YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z ładowaniem akumulatora
Autor Wiadomość
stasork 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2000
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 69
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-04-15, 15:56   Problem z ładowaniem akumulatora

Mam pytanie. Ostatnio musiałem odpalić swoją gwiazdę na „pych” z powodu braku prądu. Akumulator 11 V, a jak rozrusznik próbuje pracować to słychać było takie ciche i szybkie „tik-tik” a wartość napięcia spadła do 0! Akumulator podładowałem (i trzyma sztrom) a motor odpalił bez oporu. Ale jak motor pracuje i od akumulatora odłączę + to motor momentalnie gaśnie. I nie ładuje akumulatora (napięcie w czasie pracy się nie zmienia). Czy mogę liczyć że to regulator napięcia się zpie... popsuł czy mogę już płakać że to alternator.
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki. Na cuda trzeba 2 dni poczekać.
 
 
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2015-04-15, 17:07   

Jeśli w pierwszej kolejności odłączyłeś "+" mogłeś zj... regulator napięcia ...

[ Dodano: 2015-04-15, 17:09 ]
... poza tym nie proponuję takich praktyk stosować! M.in. alternator też tego nie lubi :wsciekly:
 
 
VenoMek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 1417
Skąd: Grupa Śląska
Wysłany: 2015-04-15, 19:33   

Przerabiam aktualnie temat w mojej Varaderce. Nie wiem jak jest w Dragu ale pewnie podobnie.
Alternator łatwo sprawdzić.
1. Najpierw znajdź kostkę od alternatora, 3 druty - wchodzą do regulatora napięcia. Odłącz te kostkę i przy wyłączonym silniku zmierz pomiędzy wszyskimi drutami opory. Powinny być nie duże i równe (od 0,1 do 1 oma) - tak na prawde to powinno się to mierzyć miernikiem indukcyjności ale takie to w specjalistycznych warsztatach mają jedynie.
2. Następnie zmierz czy nie ma przebić do masy, czyli każdy z tych 3 drutów mierzysz dzwonkiem do masy. Powinna być przerwa.
3. Przy odłączonej kostce i włączonym silniku zmierz napięcie pomiędzy wszystkimi cewkami. Miernik na napięcie ZMIENNE. Przy jednakowych obrotach silnika pomiędzy wszystkimi fazami powinno być mniej więcej to samo napięcie. Sprawdź przy różnych obrotach silnika (przyda się ktoś do trzymania manetki). Im większe obroty tym napięcie większe (w Varadero przy 5krpm to jest ok 80VAC)
Jeżeli te napięcia będą równe to alternator masz raczej ok i trzeba szukać dalej.
Regulator
4. Wszystko połącz z powrotem i przy włączonym silniku mierz napięcie stałe na klemach aku:
4.a. Na obrotach jałowych bez dodatkowego obciążenia (światła wyłączone)
4.b. Na jałowych z obciążeniem - światła wł. + drogowe + lightbary + klakson... Co tylko masz
4.c. Jak wyżej a. i b. Tylko na wyższych obrotach.
Napięcie powinno wynosić od 13,8 do 14,4 VDC
Oznaka uwalonego regla to w różnych wariantach albo za małe albo za duże napięcie ładowania.
Nie wykluczona jest również usterka samego aku. Odłączony w pełni sprawny i naładowany aku powinien mieć 13,2V

[ Dodano: 2015-04-15, 19:41 ]
A no i jeszcze dość istotne... Tym bardziej w Twoim przypadku gdy jeździsz cały rok. Sprawdź, wyczyść i zakonserwuj wszystkie styki, kostki, połączenia (w tym główny przewód masy od aku do silnika)... w samej instalacji na różnych połączeniach mogą być takie spadki napięć, że nie wystarcza na ładowanie akumulatorka ;) aby było ładowanie musisz mieć na klemach minimum 13,8V

[ Dodano: 2015-04-16, 13:03 ]
service manual:

http://www.sloneservices....Manual99-07.pdf

strona 311
_________________
VenoMki: Tomek i Ola (Lilu)
Honda XL1000 V Varadero Travel '08
"Jeśli możesz dotknąć horyzontu, jesteś u kresu swojej podróży."
 
 
stasork 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2000
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 69
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-04-16, 17:38   

Wszystko działa. Co się stało? Nie mam zielonego pojęcia. Podejrzewam że mógł się obluzować bezpiecznik. Alternator , regulator, akumulator w pełni sprawny, bezpiecznik cały (ale była by wtopa gdyby się zjarał). Wszystko zdemontowałem, podłubałem (może dzień leżenia na podłodze coś pomogło :) ) zmontowałem do kupy i śmiga. Na zaciskach upragnione 14 V. Jakiś chochlik musiał tam siedzieć. Nie wykluczam też sił wyższych tj. pogody. Zaraz przed awarią była dość duża burza. Wszystkie alarmy się włączyły, w tym mój. Ale teraz to gdybanie.
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki. Na cuda trzeba 2 dni poczekać.
 
 
VenoMek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 1417
Skąd: Grupa Śląska
Wysłany: 2015-04-16, 21:34   

stasork, no to git... A u mnie chochlik dalej siedzi. Akumulator nowy zalany miesiąc temu nadaje się na śmietnik :(
_________________
VenoMki: Tomek i Ola (Lilu)
Honda XL1000 V Varadero Travel '08
"Jeśli możesz dotknąć horyzontu, jesteś u kresu swojej podróży."
 
 
stasork 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2000
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 69
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-04-17, 15:06   

To przykre. Jakbyś potrzebował pomocy to daj znać. Induktor (na 1000V) mogę załatwić. Co górnik to górnik, swe sposoby ma!

[ Dodano: 2015-04-18, 12:02 ]
Poprawa. Zaś nie ładuje. Znowu musiałem odpalać na klemach. Załamany jestem.
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki. Na cuda trzeba 2 dni poczekać.
 
 
chylmar 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 39
Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 44
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2015-04-18, 12:33   

Mam podobny problem, akumulator naładowany max odpala bez problemu, a jak gdzieś po tygodniu chce go znowu odpalić tryt-tryt-tryt i dupa akumulator znowu do ładowania :/ idzie się wk....ć :evil: trzeba będzie w końcu podjechać na warsztat i trzymać kciuki żeby nie było drogo w naprawie
_________________
żeby wszystkie drzewa były gumowe, a zakręty proste
1% psitulmnie.pl
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2015-04-18, 14:32   

Albo aku złom - nie trzyma , albo coś (jakiś odbiornik) rozładowuje baterię , stawiam na alarm.

[ Dodano: 2015-04-18, 14:34 ]
stasork napisał/a:
Co górnik to górnik, swe sposoby ma!


Górnik górnikowi zawsze pomoże ;D
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
stasork 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2000
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 69
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-04-18, 21:30   

Alarm odpada bo po 2 godzinach jazdy motor zatrzymałem pod sklepem i już nie chciał zapalić. Akumulator trzyma (ale i tak chyba muszę kupić nowy; kilka osób poleciło mi Vartę).
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki. Na cuda trzeba 2 dni poczekać.
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2015-04-18, 21:32   

stasork, jak trzyma to po co kupować nowy, znam kilka osób co nie polecają Varty ;D szukaj dalej gdzie prąd ucieka ;/
PS
polecam Yuasę, choć kupiłem.........co ja kupiłem........ :nie_wiem: to co było pod ręką Robroba :hahaha: w trasie tonący brzytwy się chwyta.
w pewnym sklepiku na Vartę mieli kilkanaście reklamacji na Yuasę zero
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL
Wysłany: 2015-04-18, 23:21   

Kiedyś na zlocie miałem taki problem. Próba odpalenia - 0 reakcji. Ładowanie aku do pełna - 0 reakcji. Raz odpalił, 5 razy nie. Wszystkie objawy wskazywały na padnięty akumulator. Okazało się, ze nie aku padł, a padło sprzęgiełko, przy próbie odpalenia jedynie jęknął i cisza. Może tu jest odpowiedź na wasz problem ?
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
VenoMek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 1417
Skąd: Grupa Śląska
Wysłany: 2015-04-21, 09:23   

vaaks, nie w moim przypadku to był jednak najprawdopodobniej wadliwy nowy aku. Oddałem go już w piątek do reklamacji. Czekam teraz na nowy. Poza tym znalazłem rzeźbę w instalacji w moim moto. Jak ktoś kiedyś w nim dokładał gniazdo zapalniczki i grzane manetki to porobił trochę kuku... Wytargałem z moto chyba z 4 metry niepotrzebnych kabli, 3 gniazda bezpieczników po drodze i kilka kostek do niczego nie podpiętych. Przy okazji poznałem trochę instalację w Varaderce :D jakbyś miał problemy to wal jak w dym :D
Zamiast tego ułożyłem nowy fragment zasilania do manetek, gniazda zapalniczki i woltomierza, Wszystko z akumulatora grubym kablem przez dodatkowy przekaźnik, który steruje się po włączeniu zapłonu. Tym sposobem ograniczyłem upływność prądu z 20mA do 1mA - sterownik grzanych manetek mimo, że są wyłączone to zżerał te prawie 20mA.
Zrobiłem też dodatkowy mostek bezpośrednio z regulatora na aku. Fabrycznie wcześniej za regulatorem a przed aku jest rozgałęzienie na resztę instalacji i jeżeli w instalacji są straty na różnych połączeniach to na aku tym samy też jest niższe napięcie. U mnie na klemach aku miałem 13,5V a na kostce z regulatora 14,2 - 14,3V. Czyli straty w instalacji to w moim przypadku ok 0,8V. Po dołożeniu mostka na aku jest to samo co na regulatorze:)
Jak dzisiaj lub jutro odbiorę nowy aku to wstawię zdjęcia z wyświetlaczem napięcia ładowania i temperatury otoczenia, który sobie dołożyłem aby mieć na bieżąco informację o ładowaniu :D
_________________
VenoMki: Tomek i Ola (Lilu)
Honda XL1000 V Varadero Travel '08
"Jeśli możesz dotknąć horyzontu, jesteś u kresu swojej podróży."
 
 
chylmar 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 39
Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 44
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2015-04-23, 09:27   

VenoMek, ładnie żeś Pan porządził :) chyba będę musiał się do ciebie umówić na wizytę żebyś zrobił porządek i u mnie ;D
_________________
żeby wszystkie drzewa były gumowe, a zakręty proste
1% psitulmnie.pl
 
 
VenoMek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 1417
Skąd: Grupa Śląska
Wysłany: 2015-04-23, 10:41   

UPDATE ;)
odebrałem nowy akumulator. Wstawiłem i wszystko działa... tylko nie wiem czemu znów mam napięcie ładowania nie większe niż 13,9V - no może to wystarczy, a może jednak mam regulator do wymiany :nie_wiem:

I być może odkryłem przyczynę nagłej śmierci poprzedniego nowego akumulatora. Winowajcą jest wydech. W Varadero jest tak, że od tylnego cylindra wychodzi kolektor, który łączy się z resztą układu w okolicach tylnego amortyzatora, ruray gdzie jest łączenie są ustawione pionowo - to jest pod kanapą. I gdy jest nieszczelność pięknie dmucha spalinami wprost pod kanapę. Łączenie jest na ścisk - jedna rura w drugą - pomiędzy tym uszczelka grafitowa - taki walec - i na wierzchu opaska zaciskowa. Problem to wypalanie tej uszczelki grafitowej. U mnie już tej uszczelki już nie ma. I podczas jazdy połowa spalin ląduje pod kanapą - tam gdzie cała elektryka i akumulator. Wczoraj po jeździe próbnej pod kanapą było bardzo ciepło... Dla akumulatora zdecydowanie za ciepło.
_________________
VenoMki: Tomek i Ola (Lilu)
Honda XL1000 V Varadero Travel '08
"Jeśli możesz dotknąć horyzontu, jesteś u kresu swojej podróży."
 
 
stasork 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2000
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 69
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-04-27, 21:54   

Hmmm...
U mnie wystarczyło wymienić akumulator i wyszarpać większość kabli. Na razie ładnie ładuje 14.2V a prąd nie ucieka (mniej niż 0,5mA).
VenoMek,
Uszczelniacz żaroodporny. W mopliku kolanko dość szybko odpadło razem z uszczelką. Nie mogłem nigdzie kupić (szukałem jakieś 15 sec. w necie) poszedłem do sklepu i jeździ. Nawet cicho.
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki. Na cuda trzeba 2 dni poczekać.
 
 
VenoMek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 1417
Skąd: Grupa Śląska
Wysłany: 2015-04-27, 22:10   

No mnie się udało jeszcze przed weekendem dostać od ręki tę uszczelkę. Zrobiłem i weekend był udany. Wszystko działa jak trzeba ;) ładowanie od 13,9 do 14,2
Mam nadzieję, że teraz już będzie git ;)

[ Dodano: 2015-04-27, 22:15 ]
chylmar, nie ma sprawy ;) dawaj co tam się dzieje... Jak co to tel do mnie znajdziesz w moim profilu ;)
_________________
VenoMki: Tomek i Ola (Lilu)
Honda XL1000 V Varadero Travel '08
"Jeśli możesz dotknąć horyzontu, jesteś u kresu swojej podróży."
 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 354
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-04-27, 22:46   

pewnie poruszałeś stykami w regulatorze

jak do bunkrów jechaliśmy w zeszłym roku to wariował mi prędkościomierz i gasły wskazania licznika (ale pamiętał)
wyczyszczenie kostki rozwiązało problem
 
 
chylmar 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 39
Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 44
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2015-04-29, 00:31   

VenoMek, na pewno się odezwę ;) na razie odłączyłem zapalniczkę i zobaczymy jak teraz będzie
_________________
żeby wszystkie drzewa były gumowe, a zakręty proste
1% psitulmnie.pl
 
 
stasork 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2000
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 69
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-05-05, 17:00   

Po wnikliwej analizie stwierdziłem że regulator napięcia jest niesprawny (przy okazji olej, hamulce, tarcze i filtry). Zakupiłem w necie (w serwisie zaśpiewał cenę 500PLN) za 120PLN ze strony www.sklepmotocyklowy.pl/ i ładuje. Co prawda napięcie wynosi 13,1-13,5 V ale akumulator ma 11,4 (ale zapaliłem skurczybyka :) ), wiec na ostateczny werdykt poczekam.
PS. W sklepie w Mikołowie „Lantis” (niech moderator wymaże) kupiłem olej super hiper lany z beczki 4l. Motor wypił cały do poziomu max. wiec czuje się trochę oszukany.
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki. Na cuda trzeba 2 dni poczekać.
 
 
VenoMek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 1417
Skąd: Grupa Śląska
Wysłany: 2015-05-05, 17:49   

stasork, sprawdź napięcie ładowania jak akumulator "odzyska" swoje nominalne napięcie. 13,1 to trochę mało... ale jak aku się podładuje to powinno być lepiej.
_________________
VenoMki: Tomek i Ola (Lilu)
Honda XL1000 V Varadero Travel '08
"Jeśli możesz dotknąć horyzontu, jesteś u kresu swojej podróży."
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group