YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz
2008-11-15, 13:10
Opony
Autor Wiadomość
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1598
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2019-04-08, 19:44   

Kita , ja nigdy nie miałem Metzelera , ale opinia kolegów była taka , że są śliskie na mokrym .
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
LECHU 



Rocznik: 2004
Wiek: 67
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 408
Skąd: Tychy-Jankes
Wysłany: 2019-04-08, 20:17   

NIE kupuj Metzelera, ja miałem jeden sezon . Na mokrym asfalcie masakra.
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2019-04-08, 20:36   

metzeler tourance next dają radę ;D przecież są to fabryczne oponki w BeeMWe ;D
_________________
Bo droga jest celem
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-04-08, 21:03   

A co byście polecili?

Mój mechanik, do którego mam olbrzymie zaufanie, bardzo je poleca...
Ponoć bardzo fajnie drogi się trzymają (oczywiście przez to że są trochę miękkie ale coś za coś)
_________________
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2019-04-09, 01:36   

Michelin Commander II
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-04-09, 10:14   

Słuchajta, ja tu czegoś nie czaje...
Na forum, w temacie:
http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=243
Nasz forumowy kolega wypisał w danych technicznych, że do DS 650 Classic należy założyć:
170/80 ZR15 (77S) dętkowa

Sprawdziłem właśnie w katalogu części, że producent wskazuje:
170/80-15M/C 77S

O co chodzi ?? :nie_wiem:
_________________
 
 
123mielony 


Model: RS1700
Rocznik: 2004
Dołączył: 03 Paź 2016
Posty: 113
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2019-04-09, 10:37   

Ja już trzeci sezon śmigam na METZELER MARATHON ME888 ULTRA i jestem zadowolony.
 
 
Zykfyr 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2016
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-09, 13:07   

Teraz czwarty sezon leci na Metzelerach Marathon 888 wersja z białym pasem , na suchym opona bajka ale muszę potwierdzić to co koledzy wcześniej, że na mokrym jednak średnio ale tragedii nie ma. Ogólnie jestem b.zadowolony z niej i stopnia zużywania (ok. 10k/sezon) no ale tutaj to już bardziej zależy od stylu raidera i jak obładowany jeździ :) .
Pzdr.
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-04-09, 17:02   

No dobra, oponka zamówiona...
Metzeler ME 888 MARATHON ULTRA - z 41 tygodnia 2018 za 675 zł więc uważam, że w fajnej cenie udało mi się kupić. Zobaczymy jak to cudo trzyma się asfaltu.

Dziękuję za pomoc :-)
_________________
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1598
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2019-04-09, 19:06   

Zykfyr napisał/a:
Teraz czwarty sezon leci na Metzelerach Marathon 888 wersja z białym pasem , na suchym opona bajka ale muszę potwierdzić to co koledzy wcześniej, że na mokrym jednak średnio ale tragedii nie ma. Ogólnie jestem b.zadowolony z niej i stopnia zużywania (ok. 10k/sezon) no ale tutaj to już bardziej zależy od stylu raidera i jak obładowany jeździ .

Pzdr.


Zykfyr , to znaczy że masz ponad trzydzieści tys. na jednej oponie ? :shock:
Podziwiam . Ja 15 tys. nie mogę osiągnąć ;D
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
Zykfyr 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2016
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-09, 19:59   

SATURIAN napisał/a:

Zykfyr , to znaczy że masz ponad trzydzieści tys. na jednej oponie ? :shock:
Podziwiam . Ja 15 tys. nie mogę osiągnąć ;D

Si senior , znaczy w tym sezonie na pewno wskoczy 30k na tym komplecie bo na chwilę obecną to bardziej 26-27k (musiałbym sprawdzić dokładnie) wiesz primo xvs 1100 to nie 1700 co u ciebie ;) a secundo jeżdżę solo i tylko parę razy w roku jestem doładowany na trasę (sakwy boczne+wypchany kufer tylni+ew.jeszcze rolka na siedzenie pasażera) ale to i tak nie to co pasażer a sądze, że jednak to ma znaczenie a oponki jeszcze w miarę wyglądają i liczę, że ten sezon jeszcze na nich zaliczę :) (no chyba , że wypadnie skandynawia / albo alpy i asfalt jak tarka).
 
 
Pio Trek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 60
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 618
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2019-04-22, 21:40   

smiga ktoś na Pirelli night dragon ? jakies opinie ?
_________________
.

Honda Shadow 750 Spirit


you're never too old to Rock'n Roll ...
 
 
Pietro13 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 54
Dołączył: 11 Sty 2020
Posty: 72
Skąd: Wojciechów
Wysłany: 2020-04-07, 14:47   

Panie i Panowie może ktoś powie czy nie za bardzo będzie trzęsło na takich oponach? Dziś przyszły Shinko ale o innym parametrze nośności niż w zamówieniu bo zamiast 76 jest 83 to na tył, a na przód zamiast 67 jest 73. Poza tym wszystko się zgadza. Cholerka teraz patrzę , że w zamówieni nie było nic o parametrze nośności tylko napisane było, żę do Drag Stara. V-Star 1100 Classic. Nie za bardzo chcę już odsyłać itp., bo na wtorek mam serwis umówiony (25 km) na który czekam miesiąc a i tak nie wiem czy w ogóle do się dojechać do Lublina.
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2020-04-07, 15:31   

Spoko ;D zakładaj.
_________________
Bo droga jest celem
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2020-04-08, 01:04   

Pietro13, to, że opona ma większa nośność od minimalnej określonej przez producenta motocykla to chyba in plus, gorzej byłoby odwrotnie.
Indeks nośności opony określa maksymalne obciążenie, jakie może przenieść ogumienie, podczas poruszania się z największą dopuszczalną prędkością. I takie minimum producent pojazdu musi określić. Suma nosności opon nie może być przeciez mniejsza od DMC pojazdu.
Czyli te z mniejsza się mogą po prosru rozsypać w trakcie jazdy, a czym to może się skończyć nie trzeba tłumaczyć.
Przy wyższym indeksie nic sie nie stanie.
Zalecana przez producenta ma nośność 400kg, a zakładasz 487 kg ( to tył)
a przód 307 kg minimum a ta Shinko 365 kg.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Pietro13 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 54
Dołączył: 11 Sty 2020
Posty: 72
Skąd: Wojciechów
Wysłany: 2020-04-08, 07:46   

Dzięki za info. Niby to wszystko wiem ale zwykle jak nośność większa to opona bardziej twarda (mniej przyczepna?), bardziej wzmocniona i stąd moje obawy czy nie wpłynie to na komfort - jakość jazdy ale z Waszych uwag widzę że wszystko spoko. Po Świętach- zakładam 😀. Spokojnych i zdrowych Świąt życzę i smacznego jajeczka.
 
 
Gandalf 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: OL-WA
Wysłany: 2020-04-08, 11:27   

Pietro13 napisał/a:
... jak nośność większa to opona bardziej twarda (mniej przyczepna?), bardziej wzmocniona ....


Przyczepność jest raczej bardziej związana z mieszanką gumy, bieżnikiem i kształtem samej opony (jej typem - np. szosa, teren, sport), a nie bezpośrednio z parametrem nośności. Inaczej widzielibyśmy masę leżących na zakrętach "kredensów na dwóch kółkach" ;D
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2020-04-08, 18:32   

Pietro13 napisał/a:
jak nośność większa to opona bardziej twarda (mniej przyczepna?), bardziej wzmocniona
bardziej wzmocniona tak, bardziej twarda nie. Tak jak napisał Gandalf, , za przyczepnośc odpowiada mieszanka gumy. Jeżeli nosność i przyczepność byłyby ze soba związane, to jakim cudem miały by racje bytu opony zimowe, miękknie i przyczepne. Przecież nie mogą mieć mniejszej nosności od letnich, bo DMC pojazdu się nie zmienia.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Maniek_Rz 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2009
Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 2
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-04-13, 12:24   

Witam jestem nowy na forum, ale jestem szczęśliwym posiadaczem DS 1100 classic i nadszedł czas na wymianę opon muszę wymienić komplet i tak czytam co piszecie na ten temat ale ile ludzi tyle opinii. A ja mam pytanie czy ktoś z was słyszal o oponach Mitas custom forse ? Jak się sprawują czy warto kupić ? Cena za komplet 900 zl.
Teraz na motocyklu są założone opony tak stare że zastanawiam się jak ktoś mógł na tym jeździć ! Opony z 2009 roku !
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2020-04-13, 19:29   

Maniek_Rz, jak dobrze poszukasz to kupisz Michelin Commander II w tej cenie lub niewiele więcej, a są sprawdzone. Aczkowiek po obecnym kursie euro będzie ciężko.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group