YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpaleniem. Upał ?
Autor Wiadomość
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2018-07-08, 11:31   

Wybacz, ale twoja diagnoza jest niespójna. Najpierw sugerujesz że mogą "puchnąć" tłoki podczas stania w korkach, a następnie że jest zaburzony (niedostateczny) przepływ powietrza, chłodzenia podczas jazdy.
Jesteś chyba pierwszy który zarzuca deflektorom utrudnianie chłodzenia.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-08, 14:29   

Być może i co z tego ? Jedno drugiego nie wyklucza. Silnik jest chłodzony powietrzem. Jak gonisz na autostradzie, a zdejmiesz strugę powietrza z cylindra, to otrzymasz to o czym pisałem. Zgadzać się z tym nie musisz. Po prostu kiedyś wyjdzie korba bokiem w czasie jazdy.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
kusy 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 237
Skąd: Lubin
Wysłany: 2018-07-08, 19:09   

Bardzo ciekawa ta Twoja teoria. Ciekawe dlaczego osobą dużo jeżdżącym po mieście jeszcze nigdy nic bokiem nie wyszło. Chyba,że znasz takie przypadki. Chciałbym Ci przypomnieć,lub jeżeli o tym nie wiesz,poinformować,że silniki Yamahy chłodzone powietrzem są zabezpieczone przed przegrzaniem. W momencie osiągnięcia krytycznej temp. silnik gaśnie.
_________________
BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2018-07-08, 19:25   

kusy, jakie modele ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
kusy 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 237
Skąd: Lubin
Wysłany: 2018-07-08, 19:35   

Na pewno 1600 i 1700. Po przegrzaniu zanika sprzęgło i gaśnie silnik. Ja taki przypadek miałem u Siebie podczas jazdy w korku. Kolega podczas parady . Po kilku minutach moto odpaliło.
_________________
BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-08, 20:15   

kusy,
Wiesz dlaczego sprzęgło zanika ?
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
kusy 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 237
Skąd: Lubin
Wysłany: 2018-07-08, 21:57   

Olej traci swoje właściwości pod wpływem wysokiej temp. Wiem do czego zmierzasz. Zgodzę się z Tobą,że odpowiedni olej to podstawa. Ja tylko poprosiłem żebyś podał przypadki rozwalonego silnika z powodu przegrzania.
_________________
BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 
 
Jacek6 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 1034
Skąd: OPOLE
Wysłany: 2018-07-09, 11:23   

kusy napisał/a:
Na pewno 1600 i 1700. Po przegrzaniu zanika sprzęgło i gaśnie silnik.
Hm, to musi być gdzieś na schemacie elektrycznym jakiś miernik temperatury silnika/oleju. Trzeba sprawdzić.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2018-07-09, 19:28   

Z niecierpliwością czekam na ten schemat
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-09, 20:08   

Ja też, pomimo, że wiem, że czegoś takiego nie ma :D
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Jacek6 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 1034
Skąd: OPOLE
Wysłany: 2018-07-09, 20:56   

I ja również czekam. Pewnie ktoś kto wysnuł teorię samogaśnięcia znajdzie coś na poparcie tego co napisał.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2018-07-09, 22:06   

Jacek6, ale to Ty napisałeś
Jacek6 napisał/a:
Trzeba sprawdzić.

Ja sie nie zamierzam męczyć, ponieważ podzielam zdanie remol71,
Swoją drogą, jak do tej pory w żadnej puszce, a są naszpikowane elektroniką jak dobry smalec skwarkami, nie spotkałem się z tym, że przy określonej temperaturze, dajmy na to 100 st. C komunikat : za 15 sekund wyłączę silnik, ryzyko zatarcia.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Jacek6 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 1034
Skąd: OPOLE
Wysłany: 2018-07-10, 06:12   

Ja napisałem. Napisałem też, że ja sprawdzę, czy może, że trzeba sprawdzić ?
Naszpikowane elektroniką puszki są chłodzone wodą, więc jakby inna sytuacja niż moto chłodzone olejem/powietrzem.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2018-07-10, 18:35   

Jacek6 napisał/a:
więc jakby inna sytuacja niż moto chłodzone olejem/powietrzem.
żadna inna. Ryzyko przegrzania z powodu np. wycieku płynu istnieje, więc jak najbardziej taki czujnik powinien być zamontowany.

Jacek6 napisał/a:
Napisałem też, że ja sprawdzę, czy może, że trzeba sprawdzić ?
wywnioskowałem, że chcesz to sprawdzić na schemacie elektrycznym.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Jacek6 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 1034
Skąd: OPOLE
Wysłany: 2018-07-10, 19:07   

witek1965 napisał/a:
Jacek6 napisał/a: więc jakby inna sytuacja niż moto chłodzone olejem/powietrzem. żadna inna. Ryzyko przegrzania z powodu np. wycieku płynu istnieje, więc jak najbardziej taki czujnik powinien być zamontowany.



Jacek6 napisał/a: Napisałem też, że ja sprawdzę, czy może, że trzeba sprawdzić ? wywnioskowałem, że chcesz to sprawdzić na schemacie elektrycznym.

Zamontowany, ale gdzie ? W oleju ? Bo w przypadku wycieku to raczej nie w płynie chłodzącym ?
Co do sprawdzania, złe wnioski.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2018-07-10, 23:36   

Jacek6, a skąd podawana jest temperatura powyżej setki przy ubytku płynu na wskaźniku ? bo przecież jest. Przecież nie musi od razu wyciec 100%, aczkolwiek jest i taka możliwość. Z resztą to nie jest temat do rozważania, tylko to gdzie jest ten czujnik i w jakich warunkach odcina zapłon w Radku ;D Ja podzielam zdanie remola
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
hopbec 



Model: SYMPATYK
Wiek: 51
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 1772
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-11, 19:14   

Oldi jedź do Topika ! a nie bijesz pianę
_________________
PROSPEED odzież motocyklowa www.sklep.prospeed.pl
na odzież 10% zniżki dla forumowiczów na zawsze
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group