YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz
2008-11-15, 13:09
Synchronizacja gaźników
Autor Wiadomość
larry7 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 45
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Kozy
Wysłany: 2021-04-19, 08:11   

za strzały z wydechu nie odpowiada nieszczelny układ wydechowy tylko w zdecydowaniej większości zły skład mieszanki. Jeśli jest zbyt bogata to paliwo się nie spala w komorze tylko zostaje wyrzucone do wydechu i stąd te strzały.
Rozmawiałem kiedyś z bardzo dobrym mechanikiem który mi powiedział, że w ogromnej większości motocykli z gaźnikiem jest źle ustawiony skład mieszanki bo któryś z poprzednich właścicieli "naprawiał i czyścił" gaźnik nie mając o tym pojęcia. W związku z tym powykręcał wszystkie możliwe śrubki, wypłukał, wydmuchał i poskręcał bez wiedzy o tym, że te od składu mieszanki mają być dokręcone a właściwie odkręcone w odpowiedni sposób. I faktycznie u mnie w RS 1300 tak było. Mam 4 gaźniki i 4 śruby regulacji składu mieszanki - każda była odkręcona o inną ilość obrotów i mimo synchronizacji, wyregulowanych zaworów, nowych świec moto waliło w wydechy. Poświęciłem 10 minut na regulację i po temacie.
W przypadku DS 650 nominalne wykręcenie śrub to 2,5 obrotu. Pracy na 2 minuty więc proponuje od tego zacząć.
_________________
larry7

Obecnie szczęśliwy posiadacz Royal Star 1300 :)
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1595
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2021-04-19, 09:15   

Larry , to byś się zdziwił .
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
larry7 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 45
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Kozy
Wysłany: 2021-04-19, 10:14   

może i bym się zdziwił jednak jak pisałem najczęstszym powodem jest złe ustawienie i od tego trzeba zacząć. Zawsze najpierw sprawdza się podstawowe tematy i jeśli to nie przynosi efektu to można szukać dalej - może i w wydechach...
_________________
larry7

Obecnie szczęśliwy posiadacz Royal Star 1300 :)
 
 
Bemol 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 6494
Skąd: GŁ Free Star Łódź
Wysłany: 2021-04-19, 12:36   

Słyszałem, że w przypadku rozwierconych kominów strzelanie jest nieuniknione.
_________________
Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla ! !!


Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004

I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....

http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2021-04-19, 19:41   

jeżeli jest wywalona tylko ostatnia ścianka, to nie powinno to mieć żadnego wpływu i w mojej 650 nie miało. To juz jest wylot. Nie nzastepuje zmiana ciśnienia. Co innego jak się wywali całe bebechy. Ale nawet przy fabrycznych kominach, nie ruszanych "sranie ogniem" jest przypadkiem znanym. Powodem jest zbyt bogata mieszanka. I nie dotyczy to tylko motocykli. W samochodach z gaźnikiem to zjawisko równiez występowało. Ba, nawet w kosiarkach do trawy potrafi walnąć. Podstawa to dobrze wyregulowany skład mieszanki. Pytanie ilu mechaników posiada urządzenie do podłączenia w wydech lub chociaż swiece colortune ? Można na słuch, ale takich speców to juz chyba za wielu nie ma.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-06-06, 08:11   

witek1965 napisał/a:
Powodem jest zbyt bogata mieszanka.

Bzdura.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2021-06-06, 23:17   

remol71,
Cytat:
Ale nawet przy fabrycznych kominach, nie ruszanych "sranie ogniem" jest przypadkiem znanym. Powodem jest zbyt bogata mieszanka.
Czy w przypadku zbyt bogatej mieszanki, cześc niespalonego paliwa nie trafia do układu wydechowego, gdzie ulega może ulec zapłonowi, czego efektem może być "strzelanie" wydechu. Jeśli uwazasz, że jest to niemozliwe, to rozwiń temat. Zawsze warto sie czegoś nauczyć.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-06-07, 16:50   

witek1965,
Było na ten temat wiele razy. Poszukaj sobie na Forum. Ja z doświadczenia nie wdaję się z Tobą w dyskusje :D
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2021-06-07, 19:02   

A ja chciałem u Ciebie zweryfikowac swoje informacje. Czyz nie po to jest forum dyskusyjne ?
Możliwe, że żyje w nieswiadomości. Zawsze byłem przekonany, że za bogata mieszanka powoduje przegrzewanie sie układu wydechowego( z wypaleniem katalizatorów włącznie) w związku z tym o czym pisałem, a w ostateczności plucie ogniem, zbyt uboga, to zbyt wysoka temperatura spalania w cylindrach, co owocuje np. wypalaniem gniazd zaworowych. Dotyczy to ogólnie silników jako takich, nie tylko i wyłącznie motocyklowych. No, ale widać jestem w błędzie. W zasadzie w erze sond lambda i wielu innych czujników, czyli ogólnie pojętego strerowania elektronicznego nie ma się zbytnio czym przejmować. W zasadzie to mi nie musisz odpowiadac, ale wyjasnij autorowi pytania, bo najprawdopodobniej wprowadziłem go w bład i naraziłem na koszty regulacji składu mieszanki. LwG i szerokości
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
wiadrowod 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 37
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 49
Skąd: Kutno
Wysłany: 2023-08-13, 23:09   

Hej mam prośbę. Czy może ktoś wstawić fotkę z oznaczonymi śrubami do regulacji mieszanki w gaźniku xvs 650 . Będę ogromnie wdzięczny
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2023-08-15, 16:05   

wiadrowod, mogę co najwyżej podrzucić na maila serwisówkę
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group