YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Motor gaśnie po zimie gdy dodaje gazu
Autor Wiadomość
tomekb 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 4
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-05-14, 17:58   Motor gaśnie po zimie gdy dodaje gazu

Witam wszystkich Forumowiczów

Pewnie pytanie w wielu podobnych wersjach padało na tym forum ale z tego co widziałem każda sprawa była inna.
U mnie motor odpala na ssaniu ale nie wchodzi na zbyt wysokie obroty gdy zmniejszam ssanie gaśnie zapalił po zimie za pierwszym razem. gdy próbuje choć minimalnie dodać gazu na luzie gaśnie od razu. W poprzednim sezonie obroty tez były jakby za niskie . Ja niestety jestem laikiem i tak motor pójdzie do przeglądu ale chciałbym nim tam po prostu dojechać.

Z góry dzięki za jakiekolwiek uwagi od czego zacząć i przepraszam za tak banalne pytania
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-14, 18:02   

Pokrętas wolnych obrotów przy gaźnikach po lewej stronie :)
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
tomekb 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 4
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-05-14, 18:35   

nie bardzo wiem którea to sruba lub sruby czy jest jedna dla dwóch gazników czy dla każdego osobne
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-14, 18:51   

To nie jest śruba, a elastyczny pokrętas, który służy do regulacji wolnych obrotów w czasie jazdy. Jego pokręcanie przestawia równocześnie obydwie przepustnice. Spojrzysz na gaźniki po przeciwnej stronie filtra, to na pewno go zobaczysz :)
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
and 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-05-14, 18:55   

To śruba wystająca i pokryta gumowym wężykiem jak się schylisz to na pewno na nią trafisz ,obrót w prawo zwiększa obroty ;d
 
 
tomekb 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 4
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-05-14, 19:00   

Dziekuje zaraz sprawdze

[ Dodano: 2016-05-14, 19:23 ]
praktycznie zero reakcji na krecenie srubą obroty bez zmian
 
 
Bartek 63 


Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 26 Mar 2016
Posty: 106
Skąd: Oborniki
Wysłany: 2016-05-14, 23:52   

Może prosta przyczyna - za mało paliwa ?
_________________
Całe życie z wariatami :(
 
 
tomekb 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 4
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-05-15, 00:49   

nie ;-) paliwo jest widać je w baku na dodatek moto cały czas pracuje i nie dławi się na jałowym biegu dopiero po dodaniu gazu gaśnie
 
 
Bartek 63 


Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 26 Mar 2016
Posty: 106
Skąd: Oborniki
Wysłany: 2016-05-15, 00:53   

No właśnie ( za mało ) czyli filtr paliwa lub coś z kranikiem , nie wiem , tak kombinuję :)
_________________
Całe życie z wariatami :(
 
 
Harry bush 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 08 Cze 2020
Posty: 15
Skąd: Buszewo
Wysłany: 2022-02-16, 16:42   

szkoda ,ze tomekb nie opisał jak rozwiazał problem
 
 
Miron 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 58
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 1950
Skąd: Skątowni
Wysłany: 2022-02-16, 19:36   

Harry bush, jeżeli masz taki sam problem, to kup środek Liquid Molly do gaźnikowców i dolej do benzyny. Potrafi zdziałać cudy.
_________________
DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3065
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2022-02-16, 19:56   

Inaczej mówiąc, klasyczna ... "stara benzyna".
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2022-02-20, 11:33   

OldDiver napisał/a:
Inaczej mówiąc, klasyczna ... "stara benzyna".
a raczej to co po niej zostało w gaźniku po odparowaniu lekkich frakcji. LM ma bardzo bogatą ofertę (inni producenci również) środków do czyszczenia gaźników i uszlachetniania paliwa. No i najlepiej jest po prostu spuścić lub wypalić paliwo z gaźnika do zera. Warto raz na jakiś czas więc zaaplikować gaźnikom taki środek, a odwdzięczą się :)
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
mayu 


Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 05 Paź 2019
Posty: 75
Skąd: Grodzisko Górne
Wysłany: 2022-02-20, 13:38   

Bardzo często problemy z odpalaniem, czy poprawną pracą silnika po zimie powodują świece zapłonowe. Spora część użytkowników przepala silnik w zimie. Wielokrotne odpalenie na bogatej mieszance paliwowo powietrznej, co ma miejsce na ssaniu i nie nagrzanie silnika do normalnej temperatury pracy może sprawić, że świece odmówią dalszej współpracy.
Tak jak kolega wcześniej pisał, do zimowania motocykla m.in. należy spuścić paliwo z gaźników i dodatkowo zabezpieczyć cylindry/gniazda zaworowe itp. poprzez nalanie do każdego cylindra około 5-6cm3 oleju silnikowego przez otwór po wykręceniu świec i kilkakrotnym zakręceniu rozrusznikiem bez wkręconych świec.
Pierwsze odpalenie po zimie trochę zadymi, ale w ten sposób nie katujemy silnika zimowymi przepaleniami na zimno i mamy pewność, że był zabezpieczony jak należy.
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3065
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2022-02-20, 14:51   

Ja od czasu jak miałem problemy ze "starą benzyną" to przed zimowaniem dodaje do baku takie "cóś" -> https://marinelab.pl/produkt/yamalube-fuel-stabilizer-conditioner-250-ml-ymd-65049-01-80/ Daje się to proporcjonalnie do pozostawionej w baku benzyny. Po dodaniu wymieszać benzynę w balu, odpalić moto aby trochę poszło do gaźnika. I nie odpalam moto w zimie ! Na wiosnę odpalamy moto i uzupełniamy bak "czystą" benzyną. Nie przedobrzać z dolewaniem tego specyfiku bo dodaje dużego kopa benzynie.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
mayu 


Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 05 Paź 2019
Posty: 75
Skąd: Grodzisko Górne
Wysłany: 2022-02-20, 16:25   

Wg instrukcji zbiornik paliwa powinien być zalany do pełna przed dłuższym postojem. Ma to uniemożliwić skraplaniu się pary wodnej i zapobiega korozji zbiornika od wewnątrz. Jak najbardziej można dodać jakiś stabilizator paliwa.
Ja tego nie dodaję i nigdy w żadnym motocyklu nie było problemów po kilku miesiącach postoju.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group