Wyciek oleju z pod dekla filtra oleju |
Autor |
Wiadomość |
Szarman79
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 45 Dołączył: 16 Sie 2020 Posty: 9 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2020-09-04, 21:53 Wyciek oleju z pod dekla filtra oleju
|
|
|
Jestem tu nowy i nie umiem wyszukać tematu o wycieku oleju z pod dekla filtra oleju. Wymieniłem filtr wraz z oringiem. Przejechałem z 40km i zauważyłem mały wyciek. Oring oryginalny Yamahy. Dlaczego jest wyciek. Proszę o pomoc |
_________________ SzarMan79 |
|
|
|
|
Gandalf
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48 Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 106 Skąd: OL-WA
|
Wysłany: 2020-09-04, 22:49
|
|
|
Może uszczelka Ci się podwinęła - składałeś ją na sucho, czy wcześniej delikatnie natłuściłeś ? Ważne jest też wyczyszczenie powierzchni tak, aby żadne śmieci nie przeszkadzały przy późniejszym skręcaniu i nie powodowały ewentualnego przecieku. |
|
|
|
|
Szarman79
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 45 Dołączył: 16 Sie 2020 Posty: 9 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2020-09-04, 22:56
|
|
|
Uszczelkę posmarowałem olejem i wyczyściłem powierzchnię. Wcześniej był wyciek większy z tego względu że był zerwany gwint w środkowej śrubie. Dzisiaj to naprawiłem zakładając nową uszczelkę pod pokrywę sprzęgła. Oring zostawiłem ten sam. Sprawdziłem jego stan i wyglądał ok. Kluczem dynamometrycznym dokręciłem wszystkie śruby z siłą 10. Czy za każdym razem trzeba wymieniać oring? |
_________________ SzarMan79 |
|
|
|
|
Misin1
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 53 Dołączył: 27 Maj 2015 Posty: 214 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2020-09-05, 00:32
|
|
|
Witam, miałem podobny przypadek. Przyczyną była prozaiczna olej się sączył spod dekla filtra oleju na to wyglądało, a tak naprawdę spływał z filtra powietrza. Filtr powietrza nasączamy olejem. |
|
|
|
|
Szarman79
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 45 Dołączył: 16 Sie 2020 Posty: 9 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2020-09-05, 05:58
|
|
|
Filtr powietrza mam suchy. Raczej wykluczam ten problem. Jeżeli spływało by z filtra to powinien być ślad na górze dekla.
[ Dodano: 2020-09-05, 07:25 ]
Jeszcze mam jedno pytanie. Czy może olej sączyć po śrubach które dokręcają dekiel filtra oleju? |
_________________ SzarMan79 |
|
|
|
|
Misin1
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 53 Dołączył: 27 Maj 2015 Posty: 214 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2020-09-05, 07:52
|
|
|
O ile się nie mylę to na jednej z śrub do dekla filtra tej najdłuższej jest oring 7,6×2,4. |
|
|
|
|
Szarman79
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 45 Dołączył: 16 Sie 2020 Posty: 9 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2020-09-05, 09:48
|
|
|
Ale to tylko w 1100 w 650 raczej nie ma |
_________________ SzarMan79 |
|
|
|
|
marek_c4
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 59 Dołączył: 11 Lip 2020 Posty: 249 Skąd: Swarzędz
|
Wysłany: 2020-09-05, 12:57
|
|
|
Szarman79 napisał/a: | Czy za każdym razem trzeba wymieniać oring? |
Ja wymieniałem filtr oleju, bez zmiany oringa - nie zauważyłem wycieków. |
_________________ LwG ze Swarzędza
Maruś
|
|
|
|
|
Szarman79
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 45 Dołączył: 16 Sie 2020 Posty: 9 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2020-09-05, 13:14
|
|
|
Jakiej firmy założyłeś filtr oleju? |
_________________ SzarMan79 |
|
|
|
|
marek_c4
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 59 Dołączył: 11 Lip 2020 Posty: 249 Skąd: Swarzędz
|
Wysłany: 2020-09-06, 08:16
|
|
|
Szarman79 napisał/a: | Jakiej firmy założyłeś filtr oleju? |
HiFlo HF145 |
_________________ LwG ze Swarzędza
Maruś
|
|
|
|
|
Gandalf
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48 Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 106 Skąd: OL-WA
|
Wysłany: 2020-09-06, 21:17
|
|
|
Szarman79 napisał/a: | Ale to tylko w 1100 w 650 raczej nie ma |
W DS 1100 wymieniam zawsze trzy oringi - 2 na deklu dociskającym sam filtr i jeden przy dolnej śrubie mocującej. To zupełnie inna konstrukcja , jest wspomniany dodatkowy dekielek, który z dwoma oring'ami uszczelnia połączenie.
Szybko sprawdziłem na necie w DS 650 jest tylko jeden oring , np tutaj to dobrze widać:
https://youtu.be/tebirYjhuIE
Jest "gruby" i podatny na odkształcenia - pracuje w wyżłobieniu, ja bym raczej wymieniał go przy każdej akcji serwisowej oleju. Sprawdź jeszcze czy masz odpowiedni rozmiar filtra (porównaj ze starym), może jest o milimetry za długi i blokuje odpowiednie dokręcenie dekla - byłoby to dziwne, ale małe chińskie rączki czasami coś też sknocą |
|
|
|
|
Szarman79
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 45 Dołączył: 16 Sie 2020 Posty: 9 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2020-09-07, 14:23
|
|
|
Posmarowałem klejem gwint śrub mocujących dekiel i wyciek ustał. Nie wiem czy był to powód czy oring się ułożył |
_________________ SzarMan79 |
|
|
|
|
larry7
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 45 Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Kozy
|
Wysłany: 2020-09-11, 19:59
|
|
|
zrobiłeś prawie dobrze. W 650-ce dosyć często cieknie spod śruby lub spod kilku śrub.
Nawet serwis zaleca wkręcanie ich na silikonie odpornym na wysokie temperatury. Jeśli wkręciłeś na kleju to możesz przy odkręcaniu zerwać gwint. Następnym razem wkręcaj na odpowiednim silikonie. Wiem co mówię, bo miałem ten sam problem . |
_________________ larry7
Obecnie szczęśliwy posiadacz Royal Star 1300 |
|
|
|
|
Szarman79
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 45 Dołączył: 16 Sie 2020 Posty: 9 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2020-09-13, 08:29
|
|
|
Możesz podać nazwę tego silikonu. Dzięki |
_________________ SzarMan79 |
|
|
|
|
larry7
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 45 Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Kozy
|
Wysłany: 2020-09-14, 08:17
|
|
|
obojętnie jaki byle motoryzacyjny wysokotemperaturowy. Kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym. Jak odkręcisz tą ozdobną pokrywę (na 3 śruby inbusowe to spójrz spod której śruby się wylewa i tą dokładnie oczyść i wkręć na silikonie. Nie dawaj go zbyt dużo. Mam nadzieję, że nie masz tam zerwanego gwintu bo niektórzy lubią to dokręcić "na chama". Jeśli gwint jest zerwany to można go zregenerować taką specjalną sprężynką ale to lepiej zlecić komuś z warsztatu motoryzacyjnego bo można to samemu spier....
[ Dodano: 2020-09-14, 08:20 ]
Misin1 napisał/a: | Witam, miałem podobny przypadek. Przyczyną była prozaiczna olej się sączył spod dekla filtra oleju na to wyglądało, a tak naprawdę spływał z filtra powietrza. Filtr powietrza nasączamy olejem. |
Filtr powietrza nasączamy olejem? Co ty za bzdury piszesz? |
_________________ larry7
Obecnie szczęśliwy posiadacz Royal Star 1300 |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2020-09-14, 08:50
|
|
|
larry7, filtry K&N |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
SATURIAN
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1601 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2020-09-14, 09:32
|
|
|
K&N , pyra ma rację. |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
|
|
|
|
|
Misin1
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 53 Dołączył: 27 Maj 2015 Posty: 214 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2020-09-14, 13:14
|
|
|
Człowiek tylko napisał prawdę. Olej spływał z filtra powietrza KN pod dekiel filtra oleju. Trochę czasu mi to zajęło nim do tego doszedłem. Pomógł kolor oleju do nasączania filtra. Jest czerwony. |
|
|
|
|
Szarman79
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 45 Dołączył: 16 Sie 2020 Posty: 9 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2020-09-14, 15:38
|
|
|
Filtr K&N jest już nowy nasączony olejem i nie trzeba go moczyć jeszcze raz. No i cena nowego powala... |
_________________ SzarMan79 |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2020-09-14, 15:49
|
|
|
Co rok mycie i ponowne nasączenie. Co do ceny , szybko się zwraca. |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
|