Gaźniki - po co wypalać? |
Autor |
Wiadomość |
ttom
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1694 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2009-11-15, 23:21 Gaźniki - po co wypalać?
|
|
|
Ludziska zalecają, żeby na zimę spuścić paliwo z gaźnika. Ewentualnie wypalić na zakręconym kraniku...
A dlaczego ?
Przecież zaleca się bak do pełna, żeby nie rdzewiał, to dlaczego gaźniki do pusta ? |
_________________ Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens...
|
|
|
|
|
Lokis
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY
|
Wysłany: 2009-11-15, 23:31
|
|
|
Bo tak mała ilość paliwa odparuje przez okres kilku miesięcy a jak odparuje to syf zostanie i zasra dysze. |
_________________
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
|
|
|
|
|
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-11-15, 23:50
|
|
|
A nawet jak nie wszystko odparuje, to benzyna potrafi stracic swoje właściwości i za nic na niej nie odpalisz. Nie twierdzę że może tak byc na pewno, ale spotkałem się już z takimi przypadkami. |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
|
ttom
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1694 Skąd: Nomad
|
|
|
|
|
Lokis
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY
|
Wysłany: 2009-11-16, 00:11
|
|
|
1. Przekręcasz kranik w normalną pozycję - niby oczywiste ale można się zdziczyć ( W dragusiach nie ma pozycji zalewania gaźników tak jak w innych maszynach)
2. Przekręcasz kluczyk i wtedy słychać długo trwające trrrrrrrr - to pompa paliwa - tak ma być - nie panikować
3. Odpalasz. w najgorszym przypadku dwa, trzy razy trzeba będzie powtórzyć aby załapał sprzęt.
4. wsiadasz i jedziesz |
_________________
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
|
|
|
|
|
ttom
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1694 Skąd: Nomad
|
|
|
|
|
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-11-16, 00:32
|
|
|
W Dragach kranik paliwa jest podciśnieniowy, co oznacza że nawet jak odkręcisz kranik i zdejmiesz z niego wężyk/przewód paliwowy, bez przekręconego kluczyka w stacyjce paliwo nie powinno leciec. Jeśli się nie mylę, to nie powinno leciec nawet przy przekręconym kluczyku a dopiero przy odpalonym silniku. |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-11-16, 00:44
|
|
|
Bez przesadyzmu. Zwykły kranik przelotowy z filtrem i dwoma pozycjami (rezerwa). Juz demontowałem i spuszczałem kranikiem paliwo grawitacyjnie. Zero problemów. Wężyk do kranika, pozycja R i paliwko leci nawet bez odkręcania korka. I na dodatek muszę to zrobić ponownie
A odnośnie wypalania z gaźników paliwa-jeszcze może znaleźć się woda, która w niesprzyjających warunkach zamarznie gdzieś sobie tam i narobi bałaganu. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2009-11-16, 08:35
|
|
|
trotom napisał/a: | I wszystko jasne...
A na wiosnę przy 1 odpalaniu trzeba długo kręcić ?
Czy gaźnik się sam napełni po odkręceniu kranika ? |
Zamiast długo kręcić, ja po zimie włączam zapłon, pompa terkocze, powtarzam to 2 - 3 razy aż przestanie terkotać, wtedy wiem, że komory są pełna. Potem strzał i chodzi.
Nigdy nie spuszczałem paliwa z gaźnika. Zbiornik natomiast absolutnie do pełna. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
kostass
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2009-11-16, 13:40
|
|
|
ja ostatnio juz dwa razy wypalałem paliwo z gazników poniewaz ciagle sie przymierzam do uspienia motorka na zime ale z drugiej strony ciagnie mnie zeby sobie polatac . Po kazdym wypaleniu nie miałem najmniejszych problemów z odpaleniem . Trzeba tylko zaczekac az pompka napełni gazniki wtedy jeden strzał i juz chodzi . Co do paliwa w baku to poniewaz bede rozbieral moorek to je spuszcze a na wiosnę wleje to prosto ze stacji . Pogoda dopisuje więc pewnie wiecej wypale niz spuszczę . |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
|
kiszka
Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 44 Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 625 Skąd: JANKES(Zwardoń)
|
Wysłany: 2009-11-16, 15:23
|
|
|
Merlin napisał/a: | Nigdy nie spuszczałem paliwa z gaźnika. Zbiornik natomiast absolutnie do pełna. |
Tak samo,nie wypalam paliwa z gazników,i jeszcze nie było prblemów.No ale nie zapeszajmy. |
_________________ Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
|
|
|
|
|
Pio_Treq
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 167 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-11-16, 16:29
|
|
|
hmmm... tp ja chyba wolę poprostu go regularnie sobie odpalić i nawet jak będzie pogoda do niczego i nie da się pośmigać - to sobie w garażu przynajmniej sobie go posłucham |
_________________ EL250, Virago 535, Drag Star 650, SV 650, MT 03 660, F800ST |
|
|
|
|
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-11-16, 16:38
|
|
|
Szczerze mówiąc, nie zdarzyło mi się jeszcze zrobic coś, co wielu nazywa "przygotowaniem do sezonu zimowego". Ja nie poddaję sprzętu jakimś specjalnym zabiegom, ot po prostu go myję, woskuję, czyszczę wszelkie zakamarki i tyle. Nawet aku nie wyjmuję. Jak jest znośnia pogoda to wyjeźdżam z garażu na przejażdżkę nawet w styczniu i unikam odpalania w garażu "na sucho". Jak na razie od kilku lat nie zdarzyło mi się wiosną przeżyc niemiłej niespodzianki, sprzęty zawsze odpalają bez problemów. Oczywiście skrzętnie wykorzystuję martwy sezon do wykonania wszelkich czynności techniczno-tuningowych, aby od wiosny do jesieni móc tylko jeździc i jeździc. |
|
|
|
|
Masa
Rocznik: 2007
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sty 2009 Posty: 104 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: 2009-11-17, 17:38
|
|
|
A mam jeszcze pytanko odnośnie paliwa w baku, które zostawiam na zimę:
oczywiście ma się rozumieć że owe paliwo należy na wiosnę spuścić i nalać nowe? |
_________________ Masa |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2568 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2009-11-17, 18:24
|
|
|
Ja dodaję do paliwa środek przeciw "starzeniu się paliwa" WYNNS. Zapobiega on wytrącaniu się parafin z paliwa, a po zimowej przerwie silnik odpala bez problemu. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
Masa
Rocznik: 2007
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sty 2009 Posty: 104 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: 2009-11-17, 18:48
|
|
|
aha, a dokładniej to dostane go na stacji czy to mniej dostępny środek? |
_________________ Masa |
|
|
|
|
EDDIE
Model: SYMPATYK
Wiek: 60 Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 1109 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2009-11-17, 20:19
|
|
|
Kupisz go na stacjach typu BP, Statoil, Shell ale drogo.
Na allegro jest tego od metra - http://www.allegro.pl/189...926&p=1&order=p
Dobrej jakości są także STP, Valvoline. |
_________________ Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.
Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.
Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
|
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2568 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2009-11-17, 21:54
|
|
|
EDDIE, puszczasz linka do stron gdzie jest spory asortyment, tylko nijak nie można się tam doszukać stabilizatora paliwa - sorry jest do ON. shock |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
EDDIE
Model: SYMPATYK
Wiek: 60 Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 1109 Skąd: Radom
|
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2568 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2009-11-18, 09:06
|
|
|
EDDIE, to nie to samo.
stabilizator 002.jpg
|
|
Plik ściągnięto 191 raz(y) 13.91 KB |
|
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
|