YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: witek1965
2013-02-19, 14:32
OLEJ SILNIKOWY
Autor Wiadomość
Jacek6 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 1034
Skąd: OPOLE
Wysłany: 2019-02-27, 11:20   

Na Motula była fajna promo w Louisie.
34,99 E za 4 l Motula 7100 10W 50.
Spotkał się ktoś z opinią, że stamtąd też podrabiane śmigają ?
 
 
Bemol 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 6494
Skąd: GŁ Free Star Łódź
Wysłany: 2019-02-27, 15:17   

Miron napisał/a:
No i się zaczęło ;D



;D


Od 8 lat leję Motul 5100 15W50 i chwalę sobie ;d
_________________
Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla ! !!


Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004

I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....

http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1595
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2019-02-27, 17:39   

A ja leję do swojej szkapy PENRITE , tooooooooooooooooo dopiero jest olej ;D ;D
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-02-28, 07:26   

Millers oils syntetyk ZFS 10w50 MA2 lub półsyntetyk ZSS 20w50.
Na obu bardzo ładnie się wkręca na obroty.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
Cougarr84 


Rocznik: 2005
Wiek: 39
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 15
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2019-04-22, 16:38   

Może ktoś stwierdzić jakie mamy plusy i minusy zastosowania olejów
10 W
15 W
20 W
??

Zastanawiam się i mam mętlik w głowie
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2019-04-22, 19:06   

Przeczytaj ten temat od poczatku ;D
_________________
Bo droga jest celem
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2019-04-22, 22:03   

Cougarr84 napisał/a:
Może ktoś stwierdzić jakie mamy plusy i minusy zastosowania olejów
10 W
15 W
20 W
ja raczej pytałbym jakie mamy plusy i minusy ze stosowania olejów
W40
W50, bo to jest o wiele bardziej istotny parametr w przypadku motocykla, a nie te które podałeś.Te są wręcz bez znaczenia.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Gandalf 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: OL-WA
Wysłany: 2019-04-23, 07:02   

pyra napisał/a:
Przeczytaj ten temat od poczatku ;D


Albo "dziadek google" - pierwsze z brzegu ;)
https://www.scigacz.pl/Mo...ecie,30171.html

A jak ktoś jest już bardzo leniwy, to w wielkim skrócie - jest to określenie zakresu temperatury, w jakiej olej zachowuje prawidłowe parametry lepkości. Ponieważ mało kto jeździ w zimie, ważniejszy jest parametr górny, niż dolny i dlatego Witek1965 o tym wspomina - nie masz chłodnicy, jeździsz w cyklu miejskim i dużo stoisz w korkach, skłaniałbym się do 50'ki (co zresztą sam od lat robię i jeżdżę na 15W50)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2019-04-25, 13:21   

Gandalf napisał/a:
pierwsze z brzegu ;)
https://www.scigacz.pl/Mo...ecie,30171.html
zapoznałem się z tym artykułem, zawsze warto poszerzać swoją wiedzę. Ładnie to zostało opisane, aczkolwiek nie do końca zgadzam się z pewnym stwierdzeniem, no ale może i się mylę ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Gandalf 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: OL-WA
Wysłany: 2019-04-26, 12:30   

witek1965 napisał/a:
... nie do końca zgadzam się z pewnym stwierdzeniem, no ale może i się mylę ;D


Chodzi ci o to stwierdzenie z "zatarciem silnika" ? No do mnie to akurat nie do końca przemawia, ale po za tym artykuł dość dobrze opisuje oznaczenia, co jest od czego, dzięki temu łatwo można się odnaleźć jak patrzysz na etykietkę ;) ... Generalnie napisałem z praktyki - mam chłodzenie powietrzem, stoje czasami w korku, dlatego od lat używam 15W50. Z wydajnością pompy paliwa może i jest trochę racji, bo zaraz po zmianie z 10W40 na 15W50 od czasu, do czasu, jak motocykl stał z włączonym silnikiem na "kosie", zapalała mi się ostrzegawcza "lampka alladyna". Gasła zaraz po postawieniu motocykla do pionu, a po zalaniu oleju o 200-300 mL powyżej poziomu optymalnego, efekt całkowicie ustąpił (może olej nie nadążał ściekać do miski, lub co innego). Obecnie przy wymianie oleju zalewam go tak, aby poziom był w górnej części okienka kontrolnego, a nie w połowie, jak doradza manual i ... jeżdżę bez problemów :czoper:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2019-04-26, 15:43   

Gandalf, mamy podobne poglądy. Co do lampki alladyna, to ostatnio zrobiłem eksperyment i mnie zamurowało. Po spuszczeniu oleju do zera, przekręciłem zapłon i lampka zapaliła się na chwile, jak zawsze i zgasła po chwili, a powinna sie palić cały czas. Sam już nie wiem jak to ustrojstwo działa :nie_wiem:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Gandalf 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: OL-WA
Wysłany: 2019-04-26, 17:06   

witek1965 napisał/a:
Gandalf ... a powinna sie palić cały czas ...

Ale przekreciles tylko do pozycji podania napięcia, czy zakręciłeś silnikiem kilka razy ? Zakładam, że to pierwsze, bo nie podejrzewam nikogo o eksperymenty ekstremalne, przy całkowitym braku oleju ;)

Ten efekt chyba akurat rozumiem - rzuć okiem na ten schemat:
http://dailydriver.pl/wp-...biegu-oleju.jpg
Jak spuścisz olej, zejedzie on z miski olejowej, ale część pozostanie w magistrali, szczególnie na odcinku pompa olejowa => czujnik ciśnienia. Wówczas będzie jeszcze odczyt o prawidłowym stanie ciśnienia oleju, ale jak już zakręcisz pompą i nie będzie miała ona czego zaczerpnąć, ciśnienie momentalnie spadnie i czujnik zadziała... Tyle teorii, a jak z praktyką cóż - ktoś jest chętny spróbować ;D ... No chyba, że zakręciłeś rozrusznikiem, to ja też już nie wiem ;)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2019-04-26, 19:49   

Gandalf napisał/a:
czy zakręciłeś silnikiem kilka razy ?
no az taki eksperymetator to ze mnie nie jest ;D tym bardziej samobójca ;D
Gandalf napisał/a:
rzuć okiem na ten schemat:
zerknąłem. Jest jedno ale: tu jest czujnik cisnienia oleju, a w dragusiu stanu, czy jak kto woli poziomu oleju.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Gandalf 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: OL-WA
Wysłany: 2019-04-27, 07:32   

Poszperalem na forum - faktycznie Merlin kiedyś podał nawet instrukcję jak wyczyścić ten czujnik, w takim razie nie wiem :nie_wiem: , mogę tyko podejrzewać zabrudzenie olejem i błędny odczyt. Pewnie po jakimś czasie by to zaskoczylo - ale swoją drogą, jak to czujnik poziomu, to tym bardziej wierzę w to co widzę, a nie w to co mi się świeci, czyli kontrola przez "szkiełko" to podstawa :ok:
 
 
FhissT 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 283
Skąd: podlasie
Wysłany: 2019-05-01, 11:07   

Mialem Motula 5100 15w50, zalalem Valvo 10w50 synpower i sprzeglo w RS1700 przestalo mi sie slizgac...
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-01, 13:37   

FhissT napisał/a:
... zalalem Valvo 10w50 synpower ...


Jedynie słuszny olej :okok:
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
ufik 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2000
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2019
Posty: 6
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2020-01-28, 15:07   

OLEJ BEL-RAY V-TWIN PÓŁSYNTETYK 4T 20W50 czy będzie dobry ? sprzedają go w 4 litrowych i 1 litrowych opakowaniach
 
 
Leon 1966 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 02 Lis 2020
Posty: 3
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2020-11-02, 21:18   Jaki olej do DS 1100 z przebiegiem 65000 km

Dziękuję za przyjęcie do grona Yamahy Drag Star. Jestem od 2 tygodni szczęśliwym posiadaczem DS 1100 z 2006 r. Motor ma przejechane 65000km. Zamierzam wymienić wszystkie filtry i olej. No i pojawił się problem z olejem?? Ile zapytań tyle odpowiedzi!!! Jedni mówią, że z takim przebiegiem mam wlać olej 20W/50 inni mówią żeby wlać 15W/40 jeszcze inni mówią o 15W/50? Mam mętlik w głowie!!! Doradźcie mi jaki olej mam wlać do DS 1100 z przebiegiem 65000km?? Z góry dziękuję i przepraszam jeżeli ten temat był już poruszany.
_________________
Leon
 
 
Bemol 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 6494
Skąd: GŁ Free Star Łódź
Wysłany: 2020-11-03, 14:08   

Leon 1966, nie ma znaczenia czy wlejesz 15W50 czy 20W50.
Byleby górny wskaźnik wynosił 50. Bo to są oleje dedykowane dla silników chłodzonych powietrzem.
15W50 będzie lepiej się zachowywał w niższych temperaturach niż 20W50. Zależy przy jakiej temperaturze kończysz sezon. A przebieg 65 000 dla tego silnika to żaden przebieg
_________________
Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla ! !!


Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004

I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....

http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2020-11-03, 15:03   

Cytat:
15W50 będzie lepiej się zachowywał w niższych temperaturach niż 20W50. Zależy przy jakiej temperaturze kończysz sezon.
to rzecz jasna oczywiste, tylko

jak dla kogoś jet wieką różnica, czy będzie to minus 20-ścia, czy nimus 25 stopni celsjusza ;D to będzie to naprawdę hardcorowiec.
Ludzie kochani, nie skupiajcie się na tym, co jest w przypadku oluju do silników motocyklowych chłodzonych powietrzem nieistotne. Najważnejszym dla naszych silnkików parametrem nie jest pompowalnośc w temperaturze -20 st.C (15W) tylko lepkość kinematyczna w 100 st.C
Co z tego, że olej ( takie często słysze argument) jest rzadszy, a co za tym idzie szybciej dotrze do punktów smarnych ? skoro w temperaturze krytycznej spłynie po ściankach jak woda i wtedy będzie problem.
Cyferki przed literką W mówią o pompowalności oleju w danej temperaturze i tak 0W bedzie miało taka samą pompowalność w temeraturze -40 st. C jak 25W w temp.-15 st. czy dla kogoś ta różnica jest istotna, skoro odpalamy motocykl w temperaturze dodatniej, więc każdy olej dotrze do punktów smarnych w odpowiednim czasi. pamiętac trzeba, że olej nigdy nie spływa z punktów smarnych do zera i pozostawia je suche.
W tabeli jaką umieściłem poniżej widac, że za literką W pompowalnośc juz nie jest wcale uwzględniana, ponieważ jest to juz parametr który jest spełniony zawsze. Natomiast widac jak ze wzrostem wartości cyferek po literze W zrasta lepkośc kinematyczna. Jakby był na rynku olej 20W60 to bym lał ten

_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group