YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek oleju z pod dekla filtra oleju
Autor Wiadomość
Szarman79 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 45
Dołączył: 16 Sie 2020
Posty: 9
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2020-09-04, 21:53   Wyciek oleju z pod dekla filtra oleju

Jestem tu nowy i nie umiem wyszukać tematu o wycieku oleju z pod dekla filtra oleju. Wymieniłem filtr wraz z oringiem. Przejechałem z 40km i zauważyłem mały wyciek. Oring oryginalny Yamahy. Dlaczego jest wyciek. Proszę o pomoc
_________________
SzarMan79
 
 
Gandalf 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: OL-WA
Wysłany: 2020-09-04, 22:49   

Może uszczelka Ci się podwinęła - składałeś ją na sucho, czy wcześniej delikatnie natłuściłeś ? Ważne jest też wyczyszczenie powierzchni tak, aby żadne śmieci nie przeszkadzały przy późniejszym skręcaniu i nie powodowały ewentualnego przecieku.
 
 
Szarman79 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 45
Dołączył: 16 Sie 2020
Posty: 9
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2020-09-04, 22:56   

Uszczelkę posmarowałem olejem i wyczyściłem powierzchnię. Wcześniej był wyciek większy z tego względu że był zerwany gwint w środkowej śrubie. Dzisiaj to naprawiłem zakładając nową uszczelkę pod pokrywę sprzęgła. Oring zostawiłem ten sam. Sprawdziłem jego stan i wyglądał ok. Kluczem dynamometrycznym dokręciłem wszystkie śruby z siłą 10. Czy za każdym razem trzeba wymieniać oring?
_________________
SzarMan79
 
 
Misin1 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 53
Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 214
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2020-09-05, 00:32   

Witam, miałem podobny przypadek. Przyczyną była prozaiczna olej się sączył spod dekla filtra oleju na to wyglądało, a tak naprawdę spływał z filtra powietrza. Filtr powietrza nasączamy olejem.
 
 
Szarman79 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 45
Dołączył: 16 Sie 2020
Posty: 9
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2020-09-05, 05:58   

Filtr powietrza mam suchy. Raczej wykluczam ten problem. Jeżeli spływało by z filtra to powinien być ślad na górze dekla.

[ Dodano: 2020-09-05, 07:25 ]
Jeszcze mam jedno pytanie. Czy może olej sączyć po śrubach które dokręcają dekiel filtra oleju?
_________________
SzarMan79
 
 
Misin1 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 53
Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 214
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2020-09-05, 07:52   

O ile się nie mylę to na jednej z śrub do dekla filtra tej najdłuższej jest oring 7,6×2,4.
 
 
Szarman79 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 45
Dołączył: 16 Sie 2020
Posty: 9
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2020-09-05, 09:48   

Ale to tylko w 1100 w 650 raczej nie ma
_________________
SzarMan79
 
 
marek_c4 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 59
Dołączył: 11 Lip 2020
Posty: 249
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2020-09-05, 12:57   

Szarman79 napisał/a:
Czy za każdym razem trzeba wymieniać oring?

Ja wymieniałem filtr oleju, bez zmiany oringa - nie zauważyłem wycieków.
_________________
LwG ze Swarzędza
Maruś
 
 
Szarman79 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 45
Dołączył: 16 Sie 2020
Posty: 9
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2020-09-05, 13:14   

Jakiej firmy założyłeś filtr oleju?
_________________
SzarMan79
 
 
marek_c4 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 59
Dołączył: 11 Lip 2020
Posty: 249
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2020-09-06, 08:16   

Szarman79 napisał/a:
Jakiej firmy założyłeś filtr oleju?

HiFlo HF145
_________________
LwG ze Swarzędza
Maruś
 
 
Gandalf 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: OL-WA
Wysłany: 2020-09-06, 21:17   

Szarman79 napisał/a:
Ale to tylko w 1100 w 650 raczej nie ma


W DS 1100 wymieniam zawsze trzy oringi - 2 na deklu dociskającym sam filtr i jeden przy dolnej śrubie mocującej. To zupełnie inna konstrukcja , jest wspomniany dodatkowy dekielek, który z dwoma oring'ami uszczelnia połączenie.

Szybko sprawdziłem na necie w DS 650 jest tylko jeden oring , np tutaj to dobrze widać:
https://youtu.be/tebirYjhuIE

Jest "gruby" i podatny na odkształcenia - pracuje w wyżłobieniu, ja bym raczej wymieniał go przy każdej akcji serwisowej oleju. Sprawdź jeszcze czy masz odpowiedni rozmiar filtra (porównaj ze starym), może jest o milimetry za długi i blokuje odpowiednie dokręcenie dekla - byłoby to dziwne, ale małe chińskie rączki czasami coś też sknocą ;d
 
 
Szarman79 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 45
Dołączył: 16 Sie 2020
Posty: 9
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2020-09-07, 14:23   

Posmarowałem klejem gwint śrub mocujących dekiel i wyciek ustał. Nie wiem czy był to powód czy oring się ułożył
_________________
SzarMan79
 
 
larry7 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 45
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Kozy
Wysłany: 2020-09-11, 19:59   

zrobiłeś prawie dobrze. W 650-ce dosyć często cieknie spod śruby lub spod kilku śrub.
Nawet serwis zaleca wkręcanie ich na silikonie odpornym na wysokie temperatury. Jeśli wkręciłeś na kleju to możesz przy odkręcaniu zerwać gwint. Następnym razem wkręcaj na odpowiednim silikonie. Wiem co mówię, bo miałem ten sam problem :) .
_________________
larry7

Obecnie szczęśliwy posiadacz Royal Star 1300 :)
 
 
Szarman79 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 45
Dołączył: 16 Sie 2020
Posty: 9
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2020-09-13, 08:29   

Możesz podać nazwę tego silikonu. Dzięki
_________________
SzarMan79
 
 
larry7 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 45
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Kozy
Wysłany: 2020-09-14, 08:17   

obojętnie jaki byle motoryzacyjny wysokotemperaturowy. Kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym. Jak odkręcisz tą ozdobną pokrywę (na 3 śruby inbusowe to spójrz spod której śruby się wylewa i tą dokładnie oczyść i wkręć na silikonie. Nie dawaj go zbyt dużo. Mam nadzieję, że nie masz tam zerwanego gwintu bo niektórzy lubią to dokręcić "na chama". Jeśli gwint jest zerwany to można go zregenerować taką specjalną sprężynką ale to lepiej zlecić komuś z warsztatu motoryzacyjnego bo można to samemu spier.... :)

[ Dodano: 2020-09-14, 08:20 ]
Misin1 napisał/a:
Witam, miałem podobny przypadek. Przyczyną była prozaiczna olej się sączył spod dekla filtra oleju na to wyglądało, a tak naprawdę spływał z filtra powietrza. Filtr powietrza nasączamy olejem.


Filtr powietrza nasączamy olejem? Co ty za bzdury piszesz?
_________________
larry7

Obecnie szczęśliwy posiadacz Royal Star 1300 :)
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2020-09-14, 08:50   

larry7, filtry K&N ;)
_________________
Bo droga jest celem
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1601
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2020-09-14, 09:32   

K&N , pyra ma rację.
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
Misin1 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 53
Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 214
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2020-09-14, 13:14   

Człowiek tylko napisał prawdę. Olej spływał z filtra powietrza KN pod dekiel filtra oleju. Trochę czasu mi to zajęło nim do tego doszedłem. Pomógł kolor oleju do nasączania filtra. Jest czerwony.
 
 
Szarman79 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 45
Dołączył: 16 Sie 2020
Posty: 9
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2020-09-14, 15:38   

Filtr K&N jest już nowy nasączony olejem i nie trzeba go moczyć jeszcze raz. No i cena nowego powala...
_________________
SzarMan79
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2020-09-14, 15:49   

Co rok mycie i ponowne nasączenie. Co do ceny , szybko się zwraca.
_________________
Bo droga jest celem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group