YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne zacieki
Autor Wiadomość
Uryś 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 539
Skąd: ........
Wysłany: 2015-06-06, 23:50   

Przy rozłożeniu silnika, też miałem problem z wyciekami, nie ma co żałować najlepiej od razu wymieniać uszczelki (o-ringi) na nowe ;)
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-06-08, 20:40   

No to kolejny mały raport. Tak wyglądają te lekkie zacieki o których pisałem wcześniej, po ostatniej jeździe:


Próbowałem odkręcić obudowę filtra powietrza. Z naciskiem na próbowałem, dwie górne śruby spoko, ta na dole, niestety zerwany gwint.


Powiedzcie mi teraz, jak bardzo jestem w "czarnej d*pie" ?
:ryczy:

Natomiast, chyba z pozytywów, to mogę powiedzieć że zaglądając do środka po odkręceniu dwóch górnych śrub, nie widziałem nic żeby olejem było w środku zasyfione...

[ Dodano: 2015-06-15, 10:32 ]
Filtr powietrza rozkręcony, sprawdzony i to nie to!

Za to w weekend kręciłem z kumplem, i problem został zdiagnozowany.
Cieknie w tym miejscu:

Najprawdopodobniej, trafiony jest O-Ring, chciałbym go wymienić tylko za bardzo nie wiem jaki kupić, podpowiecie coś?

Wspominałem już wcześniej o tym, że mam zerwany gwint. Czy według Was, to jest powodem cieknącego oleju? Czy wymiana O-Ringu pomoże?
_________________
 
 
MARSINUS 



Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 46
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 1362
Skąd: Robotnicza Wieś
Wysłany: 2015-06-15, 13:24   

Ja też miałem zerwany gwint ale sprawdź jak daleko/głęboko jest uszkodzony u mnie pomogła dłuższa śruba z większym "zapasem gwintu".

Parę lat od tamtego czasu minęło ale z tego co pamiętam było to dość powszechne uszkodzenie wynikające z pomieszania śrub przy skręcaniu.

Co do uszczelki pokrywy filtra to u mnie wszystkie zamienniki były po ch...u fest, kupiłem oryginalną za 15pln i pomogło.

A i w razie jakby co to miałem customa nie classica ale nie sądzę, żeby to miało wielkie znaczenie.
_________________
"Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ ;)
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-06-15, 15:28   

Wymiary o-ringa (znalezione na forum)
srednica wewnętrzna 64 x3,5 (mm)
Ja bym obstawiał, że sprawcą jest o-ring i od niego bym rozpoczął eliminację wycieku. Trzy gwinty do których dokrecasz obudowę filtra są ok i to one głównie dociskają oring uszczelniając dwie powierzchnie. Ja ostatnio wymieniałem olej z filtrem i wsadzilem oring nie orginalny tzn. kupiony w specjalistycznym sklepie zajmującym sie hydrauliką siłową i pneumatyką (mają też siedzibę w Kielcach - dla zainteresowanych mogę podać namiary na PW). Sprzedawca dobrał mi oring wykładając go w obudowie, którą wziołem do sklepu. Robię tak przy każdej wymianie oleju i do tej pory nie miałem żadnych wycieków spod obudowy filtra. Oringi również wymianiałem pod kapami zaworów też dobrane i zakupione jak powyżej. A czy nie da sie naprawic tego zerwanego gwintu?
 
 
robert_p (vel Hipis) 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 1803
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2015-06-15, 16:36   

Kita, podjedz do Tranzaxu http://www.tranzax.pl/kontakt.php , dostaniesz o-ring bez problemu . Jedź albo ze starym albo z obudową. Do mojej perełki też tam nabyłem gumkę :)
_________________
Hipis
 
 
MARSINUS 



Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 46
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 1362
Skąd: Robotnicza Wieś
Wysłany: 2015-06-15, 18:40   

robert_p albo miałeś fuksa albo ja pecha - własnie w tranzaxie dobierali mi oring 3 razy za 4 kupiłem oryginał :/
_________________
"Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ ;)
 
 
robert_p (vel Hipis) 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 1803
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2015-06-15, 19:48   

Hmm,z dobraniem filozofii w tym zero jak ktoś umie obchodzić się suwmiarką. Miałeś pecha ;D
_________________
Hipis
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-06-28, 12:06   

O-ring wymieniony, wypucowany, czekam na dobra pogodę co by zobaczyć czy to było to.
Choć mogę powiedzieć ze na 99% to było to, ponieważ wyjety o ring był dość mocno przytrzaśnięty, postaram się zrobić fotę tego o-ringu żeby Wam pokazać. Sprawiał wrażenie za małego... I przy zakładaniu wypadł z rowka i lekko go ścięło i spłaszczyło...
_________________
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-06-28, 21:18   

Kita, z twojego opisu wynika, że sprawcą był oring
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-01, 21:36   

Jedna wielka kupa!!! 😡
Wymiana o-ringu NIC nie dała. Jest to samo a może nawet i gorzej...

I co dalej 😭?
_________________
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2015-07-01, 21:39   

Kita, podjedź na Grunwald , tam się zbierze konsylium i naprawią od ręki, ;D
_________________
Bo droga jest celem
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-08, 21:17   

Po regeneracji gwintów i wymianie śrub na dłuższe, wycieki spod kapy filtra oleju ustały. Za to przy wymianie tej dużej papierowej uszczelki pod tą większą kapą, coś poszło nie tak, oto efekty.
Jak bardzo zły jestem oczywiście pisać nie muszę...



_________________
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2015-07-08, 21:23   

zmień mechanika ;/
_________________
Bo droga jest celem
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-08, 21:31   

To jest pewne jak w banku. Z tym że, jak spierdzielił sprawę to niech doprowadzi to teraz do końca...
_________________
 
 
Niedźwiedź 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 208
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-08, 22:03   

Kita, w Bydzi jest kilka miejsc polecanych przez nas. Masz wybór. Znajdź wątek o warsztatach w Bydgoszczy a kogoś z pewnością wybierzesz. Choć tam, jak sam pamiętam zachwalałem jednego, podczas gdy inni go ganili, też można lekko zgłupieć. Ale może...
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-06-17, 16:03   

Panowie, no i po 4 latach problem wrócił.
Standardowa wymiana oleju i filtra przed sezonem, spowodowała, że olej znów mi "opluwa" sąsiednią kapę.

Pytanko, czy powodem tych problemów może być lekko zwichrowana kapa o numerze 39?
https://yama-sklep.pl/oryginalne-czesci-zamienne/18503/xvs400-dragstar/305240/pokrywa-silnika

Co według Was może być powodem? Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii?
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group