WYMIANA OLEJU W AMORTYZATORACH ORAZ WYMIANA USZCZELNIACZY . |
Autor |
Wiadomość |
tomboj
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Dołączył: 18 Lut 2012 Posty: 3041 Skąd: Bełżyce (LUB)
|
Wysłany: 2017-06-09, 18:30
|
|
|
Mam nadzieję, że dobrze wszystko w środku wypłukałeś. |
_________________
|
|
|
|
|
Gepard
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 49 Dołączył: 02 Maj 2017 Posty: 20 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 2017-06-09, 19:35
|
|
|
Wydaje mi się że dobrze wypłukałem nawet ile się dało to powycierałem :-) A teraz płukam się od środka browarkiem bo dzisiaj już nigdzie nie jadę :-) |
|
|
|
|
kusy
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2017-06-09, 21:22
|
|
|
Bardzo dobrze,że nie udało ci się wykręcić tych śrub. Zaoszczędziłeś sobie dużo niepotrzebnej roboty. To nie są śruby spustowe. One łączą goleń z lagą. |
_________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT |
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-07-07, 11:58
|
|
|
Witam. Podłączę się do tematu.
Wczoraj wymieniłem uszczelniacze przedniego zawieszenia w XV1900 - lecz po wymianie napotkałem problem a mianowicie po skręceniu wszystkiego bolec blokady kierownicy nie trafia w otwór w ramie - brakuje jakies 1,5mm przez co nie da się zablokować kierownicy- rozkręciłem jeszcze raz motocykl żeby poluzować górne śruby trzymające golenie i dokręcić górną półkę lecz półka ani drgnie. Blokada nadal jest za wysoko względem otworu - dlaczego tak się dzieje a wcześniej wszystko było dobrze
Jedyną zmianę jaką dokonałem to przełożenie podkładki dolnej osłony - wcześniej była założona pod półką czyli położona na dolnej osłonie a teraz ułożona jest na półce pod nakrętkami dolnej osłony goleni tak jak widziałem na instrukcji (nr 40) i na nią przychodzi gumowy pierścień nr 42
dodatkowo zapytam czy nakrętki goleni powinny licować z półką ? bo u mnie brakuje jakieś 3,5 mm tak jak na zdjęciu - tak było skręcone wcześniej to nie zmieniałem położenia
xv2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 50 raz(y) 59.15 KB |
xv.jpg
|
|
Plik ściągnięto 36 raz(y) 211.34 KB |
|
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
miodzik
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 45 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 725 Skąd: ST
|
Wysłany: 2017-07-07, 12:22
|
|
|
Leonn napisał/a: | Witam. Podłączę się do tematu.
Wczoraj wymieniłem uszczelniacze przedniego zawieszenia w XV1900 - lecz po wymianie napotkałem problem a mianowicie po skręceniu wszystkiego bolec blokady kierownicy nie trafia w otwór w ramie - brakuje jakies 1,5mm przez co nie da się zablokować kierownicy- rozkręciłem jeszcze raz motocykl żeby poluzować górne śruby trzymające golenie i dokręcić górną półkę lecz półka ani drgnie. Blokada nadal jest za wysoko względem otworu - dlaczego tak się dzieje a wcześniej wszystko było dobrze
Jedyną zmianę jaką dokonałem to przełożenie podkładki dolnej osłony - wcześniej była założona pod półką czyli położona na dolnej osłonie a teraz ułożona jest na półce pod nakrętkami dolnej osłony goleni tak jak widziałem na instrukcji (nr 40) i na nią przychodzi gumowy pierścień nr 42
dodatkowo zapytam czy nakrętki goleni powinny licować z półką ? bo u mnie brakuje jakieś 3,5 mm tak jak na zdjęciu - tak było skręcone wcześniej to nie zmieniałem położenia |
Są za głęboko osadzone. Coś Ci nie gra w odległości półki górnej od dolnej. Tak na oko |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
|
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-07-07, 16:40
|
|
|
Chyba coś sobie przypominam..... na elemencie nr 5 poniższego rysunku bezpośrednio pod półką górną mam taki pierścień gumowy wyglądający jak podkładka grubości gdzieś 3-4 mm może to ona powoduje te niedociągnięcia bo widzę że na schemacie jej nie ma. Za to pod nakrętką nr 7 nie mam żadnej podkładki a czy możliwe że pod tą nakrętką stosuje się gumową podkładkę?? Chyba znów czeka mnie rozbieranie w takim razie chociaż wcześniej wszystko było skręcone z tą gumową podkładką i blokada działała.
xv3.jpg
|
|
Plik ściągnięto 38 raz(y) 70.47 KB |
|
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
Matthletic
Model: DS 125
Rocznik: 2000
Wiek: 32 Dołączył: 21 Lis 2016 Posty: 41 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-08-06, 15:31
|
|
|
Jestem po wymianie oleju i uszczelniaczy w lagach. Wszystko mam już zamontowane, ale jeden lag jest wyżej od drugiego o 1mm. Czy to coś poważnego? Popuścić wszystkie śruby łącznie z ośką koła, ustawić lagi i dopiero skręcić? |
|
|
|
|
kusy
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2017-08-07, 08:12
|
|
|
Wystarczy poluzować śruby w półkach i ustawić lagę. |
_________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT |
|
|
|
|
sliwadamian
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 2 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2018-04-09, 22:08
|
|
|
Panowie,
plastik na samym dole lagi- bialo kremowy, tloczek powinien w nim swobodnie chodzic góra doł ?
w moim przypadku tloczek przez niego nie przechodzi i nie sprzezyna z tuleja wystaja okolo 20 cm ponad lage , nie moge tego scisnac
Untitled.png
|
|
Plik ściągnięto 10636 raz(y) 152.18 KB |
|
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2018-04-10, 08:25
|
|
|
Plastik na końcu się nie porusza po a co do sprężyny nie pamiętam ile wystaje ale pamiętam że nigdzie siły do złożenia nie używałem - sprężyna na pewno za dużo wystaje - na pewno dobrze zapamiętałeś jak rozkładałeś??
Przy składaniu reszty tj. osłony, podkładki, półka itd pamiętaj o kolejności ja pomyliłem nie z tej strony założyłem dużą podkładkę osłony lagi i później rozbierałem jeszcze raz bo blokada kierownicy nie trafiała o 1 mm w otwór.
W tym motocyklu wszystko pasuje jak w zegarku i składanie czegokolwiek nie wymaga używania zbytnio siły |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
szymek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2002
Dołączył: 02 Lis 2016 Posty: 6 Skąd: zachpom.
|
|
|
|
|
Jacek6
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Wiek: 57 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2018-09-02, 16:08
|
|
|
Jesteś pracownikiem, czy na umowę zlecenie ?
Yamaha zaleca do Vanture 1300 po 2000rp do widelca 5W, na jakiej podstawie sugerujecie (Motule) 10W ? |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2018-09-03, 21:49
|
|
|
Jacek6, w przypadku XVS 1100 i XVS 650 zgadza się dobrany olej z rekomendacją producenta, może zwykła pomyłka w przypadku Ventury ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Jacek6
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Wiek: 57 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2018-09-03, 22:05
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Jacek6, w przypadku XVS 1100 i XVS 650 zgadza się dobrany olej z rekomendacją producenta, może zwykła pomyłka w przypadku Ventury ? |
Witek, może pytanie było do kogoś innego i ten ktoś nie potrzebuje adwokata ? |
|
|
|
|
rothar
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2005
Dołączył: 28 Maj 2018 Posty: 17 Skąd: londyn
|
Wysłany: 2018-09-09, 15:20
|
|
|
mam problem po skreceniu wszystkiego razem , juz z zalozonym uszcelniaczem caly amortyzator nawet nie drgnie a powinien sie przeciez ruszac - wyglada na ro ze ta plastikowa koncowka- na zdjeciu jakos sie blokuje w srodku i nie wiem co dalej mam robic
lagi.jpg
|
|
Plik ściągnięto 24 raz(y) 52.36 KB |
|
|
|
|
|
|