Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:09 |
Synchronizacja gaźników |
Autor |
Wiadomość |
larry7
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 45 Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Kozy
|
Wysłany: 2021-04-19, 09:11
|
|
|
za strzały z wydechu nie odpowiada nieszczelny układ wydechowy tylko w zdecydowaniej większości zły skład mieszanki. Jeśli jest zbyt bogata to paliwo się nie spala w komorze tylko zostaje wyrzucone do wydechu i stąd te strzały.
Rozmawiałem kiedyś z bardzo dobrym mechanikiem który mi powiedział, że w ogromnej większości motocykli z gaźnikiem jest źle ustawiony skład mieszanki bo któryś z poprzednich właścicieli "naprawiał i czyścił" gaźnik nie mając o tym pojęcia. W związku z tym powykręcał wszystkie możliwe śrubki, wypłukał, wydmuchał i poskręcał bez wiedzy o tym, że te od składu mieszanki mają być dokręcone a właściwie odkręcone w odpowiedni sposób. I faktycznie u mnie w RS 1300 tak było. Mam 4 gaźniki i 4 śruby regulacji składu mieszanki - każda była odkręcona o inną ilość obrotów i mimo synchronizacji, wyregulowanych zaworów, nowych świec moto waliło w wydechy. Poświęciłem 10 minut na regulację i po temacie.
W przypadku DS 650 nominalne wykręcenie śrub to 2,5 obrotu. Pracy na 2 minuty więc proponuje od tego zacząć. |
_________________ larry7
Obecnie szczęśliwy posiadacz Royal Star 1300 |
|
|
|
|
SATURIAN
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1598 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2021-04-19, 10:15
|
|
|
Larry , to byś się zdziwił . |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
|
|
|
|
|
larry7
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 45 Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Kozy
|
Wysłany: 2021-04-19, 11:14
|
|
|
może i bym się zdziwił jednak jak pisałem najczęstszym powodem jest złe ustawienie i od tego trzeba zacząć. Zawsze najpierw sprawdza się podstawowe tematy i jeśli to nie przynosi efektu to można szukać dalej - może i w wydechach... |
_________________ larry7
Obecnie szczęśliwy posiadacz Royal Star 1300 |
|
|
|
|
Bemol
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 6506 Skąd: GŁ Free Star Łódź
|
Wysłany: 2021-04-19, 13:36
|
|
|
Słyszałem, że w przypadku rozwierconych kominów strzelanie jest nieuniknione. |
_________________
Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004
I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....
http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2021-04-19, 20:41
|
|
|
jeżeli jest wywalona tylko ostatnia ścianka, to nie powinno to mieć żadnego wpływu i w mojej 650 nie miało. To juz jest wylot. Nie nzastepuje zmiana ciśnienia. Co innego jak się wywali całe bebechy. Ale nawet przy fabrycznych kominach, nie ruszanych "sranie ogniem" jest przypadkiem znanym. Powodem jest zbyt bogata mieszanka. I nie dotyczy to tylko motocykli. W samochodach z gaźnikiem to zjawisko równiez występowało. Ba, nawet w kosiarkach do trawy potrafi walnąć. Podstawa to dobrze wyregulowany skład mieszanki. Pytanie ilu mechaników posiada urządzenie do podłączenia w wydech lub chociaż swiece colortune ? Można na słuch, ale takich speców to juz chyba za wielu nie ma. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1857 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-06-06, 09:11
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Powodem jest zbyt bogata mieszanka. |
Bzdura. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2021-06-07, 00:17
|
|
|
remol71, Cytat: | Ale nawet przy fabrycznych kominach, nie ruszanych "sranie ogniem" jest przypadkiem znanym. Powodem jest zbyt bogata mieszanka. | Czy w przypadku zbyt bogatej mieszanki, cześc niespalonego paliwa nie trafia do układu wydechowego, gdzie ulega może ulec zapłonowi, czego efektem może być "strzelanie" wydechu. Jeśli uwazasz, że jest to niemozliwe, to rozwiń temat. Zawsze warto sie czegoś nauczyć. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1857 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-06-07, 17:50
|
|
|
witek1965,
Było na ten temat wiele razy. Poszukaj sobie na Forum. Ja z doświadczenia nie wdaję się z Tobą w dyskusje |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2021-06-07, 20:02
|
|
|
A ja chciałem u Ciebie zweryfikowac swoje informacje. Czyz nie po to jest forum dyskusyjne ?
Możliwe, że żyje w nieswiadomości. Zawsze byłem przekonany, że za bogata mieszanka powoduje przegrzewanie sie układu wydechowego( z wypaleniem katalizatorów włącznie) w związku z tym o czym pisałem, a w ostateczności plucie ogniem, zbyt uboga, to zbyt wysoka temperatura spalania w cylindrach, co owocuje np. wypalaniem gniazd zaworowych. Dotyczy to ogólnie silników jako takich, nie tylko i wyłącznie motocyklowych. No, ale widać jestem w błędzie. W zasadzie w erze sond lambda i wielu innych czujników, czyli ogólnie pojętego strerowania elektronicznego nie ma się zbytnio czym przejmować. W zasadzie to mi nie musisz odpowiadac, ale wyjasnij autorowi pytania, bo najprawdopodobniej wprowadziłem go w bład i naraziłem na koszty regulacji składu mieszanki. LwG i szerokości |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
wiadrowod
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 38 Dołączył: 25 Cze 2013 Posty: 49 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2023-08-14, 00:09
|
|
|
Hej mam prośbę. Czy może ktoś wstawić fotkę z oznaczonymi śrubami do regulacji mieszanki w gaźniku xvs 650 . Będę ogromnie wdzięczny |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2023-08-15, 17:05
|
|
|
wiadrowod, mogę co najwyżej podrzucić na maila serwisówkę |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|