Chromowanie szprych |
Autor |
Wiadomość |
MisiexZ
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 36 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 27 Skąd: Siemonia
|
Wysłany: 2016-01-06, 14:13 Chromowanie szprych
|
|
|
Witam,
chciałbym doprowadzić swoje szprychy w dragu do wizualnie zadowalającego stanu. Obręcze są w porządku ale wszystkie szprychy poczerniały. Co myślicie o ich wymontowaniu i oddaniu do ocynkowania lub chromowania ? Jest sens ? |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2016-01-06, 14:50
|
|
|
Ja tam myslę, że już taki temat był np http://yamaha-dragstar.pl...hlight=szprychy i wiele innych, oraz p.4 regulaminu. Nie dokładaj pracy moderatorom ( jak długo będzie to we mnie siedzieć ) |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2016-01-06, 16:23
|
|
|
Że się wtrącę.....
O chromowaniu szprych nikt słówkiem nie pisał ........ , a pomysł dobry.
Cynkowanie - pomysł zły, bardzo zły. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-01-06, 17:01
|
|
|
MisiexZ napisał/a: | Co myślicie o ich wymontowaniu i oddaniu do ocynkowania lub chromowania ? | doskonały pomysł. Popieram całowicie softa, Szukaj ofert na allegro. Za komplet szprych http://archi.inosak.org/db/item5857046490_1.html cena bardzo atrakcyjna. Tylko chromowanie. Potem utrzymanie w czystości to bajka. Psikasz preparatem (jest ich mnóstwo) do alufelg i lśnią. Wygląd chromowanych szprych - bezcenny.
Cynkowanie, stanowczo nie.
pyra napisał/a: | Ja tam myslę, że już taki temat był | No chyba nie był, w temacie zbiorczym http://yamaha-dragstar.pl...ght=chromowanie jest jedno, czy dwa zdania o szprychach.
Ten, który zapodałeś, dotyczy czyszczenia szprych i wzmianki tam o chromowaniu nie ma. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Jarek74
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 534 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-01-06, 17:47
|
|
|
Ja pochromowałem swoje szprychy i nyple, przelatane dwa sezony i jest super. Czyszczenie tak jak napisał Witek - bajka w porównaniu do ocynku, nawet dobrą myjką wysokociśnieniową przywracam je do blasku, ze dwa razy do roku autosolem do chromu dla spokojności ducha i lśnią całe koła.
Ogólnie polecam
[ Dodano: 2016-01-06, 17:51 ]
witek1965 napisał/a: | cena bardzo atrakcyjna. |
może być ciutkę drożej, bo w dragu jest 96 szprych
[ Dodano: 2016-01-06, 17:55 ]
soft napisał/a: | Cynkowanie - pomysł zły |
dokładnie, ponowne cynkowanie nie jest już tak efektowne jak pierwsze gdy materiał jest surowy, bez wżerów itp (info od gościa, który pracuje w tym od 20 lat) |
_________________ Delta Machine |
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2016-01-06, 19:35
|
|
|
Może warto w tym temacie wspomnieć,że trzeba mieć również warsztat który nam te szprychy znowu zaplecie w koło? I podpowiedzieć że w 650 lubią pękać szprychy w tylnym kole,więc może przy okazji warto by było dokupić i pochromować parę więcej w razie "W"? |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2016-01-06, 19:47
|
|
|
soft napisał/a: |
O chromowaniu szprych nikt słówkiem nie pisał ........ | proszę pierwszy z brzegu
http://yamaha-dragstar.pl...hlight=szprychy
ponadto napisałem to znaczy że należy trochę poszukać a nie zakładać kolejny temat
były też
http://yamaha-dragstar.pl...hlight=szprychy a i w tym są odnośniki do kolejnych
http://yamaha-dragstar.pl...hlight=szprychy
http://yamaha-dragstar.pl...hlight=szprychy jest i o zaplataniu
i jeszcze kilka podobnych tematów.
Zakładając nowy temat, kolejny szukający będzie miał jeszcze jeden link więcej do sprawdzenia, o ile będzie mu się chciało szukać . Bo przecież łatwiej napisać "szukam" lub "co zrobić", i kolejne doktoraty powstaną.
Oczywiście gdy brak odpowiedzi, logiczne jest pociągnięcie istniejącego wątku, zamiast zakładanie nowego.witek1965, gdy byłeś modem, temat juz dawno byłby scalony, a tak tylko w wyszukiwarce przybył kolejny wątek. |
Ostatnio zmieniony przez Anula 2016-01-06, 23:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-01-06, 20:04
|
|
|
pyra napisał/a: | witek1965, gdy byłeś modem, temat juz dawno byłby scalony, a tak tylko w wyszukiwarce przybył kolejny wątek.
| pytanie z którym ? . Często tematy wydzielałem i edytowałem tytuł, żeby łatwo było wyszukać. W temacie ogólnym, sprawdziłem, Chromowanie, jest słownie, jedno zdanie na temat szprych. Jest kilka tematów o chromowaniu i ............. nic konkretnego. Oczywiście jakby się komuś chciało pobawić, może wyciągnąć esencje w wszystkich i scalić w jeden konkretny. Jest co usunąć
Samych tematów dotyczących zapytanie gdzie chromować, jest 4, jedno zapytanie z Regiony Śląskiego, jedno z Poznania, dwa w Warsztatach. Też mogłeś scalić w jeden, pod wspólnym tytułem -Zakłady wykonujące usługi galwanizerskie - Chromowanie więc niech nie przygania kocioł garnkowi
Ponadto padło zapytanie również o cynkowanie, a to już nie podchodzi pod chromowanie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Jarek74
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 534 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-01-06, 21:11
|
|
|
HELLOWEEN napisał/a: | szprychy znowu zaplecie w koło |
moje koła zaplatał i centrował motocyklista - pasjonat polecony przez Vaaksa z okolic Wolsztyna, zna się na robocie |
_________________ Delta Machine |
|
|
|
|
MisiexZ
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 36 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 27 Skąd: Siemonia
|
Wysłany: 2016-01-07, 16:21
|
|
|
dobrze że kojarzysz takie tematy - ja nie. Dlatego przed napisaniem nowego wklepałem w wyszukiwarce słowo "szprych" (żeby dowolne z "szprych, szprychy, szprychom" pasowało) i przewertowałem kilka tematów. Wszystkie były o czyszczeniu. Jeśli się czepiamy to jako moderator zmień tytuł "koła ze szprychami" na bardziej konkretny.
Dzięki wszystkim za rzetelne odpowiedzi Doczytałem że ponowne zamontowanie szprych trzeba zlecić specjaliście, a czy z wymontowaniem jest jakaś większa filozofia ? Zrobię to samemu ? |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-01-07, 16:57
|
|
|
MisiexZ napisał/a: | czy z wymontowaniem jest jakaś większa filozofia ? Zrobię to samemu ? | nie ma. Trzeba mieć po prostu kluczyk do nypli. jak takiego nie posiadasz, to zmierz szerokość nypla i kup klucz płaski o tej szerokości, lub wytnij rowek w kawałku twardej blachy. Tak na szybko. Nypel odkręcasz, potem wyjmujesz szprychę. Jeżeli będziesz chciał chromować, tam gdzie podrzuciłem link, to faktycznie polec dorobić po dwie szprychy z każdego rodzaju, bo są różne. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
MisiexZ
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 36 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 27 Skąd: Siemonia
|
Wysłany: 2016-01-07, 17:06
|
|
|
Tak jak radził HELLOWEEN, dokupię po kilka sztuk. Super, że można tam też je zamówić. Zlecę to wszystko temu gościowi z Bydgoszczy.
Cóż... trzeba się brać do roboty żeby przed sezonem zdążyć
Dzięki jeszcze raz za pomoc
Napiszę za jakiś czas o efektach |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-01-07, 17:09
|
|
|
MisiexZ napisał/a: | Napiszę za jakiś czas o efektach | obowiązkowo Foty samych szprych i nypli, oraz zaplecionego koła |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Jarek74
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 534 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-01-07, 17:51
|
|
|
koło przed chromowaniem szprych
to samo koło po
dodatkowo piasty zostały wyczyszczone, przygotowane i polakierowane |
_________________ Delta Machine |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-01-07, 18:16
|
|
|
Jarek74, pięknie. Takie koło prezentuje sie za................ jefajnie Jak masz szybka mozliwośc, to zmierz szerokośc nypla. MisiexZ, sie przyda do zakupu kluczyka. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2016-01-07, 18:33
|
|
|
Jarek74 jak już rozszprychowujesz i dasz do chromowania,to może i piasty warto pochromować?
Co do rozplatania koła,to zrób sobie fotkę jak koło jest zaplecione i możesz się potem pokusić o samodzielne zaplecenie. To żmudna robota i potem jeszcze centrowanie obręczy,ale jak się chce,to wszystko można samemu. Co do rozkręcania nypli,to one z reguły są od góry nacięte na śrubokręt. Trzeba zdjąć fartuch i będzie je widać. Jak są mocno naciągnięte,to trzeba popuścić kluczykiem. Resztę rozkręcisz zwykłą wkrętarką. Będzie dużo szybciej. |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
Jarek74
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 534 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-01-07, 18:44
|
|
|
HELLOWEEN moje koła są już zrobione, to są fotki sprzed dwóch lat, nie doczytałeś ; )
rozważałem chromowanie piast, ale myślę, że cena byłaby spora wolałem dać MARSINUSOWI do zrobienia klamki obudowy przełączników i pompę hamulcową
witek1965 napisał/a: | to zmierz szerokośc nypla |
jak będę w garażu i nie zapomnę, to zmierzę,
ale ja rozkręcałem śrubokrętem, wcześniej spsikałem preparatem penetrującym z dwusiarczkiem molibdenu
HELLOWEEN napisał/a: | od góry nacięte na śrubokręt. Trzeba zdjąć fartuch i będzie je widać |
|
_________________ Delta Machine |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-01-07, 18:59
|
|
|
Jarek74 napisał/a: | ja rozkręcałem śrubokrętem | czasami szprycha wchodzi w nypel na tyle głęboko, że już nie łapie śrubokręt, a jeszcze nie wystaje, żeby zrobić dziurę w dętce. W kluczach rowerowych, na pewno kojarzysz taka blachę z różnymi rozmiarami) był klucz również do szprych. Ja zawsze zakładam, że mogą wystąpić trudności. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Jarek74
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 534 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-01-07, 19:09
|
|
|
ok, zmierzę przy okazji, ewentualnie można się posiłkować małym kluczem nastawnym (angielskim) |
_________________ Delta Machine |
|
|
|
|
MisiexZ
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 36 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 27 Skąd: Siemonia
|
Wysłany: 2016-01-07, 21:22
|
|
|
Jarek74, super to wygląda!
pierwsze koty za płoty, zdjąłem przód... |
|
|
|
|
|