Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:10 |
Skrzynia biegów |
Autor |
Wiadomość |
fasol52
Rocznik: 1997
Wiek: 47 Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 10 Skąd: gdansk-londyn
|
Wysłany: 2008-11-11, 18:29
|
|
|
Jeżeli chodzi o ten hałas w skrzyni biegów w danym przedziale obrotów to chyba nie ma się co martwić. Mam dwa dragi jeden 13 tys mil, drugi 4 tyś mil. Obydwa mają tę dolegiwość.
także karolmały nie ma się co tym przejmowac. myślę że wymiana oleju na nic się tu zda. |
|
|
|
|
Szebu
Rocznik: 1998
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 1 Skąd: Lubsko
|
Wysłany: 2009-05-13, 20:40 Problem z biegami
|
|
|
Potrzebuje porady !! W moim dragu 650 od pewnego czasu zaczely sie problemy z biegami .Na zimnym silniku jest wszwstko OK ,dopiero po przejechaniu kilku kilometrow zaczynaja sie problemy . Problem dotyczy glownie zmiany przelozenia na nizszy bieg i blogujaca sie jedynka . Jaka moze byc przyczyna takiego zachowania ( a dodam ze biegi wchodza lagodniej po przegazowaniu ) |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2009-05-13, 22:26
|
|
|
Ja miałem ten sam problem byłem w serwisie i tylko wystarczyła regulacja. Także jak masz kogoś kto się zna do podjedź do niego i zrobi Ci to w kilka minut. Ewentualnie serwis. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2568 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2009-05-14, 08:52
|
|
|
Na czym polegała ta regulacja, bo nie znam sposobu regulacji skrzyni? Czy chodzi o sprzęgło? |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2009-05-14, 10:10
|
|
|
Sprzęgło tylko sprzęgło wyregulują. I powinno grać. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-05-14, 10:33
|
|
|
Skoro na zimnym silniku jest lepiej a na rozgrzanym pomaga lekka przygazówka /podejrzewam też, że na zgaszonym silniku biegi lepiej się zapinają niż na pracującym/, to stawiam na słabe rozsprzęglanie. Zwykła regulacja poprzez naciągnięcie linki /kurczę, nie robiłem tego jeszcze w Dragu ale w innym tak/ powinna pomóc. |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2009-05-14, 10:55
|
|
|
Moje zdanie jest dokładnie takie same a poza tym też miałem ten problem i regulacja sprzęgła pomogła. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
Nobody
Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 31 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2009-05-14, 11:27
|
|
|
Witam,
W tym przypadku problemów z redukcją i zmianach zachowania po rozgrzaniu można obstawiać źle wyregulowane sprzęgło.
Ale sporo osób ma problemy z redukcją, ze wzgledu na nieprawidłową technikę jazdy - biegu redukuje się kiedy motocykl się toczy / jedzie, a nie jak się stoi np. na światłach i szuka luzu. Wtedy już za późno. Skrzynia motocyklowa jest skrzynią bez synchronizacji, dlatego do prawidłowej zmiany biegów układ napędowy (motocykl) musi być w ruchu. Amen
pozdrawiam!
N. |
_________________ 5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki |
|
|
|
|
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-05-14, 11:33
|
|
|
Nobody, racja ale nie zawsze zdążysz zredukowac i co wtedy?
Ja stojąc z zapiętym biegiem, po prostu redukuję popuszczając lekko klamkę sprzęgła /aż poczuję lekkie szarpnięcie/ i wejdzie jałowy. Jeśli nastąpi zacięcie skrzyni biegów, najprostszym sposobem jest wyłączenie zapłonu, przetoczenie /bez sprzęgła/ motocykla na zaciętym biegu aż do wyczucia oporu, redukcja biegu bez sprzęgła /ciągle na wyłączonym silniku/ i tak aż znajdziemy luz. Wtedy odpalamy i jedziemy dalej. |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
|
Nobody
Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 31 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2009-05-14, 11:51
|
|
|
Shipp,
To co piszesz to właśnie spowodowanie "ruchu" motocykla
pozdrawiam!
N. |
_________________ 5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki |
|
|
|
|
mikssdaniel
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 43 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 287 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2009-05-15, 10:07
|
|
|
shipp napisał/a: | Nobody, racja ale nie zawsze zdążysz zredukowac i co wtedy?
Ja stojąc z zapiętym biegiem, po prostu redukuję popuszczając lekko klamkę sprzęgła /aż poczuję lekkie szarpnięcie/ i wejdzie jałowy. |
Robię dokładnie tak samo. Dopóki przeskakują biegi to trzymam na sprzęgle. Jak już nie chce któryś wskoczyć to lekko puszczam sprzęgło i w DSie słychać kiedy bieg zaskakuje.
Swoją drogą to w tym sprzęcie zmiana biegów jest dobrze wyczuwalna szczególnie poprzez słuch. |
_________________ Yamaha STAR …. |
|
|
|
|
darkside
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 1717 Skąd: Gdańsk/Banino
|
Wysłany: 2009-05-21, 00:33
|
|
|
Witam,
kupilem classica 650 i jest to moj pierwszy motocykl stad moje pytanie :
Czy biegi mozna zmieniac na sucho od 1 do 5 przy wcisnietem sprzegle na wylaczonym silniku
Wydaje mi sie ze powinno to dzialac tak jak w aucie a ja nie moge nic zmienic tylko 1 i luz. Problem zaczyna sie tez jak jade tzn. jade na 3 czy 4 i zaczynam hamowc powiedzmy ze stoje na swiatlach, staram sie zmienic bieg na 1 lub luz i nie moge co to moze byc ? przy normalnej jezdzie jak redukuje biegi to wchodza bezproblemu ale podkreslam przy jezdzie redukcja dziala. Prosze o pomoc. |
_________________
|
|
|
|
|
mikssdaniel
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 43 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 287 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2009-05-21, 07:33
|
|
|
darkside prawdopodobnie z tego co wyczytałem masz to samo co wszyscy. A dlaczego to muszą już tobie wytłumaczyć spece od mechaniki. Nie jest to wada a po prostu zasada działania skrzyni.
Postępowanie w takich przypadkach opisane przez shippa. Sojąc na światłach na 4 naciskamy dźwignię zmainy biegów i pusczamy lekko sprzęgło i bieg zaskakuje. Mamy już 3 i tak do luzu. Motocykl nie musi nawet się ruszyć bo wskoczenie biegu jest wyczuwalne. Ale to tylko w wypadku kiedy nie zdążysz zredukować biegu przed zatrzymaniem. |
_________________ Yamaha STAR …. |
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-05-21, 07:51
|
|
|
darkside, tak działają skrzynie w motórach. Skrzynia puszki jest inna konstrukcyjnie. Zresztą, co tu dużo gadać... Jeden w dół reszta w górę |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-05-21, 07:55
|
|
|
To są uroki skrzyń, które nie mają synchro, a większośc motórów tak ma /znaczy..nie ma synchronizacji/. |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-05-21, 07:59
|
|
|
Nuuu... Czasmi jak jakiś katamaryniarz zmusi mnie do nagłego hamowania, to później wachluję biegami jak pierdolnięty. Cudacznie musi to wyglądać z boku |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
dadamos
Rocznik: 2004
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 397 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2009-05-21, 08:18
|
|
|
Jakbyś miał 17 biegów z półbiegami |
_________________ sex & motorcycles & rock'n'roll |
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-05-21, 09:00
|
|
|
dadamos napisał/a: | Jakbyś miał 17 biegów z półbiegami |
Moja Gwiazda jest inna i ma jeszcze "ćwiartki" |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
darkside
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 1717 Skąd: Gdańsk/Banino
|
Wysłany: 2009-05-21, 21:51
|
|
|
Wielkie dzieki za rade. Przyznam ze wiedzialem ze skrzynka jest bez synchronizacji i z 5 jak sie chce mozna i 1 wsadzic o skutkach nie bede pisal zreszta stare auta tez tak mialy ( znam to tylko z teorii) ale nie sadzilem ze jest to tak upierdliwe dla poczatkujacych.
Przyznam ze caly urok to manualna zmiana biegow ale tak troche na poczatku zazdroszcze tym od automatow Od kursu minelo juz przeszlo chyba z 5 moze 6 latek i juz zapomnialem jak to bylo na hondzie 250. A caly czas 14 lat dupsko wozilem autem. l
Ale nastala ta wialka chwila i jestem szczesliwym posiadaczem gwiazdeczki |
_________________
|
|
|
|
|
Paskal
Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 7 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 2009-08-17, 21:28
|
|
|
Jak możecie to napiszcie gdzie się sprawdza ten olej w skrzyni biegów,bo szukałem jakiegoś wskażnika ale nie mogłem znależc. |
_________________ Paskal |
|
|
|
|
|