YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Chromowanie szprych
Autor Wiadomość
MisiexZ 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 36
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 27
Skąd: Siemonia
Wysłany: 2016-01-06, 14:13   Chromowanie szprych

Witam,

chciałbym doprowadzić swoje szprychy w dragu do wizualnie zadowalającego stanu. Obręcze są w porządku ale wszystkie szprychy poczerniały. Co myślicie o ich wymontowaniu i oddaniu do ocynkowania lub chromowania ? Jest sens ?
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2016-01-06, 14:50   

Ja tam myslę, że już taki temat był np http://yamaha-dragstar.pl...hlight=szprychy i wiele innych, oraz p.4 regulaminu. Nie dokładaj pracy moderatorom ( jak długo będzie to we mnie siedzieć :beczy: )
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-01-06, 16:23   

Że się wtrącę.....
O chromowaniu szprych nikt słówkiem nie pisał ........ , a pomysł dobry.
Cynkowanie - pomysł zły, bardzo zły.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2016-01-06, 17:01   

MisiexZ napisał/a:
Co myślicie o ich wymontowaniu i oddaniu do ocynkowania lub chromowania ?
doskonały pomysł. Popieram całowicie softa, Szukaj ofert na allegro. Za komplet szprych http://archi.inosak.org/db/item5857046490_1.html cena bardzo atrakcyjna. Tylko chromowanie. Potem utrzymanie w czystości to bajka. Psikasz preparatem (jest ich mnóstwo) do alufelg i lśnią. Wygląd chromowanych szprych - bezcenny.
Cynkowanie, stanowczo nie.

pyra napisał/a:
Ja tam myslę, że już taki temat był
No chyba nie był, w temacie zbiorczym http://yamaha-dragstar.pl...ght=chromowanie jest jedno, czy dwa zdania o szprychach.

Ten, który zapodałeś, dotyczy czyszczenia szprych i wzmianki tam o chromowaniu nie ma.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Jarek74 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 534
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-06, 17:47   

Ja pochromowałem swoje szprychy i nyple, przelatane dwa sezony i jest super. Czyszczenie tak jak napisał Witek - bajka w porównaniu do ocynku, nawet dobrą myjką wysokociśnieniową przywracam je do blasku, ze dwa razy do roku autosolem do chromu dla spokojności ducha :) i lśnią całe koła.
Ogólnie polecam !

[ Dodano: 2016-01-06, 17:51 ]
witek1965 napisał/a:
cena bardzo atrakcyjna.

może być ciutkę drożej, bo w dragu jest 96 szprych

[ Dodano: 2016-01-06, 17:55 ]
soft napisał/a:
Cynkowanie - pomysł zły

dokładnie, ponowne cynkowanie nie jest już tak efektowne jak pierwsze gdy materiał jest surowy, bez wżerów itp (info od gościa, który pracuje w tym od 20 lat)
_________________
Delta Machine
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 58
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 1557
Skąd: Nomad
Wysłany: 2016-01-06, 19:35   

Może warto w tym temacie wspomnieć,że trzeba mieć również warsztat który nam te szprychy znowu zaplecie w koło? I podpowiedzieć że w 650 lubią pękać szprychy w tylnym kole,więc może przy okazji warto by było dokupić i pochromować parę więcej w razie "W"? :nie_wiem:
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2016-01-06, 19:47   

soft napisał/a:

O chromowaniu szprych nikt słówkiem nie pisał ........
proszę pierwszy z brzegu
http://yamaha-dragstar.pl...hlight=szprychy
ponadto napisałem
Cytat:
i wiele innych,
to znaczy że należy trochę poszukać a nie zakładać kolejny temat
były też
http://yamaha-dragstar.pl...hlight=szprychy a i w tym są odnośniki do kolejnych
http://yamaha-dragstar.pl...hlight=szprychy
http://yamaha-dragstar.pl...hlight=szprychy jest i o zaplataniu

i jeszcze kilka podobnych tematów.

Zakładając nowy temat, kolejny szukający będzie miał jeszcze jeden link więcej do sprawdzenia, o ile będzie mu się chciało szukać . Bo przecież łatwiej napisać "szukam" lub "co zrobić", i kolejne doktoraty powstaną.
Oczywiście gdy brak odpowiedzi, logiczne jest pociągnięcie istniejącego wątku, zamiast zakładanie nowego.witek1965, gdy byłeś modem, temat juz dawno byłby scalony, a tak tylko w wyszukiwarce przybył kolejny wątek.
Ostatnio zmieniony przez Anula 2016-01-06, 23:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2016-01-06, 20:04   

pyra napisał/a:
witek1965, gdy byłeś modem, temat juz dawno byłby scalony, a tak tylko w wyszukiwarce przybył kolejny wątek.
pytanie z którym ? . Często tematy wydzielałem i edytowałem tytuł, żeby łatwo było wyszukać. W temacie ogólnym, sprawdziłem, Chromowanie, jest słownie, jedno zdanie na temat szprych. Jest kilka tematów o chromowaniu i ............. nic konkretnego. Oczywiście jakby się komuś chciało pobawić, może wyciągnąć esencje w wszystkich i scalić w jeden konkretny. Jest co usunąć ;D
Samych tematów dotyczących zapytanie gdzie chromować, jest 4, jedno zapytanie z Regiony Śląskiego, jedno z Poznania, dwa w Warsztatach. Też mogłeś scalić w jeden, pod wspólnym tytułem -Zakłady wykonujące usługi galwanizerskie - Chromowanie więc niech nie przygania kocioł garnkowi ;D


Ponadto padło zapytanie również o cynkowanie, a to już nie podchodzi pod chromowanie.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Jarek74 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 534
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-06, 21:11   

HELLOWEEN napisał/a:
szprychy znowu zaplecie w koło

moje koła zaplatał i centrował motocyklista - pasjonat polecony przez Vaaksa z okolic Wolsztyna, zna się na robocie :)
_________________
Delta Machine
 
 
MisiexZ 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 36
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 27
Skąd: Siemonia
Wysłany: 2016-01-07, 16:21   

pyra napisał/a:
Ja tam myslę, że już taki temat był np http://yamaha-dragstar.pl...hlight=szprychy i wiele innych, oraz p.4 regulaminu. Nie dokładaj pracy moderatorom ( jak długo będzie to we mnie siedzieć :beczy: )


dobrze że kojarzysz takie tematy - ja nie. Dlatego przed napisaniem nowego wklepałem w wyszukiwarce słowo "szprych" (żeby dowolne z "szprych, szprychy, szprychom" pasowało) i przewertowałem kilka tematów. Wszystkie były o czyszczeniu. Jeśli się czepiamy to jako moderator zmień tytuł "koła ze szprychami" na bardziej konkretny.

Dzięki wszystkim za rzetelne odpowiedzi :) Doczytałem że ponowne zamontowanie szprych trzeba zlecić specjaliście, a czy z wymontowaniem jest jakaś większa filozofia ? Zrobię to samemu ?
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2016-01-07, 16:57   

MisiexZ napisał/a:
czy z wymontowaniem jest jakaś większa filozofia ? Zrobię to samemu ?
nie ma. Trzeba mieć po prostu kluczyk do nypli. jak takiego nie posiadasz, to zmierz szerokość nypla i kup klucz płaski o tej szerokości, lub wytnij rowek w kawałku twardej blachy. Tak na szybko. Nypel odkręcasz, potem wyjmujesz szprychę. Jeżeli będziesz chciał chromować, tam gdzie podrzuciłem link, to faktycznie polec dorobić po dwie szprychy z każdego rodzaju, bo są różne.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
MisiexZ 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 36
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 27
Skąd: Siemonia
Wysłany: 2016-01-07, 17:06   

Tak jak radził HELLOWEEN, dokupię po kilka sztuk. Super, że można tam też je zamówić. Zlecę to wszystko temu gościowi z Bydgoszczy.

Cóż... trzeba się brać do roboty żeby przed sezonem zdążyć ;D

Dzięki jeszcze raz za pomoc :)
Napiszę za jakiś czas o efektach
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2016-01-07, 17:09   

MisiexZ napisał/a:
Napiszę za jakiś czas o efektach
obowiązkowo ;D Foty samych szprych i nypli, oraz zaplecionego koła ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Jarek74 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 534
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-07, 17:51   

koło przed chromowaniem szprych

to samo koło po

dodatkowo piasty zostały wyczyszczone, przygotowane i polakierowane
_________________
Delta Machine
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2016-01-07, 18:16   

Jarek74, pięknie. Takie koło prezentuje sie za................ jefajnie Jak masz szybka mozliwośc, to zmierz szerokośc nypla. MisiexZ, sie przyda do zakupu kluczyka.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 58
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 1557
Skąd: Nomad
Wysłany: 2016-01-07, 18:33   

Jarek74 jak już rozszprychowujesz i dasz do chromowania,to może i piasty warto pochromować?
Co do rozplatania koła,to zrób sobie fotkę jak koło jest zaplecione i możesz się potem pokusić o samodzielne zaplecenie. To żmudna robota i potem jeszcze centrowanie obręczy,ale jak się chce,to wszystko można samemu. Co do rozkręcania nypli,to one z reguły są od góry nacięte na śrubokręt. Trzeba zdjąć fartuch i będzie je widać. Jak są mocno naciągnięte,to trzeba popuścić kluczykiem. Resztę rozkręcisz zwykłą wkrętarką. Będzie dużo szybciej. ;D
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
Jarek74 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 534
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-07, 18:44   

HELLOWEEN moje koła są już zrobione, to są fotki sprzed dwóch lat, nie doczytałeś ; )
rozważałem chromowanie piast, ale myślę, że cena byłaby spora ;/ wolałem dać MARSINUSOWI do zrobienia klamki obudowy przełączników i pompę hamulcową
witek1965 napisał/a:
to zmierz szerokośc nypla

jak będę w garażu i nie zapomnę, to zmierzę,
ale ja rozkręcałem śrubokrętem, wcześniej spsikałem preparatem penetrującym z dwusiarczkiem molibdenu
HELLOWEEN napisał/a:
od góry nacięte na śrubokręt. Trzeba zdjąć fartuch i będzie je widać
_________________
Delta Machine
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2016-01-07, 18:59   

Jarek74 napisał/a:
ja rozkręcałem śrubokrętem
czasami szprycha wchodzi w nypel na tyle głęboko, że już nie łapie śrubokręt, a jeszcze nie wystaje, żeby zrobić dziurę w dętce. W kluczach rowerowych, na pewno kojarzysz taka blachę z różnymi rozmiarami) był klucz również do szprych. Ja zawsze zakładam, że mogą wystąpić trudności.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Jarek74 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 534
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-07, 19:09   

ok, zmierzę przy okazji, ewentualnie można się posiłkować małym kluczem nastawnym (angielskim)
_________________
Delta Machine
 
 
MisiexZ 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 36
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 27
Skąd: Siemonia
Wysłany: 2016-01-07, 21:22   

Jarek74, super to wygląda!

pierwsze koty za płoty, zdjąłem przód... ;d
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group