Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:10 |
SPRZĘGŁO - WYMIANA - REGULACJA |
Autor |
Wiadomość |
flashmaniac
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 29 Kwi 2012 Posty: 22 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2013-07-04, 10:27
|
|
|
Dzwoniłem do sklepu w którym kupiłem tarcze EBC.
Podobno jedna tarcza ma mniejszą średnice i istotne jest w której kolejności zamocujemy.
Prawda to ? |
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2013-07-04, 10:40
|
|
|
Nie. Tarcze są identyczne. Ważne jest tylko ustawienie ich zgodnie z wycięciem. |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
|
|
|
|
flashmaniac
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 29 Kwi 2012 Posty: 22 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2013-07-04, 11:04
|
|
|
CaponeAl napisał/a: | Nie. Tarcze są identyczne. Ważne jest tylko ustawienie ich zgodnie z wycięciem. |
Wiedziałem że ten sklep coś ściemnia
Tak tarczki przesmarowałem olejem i ustawiłem tym znacznikiem w jednej linii.
Dodam że sprzęgło bierze w połowie manetki ( czyli idealnie )
Ale po wrzuceniu I biegu i trzymając sprzęgło wciśnięte na maksa podnosząc nogi do góry motocykl lekko się toczy do przodu. Wystarczy położyć nogi na ziemi i stoi w miejscu
Największy problem to znalezienie luzu i czasem z V na IV bieg muszę wrzucić z między gazem.
Ale ogólnie motocykl dostał kopa porządnego - żadnych uślizgów teraz sprzęgła
Ponawiam pytanie. Czy tarczki EBC wchodziły wam z wyczuwalnym oporem w porównaniu do tarczek który zdemontowaliście ? |
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2013-07-04, 11:33
|
|
|
Z tego co piszesz to wygląda na sklejone sprzęgło. Na wyłączonym silniku wrzuć 1 i poszarp motocykl do przodu i do tyłu. "Pobaw" się tez klamka sprzęgła, kilkukrotnie ściskając i luzując. Może to pomoże.
Co do montażu tarcz EBC to nie wiem, ja zamontowałem oryginalne tarcze (Yamahowskie). |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
|
|
|
|
flashmaniac
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 29 Kwi 2012 Posty: 22 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2013-07-04, 13:33
|
|
|
CaponeAl napisał/a: | Z tego co piszesz to wygląda na sklejone sprzęgło. Na wyłączonym silniku wrzuć 1 i poszarp motocykl do przodu i do tyłu. "Pobaw" się tez klamka sprzęgła, kilkukrotnie ściskając i luzując. Może to pomoże.
Co do montażu tarcz EBC to nie wiem, ja zamontowałem oryginalne tarcze (Yamahowskie). |
Ile Cie kosztowały oryginały ?
Oryginały wchodziły Ci lekko czy z oporem ? |
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2013-07-04, 13:55
|
|
|
Komplet tarczek i przekładek + 3l Yamalube kosztował mnie 800 zł. Co do oporów to nie wiem, bo sam nie wymieniałem tego. |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
|
|
|
|
flashmaniac
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 29 Kwi 2012 Posty: 22 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2013-07-07, 10:30
|
|
|
Dzwoniłem do sprzedawcy u którego kupiłem EBC.
Okazało się że zdarzają się takie przypadki jaki właśnie mam ja
Musze wyjąć ponownie tarcze i "przejechać" pilnikiem każdą tarcze żeby lekko wchodziła.
Swoją drogą dzwoniłem do serwisu Yamaha i okazało się że tarcze oryginalne kosztują 299zł.
Ja dałem 225zł za EBC i nie polecam nikomu tych tarcz. Lepiej dołożyć trochę i mieć oryginalne a nie bawić się w szlifowanie tarcz EBC. |
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2013-07-07, 12:09
|
|
|
No to teraz dorzuć sobie jeszcze do kosztów nową uszczelkę. |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
|
|
|
|
flashmaniac
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 29 Kwi 2012 Posty: 22 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2013-07-15, 17:56
|
|
|
Po przeszlifowaniu tarcz EBC pilnikiem ( i nie było to jedno "przejechanie" )
problem zniknął !
Wniosek z tego taki że nie opłaca się ( w przypadku tarcz sprzęgłowych ) kupować zamienników EBC bo za 299zł można kupić oryginały.
Dla potomnych. Tarcze muszą wchodzić LEKKO do kosza sprzęgłowego !
Jeśli wchodzą ciężko to nie wypychać na siłę tylko przeszlifować. |
|
|
|
|
wiedzmin
Model: SYMPATYK
Dołączył: 25 Cze 2013 Posty: 66 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2013-07-16, 11:08
|
|
|
przy zakładaniu tarcz pamietajcie o wcięciu na tarczy wszystkie te wcięcia muszą się pokrywać i koniecznie wymieniajcie razem z przekładkami + sprężyny docisku na nowe. Sprzęgło odpowiada za stan skrzyni jeśli jest mocno zużyte to niszczy skrzynię. Dlatego nie powinno się z tym zwlekać jak już są objawy zużycia tarcz. |
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2013-07-16, 11:32
|
|
|
Nie popadajmy w przesadną panikę. Owszem na ślizgającym się sprzęgle nie ma co jeździć, ale po co je wymieniać gdy nie ma objawów ślizgania? |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
|
|
|
|
wiedzmin
Model: SYMPATYK
Dołączył: 25 Cze 2013 Posty: 66 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2013-07-16, 11:37
|
|
|
Dlatego napisałem "jak już są objawy" to nie ma co zwlekać. |
|
|
|
|
przemo13
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 44 Dołączył: 15 Cze 2013 Posty: 73 Skąd: Łęczna
|
|
|
|
|
tomboj
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Dołączył: 18 Lut 2012 Posty: 3038 Skąd: Bełżyce (LUB)
|
Wysłany: 2013-07-23, 17:33
|
|
|
Popraw link, bo nie działa. |
_________________
|
|
|
|
|
przemo13
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 44 Dołączył: 15 Cze 2013 Posty: 73 Skąd: Łęczna
|
|
|
|
|
Toledo
Rocznik: 1998
Wiek: 54 Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 19 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 2013-09-08, 19:46
|
|
|
Witajcie, mam taki objaw:
przy próbie wrzucenia biegu gaśnie silnik, zupełnie tak, jak gdybym "nie było sprzęgła". Linka wygląda normalnie, natomiast gdy tylko próbuję wrzucić bieg z "neutrala" na 1-nkę gaśnie.
Czy ktoś miał taki przypadek???? Zupełnie nie wiem o "co caman".
Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc. |
_________________ Drag Star Regit |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2568 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2013-09-08, 19:59
|
|
|
Zamknij kosę, tam jest wyłącznik. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
Toledo
Rocznik: 1998
Wiek: 54 Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 19 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 2013-09-08, 20:02
|
|
|
A dla średnio inteligentnych? Mam Draga od tygodnia... |
_________________ Drag Star Regit |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2568 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2013-09-08, 20:04
|
|
|
Przy stopce bocznej jest wyłącznik, jak motocykl stoi na stopce po wrzuceniu biegu silnik gaśnie. Jeżeli moto nie stoi na stopce, sprawdź prawidłowość działania tego wyłącznika. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
johnypl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2013-09-08, 20:05
|
|
|
Toledo, musisz mieć zamkniętą nóżkę ( potocznie KOSĘ ) tą na której opierasz moto gdy parkujesz inaczej moto gaśnie po włączeniu biegu. |
_________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths |
|
|
|
|
|