Dziwne zacieki |
Autor |
Wiadomość |
Kita
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-06-02, 07:47 Dziwne zacieki
|
|
|
Panowie i Panie, mam problem, praktycznie po każdej jeździe mam takie zacieki na kopułkach, czym może to być spowodowane? Gdzie szukać rozwiązania problemu? Jakaś nieszczelność?
|
_________________
|
|
|
|
|
PSZEMAS
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 46 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 5075 Skąd: Kurzętnik / NML
|
Wysłany: 2015-06-02, 08:13
|
|
|
Wygląda na to jakby gdzieś z przodu delikatnie olej puszczał i pod wpływem wiatru zostawał na obudowach.
Na zdjęciu z prawej strony (to co nie widać) masz filtr oleju, może tamtędy kapie.
Sprawdź na tym deklu czy nie ma zapocenia.
Czy jak stoi to masz gdzieś wycieki, plamy pod motocyklem, czy ucieka tylko jak się rozgrzeje? |
_________________ --> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> |
|
|
|
|
Kita
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-06-02, 08:37
|
|
|
Chodzi Ci o ten dekielek, tak?
No to powiem Ci że nic tam nie widziałem żeby spod tego dekielka puszczało...
Jak maszyna stoi to żadnych wycieków nie ma.
Jedynie jak przyjadę z trasy, to maksymalnie jedna dwie krople spadną na osłony wiązki elektrycznej która idzie pod spodem ramy. To akurat spowodowane jest tym, że podczas wymiany oleju, trochę spłynęło na dół i po prostu ta wiązka jest lekko ubrudzona od oleju i jak maszyna się rozgrzeje to widocznie coś tam skapnie...
(tak przynajmniej to sobie tłumaczę) |
_________________
|
|
|
|
|
Uryś
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 539 Skąd: ........
|
Wysłany: 2015-06-02, 08:54
|
|
|
Hej
Wymieniałeś ostatnio filtr oleju? Obudowa filtra oleju posiada oring, może tam jest nieszczelność... Spróbuj deliktanie dokręcić, odkręć dekielek, który wskazałeß czerwoną strzałką, pod nim też masz śrubę do dokręcenia |
|
|
|
|
Kita
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-06-02, 10:05
|
|
|
OK! Wykonam :-)
(Filtr oczywiście wymieniałem przy okazji wymiany oleju, marzec tego roku) |
_________________
|
|
|
|
|
artek
Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2015-06-02, 10:28
|
|
|
Albo zawaliłeś z o-ringiem albo z dokręceniem śrub. Dociąg tylko nie za mocno, można zerwać. |
|
|
|
|
Uryś
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 539 Skąd: ........
|
Wysłany: 2015-06-02, 10:30
|
|
|
Kita, tylko nie zerwij gwintu jeśli nadal będzie pojawiać się najlepiej wymienić oring
Ooo Artek mnie wyprzedził za wolno piszę |
|
|
|
|
Kita
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-06-02, 10:32
|
|
|
No dobra, spróbuję delikatnie dokręcić. Może się uda...
Tylko że najpierw chyba spróbuję odkręcić i poprawić O-Ring, co? Bo może źle się ułożył... |
_________________
|
|
|
|
|
artek
Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2015-06-02, 10:34
|
|
|
Najpierw dociąg delikatnie i sprawdż, o-ring jak się ch... ułożył to już po nim ... |
|
|
|
|
Boober
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 1229 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2015-06-02, 10:47
|
|
|
mnie wali olej po tylnym cylindrze i zbiera się na górze korpusu silnika, czasem dopływa do wydechu i się kopci. Stawiam na dekiel zaworów, albo?
To nie jest duży wyciek, aczkolwiek upierdliwy... |
_________________ Była -> Yamaha Drag Star 1100 (2014-2016)
Jest -> Aprilia ETV1000 Caponord (2016- ) |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-06-02, 10:53
|
|
|
Jaki problem wymienić uszczelki poryw ? Tylko należy dokręcić odpowiednim momentem. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
Uryś
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 539 Skąd: ........
|
Wysłany: 2015-06-02, 11:44
|
|
|
Boober, kilkanaście złotych i masz sucho. A jak nie regulowałeś zaworów i masz zamiar najlepszy moment na wyregulowanie i wymianę uszczelek. |
|
|
|
|
robert_p (vel Hipis)
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 14 Cze 2013 Posty: 1811 Skąd: Rynarzewo
|
Wysłany: 2015-06-02, 12:25
|
|
|
Wnikliwie patrząc na zdjęcie , zastanawiam się czy to nie paliwo z pod filtra powietrza ? Może przelewa ? Dobrze odpala ? Sprawdź czy ta maź śmierdzi paliwem czy olejem ...
ps.
Dla sprawdzenia czy oring ma winę, przyklej wąską taśmę samoprzylepną w miejscu gdzie jest klapka od filtra oleju i zobaczysz czy tam się zbiera olej. |
_________________ Hipis
|
|
|
|
|
Boober
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 1229 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2015-06-02, 12:32
|
|
|
remol71 napisał/a: | Jaki problem wymienić uszczelki poryw Tylko należy dokręcić odpowiednim momentem. |
No żaden, tylko na razie nie jestem pewien czy to jest właśnie to... Oczyszczę silnik płynem do czyszczenia tarcz hamulcowych i popatrzymy.
Moment dokręcania? przód robiłem i po prostu dociągnąłem na "czuja", bo nie myślałem ze to aż takie ważne przy deklu...
Ale - poszukam coś na ten temat - nawet widziałem gdzieś na forum schematy z momentami dla poszczególnych śrub.
Wymienię komplet...
Uryś napisał/a: | A jak nie regulowałeś zaworów i masz zamiar najlepszy moment na wyregulowanie i wymianę uszczelek. |
No właśnie mechanik przed sezonem miał regulować... choć lekko mi tam cuś klekoce, popatrzę, posprawdzam, tego jeszcze nie robiłem, a sorry, w Fiacie 125p robiłem
Problem - czy to na pewno pokrywa zaworów... może coś innego. Ech życie, jak sam nie zrobisz to zawsze coś nie tak, a jak sam zrobisz... to są co najwyżej osobiste błedy edukacyjne
Mam nadzieję ze uszczeleczki dostanę od ręki...
Bo jak nie to będzie trzeba "produkować" |
_________________ Była -> Yamaha Drag Star 1100 (2014-2016)
Jest -> Aprilia ETV1000 Caponord (2016- ) |
|
|
|
|
Kita
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-06-02, 12:59
|
|
|
robert_p napisał/a: | Wnikliwie patrząc na zdjęcie , zastanawiam się czy to nie paliwo z pod filtra powietrza ? Może przelewa ? Dobrze odpala ? Sprawdź czy ta maź śmierdzi paliwem czy olejem ...
ps.
Dla sprawdzenia czy oring ma winę, przyklej wąską taśmę samoprzylepną w miejscu gdzie jest klapka od filtra oleju i zobaczysz czy tam się zbiera olej. |
Paliwo powiadasz? Szczerze to wątpię, filtr jest dość wysoko moim zdaniem. Gdyby coś przeciekało z filtra to wydaje mi się że byłby większy rozbryzg. Po za tym, zacieki nie są na całej powierzchni kopułki.
Czy dobrze odpala? Raczej tak. Trzeba dodawać zawsze troszkę gazu ale generalnie jest OK.
Maź która jest na kopułkach, właśnie nie pachnie niczym ... :-(
Czy mam tą taśmę nakleić w miejscu w którym zaznaczyłem? O to Ci chodzi?
|
_________________
|
|
|
|
|
robert_p (vel Hipis)
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 14 Cze 2013 Posty: 1811 Skąd: Rynarzewo
|
Wysłany: 2015-06-02, 13:08
|
|
|
Kita, tak , tam zaklej i jeśli tam będzie lecieć to zobaczysz i masz pewne miejsce do roboty. |
_________________ Hipis
|
|
|
|
|
Kita
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-06-02, 13:17
|
|
|
Dobrze gadasz Gdybym mógł to już bym Ci polewał |
_________________
|
|
|
|
|
spider
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 756 Skąd: PL
|
Wysłany: 2015-06-02, 21:11
|
|
|
Ale pod tym dekielkiem nic nie ma to tylko zaslepka, filtr jest pod ta wieksza obudowa do ktorej jest przykrecona ta zaslepka i z tamtad nie ma prawa nic kapac. |
_________________ YAMAHA ROAD STAR SILVERADO XV 1700 S LA COCAINA
http://yamaha-dragstar.pl...t=13214&start=0 |
|
|
|
|
Kita
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-06-02, 21:21
|
|
|
To żeś teraz "dojechał"...
Wiem, że ten dekielek jest tylko przykrywką do właściwych bebechów. Ale czy naprawdę nie ma prawa nic stamtąd ciec ? |
_________________
|
|
|
|
|
Tatuś
Model: RS1700
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 15 Lut 2015 Posty: 1166 Skąd: ok Bydgoszczy
|
Wysłany: 2015-06-02, 21:39
|
|
|
pod dużym deklem jest płytka dociskająca filtr oleju, przy kiepskim oringu może się pocić, ale to pozostawiało by ślady na postoju. nie ma opcji, że podczas jazdy się poci, a potem jest suche.
nie wiem co to jest, ale te ślady nie wyglądają na olej - przynajmniej na zdjęciu.
czy to są suche zacieki, czy jest to tłuste? |
Ostatnio zmieniony przez Tatuś 2015-06-02, 21:50, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
|