BRAK/SŁABE ŁADOWANIE |
Autor |
Wiadomość |
Tosiek
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 49 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 92 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2017-06-02, 12:47
|
|
|
A ok, bo w 1100 są dwie kostki, jedna biała a druga już wpinana do samego reglera. I to raczej regler na 99%, pomierz oporność na reglerze, sprawdź czy któryś pin nie "lata", wyżej w wątku masz linki co i jak mierzyć. |
_________________ Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing
była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar |
|
|
|
|
dziekan_alzair
Rocznik: 2004
Wiek: 42 Dołączył: 15 Cze 2010 Posty: 423 Skąd: GŁ FREE STAR P-ce
|
Wysłany: 2017-06-02, 13:04
|
|
|
A czy ktoś się orientuje czy te wtyczki od statora w 650 classic też są za tą obudową pod schowkiem na narzędzia?
[ Dodano: 2017-06-02, 16:57 ]
No dobra zlokalizowałem wtyczki od altka i wyczyściłem. Raz jeszccze zmierzyłem napięcie na 3 białych przewodach od alternatora wchodzących do reglera i tam prąd zmienny pracującego motocykla na ssaniu jakies 51V - chyba dobrze.
Zrobiłem pomiar reglera jak na filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=dINJqxecb28
Sprawdziłem też ohmomierzem i ustawiając go na 200 mam odczyt 2,4 - nie wiem czy to dobrze
Odpalam maszyne z podłączonym reglerem i na akku 12,9 max 13,2V |
_________________ Bo życie jest po to by jeździć na moto....
Lubie kiedy się zieleni lobię jak się chopper mieni.... |
|
|
|
|
seledyn8705
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 37 Dołączył: 01 Wrz 2016 Posty: 13 Skąd: konin
|
Wysłany: 2018-02-19, 19:58
|
|
|
Witam wszystkich, miałem problem taki że wariował mi licznik, gasnal po włączeniu kierunków, lub innego odbiornika prądu. Jak się okazało mam Aku do wymiany bo mam na nim 7v(a była to roczna yuasa) ładowanie sprawdziłem i było 12,7v , po wyczyszczeniu styków na regulatorze mam 13,9 do 14 v, chyba wystarczy tyle? Przy włączeniu odbiorników prądu ładowanie spada do 13,8 . Szukać dalej przyczyny czy już tak może zostać? |
|
|
|
|
Tosiek
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 49 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 92 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2018-02-19, 20:49
|
|
|
A to jest na wolnych obrotach? Sprawdzałeś jak podniesiesz obroty? Pojeździj z 1h aby nagrzać regler i zmierz ponownie. Regler może tracić sprawność jak się nagrzeje. |
_________________ Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing
była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar |
|
|
|
|
seledyn8705
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 37 Dołączył: 01 Wrz 2016 Posty: 13 Skąd: konin
|
Wysłany: 2018-02-19, 21:24
|
|
|
Tak na wolnych obrotach, miałem go odpalonego jakieś 10 min, to pewnie za mało
A na wyższych obrotach wzrosło o 0,2 v |
|
|
|
|
Tosiek
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 49 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 92 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2018-02-19, 21:27
|
|
|
Wygląda ok ale dla pewności nagrzałbym regler dłużej, możesz to zrobić za jakiś czas, gdy już będzie sezon. Dobry zwyczaj to sprawdzać ładowanie co jakiś czas, oszczędza się na wymianie akumulatora ;-) |
_________________ Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing
była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar |
|
|
|
|
seledyn8705
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 37 Dołączył: 01 Wrz 2016 Posty: 13 Skąd: konin
|
Wysłany: 2018-02-19, 21:42
|
|
|
Nom będę musiał tak robić bo Aku roczne kosztowało 300 zł i zapodzialem paragon, tak że mam nauczkę, wymienię olej i zaraz ruszam jak tylko będzie z 10 w plusie, dzięki za poradę szerokości |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3065 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
arkadiuk
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Wiek: 42 Dołączył: 17 Mar 2018 Posty: 55 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2018-09-03, 18:18
|
|
|
Panowie i Panie
Możecie mi wytłumaczyć łopatologicznie jak dokonać pomiaru napięcia na alternatorze?
-W którym miejscu szukać kostki w DS1100 (doczytałem ,że pod dużą pokrywą pod schowkiem na narzędzia) i czy mogę odkręcać tę pokrywę bez obaw, że coś się wyleje/wysypie?
-Pomiar domyślam się przy odpalonym moto - białą kostkę z trzema białymi przewodami rozpinam? jeśli tak to czy nie uszkodzę instalacji?
Z góry wielkie dzięki.
P.S miesiąc temu wymieniałem uszkodzony regulator - zakupiłem zamiennik w sklepie KLASA, i moto po ostatniej wyprawie już nie odpalił. Okazuje się, że aku rozładowany. Zatem ładowanie 12h. pomiar na nieodpalonym moto 12,7V i niestety przy odpalonym to samo -zero reakcji na zwiększenie obrotów silnika- brak ładowania. Czy to regulator kiepskiej jakości strzelił czy alternator szwankuje i pali kolejny regulator? |
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1259 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2018-09-06, 09:41
|
|
|
Cześć,
z tego co piszesz jasno wynika że ładowania brak, powinno być na zaciskach aku 14,4V i nie ma potrzeby mierzyć gdzie indziej,
Co do samego układu ładowania jeśli to ogarniasz to OK jeśli słabo zleć elektrykowi bo szkoda Twojego czasu a jeździć trzeba jeszcze w tym sezonie
Żeby sprawdzić co strzeliło trzeba:
- podać wzbudzenie na alternator bez regulatora i zmierzyć czy ładuje
- jeśli nie uszkodzony alternator
- jeśli ładuje uszkodzony regulator lub jego zasilanie
prościej się nie da reszta to doświadczenie
LwG |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
Ostatnio zmieniony przez tqmeh 2018-09-06, 10:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
chudy
Model: RS1600
Rocznik: 2001
Wiek: 54 Dołączył: 21 Gru 2015 Posty: 430 Skąd: kociewie
|
Wysłany: 2018-09-06, 09:53
|
|
|
arkadiuk, te zamienniki czasem padają pod dużym obciążeniem. Też tak miałem. Teraz unikam jazdy na głównym z lightbarami nocą. Możesz reklamację składać w sklepie ale tylko pod warunkiem, że będziesz miał kwit z warsztatu, że podłączył ci go elektryk. |
_________________ „Kiedyś” to choroba, która każe nam zabrać wszystkie nasze marzenia do grobu."
– Tim Ferriss
Był:
XVS 650
|
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1259 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2018-09-06, 10:14
|
|
|
chudy, obciążenie prądowe alternatora nie obciąża regulatora, to tak dla uściślenia
Jak regulator jest badziewny to nic mu nie pomoże |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
|
|
|
|
arkadiuk
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Wiek: 42 Dołączył: 17 Mar 2018 Posty: 55 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2018-09-06, 12:48
|
|
|
Panowie,
Podmieniłem regulator, i nadal brak ładowania. Prawdopodobnie alternator padł. Pytanie czy mogę go bezpiecznie pomierzyc(podczas pracy silnika) po rozliczeniu kostki? |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3065 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
arkadiuk
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Wiek: 42 Dołączył: 17 Mar 2018 Posty: 55 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2018-09-06, 18:47
|
|
|
V międzyfazowe zmierzone
na wolnych obrotach 20,7V każde
na ssaniu zaciągniętym na maxa 47V każde
Alternator wydaje się być OK
Regulator sprawdzany poprzez zamianę na stary upalony, który na rozkręconej manetce dawał 18V
i nadal brak ładowania. Regler był podpięty w powietrzu i pytanie czy na obudowie nie ma masy i nie trzeba go przykręcić?
Pozostają teraz wtyczki i przewody do sprawdzenia. Chyba, że macie inne sugestie? |
|
|
|
|
chudy
Model: RS1600
Rocznik: 2001
Wiek: 54 Dołączył: 21 Gru 2015 Posty: 430 Skąd: kociewie
|
Wysłany: 2018-09-06, 22:16
|
|
|
tqmeh, tak mi powiedział elektryk. Ja takim specem nie jestem. Ale będę miał okazję przetestować w przyszłym tygodniu na full oświetleniu |
_________________ „Kiedyś” to choroba, która każe nam zabrać wszystkie nasze marzenia do grobu."
– Tim Ferriss
Był:
XVS 650
|
|
|
|
|
arkadiuk
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Wiek: 42 Dołączył: 17 Mar 2018 Posty: 55 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2018-09-12, 19:58
|
|
|
Panowie,
Czy mogę odpalić moto przy odpiętym regulatorze? chciałbym pomierzyć napięcia na kostce lecz obawiam się czy nie uszkodzę instalacji na rozruchu bez regulatora w obwodzie. |
|
|
|
|
tocw86
Model: DS 125
Rocznik: 2001
Wiek: 37 Dołączył: 05 Wrz 2018 Posty: 7 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-09-13, 08:39
|
|
|
Panowie podepnę się do tematu:
- w ds 125, jak włączę światła to obroty lekko spadają, do tego jak jestem na załączonym biegu i sprzęgle to zdarza się tak że motor przygasam. Sprawdzałem ładowanie i 14.1 V na światłach, 14.3V bez świateł. Myślicie że jest to ok czy szukać przyczyny ? ew. wymienić h4 i pozycje na led ? |
|
|
|
|
Lokis
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY
|
Wysłany: 2018-09-14, 17:22
|
|
|
Arkadiuk Za regulatorem niezależnie od obrotów powinno być ok 14V, Tak musisz mieć podłączoną masę
tocw86 Jeżeli używasz tylko zalecanych przez producenta odbiorników prądu to powinno być OK. No chyba że masz jakieś dodatkowe oświetlenie , manetki podgrzewane, trzeba by było bilans zrobić czy wystarcza. |
_________________
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
|
|
|
|
|
Belmondziakk
Model: DS 125
Rocznik: 2003
Dołączył: 30 Wrz 2018 Posty: 4 Skąd: Tłuszcz
|
Wysłany: 2018-09-30, 18:24
|
|
|
Witam całkiem niedawno kupiłem Drag Star 125 I mam problem, mianowicie brak ładowania. Prąd na plecach wynosi około 10.5-11V n8e ma różnicy czy odpalonym czy nie więc p9daje tylko tyle co ma akumulator. Patrzyłem prąd w kostce idącej do regulatora czerwony i czarny kabel to tam jest koło 10.8 V więc już głupiej bo nie wiem czego szukać czy bardziej alternator czy regulator może ktoś ma jakiś pomysł? |
|
|
|
|
|