Kolejne doświadczenie |
Autor |
Wiadomość |
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-12-04, 16:51
|
|
|
A mi zablokowane koło poleciało w lewo. Inny jakiś jestem czy co..? shock |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
|
DPU
Rocznik: 2004
Wiek: 45 Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 96 Skąd: FREE STAR
|
Wysłany: 2009-12-04, 18:53
|
|
|
Jesteś prawo czy lewo nożny? |
|
|
|
|
ttom
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1695 Skąd: Nomad
|
|
|
|
|
krokodyl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 782 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2009-12-04, 21:58
|
|
|
Wszystko zależy ( w lewo czy w prawo ) od tego który półdupek bardziej wisi na zewnątrz Draga.
A już bardziej serio, to grożniejszy jest uślizg przedniego koła. Dla fizyków to tutaj, a nie w tylnym kole, powstaje ów efekt żyroskopowy i wszystkie inne których ja nie znam i nie potrafię nazwać, a które powodują że motor w ogóle utrzymuje równowagę
W każdym razie z tyłem można sobie jakoś poradzić, ale jak zblokujecie przednie na jakimś piaseczku na drodze to już trzeba się mocno nagimnsatykować roll |
_________________ YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power*** |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2009-12-05, 01:10
|
|
|
to zapytaj fizykow jak to mozliwe ze na tylnim kole smigaja przez pol miasta |
|
|
|
|
krokodyl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 782 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2009-12-05, 09:07
|
|
|
Pewnie gdzieś przed tym, na parkingu jakoś wymontowywują ten żyroskop z przedniego koła i jakoś przekładają do tylnego
Pewnie to dość skomplikowane i muszą już potem pojechać przynajmniej przez pół miasta, żeby co chwilę tego nie przekładać |
_________________ YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power*** |
|
|
|
|
monkton
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 51 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2009-12-05, 10:53
|
|
|
Jak juz jestesmy przy nowych doswadczeniach to ostatnio mialem problem z kierunkowskazami efekt byl taki ze zrobil sie z nich stroboskop i migaly tak szybko ze w efekcie swiecily ciagle o ile z tylu to maly pikus tak z przodu nie bylo zadnej zmiany (wersja US) no to mysle sobie ze trzeba przejzec wszystkie kostki popsikac tu i tam . Ale najpierw mysle sobie ze umyje potwora bo upier.... byl jak nieboskie stworzenie , wiadomo jaka jest pogoda a jezdzi sie codziennie. No to umylem wlaczam kierunki i .... naprawilo sie . Czy to wdziecznosc sprzeta za umycie czy cud? Czasem mysle ze on do mnie mowi . Inna sprawa ze ja do niego mowie . |
|
|
|
|
Lokis
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY
|
Wysłany: 2009-12-05, 12:56
|
|
|
Siły żyroskopowe wytwarzają się w każdym wirującym kole wokół własnej osi. Nie ma różnicy czy to przód czy tył. Moto czy rower czy tudzież taczka. Im szybszy obrót koła tym siła żyroskopowa większa.
Proponuje poczytać lektury obowiązkowe i nie chodzi mi o podręcznik akademicki do fizyki wystarczy poczytać "Motocyklistę doskonałego" tam są dosyć przystępnie opisane wszystkie prawa fizyki zachodzące w czasie jazdy motocyklem a co ważniejsze co z nich dla nas wynika. |
_________________
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
|
|
|
|
|
krokodyl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 782 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2009-12-05, 15:04
|
|
|
Lokis, tak żyroskopuje wszystko co się obraca wokół własnej osi, ale ma znaczenie które to koło... "Motocyklistę" czytałem i gorąco polecam wszystkim. To już ikona i wiele wyjaśnia, rozjaśnia.
Co do równowagi motocykla, to chodzi mi dokładnie o to, że kiedy jedzie na dwóch kołach to przyczyną równowagi jest to, że przednie nieustannie skręca w lewo lub prawo i jego moment żyroskopowy odpowiada za to, że motocyklem wogóle da się jechać. W momencie kiedy podniesie się motocykl na tylne koło, ta funkcja poszukiwania równowagi przenosi się na tył - motocykl nieustanie poszukuje równowagi i pomaga mu w tym wtedy zjawisko żyroskopowania koła tylnego.
Przykłady.
Jak za ostro ( pod zbyt ostrym kątem ) zbliżysz się przodem do jakieś krawędzi ( szyny tramwajowej, krawężnika ) i tym samy pozbawisz przednie koło możliwości lekkiego skęcania w jedną lub w drugą stronę to całą równowagę motocykla diabli biorą. Dlatego przez wzdłużne przeszkody zaleca się przejeżdżać pod kątem zbliżonym do prostego.
Co do uślizgu koła przedniego, to zatrzymanie koła również pozbawia koła żyroskopowania - czyli gleba jak nie puścisz hamulca.
Czyli jak pisałem wyżej, z dwojga tych sytuacji moim zdaniem lepiej jak zblokujsz tył niż przód bo łatwiej opanować taką sytuację. |
_________________ YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power*** |
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-12-05, 16:32
|
|
|
Yyyyy... A ja byłem przekonany, że za "żyroskopowanie" odpowiada układ kierowniczy, który umożliwia "wężykowanie" koła a tym samym u3manie toru jazdy. Jakoś nie wiem w jaki sposób tylne koło może wężykować skoro jest unieruchomione na wahaczu |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-12-05, 16:43
|
|
|
Żyroskopowanie zmierza do skierowania siły /momentu, pracy czy jak się to nazywa fachowo/ w jednym kierunku. Im większe obroty tym większa ta siła i aby dokonać skrętu, trzeba ją pokonać. Zauważ, że koło wprowadzone w ruch obrotowy, gdzie działa żyroskopowanie, im ma większe obroty tym trudniej wyprowadzić je z pionu a same siły na nie działające starają się ten pion utrzymać. |
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-12-05, 16:51
|
|
|
Wytłumacz jak czterolatku lub jak humaniście. Przód ma bicie lewo-prawo (co widać przy niskich prędkościach). A tył? |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
krokodyl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 782 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2009-12-05, 17:13
|
|
|
No fakt, trochę zrobiliśmy wash and go...
Wiewiór, co innego żyroskopowanie i co innego wężykowanie przedniego koła, ale oba odpowiadają za równowagę motocykla.
Ale, najważniejsze to wiedzieć, że jak nie jedzie to nie trzyma równowagi. Wtedy trzeba postawić na nóżce. Jak się natomiast jedzie to jest bardzo fajnie
W zasadzie mnie wystarcza taka wiedza |
_________________ YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power*** |
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-12-05, 21:42
|
|
|
Dobra, poszperałem i znalazłem. krokodyl napisał/a: |
Ale, najważniejsze to wiedzieć, że jak nie jedzie to nie trzyma równowagi. |
Niekoniecznie. Postaw motocykl na hamowni (ale z miejscem na koło przód i tył) a nie ruszając się z miejsca utrzymasz równowagę. No i tutaj właśnie ma zastosowanie teoria żyroskopowania |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
ttom
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1695 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2009-12-06, 16:22
|
|
|
pan_wiewiorka napisał/a: | No to rozpędź się do 90kmnaha i przy jednym wysprzęgleniu zrzuć z piątki na trójkę. No nie ma faken możliwości. Musisz wysprzęglić dwukrotnie, czyli sprzęglo + zbicie + sprzęgło + zbicie. A z tego co napisał Czyrs to było sprzęgło + zbicie + zbicie. Taki myk możesz zrobic wyłącznie przy bardzo niskiej prędkości, w Dragu chyba przy 20kmnaha ale nie przy 90. Niech mnie któś poprawi jeśli goopoty gadam |
No dobra... dzisiaj sprawdziłem... prędkość między 80 i 90... piątka...
Sprzęgło i pyk pyk pyk pyk i... jedynka...
Jedyny problem to jednak taki, że przy ostatnim pyk słychać było i czuć takie lubudubu,
jak przy wrzucaniu jedynki na zimnym silniku... I chyba minimalnie przy przedostatnim pyk też...
Zresztą nieważne, bo i tak to jest bez sensu, żeby to robić przy takich prędkościach... |
_________________ Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens...
|
|
|
|
|
krokodyl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 782 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2009-12-06, 18:47
|
|
|
pan_wiewiorka napisał/a: | Niekoniecznie. Postaw motocykl na hamowni (ale z miejscem na koło przód i tył) a nie ruszając się z miejsca utrzymasz równowagę. No i tutaj właśnie ma zastosowanie teoria żyroskopowania |
Jak i wężykowania i ta od bocznej nóżki. Tylko zdaje się że na hamowni mniej radochy z wiatru we włosach |
_________________ YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power*** |
|
|
|
|
EDDIE
Model: SYMPATYK
Wiek: 60 Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 1109 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2009-12-06, 21:58
|
|
|
krokodyl napisał/a: | pan_wiewiorka napisał/a: | Niekoniecznie. Postaw motocykl na hamowni (ale z miejscem na koło przód i tył) a nie ruszając się z miejsca utrzymasz równowagę. No i tutaj właśnie ma zastosowanie teoria żyroskopowania |
Jak i wężykowania i ta od bocznej nóżki. Tylko zdaje się że na hamowni mniej radochy z wiatru we włosach |
Niekoniecznie. Postaw hamownię z motocyklem w tunelu aerodynamicznym, a będziesz mógł nie ruszając się z miejsca sprawdzić efekt żyroskopowy z wiatrem we włosach jednocześnie |
_________________ Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.
Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.
Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
|
|
|
|
|
Lokis
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY
|
Wysłany: 2009-12-06, 22:00
|
|
|
EDDIE po co tunel niech ktoś ze suszarka do włosów przednim stanie to będzie się czuł jak by u Fazziego latał |
_________________
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
|
|
|
|
|
krokodyl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 782 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2009-12-07, 21:44
|
|
|
Jeszcze można na ekranie wyświtlić jakiś z youtuba że niby jedzie i w zsadzie nie trzeba w ogóle wychodzić z garażu. I jeszcze można jak np. wyświtlamy film, że się jedzie nad morzem to dykretnie rozpylamy Briz Ocean, jak w lesie to Briz o zapachu sosny itd |
_________________ YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power*** |
|
|
|
|
HORSZCZAR
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 47 Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 1529 Skąd: Nowa Mała Wieś
|
Wysłany: 2009-12-07, 23:57
|
|
|
krokodyl napisał/a: | Jeszcze można na ekranie wyświtlić jakiś z youtuba że niby jedzie i w zsadzie nie trzeba w ogóle wychodzić z garażu. I jeszcze można jak np. wyświtlamy film, że się jedzie nad morzem to dykretnie rozpylamy Briz Ocean, jak w lesie to Briz o zapachu sosny itd |
To jest opcja VIP z dopłatą chyba 50,00 albo 53,00 złocisze + VAT oczywiście i jak już to sosna zdecydowanie tańsza będzie |
_________________
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...
Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...
Road Star XV 1700 Midnight |
|
|
|
|
|