Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:10 |
Opony |
Autor |
Wiadomość |
SATURIAN
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1598 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2019-04-08, 19:44
|
|
|
Kita , ja nigdy nie miałem Metzelera , ale opinia kolegów była taka , że są śliskie na mokrym . |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
|
|
|
|
|
LECHU
Rocznik: 2004
Wiek: 67 Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 408 Skąd: Tychy-Jankes
|
Wysłany: 2019-04-08, 20:17
|
|
|
NIE kupuj Metzelera, ja miałem jeden sezon . Na mokrym asfalcie masakra. |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2019-04-08, 20:36
|
|
|
metzeler tourance next dają radę przecież są to fabryczne oponki w BeeMWe |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
Kita
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2019-04-08, 21:03
|
|
|
A co byście polecili?
Mój mechanik, do którego mam olbrzymie zaufanie, bardzo je poleca...
Ponoć bardzo fajnie drogi się trzymają (oczywiście przez to że są trochę miękkie ale coś za coś) |
_________________
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2019-04-09, 01:36
|
|
|
Michelin Commander II |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Kita
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2019-04-09, 10:14
|
|
|
Słuchajta, ja tu czegoś nie czaje...
Na forum, w temacie:
http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=243
Nasz forumowy kolega wypisał w danych technicznych, że do DS 650 Classic należy założyć:
170/80 ZR15 (77S) dętkowa
Sprawdziłem właśnie w katalogu części, że producent wskazuje:
170/80-15M/C 77S
O co chodzi |
_________________
|
|
|
|
|
123mielony
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Dołączył: 03 Paź 2016 Posty: 113 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2019-04-09, 10:37
|
|
|
Ja już trzeci sezon śmigam na METZELER MARATHON ME888 ULTRA i jestem zadowolony. |
|
|
|
|
Zykfyr
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2016 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-04-09, 13:07
|
|
|
Teraz czwarty sezon leci na Metzelerach Marathon 888 wersja z białym pasem , na suchym opona bajka ale muszę potwierdzić to co koledzy wcześniej, że na mokrym jednak średnio ale tragedii nie ma. Ogólnie jestem b.zadowolony z niej i stopnia zużywania (ok. 10k/sezon) no ale tutaj to już bardziej zależy od stylu raidera i jak obładowany jeździ .
Pzdr. |
|
|
|
|
Kita
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2019-04-09, 17:02
|
|
|
No dobra, oponka zamówiona...
Metzeler ME 888 MARATHON ULTRA - z 41 tygodnia 2018 za 675 zł więc uważam, że w fajnej cenie udało mi się kupić. Zobaczymy jak to cudo trzyma się asfaltu.
Dziękuję za pomoc :-) |
_________________
|
|
|
|
|
SATURIAN
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1598 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2019-04-09, 19:06
|
|
|
Zykfyr napisał/a: | Teraz czwarty sezon leci na Metzelerach Marathon 888 wersja z białym pasem , na suchym opona bajka ale muszę potwierdzić to co koledzy wcześniej, że na mokrym jednak średnio ale tragedii nie ma. Ogólnie jestem b.zadowolony z niej i stopnia zużywania (ok. 10k/sezon) no ale tutaj to już bardziej zależy od stylu raidera i jak obładowany jeździ .
Pzdr.
|
Zykfyr , to znaczy że masz ponad trzydzieści tys. na jednej oponie ?
Podziwiam . Ja 15 tys. nie mogę osiągnąć |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
|
|
|
|
|
Zykfyr
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2016 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-04-09, 19:59
|
|
|
SATURIAN napisał/a: |
Zykfyr , to znaczy że masz ponad trzydzieści tys. na jednej oponie ?
Podziwiam . Ja 15 tys. nie mogę osiągnąć |
Si senior , znaczy w tym sezonie na pewno wskoczy 30k na tym komplecie bo na chwilę obecną to bardziej 26-27k (musiałbym sprawdzić dokładnie) wiesz primo xvs 1100 to nie 1700 co u ciebie a secundo jeżdżę solo i tylko parę razy w roku jestem doładowany na trasę (sakwy boczne+wypchany kufer tylni+ew.jeszcze rolka na siedzenie pasażera) ale to i tak nie to co pasażer a sądze, że jednak to ma znaczenie a oponki jeszcze w miarę wyglądają i liczę, że ten sezon jeszcze na nich zaliczę (no chyba , że wypadnie skandynawia / albo alpy i asfalt jak tarka). |
|
|
|
|
Pio Trek
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 60 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 618 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2019-04-22, 21:40
|
|
|
smiga ktoś na Pirelli night dragon ? jakies opinie ? |
_________________ .
Honda Shadow 750 Spirit
you're never too old to Rock'n Roll ... |
|
|
|
|
Pietro13
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 54 Dołączył: 11 Sty 2020 Posty: 72 Skąd: Wojciechów
|
Wysłany: 2020-04-07, 14:47
|
|
|
Panie i Panowie może ktoś powie czy nie za bardzo będzie trzęsło na takich oponach? Dziś przyszły Shinko ale o innym parametrze nośności niż w zamówieniu bo zamiast 76 jest 83 to na tył, a na przód zamiast 67 jest 73. Poza tym wszystko się zgadza. Cholerka teraz patrzę , że w zamówieni nie było nic o parametrze nośności tylko napisane było, żę do Drag Stara. V-Star 1100 Classic. Nie za bardzo chcę już odsyłać itp., bo na wtorek mam serwis umówiony (25 km) na który czekam miesiąc a i tak nie wiem czy w ogóle do się dojechać do Lublina. |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2020-04-07, 15:31
|
|
|
Spoko zakładaj. |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2020-04-08, 01:04
|
|
|
Pietro13, to, że opona ma większa nośność od minimalnej określonej przez producenta motocykla to chyba in plus, gorzej byłoby odwrotnie.
Indeks nośności opony określa maksymalne obciążenie, jakie może przenieść ogumienie, podczas poruszania się z największą dopuszczalną prędkością. I takie minimum producent pojazdu musi określić. Suma nosności opon nie może być przeciez mniejsza od DMC pojazdu.
Czyli te z mniejsza się mogą po prosru rozsypać w trakcie jazdy, a czym to może się skończyć nie trzeba tłumaczyć.
Przy wyższym indeksie nic sie nie stanie.
Zalecana przez producenta ma nośność 400kg, a zakładasz 487 kg ( to tył)
a przód 307 kg minimum a ta Shinko 365 kg. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Pietro13
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 54 Dołączył: 11 Sty 2020 Posty: 72 Skąd: Wojciechów
|
Wysłany: 2020-04-08, 07:46
|
|
|
Dzięki za info. Niby to wszystko wiem ale zwykle jak nośność większa to opona bardziej twarda (mniej przyczepna?), bardziej wzmocniona i stąd moje obawy czy nie wpłynie to na komfort - jakość jazdy ale z Waszych uwag widzę że wszystko spoko. Po Świętach- zakładam 😀. Spokojnych i zdrowych Świąt życzę i smacznego jajeczka. |
|
|
|
|
Gandalf
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48 Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 106 Skąd: OL-WA
|
Wysłany: 2020-04-08, 11:27
|
|
|
Pietro13 napisał/a: | ... jak nośność większa to opona bardziej twarda (mniej przyczepna?), bardziej wzmocniona .... |
Przyczepność jest raczej bardziej związana z mieszanką gumy, bieżnikiem i kształtem samej opony (jej typem - np. szosa, teren, sport), a nie bezpośrednio z parametrem nośności. Inaczej widzielibyśmy masę leżących na zakrętach "kredensów na dwóch kółkach" |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2020-04-08, 18:32
|
|
|
Pietro13 napisał/a: | jak nośność większa to opona bardziej twarda (mniej przyczepna?), bardziej wzmocniona | bardziej wzmocniona tak, bardziej twarda nie. Tak jak napisał Gandalf, , za przyczepnośc odpowiada mieszanka gumy. Jeżeli nosność i przyczepność byłyby ze soba związane, to jakim cudem miały by racje bytu opony zimowe, miękknie i przyczepne. Przecież nie mogą mieć mniejszej nosności od letnich, bo DMC pojazdu się nie zmienia. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Maniek_Rz
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2009
Dołączył: 13 Kwi 2020 Posty: 2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-04-13, 12:24
|
|
|
Witam jestem nowy na forum, ale jestem szczęśliwym posiadaczem DS 1100 classic i nadszedł czas na wymianę opon muszę wymienić komplet i tak czytam co piszecie na ten temat ale ile ludzi tyle opinii. A ja mam pytanie czy ktoś z was słyszal o oponach Mitas custom forse ? Jak się sprawują czy warto kupić ? Cena za komplet 900 zl.
Teraz na motocyklu są założone opony tak stare że zastanawiam się jak ktoś mógł na tym jeździć Opony z 2009 roku |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2020-04-13, 19:29
|
|
|
Maniek_Rz, jak dobrze poszukasz to kupisz Michelin Commander II w tej cenie lub niewiele więcej, a są sprawdzone. Aczkowiek po obecnym kursie euro będzie ciężko. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|