WYDECHY |
Autor |
Wiadomość |
dwilu
Model: SYMPATYK
Wiek: 25 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 13 Skąd: POLSKA
|
Wysłany: 2009-11-18, 00:16 WYDECHY
|
|
|
witam, mam pytanko, kupilem customa 1100 z texasu, do niego od razu dokupilem kominy cobry (do modeli 1999-2003 poza modelami z californi (tak bylo napisane na stronie cobry))
i teraz zabralem sie za przebudowe maszyny a tu nagle pod kanapa jest takie cosik z napisem california - moje pytanko jest takie czy ktos ma ten igniter z takimi wlasnie napisami ?
czy moze wlasnie te wydechy nie beda poprawnie dzialac w moim dragu ?
o tych cobra-ch mowa
http://www.cobrausa.com/e...&product_id=517
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-11-18, 01:13
|
|
|
Działać będą zapewne, tylko nie będą spełniać surowych norm emisji spalin. California to cos jak nasz Szwajcaria jeśli chodzi o ekologię. Tak mi sie wydaje przynajmniej. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
patryk_c
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45 Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 750 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2009-11-18, 09:38
|
|
|
Oczywiście że będą działać Tym bardziej że w tym modelu Cobry nie ruszasz wcale głównych rur - to są tylko nowe tłumiki.
A Calafiornia to tylko od lokalizacji producenta zapłonu. Dynatek to najbardzej uznan firma w tym zakresie - robią sporo różności w zakresie elektryki silnika, w tym power commandery do silników z wtryskiem...
To co wypada zrobić po wymianie kominów to wyregulować gaźniki i dopasować na module Dyna 3000 właściwą mapę zapłonu. Nie obowiązkowo, ale tak dla pewności że wszystko jest si.
Ten sterownik to coś co będę instalował do Gwiazdki w przyszłym roku przed sezonem - w połączeniu z świecami tej samej firmy i przewodami - udowodniony zysk mocy na hamowni 2 KM ... co w przypadku mojego 650cc to mnogość |
_________________
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-11-18, 14:59
|
|
|
patryk_c , bej jaj, ja również ma 650, ale nie sądzę, żeby warto było wydawać tyle kasy dla uzyskania dodatkowych 2 kucy. Ile kosztuje taki moduł zapłonowy? na pewno kilka setek i jedynie co to zapewne "pozwala" na wyższe obroty, które w oryginalnym są przyblokowane |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2009-12-07, 13:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
dwilu
Model: SYMPATYK
Wiek: 25 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 13 Skąd: POLSKA
|
Wysłany: 2009-11-18, 19:46
|
|
|
dzieki koledzy, bo juz sie martwilem, ze ktos wymontowal cos oryginalnego i wsadzil jakis shit ;)
dziekuje bardzo za odpowiedz i pozdrawiam dwilu |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-11-19, 01:15
|
|
|
to, że wymontował, to jest raczej pewne, ale raczej nie jest to co masz szajsem |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
patryk_c
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45 Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 750 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2009-11-19, 14:20
|
|
|
witek1965 napisał/a: | patryk_c , b
Ile kosztuje taki moduł zapłonowy? na pewno kilka setek |
No hmm - rzeczywiście koszt to 200 zielonych
witek1965 napisał/a: | i jedynie co to zapewne "pozwala" na wyższe obroty, które w oryginalnym są przyblokowane |
I tu też masz rację - to jeden z plusów - ale podstawa to możliwość regulowania specyfiki zapłonu.
Chcę to połączyć z nowymi cewkami Dynateka i przewodami 10.4mm "ThunderVolt50" o minimalnym oporze i w ten sposób trochę ożywić silnik. Znajoma firma tuningująca Yamahy za oceanem gwarantuje że taki zestaw dopala więcej paliwa, eliminuje zanieczyszczenia co przekłada się i na moc i na zmniejszenie zużycia paliwa.
Po nowym airboxie z dyszami do gaźnika i nowych wydechach przy zwiększonym przepływie powietrze/spaliny i ilości paliwka jak dorzucę do tego ten zestaw to ogólny efekt powinien być zadowalający.
Słowem wyjaśnienia - nie kupuję sakw, szyby, krawata, lightbarów itd... a jakieś piniądze na Gwiazdkę muszę przecież wydawać |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2009-12-07, 13:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-11-19, 16:32
|
|
|
Ostatnia argumentacja jest powalająca. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2566 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2009-11-19, 18:23
|
|
|
siejecie evil |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
ansuz
Rocznik: 2002
Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 49 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-11-21, 10:16
|
|
|
Model motocykla europejskiego można znaleźć pod siedzeniem, na ramie. Kody składają się z czterech znaków, modele hamerykańskie mają po nazwie modelu dodaną literę określającą rok produkcji (XVS650M, AM itd.), modele kalifornijskie są oznaczone literą C i tak pisali inni, najprawdopodobniej różni się to to charakterystyką emisji. |
|
|
|
|
hydrargyrum
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Dołączyła: 14 Lis 2009 Posty: 162 Skąd: PNT
|
Wysłany: 2009-11-27, 16:36
|
|
|
Mam pytanie babskie (niczym kawałowa blondynka), pewnie wielu rozśmieszy, ale proszę o możliwie proste wyjaśnienie.
Podejrzewam, ze wydechy od 650 nie pasują do 1100 i odwrotnie. Czy moje podejrzenia są słuszne i jakie jest tego wytłumaczenie techniczne? |
|
|
|
|
patryk_c
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45 Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 750 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2009-11-27, 19:58
|
|
|
Różnice konstrukcyjne - położenie cylindrów, układ kolektorów i cała masa różnych odległości poszczególnych części.
Formalnie - najbezpieczniej jest kupować zestawy "slip-on" składające się tylko z nowych tłumików - główna rura zostaje. Ale jest to pewne ustępstwo - i zawęża wybór.
Mnie osobiście pokarało za chęć wstawienia całych nowych kominów
i moto od miesiąca stoi na kołkach bo realia okazały się bardziej złożone niż przewidziała instrukcja
a mój mechanik cierpi na tragiczny niedoczas ze względu na swoje główne zajęcie evil
Ale głęboko wierzę że warto. No i rura ma 3 cale średnicy jak się uda będzie pięknie |
_________________
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-11-28, 00:06
|
|
|
patryk_c , Nie do końca. Do 650-tki nie założy się tak jak do 1100 niestety samych końcówek i to jest przykre. Są na alledrogo końcówki do 1100 i w opisie jest uwaga, że producent może wykonać do 650, ale wiąże się to z cięciem wydechów, nieodwracalna zmiana. W 11000 wykręcasz końcówkę i wkręcasz pustą i po wszystkiemu.
W 650 najlepszym rozwiązaniem jest poszukać wydechów po szlifie, bule rury były całe i dokonać przeróbki. Czasami bywaja na alledrogo w rozsądnej cenie 150-200zł
hydrargyrum, i to jest moja koleżanko cała tajemnica wydechów naszych gwiazdek |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2009-12-07, 13:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
koszerny
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 53 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1747 Skąd: ZGIERZ
|
Wysłany: 2009-11-28, 00:51
|
|
|
witek1965 napisał/a: | W 11000 wykręcasz końcówkę i wkręcasz pustą i po wszystkiemu. |
to takie też są |
|
|
|
|
patryk_c
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45 Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 750 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2009-11-28, 16:51
|
|
|
witek1965 napisał/a: | patryk_c , Nie do końca. Do 650-tki nie założy się tak jak do 1100 |
Nie wiem Witku co nie do końca ... - bo zobacz że ja nigdzie nie napisałem że slip-on jest uniwersalny.
Chciałem tylko uwydatnić kwestię że nowe wydechy - nawet te dedykowane do konkretnego modelu mogą przysporzyć kłopotów - i czasem coś nie zapasuje tak od razu.
A tłumiki nakładane na header pipe są po prostu pewniejsze w montażu.
Ja kupiłem proste całe rury z górnej półki, ściągałem je ze stanów - oczywiście dokładnie do Draga 650 i ... jak pisałem - miesiąc bez motocykla.
Pozdrawiam. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2009-12-07, 13:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-11-29, 00:02
|
|
|
patryk_c , ta dopowiedź była w zasadzie dedykowana Rtęci. Problem polega na tym, że nasze tłumiki po prostu trzeba ciąc, a do 1100 kupuje sie końcowe tłumiki, odkręca fabryczne, przykręca nowe i tyle. W naszych 650-tkach tak jak piszesz, trochę roboty i na dodatek nie za bardzo do wykanania w garazu samodzielnie |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2009-12-07, 13:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Stian
Rocznik: 2004
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 12 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2009-12-08, 21:01
|
|
|
Czy macie moze jakis sprawdzony sposób na rdzewiejace tłumiki, chodzi mi o rury które są zasłoniete tymi pieknymi chromowanymi osłonami? (dla wyjaśnienia w mojej gwiazdce to nie są oryginalne kominy). Zależy mi żeby wyczyścić rudzielca i posmarować czymc zeby juz sie wiecej się nie pokazał. |
|
|
|
|
krokodyl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 782 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2009-12-11, 22:09
|
|
|
Ja chyba do dzisiaj byłem najgłośniejszy na forum. Powodem były moje silver tile. Puste w środku. Dziś jednak nabyłem od Szczepana wkładki do tłumików. Jutro montuję i zobaczymy... Może Ci ci już zrezygnowali, znowu będą mogli jeżdzić za mną |
_________________ YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power*** |
|
|
|
|
|