YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz
2008-11-15, 13:10
Skrzynia biegów
Autor Wiadomość
fasol52 


Rocznik: 1997
Wiek: 47
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 10
Skąd: gdansk-londyn
Wysłany: 2008-11-11, 18:29   

Jeżeli chodzi o ten hałas w skrzyni biegów w danym przedziale obrotów to chyba nie ma się co martwić. Mam dwa dragi jeden 13 tys mil, drugi 4 tyś mil. Obydwa mają tę dolegiwość.
także karolmały nie ma się co tym przejmowac. myślę że wymiana oleju na nic się tu zda.
 
 
Szebu 


Rocznik: 1998
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 1
Skąd: Lubsko
Wysłany: 2009-05-13, 20:40   Problem z biegami

Potrzebuje porady ! !! W moim dragu 650 od pewnego czasu zaczely sie problemy z biegami .Na zimnym silniku jest wszwstko OK ,dopiero po przejechaniu kilku kilometrow zaczynaja sie problemy . Problem dotyczy glownie zmiany przelozenia na nizszy bieg i blogujaca sie jedynka . Jaka moze byc przyczyna takiego zachowania ( a dodam ze biegi wchodza lagodniej po przegazowaniu )
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2009-05-13, 22:26   

Ja miałem ten sam problem byłem w serwisie i tylko wystarczyła regulacja. Także jak masz kogoś kto się zna do podjedź do niego i zrobi Ci to w kilka minut. Ewentualnie serwis.
_________________
Dawid Z.
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL
Wysłany: 2009-05-14, 08:52   

Na czym polegała ta regulacja, bo nie znam sposobu regulacji skrzyni? Czy chodzi o sprzęgło?
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2009-05-14, 10:10   

Sprzęgło tylko sprzęgło wyregulują. I powinno grać. lol lol lol
_________________
Dawid Z.
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-05-14, 10:33   

Skoro na zimnym silniku jest lepiej a na rozgrzanym pomaga lekka przygazówka /podejrzewam też, że na zgaszonym silniku biegi lepiej się zapinają niż na pracującym/, to stawiam na słabe rozsprzęglanie. Zwykła regulacja poprzez naciągnięcie linki /kurczę, nie robiłem tego jeszcze w Dragu ale w innym tak/ powinna pomóc.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2009-05-14, 10:55   

Moje zdanie jest dokładnie takie same a poza tym też miałem ten problem i regulacja sprzęgła pomogła.
_________________
Dawid Z.
 
 
Nobody 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-05-14, 11:27   

Witam,

W tym przypadku problemów z redukcją i zmianach zachowania po rozgrzaniu można obstawiać źle wyregulowane sprzęgło.

Ale sporo osób ma problemy z redukcją, ze wzgledu na nieprawidłową technikę jazdy - biegu redukuje się kiedy motocykl się toczy / jedzie, a nie jak się stoi np. na światłach i szuka luzu. Wtedy już za późno. Skrzynia motocyklowa jest skrzynią bez synchronizacji, dlatego do prawidłowej zmiany biegów układ napędowy (motocykl) musi być w ruchu. Amen :)
pozdrawiam!
N.
_________________
5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki :)
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-05-14, 11:33   

Nobody, racja ale nie zawsze zdążysz zredukowac i co wtedy?
Ja stojąc z zapiętym biegiem, po prostu redukuję popuszczając lekko klamkę sprzęgła /aż poczuję lekkie szarpnięcie/ i wejdzie jałowy. Jeśli nastąpi zacięcie skrzyni biegów, najprostszym sposobem jest wyłączenie zapłonu, przetoczenie /bez sprzęgła/ motocykla na zaciętym biegu aż do wyczucia oporu, redukcja biegu bez sprzęgła /ciągle na wyłączonym silniku/ i tak aż znajdziemy luz. Wtedy odpalamy i jedziemy dalej. ;D
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
Nobody 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-05-14, 11:51   

Shipp,
To co piszesz to właśnie spowodowanie "ruchu" motocykla :)
pozdrawiam!
N.
_________________
5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki :)
 
 
mikssdaniel 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 43
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 287
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-05-15, 10:07   

shipp napisał/a:
Nobody, racja ale nie zawsze zdążysz zredukowac i co wtedy?
Ja stojąc z zapiętym biegiem, po prostu redukuję popuszczając lekko klamkę sprzęgła /aż poczuję lekkie szarpnięcie/ i wejdzie jałowy. ;D


Robię dokładnie tak samo. Dopóki przeskakują biegi to trzymam na sprzęgle. Jak już nie chce któryś wskoczyć to lekko puszczam sprzęgło i w DSie słychać kiedy bieg zaskakuje.
Swoją drogą to w tym sprzęcie zmiana biegów jest dobrze wyczuwalna szczególnie poprzez słuch. ;D
_________________
Yamaha STAR ….
 
 
darkside 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 1717
Skąd: Gdańsk/Banino
Wysłany: 2009-05-21, 00:33   

Witam,
kupilem classica 650 i jest to moj pierwszy motocykl stad moje pytanie :
Czy biegi mozna zmieniac na sucho od 1 do 5 przy wcisnietem sprzegle na wylaczonym silniku ??
Wydaje mi sie ze powinno to dzialac tak jak w aucie a ja nie moge nic zmienic tylko 1 i luz. Problem zaczyna sie tez jak jade tzn. jade na 3 czy 4 i zaczynam hamowc powiedzmy ze stoje na swiatlach, staram sie zmienic bieg na 1 lub luz i nie moge co to moze byc ? przy normalnej jezdzie jak redukuje biegi to wchodza bezproblemu ale podkreslam przy jezdzie redukcja dziala. Prosze o pomoc.
_________________

Morsy-Damian-klik
 
 
mikssdaniel 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 43
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 287
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-05-21, 07:33   

darkside prawdopodobnie z tego co wyczytałem masz to samo co wszyscy. A dlaczego to muszą już tobie wytłumaczyć spece od mechaniki. Nie jest to wada a po prostu zasada działania skrzyni.
Postępowanie w takich przypadkach opisane przez shippa. Sojąc na światłach na 4 naciskamy dźwignię zmainy biegów i pusczamy lekko sprzęgło i bieg zaskakuje. Mamy już 3 ;D i tak do luzu. Motocykl nie musi nawet się ruszyć bo wskoczenie biegu jest wyczuwalne. Ale to tylko w wypadku kiedy nie zdążysz zredukować biegu przed zatrzymaniem.
_________________
Yamaha STAR ….
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-05-21, 07:51   

darkside, tak działają skrzynie w motórach. Skrzynia puszki jest inna konstrukcyjnie. Zresztą, co tu dużo gadać... Jeden w dół reszta w górę ;)
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-05-21, 07:55   

To są uroki skrzyń, które nie mają synchro, a większośc motórów tak ma /znaczy..nie ma synchronizacji/. :P
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-05-21, 07:59   

Nuuu... Czasmi jak jakiś katamaryniarz zmusi mnie do nagłego hamowania, to później wachluję biegami jak pierdolnięty. Cudacznie musi to wyglądać z boku :hahaha:
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
dadamos 



Rocznik: 2004
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 397
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-05-21, 08:18   

Jakbyś miał 17 biegów z półbiegami :hahaha:
_________________
sex & motorcycles & rock'n'roll
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-05-21, 09:00   

dadamos napisał/a:
Jakbyś miał 17 biegów z półbiegami :hahaha:

Moja Gwiazda jest inna i ma jeszcze "ćwiartki" :dumny:
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
darkside 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 1717
Skąd: Gdańsk/Banino
Wysłany: 2009-05-21, 21:51   

Wielkie dzieki za rade. :) Przyznam ze wiedzialem ze skrzynka jest bez synchronizacji i z 5 jak sie chce mozna i 1 wsadzic ;D o skutkach nie bede pisal ;D zreszta stare auta tez tak mialy ( znam to tylko z teorii) ale nie sadzilem ze jest to tak upierdliwe dla poczatkujacych.
Przyznam ze caly urok to manualna zmiana biegow ale tak troche na poczatku zazdroszcze tym od automatow ;D Od kursu minelo juz przeszlo chyba z 5 moze 6 latek i juz zapomnialem jak to bylo na hondzie 250. A caly czas 14 lat dupsko wozilem autem. :( l
Ale nastala ta wialka chwila i jestem szczesliwym posiadaczem gwiazdeczki :koksik:
_________________

Morsy-Damian-klik
 
 
Paskal 


Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 7
Skąd: Morąg
Wysłany: 2009-08-17, 21:28   

Jak możecie to napiszcie gdzie się sprawdza ten olej w skrzyni biegów,bo szukałem jakiegoś wskażnika ale nie mogłem znależc.
_________________
Paskal
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group