YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zakup na początek 650, czy 250?
Autor Wiadomość
Azmadan 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 43
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 419
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-01-13, 14:59   

pan_wiewiorka napisał/a:
Andrzej11 napisał/a:
XVS to "praktycznie" 535 tylko ze słabszym silnikiem

Zależy jak na to patrzeć... GSX1400 ma tylko 100KM co przy ponad 150KM R1 wygląda mizernie. Ważny jest jednak moment obrotowy, który pozwala zostawić ją daaaaaaaaleko w tyle. Podobnie jest z 650 i 535. 4KM mniej ale znacznie wyższy moment na o połowę niższych obrotach a to już inna jazda zwłaszcza podczas wyprzedzania.


Dokładnie... ja też mam trochę inny silnik... z dołu tak nie ciągnie :-P (ale i tak 650-tka zostaje na światłach :-P)
Vir 535 - 44KM@7500, 46Nm@6000
DS 250 - 23KM@8000, 22Nm@6000
DS 650 - 40KM@6500, 50Nm@3000
DS 1100 - 62KM@5750, 85Nm@2500
-------------------------------------
mój 800 - 50KM@6500, 65Nm@5000

co do manewrowania przy niskich prędkościach...
to DS-y nie walą się aż tak w zakręty :-P
 
 
Jawos 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 87
Skąd: Konin prawie ;)
Wysłany: 2010-01-13, 15:29   

Doświadczenie zdobyte na mniejszych sprzętach jest bezcenne, mniejsze sprzęty więcej błędów wybaczają, to na nich uczymy się podstaw techniki jazdy, by na większych tę technikę tylko rozwijać.
Początkującemu łatwiej jest na małym sprzęcie wykonywać manewry parkingowe.
Mając od razu duży motocykl nie mamy doświadczenia w przewidywaniu pewnych manewrów, czy zachowań motocykla i margines naszego błędu jest dużo mniejszy.

Wielu z nas mówi kup 1100 na dłużej Ci starczy... pewnie tak, ale ważne jest również to, że początkującemu będzie trudniej czuć się komfortowo i bezstresowo, jeżeli wcześniej nie złapał doświadczenia na mniejszych i lżejszych motongach.
Moim zdaniem lepiej jest stopniowo przesiadać się na większe sprzęty w zależności od naszych umiejętności i oczekiwań.
Dziecku też nie kupimy za dużych butów, bo na dłużej starczą - może i tak, ale na pewno nie będzie się w nich czuło swobodnie... (może to nie najlepsze porównanie).

Z motocykla są 3 radości:
- jak kupujesz
- jak jeździsz
- i jak sprzedajesz (bo już masz na oku lepszy... 8) )

Każdy widzi tę sprawę inaczej, ważne jest to, co Ty czujesz, jakie masz umiejętności i czego oczekujesz.
R_46 nikt za Ciebie nie zdecyduje, najlepiej podejść to tego rozważnie
_________________
Pozdrawiam
 
 
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2010-01-14, 11:51   

R-46 ja tak jak Eddie zaczynałem na Viradze 535 pierwszy sezon , drugi to juz był DS 650 i powiem ci ze wszystko jest prawda co pisza koledzy na forum . Najpierw zastanów sie jak i gdzie bedizesz jezdził . Jak solo i koło komina to z powodzeniem wystarczy ci 650 jak cchesz zabierac plecaczek i jechac w gory to bedzie ci brakowało mocy . Co do wagi i obaw przed kierowaniem takim "ciezkim " sprzetem to uwierz mi to nie jest problem . Na viradze jezdzi sie jak na duzym psie , nerwowo i niepewnie , na DS to zupełnie inna jazda spokojnie i pewnie bierzesz zakrety i nie masz zadnego stresu . Nikt ci nie kaze gnac 160km/h . Najwiecej radosci z jazdy masz do 100 ale jak trzeba to masz jeszcze zapas kuców zeby przyspieszyc . I tak poruszmy si eszybciej od zdecydowanej wiekszosci puszek . Ja juz nie moge sie doczekac wiosny zeby wskoszyc na swojego Pepe . Na pewno nie zastanawiaj sie nad 250 , chyba ze po kilku tygodniach planujesz zmienić motor ...
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-01-15, 02:26   

o cenie jeszcze nie było mowy, ale 250-tke mimo wszystko odradzam. Z pełną odpowiedzialnością twierdzę, że 650-tka dla autora tematu nie będzie stanowiła zadnego problemu w prowadzeniu. 1100 nie zajmuje stanowiska
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group