YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Regeneracja, naprawa sakw
Autor Wiadomość
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-02-21, 20:29   Regeneracja, naprawa sakw

Mam sakwy Weststar, które mi się zaczęły deformować. Konkretnie wieko, jest usztywnione grubą pianką, a ta się wybrzuszyła na zewnątrz, co powoduje, że skóra w tym miejscu opada i brzydko to wygląda. W obu tak samo.
Próbowałem podgrzać i poprzez nacisk "odwrócić" piankę na właściwa stronę, ale efekt jest mizerny . Macie może jakiś patent na to ? Przerabiał ktoś ten problem ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
illusion 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 52
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 1702
Skąd: Poznań/Golęczewo
Wysłany: 2015-02-21, 21:37   

witek1965, Miałem te same sakwy co Ty , przerobiłem dwa komplety w dwóch Radkach . Niestety pomimo częstej konserwacji ( specjalna pasta do sakw ) jazda w deszczu + przeładowane sakwy deformowały zarówno wieka jak i boki. Wyglądało to u mnie wyjątkowo paskudnie. Jedyny sposób który się u mnie sprawdził to wanna z wodą , moczenie sakw ok 2-3 godziny , potem delikatna korekta kształtu ( jak skóra wchłonęła wodę to praktycznie sama wracała do pierwotnego wyglądu ) i kilka dni suszenia na podłodze usztywnioną ścianką do dołu ( wypchane gazetami ) . Plus był taki że po wyschnięciu skóra przez pewien okres czasu była odczuwalnie sztywniejsza i mniej podatna na odkształcenie .

Jedna tylko sprawa ... drugie sakwy , kupione w odstępie dwóch lat , pomimo że ten sam producent , model itp to miałem wrażenie że skóra mimo tej samej grubości była jakaś delikatnie mówiąc "inna" i nie wiem na jak długo taka wodna kuracja była skuteczna
_________________
Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-02-21, 21:40   

illusion, ale mi wybrzuszyło się usztywnienie. M<usze zrobić foty i pokazać. I w tym miejsc u co wybrzuszyło się usztywnienie, wieko opada. Zaraz zrobię zdjęcia i wstawię
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
illusion 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 52
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 1702
Skąd: Poznań/Golęczewo
Wysłany: 2015-02-21, 21:49   

usztywnienie się wybrzuszyło ? przecież to jest blacha wstawiona między skóry na tylnej ściance i chyba tylko młotkiem to można odkształcić ;) jeżeli chodzi o wieko "usztywnione" pianką to jest to ten sam problem który miałem i opisałem
_________________
Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-02-21, 22:00   





[ Dodano: 2015-02-21, 22:03 ]
illusion napisał/a:
jeżeli chodzi o wieko "usztywnione" pianką to jest to ten sam problem który miałem i opisałem
tylko przez zamoczenie, to owszem uformuje skóre, usztywnię itd. ale pianka dalej będzie wybrzuszona i nie będzie podpierać skóry, a ta będzie opadac.
Albo nowa pianka i to oprócz nitów dodatkowo na klej, albo inny sposób. Tylko gdzie kupić nity, jak to się nituje w ogóle to ja :nie_wiem: i skąd usztywnienie lepsze
Jak pamiętam, to najpierw wybrzuszyła się pianka, a potem oklapło wieko. Zapewne temperatura w upalnym słońcu swoje zrobiła.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
illusion 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 52
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 1702
Skąd: Poznań/Golęczewo
Wysłany: 2015-02-21, 22:15   

pianka , bynajmniej ta która była w moich sakwach , nie była napewno usztywnieniem a tymbardziej elementem podpierającym skórę , była zbyt elastyczna
_________________
Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-02-21, 22:22   

to na jaką cholerę dają taka gruba piankę. jakie ona ma spełnić zadanie ?

[ Dodano: 2015-02-21, 22:27 ]
illusion, ta pianka to jest usztywnienie .
Cytat ze strony producenta

Cytat:
Nasze sakwy oraz role bagażowe wykonane są ze skóry w pierwszym gatunku o grubości 4-5 mm. Dodatkowo usztywnione specjalną pianką (Trocelen), która utrzymuje kształt sakwy podczas wieloletniego użytkowania. Tylna ścianka sakwy usztywniona jest blachą stalową 1-1,5mm.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2015-02-22, 00:01   

Witek,
tak z ciekawości - czy ta skóra ma rzeczywiście grubość 4-5 mm ? Miałem podobny problem parę lat temu z sakwami z Tarboru, ale skóra była wyraźnie cieńsza... Koniec końców - zrobili mi drugie sakwy z grubszej skóry i dają radę ( jakieś tam odkształcenia już są po paru latach użytkowania - ale niewielkie - a u mnie w Holandii to lubi popadać... a ja lubię jeździć).
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-02-22, 00:09   

F.I.P. Berek napisał/a:
czy ta skóra ma rzeczywiście grubość 4-5 mm ?
nie wiem, nie rozpruwałem, ale wątpię, czy jest taka gruba. 4-5 mm to podeszwa jest.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2015-02-22, 00:18   

Ja bym zapytał producenta, czy nie chce się zmierzyć z problemem...
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-02-22, 00:32   

napisałem do nich. Sa po gwarancji, ale ktoś kiedyś pisał, że Weststar są bardzo uczynni i naprawiają. Tylko wysyłka takiego pakulca, to spory problem. Musze załatwić gdzieś karton, zapakować i wyśle jak nic innego nie wymyślę
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2015-02-22, 08:07   

Parę lat temu miałem ten sam problem , nie pamiętam firmy prod. sakw , ale poradziłem sobie wywlając tą piankę i wstawiłem na klej aluminiową blachę 1 mm . Dawałem również na bokach wieka czyli od strony koła i zewnętrznej tu gdzie klamry jakąś płytę plastikową - podobną widuję w "Intermarche" , bo tutaj (na bokach) musi być elastyczna. Moje nity można było zdemontować , były od dołu zaginane takie dwa "wąsiki" . Widzę , że u Ciebie są chyba inne - płaskie? to są tapicerskie zaciskane . Musisz je rozwiercać , a jak dasz blachę na klej to one już nie będą spełniały roli wzmacniającej , więc możesz dać te o których mówię - zaginane , one są wypukłe i znajdziesz je na alledrogo lol . Nity dawałem przed przyklejeniem blachy , żeby "wąsiki" były schowane i pełniły już tylko rolę dekoracyjną . Pamiętam , że póżniej dałem jeszcze na klej jakąś cienką wykładzinę na blachę od spodu . Było trochę "zabawy" , ale efekt pozytywny uzyskałem , już się nie odkształcały - powodzenia ;D
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-02-22, 13:35   

tygrys, myslałem o tym, tylko że aluminiowa blacha jest miękka i łatwo się odkształci. Wystarczy się oprzeć, albo coś w tym stylu, ale już pleksa nie, bo jest elastyczna.
Na razie napisałem do producenta i czekam na propozycje.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2015-02-22, 17:40   

Witek - to byś się zdziwił z tym odkształceniem milimetrowej blachy alu ;D wygiętej po łuku - gwarantuję Ci , że więcej wytrzyma jak pleksa , bo ta zaraz pęknie . Jak już to poliwęglan , ale tego nie wygniesz domowym sposobem . Podpowiedziałem sprawdzony sposób , jak zechcesz tak zrobisz . Zapodaj jaki koszt zaśpiewają za regenerację.
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-02-22, 21:26   

oczywiście, że zapodam. Pisząc pleksa, miałem na myśłi poliwęglan rzecz jasna.
Wygiąć sie wygnie, trzeba tylko równomiernie podgrzewać gorącym powietrzem. Na razie czekam na odpowiedź z Weststar. No i do poliwęglanu jest dostęp bez problemowy, a do formatek blachy alu ? :nie_wiem:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
cukrus1 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 270
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 2015-02-23, 11:36   

Witaj Witek1965 wyslij do producenta ....moje też są po gwarancji mam z DRP wysłalem maila z zapytanie i wielkie zdziwienie ale i miło szybko odpisali więc wysłałem obydwie boczne .... czekam teraz jak sie sprawy mają ..... pisz śmiało sam nic nie wykombinujesz ........
_________________
cukrus1
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-02-23, 20:29   

czekam na odpowiedź i .................nic. No, ale to dopiero pierwszy dzionek
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Miron 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 58
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 1953
Skąd: Skątowni
Wysłany: 2015-02-23, 21:16   

witek1965, nie czytałem wszystkiego, bo szkoda czasu ale mogłeś się mnie spytać czy coś nie wiem. Otóż do sakw, nasi producenci ( Mafia, Cobra) montują usztywniającą pleksę, może ich odwiedzić by dokonać zakupu takowej. Mafia na pewno Ci nie zrobi ale Cobra może tak.
_________________
DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-02-23, 23:43   

Miron, poliwęglan, to sam mogę kupić, ale jakby mi tak ktoś je zrobił, to byłbym happy. Na ten pomysł wpadłem kilka postów wyżej. Tylko, że to do cholery roboty jest.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2015-02-24, 15:30   

witek1965 napisał/a:
Miron, poliwęglan, to sam mogę kupić, ale jakby mi tak ktoś je zrobił, to byłbym happy. Na ten pomysł wpadłem kilka postów wyżej. Tylko, że to do cholery roboty jest.


Poliwęglan nie zda Ci egzaminu , bo go nie wygniesz - wiem , wiem "podgrzać równomiernie" pisałeś , ale przypuszczam , że miałeś na myśli pleksę , albo nie próbowałeś poliwęglanu wyginać ;p - ja to przerabiałem i domowym sposobem nie uszkadzając materiału tzn. nie przegrzewając (wtedy traci właściwości) nie zrobisz wygięcia :>
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group