YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie działa starter
Autor Wiadomość
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-12-29, 16:46   Nie działa starter

Zdemontowałem osłony przełączników do polerowania. Wcześniej oczywiście odpaliłem maszynę, żeby sobie nabrała oddechu. Minęły dwa tygodnie. Dziś poskręcałem przełączniki do kupy i ... nemo :ryczy: Nie działa włącznik (nie wiem, który) rozrusznika. Akumulator jest ok. Kontrolki świecą. Światła są, kierunki też. Tylko nie mogę włączyć silnika :roll: Rozebrałem ponownie przełączniki od strony rolgazu. Może coś zgubiłem...? Sprawdziłem i wszystko wygląda na prawidłowo złożone. Kable nie pozrywane. Luty całe. Czy możecie mi jakoś pomóc? Jak sprawdzić czy to tylko przełączniki czy może rozrusznik? (ale przecież stojąc w garażu przez 2 tygodnie nie mógł sam paść...(?))
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2012-12-29, 16:48   

Może to głupie, ale na pewno masz na luzie?
_________________

 
 
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-12-29, 16:49   

tak, sprawdzałem. kontrolka luzu świeci, wciskałem też sprzęgło...
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2012-12-29, 16:55   

Czyli aku działa, moto jest na luzie, klucz w pozycji ON i przełącznik cewki na dole. I jak naciskasz starter to co się dzieje? Cokolwiek? Próbuje kręcić czy zero reakcji? Coś słychać, jakieś trzaski?
_________________

 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1708
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2012-12-29, 17:53   

postawił bym na błędne poskładanie i wyłącznik cewki ten czerwony
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-12-29, 18:01   

wszystko tak jak wyżej. po naciśnięciu startera nie dzieje się kompletnie nic. Nic nie słychać. Próbowałem przełączać czerwony przełącznik cewki tam i z powrotem słychać było jakby przełączanie się cewki (?) cichutkie pstryknięcie. Poza tym cisza
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-12-29, 18:22   

kapat, rozbierz jeszcze raz. Sprawdź, czy sprężynka dobrze weszła na miejsce. Inaczej nie będziesz miał styku. Jak założysz odwrotnie, to chyba też lipa. Do roboty ;D i głowa do góry. Skoro było OK, to będzie OK. Drugi identyczny przełącznik, jeśli chodzi o budowę masz po lewej stronie - klason
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-12-29, 18:48   

tak, zamierzam powalczyć jeszcze ;d Ten drugi przełącznik też był przeze mnie rozbierany. Mam nadzieję, że tam wszystko jest ok. Czy można jakoś "na krótko" próbować odpalić - omijając przełącznik? Wiedziałbym wtedy, że to on jest winien.

kurcze właśnie Witek coś mi uświadomił :shock: Klakson też nie działał :shock: Teraz dopiero sobie to uświadomiłem :oops: A może faktycznie źle włożyłem te sprężynki ?
Sprawdzę w poniedziałek. Pytania nadal aktualne.
Jak tego nie zrobię to pieprzę sylwestra - będę siedział w garażu do rana :hahaha:
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2012-12-29, 19:02   

Do sylwestra to masz jeszcze 48 godzin. Nie przesadzaj...
_________________

 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-12-29, 19:26   

kapat napisał/a:
Czy można jakoś "na krótko" próbować odpalić - omijając przełącznik?
no jasne, najlepeij jak rozbierzesz, t zewrzesz i wszystko.
Ile masz do rozebrania ? dwie śruby i dwie śrubeczki.
Można też prościej. Zdejmij obudowę główki ramy, rozepnij kostkę i sprawdź kolory kabli wcześniej, zewrzyj i odpal.
Lub po prostu sprawdź miernikiem, czy obwód się zamyka po wciśnięciu klawisza. Masz trzy opcje sprawdzenia. ;D

[ Dodano: 2012-12-29, 19:28 ]
kapat napisał/a:
Klakson też nie działał :shock: Teraz dopiero sobie to uświadomiłem
poprzewdni wpis nieaktualny.
Rozbierać i obracać sprężynki . Nie za nerwowo, bo śrubki zgubisz ;D 30 minut na każdy to max. Potem browar na okoliczność ;p

[ Dodano: 2012-12-29, 19:29 ]
a czy ja wcześniej nie pisałem coś -zrobić zdjęcie przed rozebraniem ? ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2012-12-30, 09:59   

... a luknij przy okazji w bezpieczniki ...
 
 
Żółw 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 4528
Skąd: W-wa Bemowo
Wysłany: 2012-12-30, 13:37   

Ja również stawiam na sprężynkę - pewnie masz do góry nogami założoną. Popełniłem podobny błąd i dzięki temu mam teraz połowę nowych części ;)

TEN temat może być pomocny.
_________________
The man makes the patch, the patch don't make the man!!!
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-12-30, 14:10   

Żółw napisał/a:
Popełniłem podobny błąd
ale o nim nie wspomniałeś ;/ i zaczęło się dochodzenie.
kapat, napisał od razu, ze po złożeniu przełączników - więc założyłem od razu, że odwrócił sprężynkę, a już jak jest to samo z włącznikiem klaksonu, to musi być to. Obie sprężynki założył po prostu tak samo.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Żółw 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 4528
Skąd: W-wa Bemowo
Wysłany: 2012-12-30, 14:17   

witek1965, jakbym widział o tym w czasie pisania postów to nie straciłbym kasy, nerwów i czarnych włosów zamienionych na siwe ;) i może mniej bym wtedy pił ;D
_________________
The man makes the patch, the patch don't make the man!!!
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-12-30, 14:24   

Cytat:

witek1965, jakbym widział o tym w czasie pisania postów
znaczy się nie rozbierałeś przełączników ? tylko coś ktoś skopał wcześniej ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Żółw 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 4528
Skąd: W-wa Bemowo
Wysłany: 2012-12-30, 14:33   

Przy modernizacji miałem pomocnika (laika w kwestii motoryzacji) :/ i do mózgu mi nie przyszło, że jego dobre chęci przełożą się na moje nerwy - ale w sumie dużo się z tego nauczyłem :)
_________________
The man makes the patch, the patch don't make the man!!!
 
 
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-12-30, 14:58   

a czy ja wcześniej nie pisałem coś -zrobić zdjęcie przed rozebraniem ?

Zdjęcia zrobiłem. Nie powiem... pomogły. Nie posłuchałem Cię, kiedy pisałeś "zrób to przy stole". Rozkręcałem przełączniki na moto i co rusz coś mi spadało :ryczy: oj było wtedy postać pod drzwiami garażu :hahaha: same wuje leciały.
Jutro skoczę do garażu i dam znać co z tego wyszło ale mam czuja, że to te cholerne sprężynki...
Pewnie będę nabijał posty bo widzę, że w wielu kwestiach można się Wami wspomóc a sporo napraw chciałbym wykonywać samemu. Przy okazji przełączników założyłem nowe kuryakiny z pociskami. Wyglądają czad :dumny: Poza tym odkryłem, że z moto kapie mi olej. Jak zrobię zdjęcia to założę temat. POMOŻECIE? POMOŻEMY :hahaha:

[ Dodano: 2012-12-31, 14:19 ]
:brawo: :brawo: :brawo:
Działa. Jadzia przemówiła do mnie czule jak tylko zmieniłem te cholerne sprężynki. Na pierwszy rzut oka, to wyglądało jakby miały być, tak włożone jak ja to zrobiłem. Po zastanowieniu - logicznie jest jednak odwrotnie :)
Wiem, że to bzdeta ale ku potomności wrzucę dwie fotki:


 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-01-29, 18:30   

kapat, no to ja jestem lepszy asior. Robiłem dokładnie to samo, montaż obudów po chromowaniu i zonk. Oba przyciski nie działają. Sygnał i rozrusznik. Sprężynki założyłem jak trzeba i nie działa :evil: :evil: :evil: no, dobrze, że sąsiadów nie było w garażach bo by im uszy zwiędły. Ściemniło się i wróciłem do domku zastanawiając się od czego zostały mi dwa metalowe elementy..... zacząłem szukać na Forum i znalazłem Twoje zdjęcia z....moimi zagadkowymi częściami. Otóż nie założyłem elementów metalowych ( tych słupków ) z Twojego zdjęcia, które dołem wchodzą w gniazda przycisków, w górą opierają się o sprężynki :hahaha: :hahaha: :hahaha: ot gamoń ze mnie i wielkie :uklon3: za zdjęcia. A przy okazji, została mi sprężynka wys. 7 mm, średnicy ok. 4-5 mm w kolorze aluminium i do niczego mi nie pasuje ;p
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2013-01-30, 22:29   

Ha ha ale najlepsza jest kolejność doznań: "k...wa z...łem moto. Po, co się za to brałem" a potem ogromna ulga kiedy okazuje się, że to była bzdura.
Jeśli chodzi o sprężynkę, to jeśli dobrze pamiętam taka jest w przełączniku kierunkowskazów. Kiedy wyciąga się ten przełącznik to w rękach rozpada się na czarną blaszkę i plastikową resztę. Jest tam też taka mała kuleczka jak z łożyska...
Jest jeszcze jedna sprężynka ale myślę, że do niej byś się nie dobrał. W prawym przełączniku świateł. Kiedy go rozebrałeś został Ci w rękach taki kwadratowy element plastikowy z miedzianymi blaszkami. Pod jedną z blaszek jest taka właśnie sprężynka. Myślę jednak, że to nie ona bo trzeba by było ją specjalnie rozebrać... Nie brzmi to wszystko fachowo ale zawsze coś... ;D
Jak wrócę do domu to kuknę na zdjęcia.
Sprawdź czy wszystko ok z przełącznikiem kierunków.

[ Dodano: 2013-01-31, 14:21 ]
Sorry za jakość zdjęć ale robione na szybko telefonem.
W zaznaczonych miejscach są (jeśli dobrze pamiętam) sprężynki


Obudowa praw



Obudowa lewa



To samo pod innym kątem
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-02-01, 14:55   

dzięki, ale te elementy, które wskazałeś u mnie są OK i działają i nie wygląda aby czegoś tam brakowało :roll: ( w ogóle to wszystko działa jak trzeba ) muszę zrobić fotkę, może będzie łatwiej o identyfikację :nie_wiem:
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group