YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wentylator, czy to dobry pomysł ?
Autor Wiadomość
Damian Gondek
[Usunięty]

Wysłany: 2018-08-21, 10:23   Wentylator, czy to dobry pomysł ?

Chłodzony powietrzem RS 1600, czy warto zainstalować "wentylator" aby w korkach tak się nienagrzewał ?

Czy macie jakieś pomysły wdrożone w życie ;-)

Pozdrawiam, Damian.
 
 
Miron 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 58
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 1937
Skąd: Skątowni
Wysłany: 2018-08-21, 12:06   

Twierdzisz, że Yamaha stworzyła kiepską maszynę ?? !
Inaczej, kup sobie Honde, Kawasaki, Suzuki, coś innego.
_________________
DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec
 
 
Damian Gondek
[Usunięty]

Wysłany: 2018-08-21, 14:49   

a jakieś konkretne odpowiedzi ..

p.s w bardzo długim korku, nabywa się wiedzy.
 
 
kusy 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 237
Skąd: Lubin
Wysłany: 2018-08-21, 15:14   

Zastanawiałeś się ile nadmucha Ci taki mały wentylator. Chcesz chłodzić przedni cylinder,który jest bezpośrednio ustawiony do wiatru. A co z tylnym, kompletnie zasłoniętym? Jeżeli byłaby taka potrzeba to konstruktorzy pomyśleliby o tym.
_________________
BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2018-08-21, 15:41   

Wygląda na to że jest to temat typu "Co było pierwsze ? Jajko czy kura?"
Wystarczy wrzucić w Google i wyskakuje np. taka pyskówka -> https://forum.scigacz.pl/about79310-0.html
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
PSZEMAS 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 46
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 5075
Skąd: Kurzętnik / NML
Wysłany: 2018-08-21, 16:03   

Damian Gondek napisał/a:
Chłodzony powietrzem RS 1600, czy warto zainstalować "wentylator" aby w korkach tak się nienagrzewał ?
a gdzie chcesz ten wentylator założyć i co on ma chłodzić ?

Chcesz mieć wentylator, kup coś z chłodnicą.

Jeździłem trzy lata RS-em i nigdy mi się nie zagrzał,, teraz jeżdżę plastikiem i co chwilę włączał mi się wentylator chłodnicy w te upalne dni.

Damian Gondek napisał/a:
p.s w bardzo długim korku, nabywa się wiedzy.
motocykl jest po to, żeby się w korku nie stało ;p
 
 
Miron 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 58
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 1937
Skąd: Skątowni
Wysłany: 2018-08-21, 17:45   

https://www.stadler-form....AyABEgIwLvD_BwE chyba chromowany ;D
_________________
DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2018-08-21, 18:01   

Nie wiem po co . Miałem ponad 5 lat chłodzony powietrzem 1100 zjeździłem nim pół europy w Marsylii i San Tropez było naprawdę gorąco i nie bylo problemów , więc po co ?? :nie_wiem:
_________________

 
 
ROBERT72 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2004
Wiek: 52
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 2418
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2018-08-21, 20:40   

Lataj i nie myśl za dużo.Nadmiar kasy wrzuć w ciuchy i ciesz się sprzętem.Widać jeszcze nie wiesz co kupiłeś.Powodzenia i radości z użytkowania!
_________________
Razem z Nią na koniec Świata albo i jeszcze dalej ...
 
 
ADi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2014
Wiek: 58
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 962
Skąd: FNW/CBY
Wysłany: 2018-08-22, 06:00   

Damian Gondek, zdecydowanie za mało jeździsz. Rozumiałbym gdybyś taki temat wymyślił w zimie, z nudy i tęsknoty za gorącem z silnika, ale w środku lata?! Jedź i nie kombinuj!

A technicznie? Wyobrażasz sobie jaki wielki wentylator musiałby być, żeby dał strumień powietrza o prędkości choćby 30-40 km/h? A wydajność, ilość powietrza które musiałby przedmuchać? Poszukaj obrazków z hamowni i zobacz jakie tam stoją wiatraki. No a przede wszystkim to jest Yamaha! Słyszałeś, żeby ktoś miał problem z przegrzewaniem? :)
_________________
- XV 1900 '14 SCL
- R 1200R '16
- FZ8na '16
ex =======
- DS 1100 '09
- MS 1900 '08
- XV 1900 '09
- XV 1900 '13
- FZ6n S2 '07
- R 1200R '13
- XJ600 '13
 
 
Damian Gondek
[Usunięty]

Wysłany: 2018-08-22, 08:23   

Dziękuję wszystkim serdecznie za odpowiedzi.

Już trochę pojeździłem po europie, ostatnio dość mocno zagrzał się w olbrzymim korku.
Aż czuć było sprzęgło, dzięki ADI, o takie info mi chodziło.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2018-08-22, 09:31   

ADi napisał/a:
No a przede wszystkim to jest Yamaha!
możesz rozwinąć to zdanie w szerszym kontekście ?
ADi napisał/a:
Słyszałeś, żeby ktoś miał problem z przegrzewaniem? :)
co prawda nie Radki, ale Virago 1100 miało tą przypadłość ;/
co do wentylatora, to zgadzam się z przedmówcą. To musiałby być naprawdę spory wiatraczek ;D
Olej 15W50 a nawet 60 i korki nie będą straszne w upalne dni
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
ROBERT72 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2004
Wiek: 52
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 2418
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2018-08-22, 09:50   

Jeździłem Radkiem ostatnie siedem lat.Bywało różnie i fakt korków nie lubi sprzęt wiatrem chłodzony.No cóż pierwszy gar musi mieć gorzej ,jest osłonięty poprzedzającym cylindrem.
RS ma cylindry aluminiowe a utwardzane są tylko wewnątrz proszkiem ceramicznym (nicasil) ,aby możliwa była praca tłoków.Inżynierowie wykonali rzetelną robotę i możesz być spokojny.Teraz w RK to dopiero jajca gotuje piecyk.Wiem co piszę ;D Tak więc luzik RS to naprawdę porządny sprzęt i mało zawodny.
_________________
Razem z Nią na koniec Świata albo i jeszcze dalej ...
 
 
ADi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2014
Wiek: 58
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 962
Skąd: FNW/CBY
Wysłany: 2018-08-22, 09:54   

witek1965, kontekst jest bardzo wąski. Inżynierowie Yamahy pracują solidnie i ja bym już ich nie poprawiał.


witek1965 napisał/a:
ADi napisał/a:
Słyszałeś, żeby ktoś miał problem z przegrzewaniem? :)
co prawda nie Radki


A o przegrzewanie Radków tutaj właśnie idzie :dumny:
_________________
- XV 1900 '14 SCL
- R 1200R '16
- FZ8na '16
ex =======
- DS 1100 '09
- MS 1900 '08
- XV 1900 '09
- XV 1900 '13
- FZ6n S2 '07
- R 1200R '13
- XJ600 '13
 
 
Miron 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 58
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 1937
Skąd: Skątowni
Wysłany: 2018-08-22, 11:54   

Temat jest tak samo beznadziejny, jak nick Anal intrudera.
A po to mam motocykl, by nie stać w korkach.
_________________
DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec
 
 
PSZEMAS 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 46
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 5075
Skąd: Kurzętnik / NML
Wysłany: 2018-08-22, 13:45   

ROBERT72 napisał/a:
Jeździłem Radkiem ostatnie siedem lat
Chyba Waldkiem ;p

Imiona Ci się popierdzieliły :hahaha:
 
 
ROBERT72 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2004
Wiek: 52
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 2418
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2018-08-22, 13:53   

PSZEMAS, Waldek też Radek ;D
_________________
Razem z Nią na koniec Świata albo i jeszcze dalej ...
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2018-08-22, 15:59   

ADi napisał/a:
witek1965, kontekst jest bardzo wąski. Inżynierowie Yamahy pracują solidnie i ja bym już ich nie poprawiał.
no masz rację, ale jak sam zapewne wiesz, poprawiali siebie i to niejednokrotnie np. w XVS1100, jak również poprawił ich bubla Toni i co najmniej jeszcze jeden facet w kraju. Ja wiem, że dla większości posiadaczy, czy to samochodów, czy to motocykli, aktualnie posiadany sprzęt jest najlepszy na świecie i pozbawiony jest wszelkich wad.. Należę do tych nielicznych co otwarcie przyznają, że ich sprzęt ma wady i to poważne. Oczywiście dotyczy to XVS 1100. Sprzęgiełko rozrusznika oraz ukręcające się wałki zdawcze ze skrzyni i w przekładni wtórnej to norma przecież, więc tak nie gloryfikujmy inżynierów Yamahy, bo nie ma aż tak bardzo za co.
Być może kosztem uzytkowników Virago, Radki nie mają problemu z przegrzewaniem :idea:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2018-08-22, 18:20   

Cytat:
Oczywiście dotyczy to XVS 1100. Sprzęgiełko rozrusznika oraz ukręcające się wałki zdawcze ze skrzyni i w przekładni wtórnej to norma przecież, więc tak nie gloryfikujmy inżynierów Yamahy, bo nie ma aż tak bardzo za co.
Być może kosztem uzytkowników Virago, Radki nie mają problemu z przegrzewaniem :idea:


No właśnie i teraz sam nie wiem przez ponad 5 lat zrobiłem 60 tys . km. i nic :nie_wiem: chyba że ktoś po drodze kręci licznik ?? :nie_wiem:
_________________

 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2018-08-22, 19:07   

arekw711 napisał/a:
i nic
Typowy przykład złośliwości rzeczy martwych ;D
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group