YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka ciśnienia oleju
Autor Wiadomość
cegiel 


Model: MS 950
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-08-09, 11:49   Kontrolka ciśnienia oleju

Cześć,

temat mi trochę uciekł, w poprzednim sezonie jeden na dwa, trzy razy po przejechaniu kilometra od domu w czasie jazdy zapalała mi się kontrolka ciśnienia oleju. Oczywiście w tym momencie panika i szybkie gaszenie silnika. Po ponownym rozruchu kontrolka normalnie gaśnie i do końca tripa nic się nie dzieje. :roll:

Zegary są tak umiejscowione, że pewno kilka razy z tą kontrolką chwilę jechałem więc zakładam że ciśnienie oleju w silniku jest.
Ktoś z Was miał albo słyszał o podobnych objawach. Jestem nastawiony na wymianę czujnika ciśnienia oleju ale może macie inne propozycje? :nie_wiem:

Pozdr.
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia

Wysłany: 2018-08-09, 16:21   

Sprawdź poziom oleju, pilnuj górnego położenia. Będzie OK.
 
 
tomek70 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 54
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 349
Skąd: Krzewiny Bogaczów
Wysłany: 2018-08-09, 16:43   

Dokładnie to co pyra pisze.
Miałem ten sam problem w ds 1100.
Wystarczyło minimalnie poniżej poziomu i lampka się zapalała.
Uzupełnij poziom wg producenta i powinno być wszystko ok.
_________________
Nie piłem przez pięć lat, to był najgorszy okres mojego życia - Charlie Sheen
 
 
Jacek6 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 1034
Skąd: OPOLE
Wysłany: 2018-08-09, 19:40   

950ka ma kontrolkę ciśnienia jak pisze autor ? Czy może jednak poziomu ?
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia

Wysłany: 2018-08-09, 19:43   

Wystarczy przeczytać instrukcję ;D
_________________
Bo droga jest celem
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2018-08-09, 19:58   

pyra napisał/a:
Wystarczy przeczytać instrukcję ;D
i tu bym dyskutował. Nie pamiętasz ilu super, hiper znawców swoich maszyn twierdziło, że w XVS 1100 jest kontrolka ciśnienia oleju ? I powoływali się również na instrukcję ;D
Strzelam, ze w XVS 950 nie ma czujnika ciśnienia oleju, tylko poziomu, a więc jak postoi sobie na kosie, a nie jest stan na full, to jest zupełnie normalne, że się zaświeci, a po postawieniu do pionu zgaśnie, ale się nie będę upierał przy tym, bo nie sprawdzałem.
cegiel napisał/a:
Po ponownym rozruchu kontrolka normalnie gaśnie i do końca tripa nic się nie dzieje. :roll:
niemniej jednak jest to symptom o którym mowa.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia

Wysłany: 2018-08-09, 20:02   

Nie musi stać na kosie, kontrolka jak rozumiem ,zgasła po odpaleniu, a zapaliła po pewnym(krótkim) czasie. I ja tak miałem, gdy po wymianie oleju nie był nalany do pełna.
_________________
Bo droga jest celem
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2018-08-09, 20:48   

mi często zapala się jak stoi na kosie, przekręcam kluczyk i świeci, stawiam do pionu i gaśnie.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
arkadiuk 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Wiek: 42
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 55
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2018-08-09, 21:18   

I ja miałem problem z kontrolką. Zapaliła się ok 40km od domu, spanikowany szukałem motula na stacji na przysłowiowym "zadupiu"dolałem i kiszka. Po telefonie do serwisanta dowiedziałem się , "...że ten typ tak ma,że potrafi się zawiesić" stuknąłem kluczem w obudowę czujnika i kontrolka zgasła;) Jeszcze miałem tak kilka razy. W końcu postanowiłem wyciągnąć i przeczyścić czujnik ( w necie jest instrukcja), Przeczyściłem przy okazji wymiany oleju i puki co jest OK.
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2018-08-10, 06:46   

Mam instrukcję do 950-tki. Wg niej jest to wskaźnik poziomu oleju. Dokładny poziom oleju sprawdza się bagnetem.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
Jacek6 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 1034
Skąd: OPOLE
Wysłany: 2018-08-10, 07:29   

witek1965 napisał/a:
przekręcam kluczyk i świeci, stawiam do pionu i gaśnie.
Na nie odpalonym silniku z przekręconym kluczykiem stawiasz do pionu i gaśnie ?
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2018-08-10, 07:41   

cegiel napisał/a:
trzy razy po przejechaniu kilometra od domu w czasie jazdy zapalała mi się kontrolka ciśnienia oleju.
Wg instrukcji takie przypadki mogą zachodzić np. przy jeździe po wzniesieniach przy minimalnym poziomie oleju.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2018-08-10, 17:49   

Jacek6 napisał/a:
Na nie odpalonym silniku z przekręconym kluczykiem stawiasz do pionu i gaśnie ?

tak samo jak na nieodpalonym silniku pokazuje mi niski stan oleju ( przechył na kosie) tak po wyrównaniu tego poziomu po postawieniu motocykla w pion gaśnie. Dlaczego nie miałaby zgasnąć, skoro stan oleju podniósł się do wymaganego ?
Normalnie ta kontrolka, podobnie jak pomarańczowa kontrolka check engine, zapala się na chwilę również w pozycji pionowej, by po chwili zgasnąć, bez uruchamiania, rzecz jasna, silnika.
Niedługo będe wymieniał olej i jak nie zapomnę to sprawdzę zachowanie czujnika przy braku oleju. Powinna się kontrolka zapalić i nie zgasnąć.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
cegiel 


Model: MS 950
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-08-10, 21:21   

W życiu bym nie powiedział że to jest kontrolka poziomu oleju.
Tak potwierdzam, odpalam motocykl na kosie, kontrolka oleju gaśnie. Po przejechaniu 2-3 kilometrów raczej na równej drodze kontrolka się zapalała. Nie pamietam jaki był stan oleju, czy max, czy połowa, ale olej na początku sezonu był wymieniony i teraz jest max.
Niestety w tym sezonie jeszcze nie jeździłem, więc jak oddadzą mi prawko to będę obserwował. Niemniej zaintrygowaliście mnie i w poniedziałek wykonam telefon do ASO celem rozwiązania wątpliwości co do przedmiotowego czujnika. Ale moim zdaniem gdyby to była kontrolka poziomu oleju to dlaczego gaśnie po odpaleniu silnika? Przecież poziom oleju jest. Rozumiem test kontrolek ale to by było jak z kontrolka przegrzania silnika w samochodzie .. !
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2018-08-10, 22:16   

http://cdn.yamaha-motor.e...cles/U26PE1.PDF strona 3, niestety w j.angielskim.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2018-08-11, 07:58   

cegiel, Wysłałem Ci w j. polskim.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2018-08-11, 12:47   

OldDiver napisał/a:
Wysłałem Ci w j. polskim.
anie mozna tak dla wszystkich umieścić linku ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2018-08-11, 13:22   

Mam to w PDF-ie na komputerze. Jak ktoś potrzebuje to wysyłam. Też kiedyś od kogoś onegdaj dostałem dla mojego kolegi z 950-tką.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
cegiel 


Model: MS 950
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-08-14, 22:29   

OldDiver bardzo dziękuje za przesłaną instrukcję, okazuje się, że w niej wyraźnie pisze o poziomie oleju i sytuacjach kiedy kontrolka może się zapalać. :roll:

Zatem jestem teraz spokojniejszy lol
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2018-08-15, 17:41   

cegiel napisał/a:
okazuje się, że w niej wyraźnie pisze o poziomie oleju i sytuacjach kiedy kontrolka może się zapalać. :roll:
no popatrz jaki niedowiarek ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group