Check engine |
Autor |
Wiadomość |
Skymaniek
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 54 Dołączył: 07 Wrz 2015 Posty: 134 Skąd: Ursus
|
Wysłany: 2019-12-19, 11:39 Check engine
|
|
|
Witam
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. W moim Road starze 1700 świeci się kontrolka check Engine . Po rozgrzaniu silnika (około 20 min jazdy) w czasie jazdy świeci się kontrolka silnika, a jak się zatrzymam to na wolnych obrotach gaśnie. Świeci się jedynie przy wyższych obrotach. Czy macie jakieś pomysły jaka może być przyczyna? Mam instrukcję ale tylko po angielsku a niestety jestem "nieczytaty" w tym języku.
Przypuszczam że ta kontrolka może się świecić w różnych przypadkach bo zapewne kontroluje kilka różnych parametrów?
[ Dodano: 2019-12-19, 13:09 ]
Chciałem jeszcze uzupełnić informację. Motocykl jest świeżo po przeglądzie, ma odpowiedni stan oleju, filtrów i tp... |
_________________ Maniek Drag Star 1100 |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5367 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2019-12-19, 14:32
|
|
|
Komin ? |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
Skymaniek
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 54 Dołączył: 07 Wrz 2015 Posty: 134 Skąd: Ursus
|
Wysłany: 2019-12-19, 14:39
|
|
|
tu się nic nie zmieniło, przelot z wyciszeniami odkąd go kupiłem dwa lata temu |
_________________ Maniek Drag Star 1100 |
|
|
|
|
SATURIAN
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 25 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1606 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2019-12-19, 15:36
|
|
|
Maniek , zaloguj się na forum road stara , tam , myślę czegoś więcej się dowiesz . |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
|
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3775 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2019-12-20, 07:31
|
|
|
Przy przekręceniu kluczyka na zapłon musi wyświetlać się numer błędu. Jaki to numer? |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
Skymaniek
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 54 Dołączył: 07 Wrz 2015 Posty: 134 Skąd: Ursus
|
Wysłany: 2019-12-20, 09:31
|
|
|
błąd Nr 15 to chyba czujnik przepustnicy |
_________________ Maniek Drag Star 1100 |
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3775 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2019-12-20, 21:27
|
|
|
Czujnik położenia manetki APS. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1714 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2019-12-21, 08:23
|
|
|
Jaro ale rocznik 2005 to jeszcze gaźnik, błąd nr 15 to raczej brak polączenia lub uszkodzony TPS, |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
|
|
|
|
|
Skymaniek
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 54 Dołączył: 07 Wrz 2015 Posty: 134 Skąd: Ursus
|
Wysłany: 2020-01-02, 11:14
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi czyli mam rację? TPS to czujnik przepustnicy? |
_________________ Maniek Drag Star 1100 |
|
|
|
|
petermajster
Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 50 Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 702 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2023-08-22, 12:38
|
|
|
RS1700.
Ostatnio w czasie jazdy ze stałą prędkością 110-120 zapalała się i gasła ta lampka. Moto bez zmian jechało przyśpieszało jedynie po przegazowaniu na postoju i odpuszczeniu manetki strzelił w filtr powietrza.
Po zgaszeniu i włączeniu zapłonu na wyświetlaczu pojawiły się cyferki w takim układzie
1146
38
Co to może być? |
_________________ |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2023-08-25, 11:36
|
|
|
Wejście do trybu serwisowego: Oczywiście tylko radek na wtrysku
1. Przełączyć stacyjkę z kluczyka na OFF, przełączyć przycisk wyłączania silnika (czerwony) na OFF
2. Odłączyć kable pompy paliwowej (nigdy tego nie robiłem i nie wiem po co)
3. Wcisnąć przycisk RESET jednocześnie przycisk SELECT ze strzałką do góry.up
4. Przełączyć stacyjkę z kluczyka na ON i tak trzymać przez co najmniej osiem sekund
Na wyświetlaczu pojawi się napis “dIAG” Jednocześnie trzymając wciśnięty przycisk SELECT strzałką do góry i przycisk RESET przez co najmniej dwie sekundy wchodzimy do trybu diagnostycznego. Na wyświetlaczu pojawi się numer kodu “d:01”. Po trybie diagnostycznym poruszamy się przyciskiem “SELECT” strzałka w dół lub w górę. Kody błędów kasujemy przełącznikiem wyłączenie silnika (czerwony)
Poniżej przedstawiłem kody błędów jakie znalazłem w necie dla motocykla YAMAHA Road Star i Warrior
Kody błedów:
11 Cylinder identification sensor failure problem z identyfikacją cylindra
12 Crankshaft position sensor failure problem z położeniem wału
13 Intake pressure sensor failure problem z ciśnieniem powietrza dolotowego
14 Intake pressure sensor pipeline failure problem z ciśnienieniem gazów spalinowych w układzie wydechowym
15 Throttle position sensor wire disconnected or short-circuited zwarcie lub przerwany przewód czujnika położenia przepustnicy
16 Throttle position sensor stuck zawieszone położenie przepustnicy
19 Czujnik stopki (można go wyłączyć)
20 Znacząca różnica pomiedzy napięciami czujnika ciśnienia atmosferycznego a czujnika ciśnienia powietrza dolotowego (???)
21 Water temperature sensor failure Awaria układu chłodzenia wodą (???)
22 Intake temperature sensor failure problem z temperaturą powietrza dolotowego
23 Atmospheric pressure sensor failure Awaria czujnika ciśnienia atmosferycznego
24 Oxygen sensor failure Awaria czujnika tlenu (sonda lambda)
27 problem związany z wysoką temperaturą oleju
29 Awaria solenoidu dekompreastora
30 Lean angle cut-off switch activated Czujnik wypadkowy był aktywowany
31 Maximum allowable Oxygen sensor correction level exceeded przekroczenie maksymalnego dopuszczalnego poziomu korekcji czujnika tlenu
32 Oxygen sensor correction level too low zbyt niski poziom korekcji czujnika tlenu
38 awaria elektrozaworu dekompresatora
41 Lean angle cut-off switch disconnected or short-circuited Czujnik wypadkowy odłączony lub ma zwarcie
42 Vehicle speed sensor or neutral switch failure Awaria czujnika predkości lub czujnika biegu neutralnego
43 Monitor voltage -- less than 3v Kontrola napięcia poniżej 3V
44 (50) ECU failure Awaria ECU (Electronic Control Unit) awaria modułu zapłonowego
24 - warrior - engine high temperature sensor Wskaźnik wysokiej temperatury w Warrior
1.Przełączyć stacyjkę z kluczyka na OFF, przełączyć przycisk wyłączania silnika (czerwony) na OFF
2.Odłączyć kable pompy paliwowej
3.Wcisnąć przycisk RESET jednocześnie przycisk SELECT ze strzałką do góry
4.Przełączyć stacyjkę z kluczyka na ON i tak trzymać przez co najmniej osiem sekund
Na wyświetlaczu zamiast zegarka i przebiegu pojawi się napis “dIAG” Puszczamy przyciski i ponowie wciskamy trzymając wciśnięty przycisk SELECT strzałką do góry i przycisk RESET przez co najmniej dwie sekundy. Wchodzimy do trybu diagnostycznego. Na wyświetlaczu pojawi się pierwszy numer kodu “d:01” i niżej wartość przy odpuszczonej manetce czyli zamkniętej gardzieli przepustnicy np. „17”. Dodając manetkę a maxa wartość ta się zwiększa do ok 100. Po trybie diagnostycznym poruszamy się przyciskiem “SELECT” strzałka w dół lub w górę
DI 01 - THROTTLE POSITION SENSOR: TWIST THROTTLE, VALUE = : CLOSED =15 - 20, OPEN = 95 - 100.
- DI 02 - ATMOSPHERIC PRESSURE SENSOR: VARIES DEPENDING ON ATMOS. PRESS FOR THE DAY
- DI 03 - AIR INTAKE PRESSURE SENSOR #1: VALUE = 10-200 MMHG
- DI 04- AIR INTAKE PRESSURE SENSOR #2: VALUE = 10-200 MMHG
- DI 05 - INTAKE TEMP: MEASURE WITH TEMP GAUGE, COMPARE TO VALUE ON DISPLAY
- DI 07 - SPEED SENSOR: VALUE = 0-999
- DI 08 - LEAN ANGLE CUT OFF SENSOR: VALUE = 0.4 - 1.4 VOLTS
- DI 09 - FUEL SYSTEM VOLTAGE: VALUE = 0 - 18.7 VOLTS (12 VOLTS NORMAL)
- DI 10 - OIL TEMP SENSOR: VALUE = -30 TO 200*C / -22 TO 392*F
- DI 11 - ENGINE TEMP SENSOR: VALUE = -30 TO 200*C / -22 TO 392*F
- DI 20 - SIDE STAND: VALUE = ON/OFF
- DI 21 - NEUTRAL SWITCH: VALUE = NEUTRAL - ON, IN GEAR - OFF
- DI 30 - IGNITION COIL #1: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. CHECK ENGINE LIGHT SHOULD FLASH 5 TIMES.
- DI 31 - IGNITION COIL #2: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. CHECK ENGINE LIGHT SHOULD FLASH 5 TIMES.
- DI 36 - INJECTOR #1: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. CHECK ENGINE LIGHT SHOULD FLASH 5 TIMES WITH A CLICKING SOUND.
- DI 37 - INJECTOR #2: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. CHECK ENGINE LIGHT SHOULD FLASH 5 TIMES WITH A CLICKING SOUND.
- DI 50 - FUEL SYSTEM RELAY: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. CHECK ENGINE LIGHT SHOULD FLASH 5 TIMES WITH A CLICKING SOUND.
- DI 52 - HEADLIGHT RELAY: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. CHECK ENGINE LIGHT SHOULD FLASH 5 TIMES WITH A CLICKING SOUND.
- DI 54 - LINEAR CONTROL VALVE: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. CHECK FOR ACTUATION (CYCLING) SOUND.
- DI 55 - DECOMPRESSION SOLENOID: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. CHECK FOR ACTUATION (CYCLING) SOUND.
- DI 60 - E2PROM: VALUE = 01 - 02 FOR CYLINDER MALFUNCTION. 00 = NO MALFUNTION.
- DI 61 - MALFUCTION HISTORY: VALUE = 11 TO 55, 00 = NO MALFUNTION.
- DI 62 - MALFUNTION HISTORY ERASE: 00 TO 21, 00 = NO MALFUNTION
TO ERASE HISTORY: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. DISPLAY SHOULD READ 00.
- DI 70 - CONTROL NMBER: DISPLAYS THE PROGRAM CONTROL NUMBER, VALUE = 00 - 255.
DI 01 - CZUJNIK TEMPERATURY: TWIST THROTTLE, VALUE =: CLOSED = 15 - 20, OPEN = 95 - 100.
- DI 02 - CZUJNIK CIŚNIENIA ATMOSFERYCZNEGO: W ZALEŻNOŚCI OD ATMOS. PRASA NA DZIEŃ
- DI 03 - CZUJNIK CIŚNIENIA POWIETRZA # 1: WARTOŚĆ = 10-200 MMHG
- DI 04 - CZUJNIK CIŚNIENIA POWIETRZA # 2: WARTOŚĆ = 10-200 MMHG
- DI 05 - TEMP ŚREDNIA: POMIAR Z PRZYCISKIEM TEMPERATURY, POTWIERDŹ DO WARTOŚCI NA WYŚWIETLACZU
- DI 07 - CZUJNIK PRĘDKOŚCI: WARTOŚĆ = 0-999
- DI 08 - CZUJNIK LINIOWY WYKRĘCANY CZUJNIK: WARTOŚĆ = 0,4 - 1,4 VOLTS
- DI 09 - NAPIĘCIE SYSTEMU NAPĘDOWEGO: WARTOŚĆ = 0 - 18,7 WARTOŚCI (12 NORMALNYCH WZMOCNIENIA)
- DI 10 - CZUJNIK TEMPERATURY OLEJU: WARTOŚĆ = -30 DO 200 * C / -22 TO 392 * F
- DI 11 - CZUJNIK TEMPERATURY SILNIKA: WARTOŚĆ = -30 DO 200 * C / -22 TO 392 * F
- DI 20 - SIDE STAND: VALUE = ON / OFF
- DI 21 - PRZEŁĄCZNIK NEUTRALNY: WARTOŚĆ = NEUTRALNY - WŁ, W PRZEKŁADNI - WYŁĄCZONY
- DI 30 - CEWKA ZAPŁONU # 1: PRZEŁĄCZNIK ZATRZYMANIA SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ W TYŁ WSTECZ. SPRAWDŹ LAMPKĘ SILNIKA POWINIEN MIGAĆ 5 CZASÓW.
- DI 31 - CEWKA ZAPŁONU # 2: PRZEŁĄCZNIK ZATRZYMAJ SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ W TYŁ WSTECZ. SPRAWDŹ LAMPKĘ SILNIKA POWINIEN MIGAĆ 5 CZASÓW.
- DI 36 - INJECTOR # 1: WŁĄCZ WYŁĄCZNIK CIEPŁA SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ TYLKO WSTECZ. SPRAWDŹ LAMPKĘ SILNIKA POWINIEN MIGAĆ 5 CZASAMI Z KLIKNIĘCIEM DŹWIĘKU.
- DI 37 - INJECTOR # 2: PRZEŁĄCZNIK ZATRZYMANIA SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ W TYŁ WSTECZ. SPRAWDŹ LAMPKĘ SILNIKA POWINIEN MIGAĆ 5 CZASAMI Z KLIKNIĘCIEM DŹWIĘKU.
- DI 50 - PRZEKAŹNIK SYSTEMU PALIWA: PRZEŁĄCZNIK ZATRZYMANIA SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ W TYŁ WSTECZ. SPRAWDŹ LAMPKĘ SILNIKA POWINIEN MIGAĆ 5 CZASAMI Z KLIKNIĘCIEM DŹWIĘKU.
- DI 52 - PRZEKAŹNIK GŁÓWNY: PRZEŁĄCZNIK ZATRZYMANIA SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ W TYŁ WSTECZ. SPRAWDŹ LAMPKĘ SILNIKA POWINIEN MIGAĆ 5 CZASAMI Z KLIKNIĘCIEM DŹWIĘKU.
- DI 54 - ZAWÓR REGULACYJNY LINIOWY: ZATRZYMAĆ WYŁĄCZNIK SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ W TYŁ WSTECZ. SPRAWDŹ DZIAŁANIE DŹWIĘKU (CYKLICZNEGO).
- DI 55 - SOLENOID DEKOMPRESYJNY: ZATRZYMAJ STOP PRZEŁĄCZNIK SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ TYLKO WSTECZ. SPRAWDŹ DZIAŁANIE DŹWIĘKU (CYKLICZNEGO).
- DI 60 - E2PROM: VALUE = 01 - 02 DO USZKODZENIA CYLINDRA. 00 = BRAK MALFUNTJI.
- DI 61 - HISTORIA ZNISZCZENIA: WARTOŚĆ = 11 DO 55, 00 = BRAK MALFUNTJI.
- DI 62 - HISTORIA USUWANIA MALFEKCJI: 00 DO 21, 00 = BRAK MALFUNTJI
ABY USUNĄĆ HISTORIĘ: WŁĄCZ WYŁĄCZNIK SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ TYLKO WSTECZ. WYŚWIETLACZ POWINIEN PRZECZYTAĆ 00.
- DI 70 - CONTROL NMBER: WYŚWIETLA NUMER STEROWANIA PROGRAMU,
podawał kiedyś Robrob |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1714 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2023-08-26, 06:46
|
|
|
i nic nowszego nie mam, Piotrek wejdz w tryb diagnostyczny i spróbuj najpierw skasować błędy, Witek ale ty masz pamięć, sam zapomniałem że coś takiego tu umieściłem |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2023-08-26, 10:47
|
|
|
Robrob napisał/a: | sam zapomniałem że coś takiego tu umieściłem | mogłem przypiąć sukces sobie, jak co niektórzy potrafią |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1714 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2023-08-27, 08:46
|
|
|
Wicu wiesz, że sukces ma wielu ojców a porażka to śrota |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
|
|
|
|
|
petermajster
Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 50 Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 702 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2023-08-28, 13:29
|
|
|
Dzięki Panowie,
A gdzie ewentualnie szukać tych elektrozaworów? |
_________________ |
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1714 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2023-09-02, 07:49
|
|
|
Sorry Piotrek że dopiero dziś pisze ale rzadko siedzę przy kompie, dekompresator znajdziesz od prawej strony silnika, okolice hamowni |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
|
|
|
|
|
|