YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pompka paliwowa v star 2002 ?
Autor Wiadomość
DRAGON 76 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 47
Dołączył: 20 Cze 2019
Posty: 10
Skąd: Żurawica
Wysłany: 2019-08-12, 20:41   Pompka paliwowa v star 2002 ?

Witam serdecznie mam pytanie ?
Przy porannym rozruchu załączam zapłon ,,kluczyk,, przycisk na odpalanie słychać tyrczenie ,, pompki nabija paliwo,, i odpalam od strzała.
Po jeździe zdarza się również po postoju przy zapalaniu zdarza się że za każdym razem słychać jak ,, pompka tyrczy podaje paliwo i odpala od strzała,,
Ktoś doradzi podpowie o co chodzi ?
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2019-08-12, 20:50   

No właśnie, o co Ci chodzi ?
_________________
Bo droga jest celem
 
 
DRAGON 76 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 47
Dołączył: 20 Cze 2019
Posty: 10
Skąd: Żurawica
Wysłany: 2019-08-12, 21:07   

[ Dodano: 2019-08-12, 22:21 ]
pyra napisał/a:
No właśnie, o co Ci chodzi ?


Wysłany: Dzisiaj 22:07
No chodzi mi o to czy za każdym razem przy przekręceniu kluczyka i przełączenia tego przełącznika czerwonego na dół to ona powinna tak ,,tyrczeć,, ?
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2019-08-12, 21:34   

Tak ma być, i przestań używać wyłącznika awaryjnego, kluczyk wystarczy.
_________________
Bo droga jest celem
 
 
DRAGON 76 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 47
Dołączył: 20 Cze 2019
Posty: 10
Skąd: Żurawica
Wysłany: 2019-08-13, 06:14   

pyra napisał/a:
Tak ma być, i przestań używać wyłącznika awaryjnego, kluczyk wystarczy.

Dzięki kolego.
 
 
duoma 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 47
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 901
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2019-08-19, 18:41   

Słowo wyjaśnienia.
W każdym silniku który jest zasilany paliwem z pompki elektrycznej będzie podobny efekt. W samochodzie tego nie słyszysz bo pompa jest najczęściej w zbiorniku, a ten jest pod kanapą.
To trykanie to jest "nabijanie paliwa i robienie nadciśnienia w układzie paliwowym" i jest jak najbardziej normalne. Długość tego "trykania" jest zależna od tego jak wiele paliwa "odparowało" z układu.
_________________
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2019-08-19, 22:49   

duoma napisał/a:

W każdym silniku który jest zasilany paliwem z pompki elektrycznej będzie podobny efekt.
słychać, słychać ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
robert_p (vel Hipis) 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 1802
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2019-08-20, 09:08   

duoma napisał/a:
Długość tego "trykania" jest zależna od tego jak wiele paliwa "odparowało" z układu.


Tylko jeśli tryka nawet po krótkim postoju to czy to nie świadczy to o zbliżającym się jakimś problemie ?

U mnie zarówno w dragu jak i radku trykanie oczywiście się zdarza ale jak moto postoi minimum 2 dni albo i dłużej ( nie śledzę tego dokładnie bo trykanie występuje marginalnie).
_________________
Hipis
 
 
duoma 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 47
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 901
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2019-08-20, 14:35   

Paliwo odparuje nawet na postoju przy tankowaniu, bo gaźnik ciepły. Albo po nalaniu zimnego paliwa zmniejszy się jego objętość w układzie i po zapłonie pompa musi to wyrównać.
W gaźnikowych układach będzie częstsze, a i tak to wszystko zależy od wielu zmiennych (temperatura powietrza silnika, paliwa, ciśnienia) Tak czy inaczej MA TRYKAĆ :D
_________________
 
 
DRAGON 76 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 47
Dołączył: 20 Cze 2019
Posty: 10
Skąd: Żurawica
Wysłany: 2019-08-21, 09:45   

duoma napisał/a:
Paliwo odparuje nawet na postoju przy tankowaniu, bo gaźnik ciepły. Albo po nalaniu zimnego paliwa zmniejszy się jego objętość w układzie i po zapłonie pompa musi to wyrównać.
W gaźnikowych układach będzie częstsze, a i tak to wszystko zależy od wielu zmiennych (temperatura powietrza silnika, paliwa, ciśnienia) Tak czy inaczej MA TRYKAĆ :D

I dokładnie jak kolega pisze. Przy tych temperaturach ,, tak by się działo,, jak zaprzestałem używać jak doradził jeden z kolegów ,, wyłącznika awaryjnego,, temat umarł. Gasze i zapalam po zapłonie. Pompka odezwie się sporadycznie albo w ogóle.
Dziękuję wszystkim za doradztwo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group