YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaźniki - po co wypalać?
Autor Wiadomość
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1694
Skąd: Nomad
Wysłany: 2009-11-15, 23:21   Gaźniki - po co wypalać?

Ludziska zalecają, żeby na zimę spuścić paliwo z gaźnika. Ewentualnie wypalić na zakręconym kraniku...
A dlaczego ?
Przecież zaleca się bak do pełna, żeby nie rdzewiał, to dlaczego gaźniki do pusta ?
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2009-11-15, 23:31   

Bo tak mała ilość paliwa odparuje przez okres kilku miesięcy a jak odparuje to syf zostanie i zasra dysze.
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-11-15, 23:50   

A nawet jak nie wszystko odparuje, to benzyna potrafi stracic swoje właściwości i za nic na niej nie odpalisz. Nie twierdzę że może tak byc na pewno, ale spotkałem się już z takimi przypadkami.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1694
Skąd: Nomad
Wysłany: 2009-11-16, 00:05   

I wszystko jasne... :uklon:
A na wiosnę przy 1 odpalaniu trzeba długo kręcić ?
Czy gaźnik się sam napełni po odkręceniu kranika ?
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2009-11-16, 00:11   

1. Przekręcasz kranik w normalną pozycję - niby oczywiste ale można się zdziczyć :hahaha: ( W dragusiach nie ma pozycji zalewania gaźników tak jak w innych maszynach)
2. Przekręcasz kluczyk i wtedy słychać długo trwające trrrrrrrr - to pompa paliwa - tak ma być - nie panikować
3. Odpalasz. w najgorszym przypadku dwa, trzy razy trzeba będzie powtórzyć aby załapał sprzęt.
4. wsiadasz i jedziesz
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1694
Skąd: Nomad
Wysłany: 2009-11-16, 00:21   

:uklon3:
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-11-16, 00:32   

W Dragach kranik paliwa jest podciśnieniowy, co oznacza że nawet jak odkręcisz kranik i zdejmiesz z niego wężyk/przewód paliwowy, bez przekręconego kluczyka w stacyjce paliwo nie powinno leciec. Jeśli się nie mylę, to nie powinno leciec nawet przy przekręconym kluczyku a dopiero przy odpalonym silniku.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-11-16, 00:44   

Bez przesadyzmu. Zwykły kranik przelotowy z filtrem i dwoma pozycjami (rezerwa). Juz demontowałem i spuszczałem kranikiem paliwo grawitacyjnie. Zero problemów. Wężyk do kranika, pozycja R i paliwko leci nawet bez odkręcania korka. I na dodatek muszę to zrobić ponownie
A odnośnie wypalania z gaźników paliwa-jeszcze może znaleźć się woda, która w niesprzyjających warunkach zamarznie gdzieś sobie tam i narobi bałaganu.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2009-11-16, 08:35   

trotom napisał/a:
I wszystko jasne... :uklon:
A na wiosnę przy 1 odpalaniu trzeba długo kręcić ?
Czy gaźnik się sam napełni po odkręceniu kranika ?


Zamiast długo kręcić, ja po zimie włączam zapłon, pompa terkocze, powtarzam to 2 - 3 razy aż przestanie terkotać, wtedy wiem, że komory są pełna. Potem strzał i chodzi.
Nigdy nie spuszczałem paliwa z gaźnika. Zbiornik natomiast absolutnie do pełna.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2009-11-16, 13:40   

ja ostatnio juz dwa razy wypalałem paliwo z gazników poniewaz ciagle sie przymierzam do uspienia motorka na zime ale z drugiej strony ciagnie mnie zeby sobie polatac . Po kazdym wypaleniu nie miałem najmniejszych problemów z odpaleniem . Trzeba tylko zaczekac az pompka napełni gazniki wtedy jeden strzał i juz chodzi . Co do paliwa w baku to poniewaz bede rozbieral moorek to je spuszcze a na wiosnę wleje to prosto ze stacji . Pogoda dopisuje więc pewnie wiecej wypale niz spuszczę .
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 
 
kiszka 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 625
Skąd: JANKES(Zwardoń)
Wysłany: 2009-11-16, 15:23   

Merlin napisał/a:
Nigdy nie spuszczałem paliwa z gaźnika. Zbiornik natomiast absolutnie do pełna.

Tak samo,nie wypalam paliwa z gazników,i jeszcze nie było prblemów.No ale nie zapeszajmy. ;/
_________________
Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
 
 
Pio_Treq 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-16, 16:29   

hmmm... tp ja chyba wolę poprostu go regularnie sobie odpalić i nawet jak będzie pogoda do niczego i nie da się pośmigać - to sobie w garażu przynajmniej sobie go posłucham ;d
_________________
EL250, Virago 535, Drag Star 650, SV 650, MT 03 660, F800ST
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-11-16, 16:38   

Szczerze mówiąc, nie zdarzyło mi się jeszcze zrobic coś, co wielu nazywa "przygotowaniem do sezonu zimowego". Ja nie poddaję sprzętu jakimś specjalnym zabiegom, ot po prostu go myję, woskuję, czyszczę wszelkie zakamarki i tyle. Nawet aku nie wyjmuję. Jak jest znośnia pogoda to wyjeźdżam z garażu na przejażdżkę nawet w styczniu i unikam odpalania w garażu "na sucho". Jak na razie od kilku lat nie zdarzyło mi się wiosną przeżyc niemiłej niespodzianki, sprzęty zawsze odpalają bez problemów. Oczywiście skrzętnie wykorzystuję martwy sezon do wykonania wszelkich czynności techniczno-tuningowych, aby od wiosny do jesieni móc tylko jeździc i jeździc.
 
 
Masa 



Rocznik: 2007
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 104
Skąd: Stęszew
Wysłany: 2009-11-17, 17:38   

A mam jeszcze pytanko odnośnie paliwa w baku, które zostawiam na zimę:
oczywiście ma się rozumieć że owe paliwo należy na wiosnę spuścić i nalać nowe?
_________________
Masa
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL
Wysłany: 2009-11-17, 18:24   

Ja dodaję do paliwa środek przeciw "starzeniu się paliwa" WYNNS. Zapobiega on wytrącaniu się parafin z paliwa, a po zimowej przerwie silnik odpala bez problemu.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Masa 



Rocznik: 2007
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 104
Skąd: Stęszew
Wysłany: 2009-11-17, 18:48   

aha, a dokładniej to dostane go na stacji czy to mniej dostępny środek?
_________________
Masa
 
 
EDDIE 



Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 1109
Skąd: Radom
Wysłany: 2009-11-17, 20:19   

Kupisz go na stacjach typu BP, Statoil, Shell ale drogo.
Na allegro jest tego od metra - http://www.allegro.pl/189...926&p=1&order=p
Dobrej jakości są także STP, Valvoline.
_________________
Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.

Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.


Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL
Wysłany: 2009-11-17, 21:54   

EDDIE, puszczasz linka do stron gdzie jest spory asortyment, tylko nijak nie można się tam doszukać stabilizatora paliwa - sorry jest do ON. shock
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
EDDIE 



Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 1109
Skąd: Radom
Wysłany: 2009-11-17, 23:12   

Nie no, chyba każdy może sobie wybrać uszlachetniacz do paliwa z tej listy.

Np.

http://www.allegro.pl/ite...ny_benzyna.html

http://www.allegro.pl/ite...ze_benzyna.html
_________________
Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.

Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.


Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL
Wysłany: 2009-11-18, 09:06   

EDDIE, to nie to samo.

stabilizator 002.jpg
Plik ściągnięto 191 raz(y) 13.91 KB

_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group