|
Luzy napędu XVS 1300 |
Autor |
Wiadomość |
Sołtysik
Model: MS1300
Rocznik: 2012
Wiek: 29 Dołączył: 12 Sie 2019 Posty: 7 Skąd: Mszczonów
|
Wysłany: 2020-01-21, 09:51 Luzy napędu XVS 1300
|
|
|
Witajcie moi drodzy. Znów pojawiam się w sprawie technicznej i pytaniem dotyczącym kosza sprzęgłowego i samego sprzęgła. Moja kobyła ma 20 tysięcy mil na budziku i już od momentu zakupu czyli przy 17 tysiącach występował dziwny luz, stukanie i szarpanie silnika przy niskich obrotach. Z racji wymiany opony z tyłu sprawdziłem małe koło pasowe, duże i samo jego mocowanie w kole i tutaj wszystko gra. Po zabiegu ustawilem pas i uruchomilem motor na biegu pierwszym (oczywiście na podnośniku😁) w tym momencie zaczęło mocno grzechotać od strony kosza i szarpać kołem tj. Nie było napędzane liniowo. Ewidentny luz...
Dziś planuje zamówić uszczelki i pewnie w najbliższym czasie dobrać się do kosza. Na co zwrócić uwagę, może ktoś z Was juz przerabiał ten temat. Możliwe, że kosz jest wybity i to obstawiam, ale zapytam czy mozliwe jest żeby luz występował przez wybite wypusty tarczek sprzęgła ? Na forum nie znalazłem opisu rozbiórki kosza i jego elementów (domyślam się, że wszędzie jest podobnie, ale postaram się wrzucić na forum coś na zasadzie manuala). Do tej pory jedynie biegówki jakie rozbieralem to 125 cc więc ciężko było znaleźć w sprzęgle i jego elementach typowych uszkodzeń. W 1300 bez dwóch zdań siły są znaczne więc proszę o wyrozumiałość i podpowiedzi na co zwrócić szczególną uwagę, co ewentualnie można przy okazji sprawdzić lub wymienić. Gdyby ktoś dysponował jakimś manualnem co do dopuszczalnych wymiarów i zużyć elementów to chętnie przyjmę 😁✊
Pozdrawiam |
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3765 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2020-01-23, 08:55
|
|
|
Sołtysik napisał/a: | czy mozliwe jest żeby luz występował przez wybite wypusty tarczek sprzęgła ? |
Raczej wątpię bo dlaczego miały by się wybić. Jak by było coś ze sprzęgłem to raczej by się ślizgało ewentualnie tarczki by się sklejały. Miałem taki objaw w 1100 po zmianie oleju na inny niż wcześniej. Według mnie to raczej coś w skrzyni. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
Sołtysik
Model: MS1300
Rocznik: 2012
Wiek: 29 Dołączył: 12 Sie 2019 Posty: 7 Skąd: Mszczonów
|
Wysłany: 2020-01-29, 11:05
|
|
|
Dziekuje za odpowiedź. Czekam już na uszczelki i niebawem zabiorę się za rozbiórkę. Znajomy ma ten sam problem w Stryker.... tam co prawda inny i dużo niższy przebieg, ale z wiarygodnością różnie bywa 😎. U mnie po zmianie oleju tylko na plus z biegami i pracą sprzęgła. Znalazłem sporo przypadków wybitnego kosza sprzęgłowego więc mam nadzieje, że to on będzie sprawcą... cena nowego powala, regeneracji pociesza, a z kolei zawsze lepsze to niż rozbieranie silnika do skrzyni. Niebawem się wszystko wyjaśni.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
SATURIAN
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1600 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2020-01-29, 15:01
|
|
|
Sołtysik napisał/a: | Znalazłem sporo przypadków wybitnego kosza sprzęgłowego |
Napisz konkretnie , co się wybiło w koszu sprzęgłowym w tych znanych tobie przypadkach , bo jestem tego ciekaw . Aż mi jakoś trudno to sobie wyobrazić . |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|