deflektory - osłony kolan |
Autor |
Wiadomość |
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-02-03, 10:47
|
|
|
Nie ma większego znaczenia, czy są podgięte czy nie. Deflektory "kolanowe" są tak naprawdę tylko z nazwy, ze względu na miejsce zamontowania. Deflektory ucinają strugę powietrza, która normalnie dostawałby się pod szybą i opływała zbiornik. Normalnie ta struga powietrza rozdziela się do góry, napierając na ciało kierowcy, a następnie na kask (daszek orzeszka). Druga część opływa zbiornik z boku i napiera na kolana. Odcięcie strugi opływającej zbiornika eliminuje oba efekty. Pierwszy (do góry) prawie całkowicie, natomiast drugi częściowo, bo z boków zbiornika mamy normalny, boczny opływ powietrza. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3070 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-02-03, 11:33
|
|
|
Sądząc po efekcie, bo testów w tunelu aerodynamicznym nie robiłem, to najwidoczniej to co się dostaje za szybę, a jest to dużo mniej, niż normalnie, nie odgrywa większego znaczenia.
Piszę o podnoszeniu orzeszka za daszek, ale to najmniejsze ze zmartwień i tak się trzyma na pasku. Mi najbardziej przeszkadzało powietrze, które dostawało się dołem po policzku pod okulary oraz "telepanie" kaskiem.
Jeszcze jedna uwaga - efekt zastosowania deflektorów w moim wypadku odczuwalny jest w pełni od ok. 120 km/h w górę. Od ok. 90 km/h do 120 km/h nie miałem jakiś istotnych problemów, by zauważyć istotną poprawę. Poniżej 90-ki trudno mówić o poprawie, gdy nie było żadnych problemów wcześniej. Możliwe, że jest to kwestia indywidualna, bo moja szyba ma trochę inny profil niż fabryczna. Moja jest wycinkiem sfery, a fabryczna wycinkiem walca. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3070 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2014-02-03, 11:43
|
|
|
Mnie bardziej chodzi o osłonę kolan. Nie ten wiek nie te stawy. Wychodzi mi bokiem a właściwie kolanami nurkowanie w zimnych wodach.
OK. Dzięki za konsultacje. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-02-03, 12:11
|
|
|
Jeśli chodzi o termiczną osłonę kolan, to bardzo dobrze się spisują ochraniacze motocyklowe lub miękkie nakładki ogrodnicze z warstwą izolującą. Można też stosować neoprenowe owijacze kolan, tylko trzeba poszukać takich bez otworu na rzepkę. Latem może być jednak mało przyjemnie.
Oczywiście ochraniacze motocyklowe zapewnią do tego ochronę mechaniczną.
W poniższym linku polecam uwadze model A-07 lub CE A-11 jeśli masz w spodniach kieszenie na protektory lub dorobisz im paski podtrzymujące. Może być też "full wypas" A-14.
http://www.tarbor.pl/akcesoria_motocyklowe
Ja mam A11 w kieszeniach kolanowych w spodniach i kolanka czują się bardzo komfortowo.
Nie ma takich deflektorów (poza tymi z Goldwinga), które skutecznie osłonią kolana przed chłodem. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3070 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2014-02-03, 12:25
|
|
|
Mam ochraniacze neoprenowe i spodnie jeansowe z protektorami i sprawdza się to w tym "kolanowym" względzie. Ale ... także ... te deflektory mi się ... podobają szczególnie jak-najbardziej-błyszczace . |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
Boober
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 1229 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2014-02-03, 12:35
|
|
|
właśnie szukam czego takiego - mam spodnie na lato z kieszeniami na protektory |
_________________ Była -> Yamaha Drag Star 1100 (2014-2016)
Jest -> Aprilia ETV1000 Caponord (2016- ) |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3070 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-02-05, 22:48
|
|
|
Sama pojemność ma znaczenie pośrednie, ale identyfikuje średnią podróżną i gabaryty oraz rozmieszczenie akcesoriów, a to ma istotne znaczenie. No, chyba, że ktoś jeździ bez szyby, to deflektory spełniają wtedy jedynie funkcję ozdobną. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
ttom
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1696 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2014-02-06, 00:46
|
|
|
Bakteria77 napisał/a: | Dobra, luz, mnie po prostu nie bawią takie "gadżety" |
Też tak mówiłem...
Wemar ma rację... DS650 to 140 latało się... chwilami... Teraz to na autobanie normalka... I tu deflektory czuć bardzo... Mam i polecam
Zaraz ktos napisze że to nie przyjemność z jazdy... Ale jak się ma do przelecenia na zlot np. 600 km to prędkość już ma znaczenie... 90 koło komina jak najbardziej... Ale tylko wkoło komina... |
_________________ Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens...
|
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3070 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2014-02-06, 09:44
|
|
|
Czy ja dobrze zrozumiałem - że względu na opory wywołane przez deflektor, mniejszą moc 650-tki , do takiego moto deflektor jest be ?
ttom napisał/a: | I tu deflektory czuć bardzo | W sensie pozytywnym czy negatywnym? |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-02-06, 10:07
|
|
|
OldDiver napisał/a: | Czy ja dobrze zrozumiałem - że względu na opory wywołane przez deflektor, mniejszą moc 650-tki , do takiego moto deflektor jest be ? |
Nie chodzi o za małą moc do napędzenia 650-ki z deflektorami. Napędzi to spokojnie. Chodzi o to, że nie jest to sprzęt predystynowany do pokonywania długich tras z prędkością, przy której pojawia się problem opływu powietrza na zbiorniku. Oczywiście jak ktoś lubi traktować silnik jak w "szlifierce", to jego sprawa. Nie bez znaczenia są też gabaryty i wzajemne ułożenie układu szyba-zbiornik-kask. Zawirowania, które deflektory pomagają zminimalizować, nie narastają przy tym liniowo ze wzrostem prędkości. One zaczynają być dokuczliwe od pewnej prędkości i jest to zmiana prawie skokowa, pojawiająca się gdzieś między 120 a 140 km/h. Drugi czynnik to czas trwania. Jeśli dyskomfort pojawi się na chwilę, czy kilka minut, to da się z tym jechać. Jeśli jednak doświadczasz takich turbulencji przez godzinę, dwie lub dłużej, to nie jest już tak miło.
Pisząc o "słabości" 650-ki chodziło mi o to, że na tym motocyklu można nie doświadczyć niedogodności, które deflektory pomagają zminimalizować lub wystąpią tak incydentalnie, że nie będzie to zbytnio irytować. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-02-10, 20:01
|
|
|
Zakupiłem deflektory firmy National Cycle N763A. Cos takiego
http://www.ebay.com/itm/N...A-/181252351923
Czy może mi ktoś z was pomóc w znalezieniu elementów do mocowania tych deflektorów. Szukałem ale bez skutku, może ktoś z forumowiczów przerabiał temat. Mam koncepcje zainstalowania deflektorów na maszynie ale wiąże się to z ingerencja w materiał czego wolałbym uniknąć (obróbka skrawaniem). |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3070 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-02-10, 20:32
|
|
|
ok dzięki |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3070 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2014-02-15, 15:07
|
|
|
Jak już gdzieś pisałem (a możne nie pisałem) podjąłem próbę samodzielnego zaprojektowania deflektorów do mojego moto. Efekty moich zmagań będę odnotowywał w "moim deflektorowym pamiętniczku" - patrz link w podpisie.
Zobaczymy czy mi coś z tego wyjdzie. Proszę o uwagi, porady, itd. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-02-15, 17:19
|
|
|
OldDiver, jak masz dostęp do aluminiowej blachy to jesteś w domu. Materiał wdzięczny do obróbki. Możesz wycinać dowolne kształty i testować, a każdy model opisa. W końcu wybrać najlepszy i wykonać z blachy ze stali nierdzewnej, lub stali zwykłej, poddanej galwanizacji np u kolegi MARSINUSA.
czekamy na efekty i opis w OldDiver napisał/a: | deflektorowym pamiętniczku |
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3070 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2014-02-15, 17:41
|
|
|
witek1965 napisał/a: | jak masz dostęp do aluminiowej blachy | ... a wiesz To jest też pomysł. Też bo planowałem wyciąć ostateczną wersję deflektora z grubego kartonu i przykręcić do moto ... do sprawdzenia, obejrzenia. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2014-02-15, 18:43
|
|
|
.....na postoju..............nie warto testować |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-02-15, 20:09
|
|
|
OldDiver, karton nie wytrzyma naporu powietrza. Jeżeli nie blacha alu, to pleksi. Bardzo łatwo dogiąć, podgrzewając 'opalarką" , no i jest tania. W Radwanicach podejrzewam, że dostaniesz odpadowe formatki za przysłowiowe grosze. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|