YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
KIERUNKOWSKAZY W DRAG STARZE
Autor Wiadomość
marian00 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 304
Skąd: Wólka Kosowska
Wysłany: 2008-08-02, 12:02   KIERUNKOWSKAZY W DRAG STARZE

Witam, czy wie może ktoś jak odłączyć przednie kierunki w V-starze 650 żeby nie świeciely caly czas tylko w momencie włączeni kierunki??!!
Pozdrawiam marian00
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-11-20, 12:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Sylwek 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 2551
Skąd: Luzino
Wysłany: 2008-08-02, 16:39   

kolego.Pierwsze pytanko :jakie masz żarówki w kierunkach.Ja mam amerykańską wresję i kierunki świecą się cały czas i mrugają jak włączysz kierunek.W lampie są żarówki 2włóknowe,Wystarczy że zmienisz je na jednowłóknowe.Pozdro.
 
 
adun2 



Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 541
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-08-02, 22:48   

Ja podkleiłem taśmą izolacyjną te styki żarówek, z których jest odejście na oświetlenie stałe i nie ma potrzeby wymiany żarówki. Jak się przepali to wymienię na jednowłóknową.
Pozdro.
Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2008-10-14, 20:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2008-11-17, 00:47   

sly1078 napisał/a:
a może ktoś by chciał się zamienić na kierunk,i mi akurat bardziej podobają się świecące albo może ktoś wie jak zamontować żarówkę 2-wu włóknową ?

W Polsce nie wolno tak jeździć ;)
Co do samego zamontowania żarówki ...
Włożyć żarówkę to nie problem, problemem jest aby to świeciło ;)
Gdybym miał to przerabiać to pociągnąłbym kabel od światła stopu (również podświetlania tablicy).
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
adun2 



Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 541
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-11-18, 08:23   

Moim skromnym zdaniem, z punktu widzenia bezpieczeństwa na drodze, lepiej mieć nie podświetlone kierunki (pomijając oczywiscie aspekt zgodnosci z przepisami). Nie podświetlone kierunki sa bardziej widoczne - większy kontrast zapalania sie i gaśnięcia kierunku. Różnica w mocy żarówek to (o ile dobrze pamiętam) 7W / 21W. Niby sporo ale ...
Oczywiście podświetlone kierunki są efektowne, ale bezpieczeństwo na pierwszym miejscu.
_________________

 
 
Zdzich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2015
Wiek: 63
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 452
Skąd: Grodków
Wysłany: 2009-01-16, 21:57   

Nie jest tak łatwo wymienić dwuwłóknową żarówkę na jednowłóknową. Ta amerykańska ma niesymetrycznie ustawione występy o które jest zaczepiana, jeden wyżej a drugi niżej. W takie gniazdo nie będzie pasowała nasza normalna jednowłóknowa żarówka ze względu na symetrycznie rozstawione występy. Ja zamierzam poprzecinać kabelki które zasilają to słabsze włókno. Podklejanie taśmą jakoś mi nie leży. Ale oczywiście po obcięciu kabelków trzeba je zabezpieczyć żeby nie zrobić zwarcia. Ja kupiłem koszulkę termokurczliwą.
 
 
grzechu 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 949
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-01-16, 22:21   

tak naprawde nic nie trzeba przecinać wystarczy odłączyć na złączce w reflektorze i tyle zaden problem tylko po co ?
opisana sytuacja jest dla mnie niezrozumiała gośc chyba wogóle nie widział auta albo miał kryzys życiowy i chciał sie zabic niemiało to nic wspólnego ze swiecącymi kierunkami przecież jasno i wyrażnie widać kiedy kierunkowskaz sie świeci a kiedy nie
ja tam mam tak zwane obrysówki i na dotatek zrobiłem sobie jeszcze tylne czerwone
_________________
pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 
 
Zdzich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2015
Wiek: 63
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 452
Skąd: Grodków
Wysłany: 2009-04-20, 20:17   

Ja już to przećwiczyłem. Nie trzeba podklejać. Wystarczy w głównym reflektorze na kostce odłączyć kabelki - najlepiej doświadczalnie sprawdzić które. :nadrutach: Jak tak zrobiłem do przeglądu, ale teraz z powrotem podłączyłem. Ostatnio nawet policmajstrom się podobało, nic nie mówili, tylko że moturek ładny. :capone: Jednak im więcej świateł tym lepiej jesteś widoczny. O wymianie żarówek nawet nie myśl bo problem jest w uchwytach, w żarówkach dwuwłóknowych jest całkowicie innych uchwyt, niesymetryczny. :gwizd2:
 
 
grzechu 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 949
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-06-13, 16:44   przerywacz kierunkowskazów

może ktoś przerabiał standartowy przerywacz 5 pinów na jakiś inny uniwersalny bo coś nie moge zakumać podłączeń tego który miałem
schemat xvs 650 posiadam ale jakoś nie bardzo go mogę rozszyfrować tym bardziej że na schemacie jest co innego niż u mnie mój drag jest z 2004 a schemat przedstawia 97r
a może ma ktoś schemat do 2004roku to chętnie skorzystam
_________________
pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2010-01-07, 21:25   Kierunkowskazy tył.(obniżenie mocy żarówek)

Witam.
Mam problem z kierunkami z tyłu, oryginalnie żarówki były 21W. Ja po zmianie kierunków musiałem wstawić żarówki 5W. tylko takie weszły w oprawę. Problem polega na tym, że jak włączę kierunki to mrugają bardzo szybko tak jakby przekaźnik dostawał sygnał,że są spalone. Więc żeby oszukać przekaźnik to muszę zastosować jakiś opornik lub coś takiego. Czy Ktoś mógłby obliczyć jaki opornik mogę zastosować żeby kierunki zaczęły mrugać z normalną częstotliwością.
_________________
Dawid Z.
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2010-01-08, 00:06   

Żarówka 21W pobór prądu - 1,75A.

Żarówka 5W - pobór prądu - 0,42A.
Aby przerywnik pracował prawidłowo należy zwiększyć pobór prądu w tym celu należy równolegle podłączyć rezystancję wypadkową 9,02 Ohm. Najbliższy w typoszeregu jest 10 Ohm. Wydzielana moc na tym rezystorze trochę poniżej 16W. Dlatego rezystor musi być większej mocy. Tu masz linka do rezystorów dużej mocy: http://cyfronika.home.pl/iark1p2_2.htm.
Najbliższy do użycia 25 Watowy


Oczywiście zakładam że z przodu masz nadal 21W żarówki.
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2010-01-08, 09:39   

Lokis napisał/a:
Żarówka 21W pobór prądu - 1,75A.

Żarówka 5W - pobór prądu - 0,42A.
Aby przerywnik pracował prawidłowo należy zwiększyć pobór prądu w tym celu należy równolegle podłączyć rezystancję wypadkową 9,02 Ohm. Najbliższy w typoszeregu jest 10 Ohm. Wydzielana moc na tym rezystorze trochę poniżej 16W. Dlatego rezystor musi być większej mocy. Tu masz linka do rezystorów dużej mocy: http://cyfronika.home.pl/iark1p2_2.htm.
Najbliższy do użycia 25 Watowy





Oczywiście zakładam że z przodu masz nadal 21W żarówki.

Tak z Przodu mam 21W.
Dzięki wieklie spróbuje tak zrobić jak napisałeś. Dam znać czy działa.

[ Dodano: 2010-01-08, 09:43 ]
Czyli muszę kupić 2 takie rezystory po jednym z każdej strony.

[ Dodano: 2010-01-08, 09:52 ]
Lokis potrzebuję jeszcze żebyś ,oczywiście jak możesz podał mi który to ma być ten rezystor 25W- atowy. jest tam tak dużo, że nie wiem który bo mają za dużo symboli i szczerze mówiąc nie wiem który mam kupić.

[ Dodano: 2010-01-08, 10:09 ]
I czy mogę założyć taki.
WVS1R/17 Rezystory drutowe stojące - 17W - 10% [1R-22k]
Rezystor, 4-17W 10%

Tolerancja: ± 10%

Seria: SBCHE

Temperatura pracy: -55°C do +250°C

Typ: uzwojenie drutowe ceramiczne

Napięcie, znamionowe: 500V dc

Współczynnik temperaturowy: ± 200ppm/°C

Napięcie znamionowe, DC: 350V

Średnica, wyprowadzenia: 0.8mm

Długość, wyprowadzenia: 30mm

Temperatura, całkowita, przy mocy znamionowej: 70°C
_________________
Dawid Z.
 
 
EDDIE 



Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 1109
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-01-08, 22:20   

Dobre Krotom, dobre :hahaha:

Lokis napisał/a:
Aby przerywnik pracował prawidłowo należy zwiększyć pobór prądu w tym celu należy równolegle podłączyć rezystancję wypadkową 9,02 Ohm. Najbliższy w typoszeregu jest 10 Ohm. Wydzielana moc na tym rezystorze trochę poniżej 16W. Dlatego rezystor musi być większej mocy. Tu masz linka do rezystorów dużej mocy: http://cyfronika.home.pl/iark1p2_2.htm.



Trzeba skompensować spadek mocy o wartości 16W, temu odpowiada rezystancja 9,02 Ohm. 10 Ohm też będzie dobre według mnie, bo odchyłka jest mała i nie wpłynie na zauważalną różnicę w częstotliwości migania kierunków.

Lokis napisał/a:
Najbliższy do użycia 25 Watowy


Czy nie powinno być 25 Ohmowy ? Pisałeś wszak o rezystorach...

-----------------------
_________________
Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.

Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.


Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-11-20, 12:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
empiq 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 739
Skąd: Koluszki/Warszawa
Wysłany: 2010-01-09, 11:34   

Dawid - a nie lepiej przy okazji już zmienić kierunki na LEDowe?
(mam i polecam) i do tego przerywacz do kierunków i mniejszy pobór prundu :) (bez strat na rezystorach) ?
cała operacja w moim wypadku to koszt około 190 PLN (kierunki plus przerywacz)

[ Dodano: 2010-01-09, 11:35 ]
tym bardziej że w Anglii możesz sobie bez problemu na amerykańskim ebaju kupić :)
_________________
Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu.
 
 
Cebula 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 217
Skąd: kątownia
Wysłany: 2010-01-09, 12:31   

empiq poradź jaki to przerywacz zakupić do ledów bo rozumiem że do żarowych jest inny .
_________________
Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2010-01-09, 13:45   

empiq napisał/a:
Dawid - a nie lepiej przy okazji już zmienić kierunki na LEDowe?
(mam i polecam) i do tego przerywacz do kierunków i mniejszy pobór prundu (bez strat na rezystorach)
cała operacja w moim wypadku to koszt około 190 PLN (kierunki plus przerywacz)


Z tego co już zrobiłem to nie dam rady nic innego bo mam kierunki zamontowane na sakwach bocznych. Zrobię z tym opornikiem i będzie ok.

[ Dodano: 2010-01-09, 13:46 ]
Fotka

t_image0124_141.jpg
Plik ściągnięto 409 raz(y) 36.67 KB

_________________
Dawid Z.
 
 
empiq 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 739
Skąd: Koluszki/Warszawa
Wysłany: 2010-01-09, 14:56   

Cebula ja kupiłem w Yamaha Łódź (liberty Motors) 67 PLN jeśli mnie pamięć nie myli. (do żarowych masz zamontowany oryginalnie) myślę że w Wawie też powinni mieć (s Larssona nie pasował bo musimy mieć 3 stykowe a oni mieli tylko dwu stykowe. ) najlepiej w Yamaha zamówić. (jakiś tydzień z okładem na to w Łodzi czekałem)
Dawid - kumam - chyba CI pozostają żarówki :( (chyba że znajdziesz żarówkę LED pasującą do Twoich gniazd)
Ja LEDy założyłem z dwóch powodów
1. Padł mi przedni lewy kierunek -(taka korozja że trzeba by było cały wymieniać)
2. Ledowe mi się wydawały ładniejsze od naszych "krowich placków" (że zacytuję kolegę W.)
_________________
Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu.
 
 
Cebula 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 217
Skąd: kątownia
Wysłany: 2010-01-09, 15:44   

empiq a jak oceniasz moc świecenia ledów w dzień? widać coś tam ? ja myślałem wymienic kierunki na ledy i postojówki oraz stopy w ramach oszczędności prądu :)
_________________
Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2010-01-11, 00:00   

EDDIE napisał/a:
Lokis napisał/a:
Najbliższy do użycia 25 Watowy


Czy nie powinno być 25 Ohmowy ? Pisałeś wszak o rezystorach...


No mówimy o rezystorach.Tak najogólniej nie wdając się w szczegóły, na rezystorze wytraca się moc w postaci ciepła. Jak dasz np rezystor 0,125W (125mW) to się zjara bo nie jest w stanie odprowadzić takiej ilości ciepła jaka się wytworzy. Wymagany rezystor mniej wiecej o parametrach 9,2 Ohm o mocy 16W. Teraz trzeba poszukac coś co mniej wiecej temu odpowiada.

Te rezystory co dał EDDIE są nawet lepsze(praktyczniejsze) od tego co ja zapodałem.
Moc 20W czyli OK. 15 Ohm powinno też być OK. Sprawdze tylko jakie duże będa różnicę.

Brakuje 0,48 A. Powinny migać z częstotliwością tak w połowie pomiędzy tym co miałeś a tym co teraz masz. Jak Ci to nie odpowiada szukaj coś pomiędzy 10-12 Ohm.
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
Ostatnio zmieniony przez Lokis 2010-01-11, 00:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
empiq 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 739
Skąd: Koluszki/Warszawa
Wysłany: 2010-01-12, 13:20   

Cebula napisał/a:
empiq a jak oceniasz moc świecenia ledów w dzień? widać coś tam ? ja myślałem wymienic kierunki na ledy i postojówki oraz stopy w ramach oszczędności prądu :)


Dla mnie super - obawiałem się że będą świecić ciemniej ale okazało się że świecą bardzo ok - wyraźnie i jasno.
tu masz zdjęcie jak wyglądają :
http://p1.bikepics.com/pi...396975-full.jpg

(polecam takie jak moje - szersze - Śfagier ma węższe i moim zdaniem widoczne są ciut mniej - ale też dają radę - nie żeby jakoś nie było ich widać - testowane w pełnym słońcu, ale wolę takie grubsze tym bardziej że Drag mały nie jest :)
jedyna ich wada to brak homologacji w Polsce - ale już dwa przeglądy przeszły bez problemów :)
generalnie polecam i super wyglądają jak pisałem wcześniej
na stopa się nie zdecydowałem.
Zresztą Cebula - co ja się będę rozpisywał - kierunki do pooglądania w URSUSIE :) (daleko nie masz a nawet Ci mogę prezentację świecenia zapodać! :) )
_________________
Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group