YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: vaaks
2011-06-30, 00:03
klucz dynamometryczny - polecany producent
Autor Wiadomość
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1598
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2020-09-24, 18:28   

Panowie , ważna jest kalibracja , czy w ogóle jest i kto ją zrobił . Kawałek jakiegoś papieru nie załatwia sprawy . Kalibracja , prawdziwa , takiego klucza , w renomowanej firmie , będzie czasami kosztowała połowę jego wartości , a nawet więcej . Z kolei kupić coś co pokazuje jakąś wartość , nie będąc jej pewnym , to to samo co kupić , jak ja kupę lat temu , bo innych nie było , taki klucz ze strzałką odchyłu i podziałką .
Też coś pokazywało , ale z jaką dokładnością , to tylko cyganka wie ;D
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2020-09-24, 19:50   

SATURIAN, oczywiście masz rację. Dobry, markowy klucz jest skalibrowany i na jakis czas wystarcza. Kalibracja potwierdzona jest certyfikatem, po okresie wyznaczonym przez producenta nalezy wykonac kalibrację klucza, bo to jakby nie patrzyłł jest urządzenie pomiarowe. Ale dobry klucz, jak juz wspomniałem to są setki zeta, a więc albo kupic markowy, albo wcale.
Ja nie kupiłem. Nie wydam na klucz Bety, Hazet, czy innego renomowanego producenta kilku setek, żeby go użyć kilka razy. Takie narzedzie musi zarabiac na siebie, no chyba, że nadmiar gotówki w kieszeni. A z kolei nie zwykłem łudzic sie, że cos jest warte narzędzie pomiarowe za 70 zł kupione w Lidlu. Takim kluczem mozzna koła dokręcac, bo czy przy ustawieniu 110Nm bedzie 100Nm, czy 120Nm to i tak nic się nie stanie.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
mayu 


Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 05 Paź 2019
Posty: 75
Skąd: Grodzisko Górne
Wysłany: 2020-09-24, 20:38   

W swoim warsztacie mam kilka kluczy dynamometrycznych.
5÷25Nm i chyba 30÷240Nm to te które najczęściej używam.
Najważniejsze to w większości przypadków po użyciu rozkręcić zadany moment, żeby nie obciążać sprężyn.
Jeżeli taki klucz pozostawimy na dłużej skręcony to go porządnie rozkalibrujemy.
Wiem co piszę, bo mam w tym doświadczenie z przed wielu lat.
Są też klucze Stahlwille, które działają na nieco innej zasadzie i tam pozostawienie na zadanej wartości momentu nie wpływa negatywnie na jego parametry.
Bywa, że nowy klucz i to markowy ma totalnie rozjechane parametry w stosunku do tych z metryczki.
Nie wiem z czego to wynika, ale może ktoś pozostawił skręcony i szlag go trafił.
O dziwo ten z Lidla całkiem nieźle się trzyma, tylko ma dziwnie naniesioną skalę i trzeba na to zwracać uwagę.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2020-09-25, 19:51   

mayu napisał/a:
Najważniejsze to w większości przypadków po użyciu rozkręcić zadany moment, żeby nie obciążać sprężyn.
podstawy. Ale faktycznie, nie każdy może o tym wiedzieć i niekoniecznie może to byc opisane w instrukcji, o ile takowa dostarczają.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group