejszy |
Nie dajmy się zwariować. A co to niby ma być za uzysk mocy 1/2 KM - wzrost o 1/80 w stosunku do całości mocy znaczy nic. Niezauważalna. |
Witek, dajesz się wkręcać jak dzieciak. Przecież pandzioch ewidentnie żartował, a ty podejmujesz poważną dyskusję. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-03-21, 01:20
|
|
|
zen, a ja sądziłem, że w tym dziale piszemy poważnie ? i bez OT hmm. Czyli nihil novi.
Ciekawe kiedy ktoś da się wkręcić do tego stopnia, że uszkodzi motocykl. Niedawno jedna rada na tym forum była jak zepsuć coś, co było dobre, bo ktoś nie miał pojęcia o czymś. Napisałem celowo ogródkami, żeby nikogo nie urazić. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
pandzioch2003
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 198 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-03-21, 15:27
|
|
|
Co do 1/2KMto byl taki zarcik, bo przeciez niby kazdy filtr "sportowy" dodaje mocy, tyle ze i tak sie tego nieodczuje. Suma sumarum jak sie policzy ze K&N kosztuje wiecej i jeszcze trzeba dokupic zestaw plynow czyszczace naliwzajacych to wyjdzie pewnie tyle samo w przeciagu 3 lat co by wymianiac zwykly filtr co sezon. |
_________________ Współtowarzysze
ISRA 31256
|
|
|
|
|
zen
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 900 Skąd: Wielkopolanie/PNT
|
Wysłany: 2010-03-22, 19:50
|
|
|
Oj witek, sie nie denerwuj Od czyszczenia OT sa modzi
Pandzich ma racje, bo K&N w materialach reklamowych wspomina nawet o zysku mocy, a to przeciez bzdura. Jakos jednak trzeba uzasadnic przeplacanie za flltr. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-03-22, 21:32
|
|
|
zen, i o to mi chodziło, czyli generalnie nie ma uzasadnionego sensu go używać. Nie czytałem nawet o wzroście mocy, tylko o mozliwości czyszczenia i rewelacyjnych zdolnościach przepływu powietrza
[ Dodano: 2010-03-22, 21:37 ]
zen napisał/a: | Oj witek, sie nie denerwuj Od czyszczenia OT sa modzi | z jednej strony masz racje, a z drugiej, co mi po wyczyszczeniu jak już będę po zakupie, albo co gorzej.
[ Dodano: 2010-03-22, 21:37 ]
I ja nie wziąłem tego za OT |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
zen
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 900 Skąd: Wielkopolanie/PNT
|
Wysłany: 2010-03-22, 21:58
|
|
|
Powiem tak: kumple jeździ na K&N, który własnoręcznie zanabył i jest zadowolony. Ja jeżdże na papirusie i też jestem zadowolony.
P.S. Mała uwaga: kolega na początku sezou sprzedal sprzęta, i pluje sobie w brodę za wywalone pieniądze.
P.S.2: Mała uwaga nr. 2: Pluję sobie w brodę, że w lepszych czasach nie kupiłem K&N (teraz mnie nie stać), bo żona pojeździ Szerszeniem jeszcze pewnie parę lat |
|
|
|
|
Etek
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 47 Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 509 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-03-23, 22:17
|
|
|
w temacie K&M ja mam taki.... a dowiedziałem się od mojego mechanika 5 dni temu na przeglądzie....
i cóż po jednym sezonie już nie pamiętam ale chyba ok. 8000 km zrobiłem filtr był.... w tragicznej kondycji.
czyszczony 3 lub 4 razy i cały czas syf. poprzedni właściciel nie był handlażem i jestem pewny, że musiał być czyszczony (mam taką przynajmniej nadzieję)
w tym sezonie wiem już co jest grane i będę do niego zaglądał częściej.
podliczę wszelkie środki, które zastosuję i zobaczymy co bardziej się opłaca... (ale to nie wcześniej niż październik)
pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
wojo
Rocznik: 2003
Wiek: 50 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 77 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2010-03-27, 10:51
|
|
|
Mam takie pytanko. Mam wloty powietrza chyba sie to nazywa hypecharger czy jakos tak, w kazdym badz razie sa to dwie przepustnice otwarte na postoju gdy silnik nie pracuje i ruchome gdy silnik gada. Tyle że, kiedy go myje karcherem to przepustnice sa cały czas otwarte i nie ma mozliwosci ich zamkniecia, wiec woda leje sie do srodka filtra uciekajac dołem ale mimo wszystko filtr moczy sie w wodzie - czy to nie szkodzi silnikowi gdy potem odpalam czy woda w postaci pary nie dostaje sie do cylindrów przez gaźnik?
Dzieki |
|
|
|
|
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
|
|
|
|
|