YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr powietrza
Autor Wiadomość
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-03-19, 01:22   Filtr powietrza

mam pytanie co jest korzystniejsze:
1. eksploatacja z filtrem powietrza K&N i czyszczenie go w określonym czasie czasie
2. eksploatacja z typowym filtrem powietrza papierowym wymienianym raz w sezonie ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Grzegorz Anis 



Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 58
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 1069
Skąd: Chelm
Wysłany: 2010-03-19, 09:51   

witek1965 napisał/a:
papierowym wymienianym raz w sezonie

Wituś papierzaka czasem i trzy razy w sezonie, to zależy od tego ile i gdzie jeździsz. Z tego co wiem papierowe robią cztery firmy dostępne na naszym rynku, ale nie powiem Ci jaka jest najlepsza, bo nie wiem ! !
_________________
Organizator V meetingu "WILD EAST" Drag Star
 
 
shemsu hor 


Rocznik: 2000
Wiek: 38
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-03-19, 10:12   Re: Filtr powietrza

witek1965 napisał/a:
mam pytanie co jest korzystniejsze:
1. eksploatacja z filtrem powietrza K&N i czyszczenie go w określonym czasie czasie
2. eksploatacja z typowym filtrem powietrza papierowym wymienianym raz w sezonie ?


zaleznie od tego gdzie jezdzisz, bo jesli czesto jezdzisz w deszczu badz kurzu to chyba lepiej filtr K&N bo go tylko wyczyscisz i po sprawie, a papierowy filtr musialbys czesto zmieniac i pewnie koszta by ciagle rosly, a filtr K&N to wydatek jednorazowy plsu zestaw do czyszczenia wkladu ok 50zl.
 
 
pandzioch2003 



Rocznik: 2002
Wiek: 42
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 198
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-19, 12:44   

No i pamietajcie ze na K&N'ie bedzie o 1/2 KM mocniejszy ;p
_________________
Współtowarzysze
ISRA 31256
 
 
Cebula 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 217
Skąd: kątownia
Wysłany: 2010-03-19, 12:59   

Witek oczywiście że K&N pod warunkiem że nie sprzedasz moto w następnym sezonie tylko pojeździsz z 5 lat na tym sprzęcie i nie jako niedzielny kierowca robiąc w sezonie 1000 km . Zresztą co ja ci będę pisał. weź kartkę ołówek i sobie policz ile w sezonie robisz km , co ile wymieniasz filtr , i czy zamierzasz mieć ta gwiazdę jeszcze za rok. :)
_________________
Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
RafV 



Model: SYMPATYK
Wiek: 53
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 286
Skąd: Ujście/Piła
Wysłany: 2010-03-19, 13:12   

Też mam pytanie co do filtra. Chodzi mi o papierowy filtr. W tym roku założyłem oryginalny Yamahowski (95zł), czy jest różnica między takim a tańszym zamiennikiem?
Czy warto wydawać więcej?
 
 
shemsu hor 


Rocznik: 2000
Wiek: 38
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-03-19, 14:48   

RafV napisał/a:
Też mam pytanie co do filtra. Chodzi mi o papierowy filtr. W tym roku założyłem oryginalny Yamahowski (95zł), czy jest różnica między takim a tańszym zamiennikiem?
Czy warto wydawać więcej?


w papierowych filtrach raczej roznicy nie bedzie ( nie liczac tego ze jak zmienisz na nowy to powinien lepiej chodzic bo w koncu zamienisz brudny filtr na czysty), roznica raczej bedzie zauwazalna przy zmianie z filtra papierowego na K&N,
czyli przy papierowych filtrach nie ma co przeplacac, na slasku i tak dosyc czesto trzeba je zmieniac
 
 
Jeżyk 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 1019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-19, 20:04   

Ja kupiłem w Larssonie japoński filtr firmy Meiwa za 80,60 zł
_________________
MOJA GWIAZDECZKA

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-03-19, 23:22   

Jeżyk, Ale ta Meiwa jest typowym filtrem papierowym ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Jeżyk 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 1019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-20, 03:51   

Tutaj jest kilka słów napisane i firmie i jej filtrach :

http://www.heidemann.pl/?id=112
_________________
MOJA GWIAZDECZKA

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-03-20, 20:27   

czyli papierowy, a bez względu na jakość zastosowanego papieru podlegający okresowym wymianom. Mnie raczej interesowało czy pozostać przy filtrach papierowych, czy przejść na K&N i czyścić okresowo. na czym polega czyszczenie takiego filtra itd.
pandzioch2003 napisał/a:
No i pamietajcie ze na K&N'ie bedzie o 1/2 KM mocniejszy ;p


Nie dajmy się zwariować. A co to niby ma być za uzysk mocy 1/2 KM - wzrost o 1/80 w stosunku do całości mocy znaczy nic. Niezauważalna.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2010-03-21, 01:03   

witek1965 napisał/a:
czyli papierowy, a bez względu na jakość zastosowanego papieru podlegający okresowym wymianom. Mnie raczej interesowało czy pozostać przy filtrach papierowych, czy przejść na K&N i czyścić okresowo. na czym polega czyszczenie takiego filtra itd.
pandzioch2003 napisał/a:
No i pamietajcie ze na K&N'ie bedzie o 1/2 KM mocniejszy ;p


Nie dajmy się zwariować. A co to niby ma być za uzysk mocy 1/2 KM - wzrost o 1/80 w stosunku do całości mocy znaczy nic. Niezauważalna.


Witek, dajesz się wkręcać jak dzieciak. Przecież pandzioch ewidentnie żartował, a ty podejmujesz poważną dyskusję.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-03-21, 01:20   

zen, a ja sądziłem, że w tym dziale piszemy poważnie ? i bez OT hmm. Czyli nihil novi.
Ciekawe kiedy ktoś da się wkręcić do tego stopnia, że uszkodzi motocykl. Niedawno jedna rada na tym forum była jak zepsuć coś, co było dobre, bo ktoś nie miał pojęcia o czymś. Napisałem celowo ogródkami, żeby nikogo nie urazić.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
pandzioch2003 



Rocznik: 2002
Wiek: 42
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 198
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-21, 15:27   

Co do 1/2KMto byl taki zarcik, bo przeciez niby kazdy filtr "sportowy" dodaje mocy, tyle ze i tak sie tego nieodczuje. Suma sumarum jak sie policzy ze K&N kosztuje wiecej i jeszcze trzeba dokupic zestaw plynow czyszczace naliwzajacych to wyjdzie pewnie tyle samo w przeciagu 3 lat co by wymianiac zwykly filtr co sezon.
_________________
Współtowarzysze
ISRA 31256
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2010-03-22, 19:50   

Oj witek, sie nie denerwuj ;) Od czyszczenia OT sa modzi :P
Pandzich ma racje, bo K&N w materialach reklamowych wspomina nawet o zysku mocy, a to przeciez bzdura. Jakos jednak trzeba uzasadnic przeplacanie za flltr.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-03-22, 21:32   

zen, i o to mi chodziło, czyli generalnie nie ma uzasadnionego sensu go używać. Nie czytałem nawet o wzroście mocy, tylko o mozliwości czyszczenia i rewelacyjnych zdolnościach przepływu powietrza

[ Dodano: 2010-03-22, 21:37 ]
zen napisał/a:
Oj witek, sie nie denerwuj ;) Od czyszczenia OT sa modzi :P
z jednej strony masz racje, a z drugiej, co mi po wyczyszczeniu jak już będę po zakupie, albo co gorzej.

[ Dodano: 2010-03-22, 21:37 ]
I ja nie wziąłem tego za OT
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2010-03-22, 21:58   

Powiem tak: kumple jeździ na K&N, który własnoręcznie zanabył i jest zadowolony. Ja jeżdże na papirusie i też jestem zadowolony.

P.S. Mała uwaga: kolega na początku sezou sprzedal sprzęta, i pluje sobie w brodę za wywalone pieniądze.

P.S.2: Mała uwaga nr. 2: Pluję sobie w brodę, że w lepszych czasach nie kupiłem K&N (teraz mnie nie stać), bo żona pojeździ Szerszeniem jeszcze pewnie parę lat ;)
 
 
Etek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 47
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 509
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-23, 22:17   

w temacie K&M ja mam taki.... a dowiedziałem się od mojego mechanika 5 dni temu na przeglądzie....
i cóż po jednym sezonie już nie pamiętam ale chyba ok. 8000 km zrobiłem filtr był.... w tragicznej kondycji.
czyszczony 3 lub 4 razy i cały czas syf. poprzedni właściciel nie był handlażem i jestem pewny, że musiał być czyszczony (mam taką przynajmniej nadzieję)
w tym sezonie wiem już co jest grane i będę do niego zaglądał częściej.
podliczę wszelkie środki, które zastosuję i zobaczymy co bardziej się opłaca... (ale to nie wcześniej niż październik)
pozdrawiam
_________________

 
 
wojo 



Rocznik: 2003
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 77
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-03-27, 10:51   

Mam takie pytanko. Mam wloty powietrza chyba sie to nazywa hypecharger czy jakos tak, w kazdym badz razie sa to dwie przepustnice otwarte na postoju gdy silnik nie pracuje i ruchome gdy silnik gada. Tyle że, kiedy go myje karcherem to przepustnice sa cały czas otwarte i nie ma mozliwosci ich zamkniecia, wiec woda leje sie do srodka filtra uciekajac dołem ale mimo wszystko filtr moczy sie w wodzie - czy to nie szkodzi silnikowi gdy potem odpalam czy woda w postaci pary nie dostaje sie do cylindrów przez gaźnik?
Dzieki
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2010-03-27, 11:39   

wojo, a gdy jedziesz w czasie deszczu woda tam nie wlatuje?
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group