YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
PRZEKAŹNIK ROZRUSZNIKA
Autor Wiadomość
Tosiek 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 49
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 92
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2016-10-07, 07:18   

bartekk, na bank słaby akumulator, takie tyrkotanie oznacza, że w aku jest za mało prądu i jak niciskasz starter to zwierają się styki po czym cały prąd idzie do rozrusznika i styki się rozwierają bo jest za mało prądu żeby utrzymać zwarte, co powoduje, że rozrusznik nie dostaje prądu więc znów przekaźnik ma prąd i zwiera styki - stąd trajkotanie. Naładuj aku lub kup nowe.
_________________
Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing

była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar
 
 
kusy 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 237
Skąd: Lubin
Wysłany: 2016-10-07, 10:53   

Naładuj akumulator.Sprawdź ładowanie.
_________________
BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 
 
mike79 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 44
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 628
Skąd: Trójmiasto - Reda
Wysłany: 2017-05-19, 12:39   

I u mnie pojawiła sie ta przypadłość. Tzn po naciśnięciu na starter nic się nie dzieje, nie terkocze przekaźnik, aku nowe, regulator nowy :nie_wiem: Przekaźnik? Wyjąłem ma troszkę zaśniedziałe wtyki ale nie tak bardzo. Jak przytrzymałem dłużej starter to zaskoczył, czasami za 3 razem a jak wróciłem do domu to już w ogóle nie chce :nie_wiem: :beczy:
_________________
Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin
 
 
dagi40 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2015
Posty: 37
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2017-05-19, 19:38   

Jak naciskasz starter to słuchać pojedyncze stuknięcie przekaźnika czy cisza?
_________________
Jeżeli włosy są ładne, to nie musi być ich k...wa dużo!
 
 
mike79 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 44
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 628
Skąd: Trójmiasto - Reda
Wysłany: 2017-05-20, 08:38   

Cisza. Odłączyłem aku, wyjąłem przekaźnik wyczyściłem wszystkie styki od startera, aku, przekaźnika ,klemy itd i...pali od strzała na razie... :nie_wiem:
Mam nadzieje ze bedzie ok, bo przekaźnik w yamaszce 514 pln :ryczy:
_________________
Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin
 
 
Orlanos 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 30 Paź 2017
Posty: 63
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2017-11-13, 20:14   

mike79 napisał/a:
Cisza. Odłączyłem aku, wyjąłem przekaźnik wyczyściłem wszystkie styki od startera, aku, przekaźnika ,klemy itd i...pali od strzała na razie... :nie_wiem:
Mam nadzieje ze bedzie ok, bo przekaźnik w yamaszce 514 pln :ryczy:


Czesc Mike,
w którym miejscu umieszczony jest ten przekaznik? Muszę go też chyba przeczyscic..
A moze ktos inny wie - jakas fota? Latwo sie do niego dostac?

Pozdrawiam
_________________
Orlanos
 
 
mike79 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 44
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 628
Skąd: Trójmiasto - Reda
Wysłany: 2017-11-16, 08:59   

Odkręć kanapę i po prawej stronie pod plastikowym dekiełkiem masz ów przekaźnik z dwoma bezpiecznikami. Dla bezpieczeństwa odłącz najpierw Aku, potem przewody plus czerwony i minus czarny od przekaźnika i wyjmij go. Oczyść, jeżeli nic nie da- wymień
_________________
Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin
 
 
wojs40 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 57
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 100
Skąd: Opole
Wysłany: 2018-06-19, 19:44   

Tyrkotanie, jak się okazuje zmora wielu z nas. Dzisiaj i mi się przytrafiło. Po przeczytaniu postu Witka od razu pognałem do garażu, wymieniłem akumulator na zapasowy i motor ożył. Witek miał rację pisząc że to na 100% wina rozładowanego akumulatora. Witek dzięki.
Jednak to nie koniec, to że rozładował się akumulator gdzieś leży problem który muszę wykminić. Akumulator jest niemal nowy, ładowanie jest prawidłowe więc gdzieś muszą być słabe styki. Tylko gdzie? :nie_wiem:

[ Dodano: 2018-06-23, 20:02 ]
Panowie, gdzie znajdę przykręcony kabel z masą w DS 1100 ?
_________________
"BAW SIĘ DOBRZE" To są właśnie te"stare dobre czasy" za którymi zatęsknisz w przyszłości ...
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2018-06-25, 19:15   

wojs40, idź po przewodzie minusowym. jest przykręcony do masy i to dość blisko akumulatora. Jeżeli potrzebujesz masę do jakiegoś dodatkowego odbiornika to przykręć przewód masowy gdziekolwiek do ramy.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
wojs40 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 57
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 100
Skąd: Opole
Wysłany: 2018-06-25, 19:26   

Dziękuję Witek, nie zawiodłem się. Próbowałem znaleźć masę właśnie idąc po przewodzie, jest dosyć wąsko i nie udało mi się namierzyć miejsca gdzie przewód jest przykręcony do ramy. Czy błędem będzie poprowadzenie dodatkowego kabla od samego aku do ramy?

Dzisiaj jeszcze popracowałem z miernikiem. Naładowany akumulator ma dosyć wysokie napięcie, 13,4V, po uruchomieniu silnika, na wolnych obrotach rośnie do 14,1V i co mnie martwi po zwiększeniu obrotów wskazanie miernika nie zmienia się. Czy jest ok?
_________________
"BAW SIĘ DOBRZE" To są właśnie te"stare dobre czasy" za którymi zatęsknisz w przyszłości ...
 
 
Ryszard1962 



Model: RS1600
Rocznik: 2001
Wiek: 62
Dołączył: 10 Wrz 2016
Posty: 605
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-25, 20:11   

Obstawiam uszkodzony regulator napięcia
_________________
Pozdrawiam
Rysiek

Do 2016r. Kawasaki VN1500 NOMAD
Od 2016r. Yamaha V Star 1100
Od 2017r. Yamaha Road Star 1600
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2566
Skąd: PWL
Wysłany: 2018-06-25, 21:07   

Jeżeli rozładowuje się akumulator, to jest gdzies w instalacji jest zwarcie. Włącz amperomierz miedzy + aku i przewód pradowy i sprawdź czy jest przepływ prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Jeżeli tak, w poszukiwaniu zwarcia eliminuj poszczególne obwody wyjmując bezpieczniki poszczególnych obwodów, kontrolując amperomierz. Jak wyczaisz, który to obwód, pozostaje jego dokładny przegląd. Myślę, że przewód masowy nie ma tu wpływu na rozładowanie akumulatora.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2018-06-26, 05:42   

wojs40 napisał/a:
po uruchomieniu silnika, na wolnych obrotach rośnie do 14,1V i co mnie martwi po zwiększeniu obrotów wskazanie miernika nie zmienia się. Czy jest ok?
od tego jest regulator napięcia. Bo jak miałoby rosnąć wraz z obrotami, to chyba nie byłoby zbyt dobrze. Akumulator by sie po prostu zagotował, żaróweczki szybciutko by zaczęły się przepalać. Tak, takie napięcie jest jak najbardziej OK>
Ryszard1962 napisał/a:
Obstawiam uszkodzony regulator napięcia
na jakiej podstawie ? Co z nim jest nie tak ?

[ Dodano: 2018-06-26, 06:42 ]
wojs40 napisał/a:
Czy błędem będzie poprowadzenie dodatkowego kabla od samego aku do ramy?
nie, tylko pytanie w jakim celu ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
wojs40 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 57
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 100
Skąd: Opole
Wysłany: 2018-06-26, 06:02   

Reasumując, regulator jest ok ponieważ podaje stałe, wysokie napięcie, dodatkowa masa nie jest potrzebna, więc wychodzi że trafnie zauważył vaaks, w układzie prawdopodobnie jest zwarcie i tam muszę szukać rozwiązania. Dziękuję Panowie za wsparcie.
_________________
"BAW SIĘ DOBRZE" To są właśnie te"stare dobre czasy" za którymi zatęsknisz w przyszłości ...
 
 
gai-jin 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 49
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 864
Skąd: Krakow
Wysłany: 2018-06-27, 13:42   

najczęstszą przyczyną jest padnięty akumulator nie patrz na to że masz go dopiero 2 sezon nowe aku potrafi paść po 1 sezonie najczęściej załatwia go prostownik z marketu / dużo pisania / kup nowy akumulator lub stary zanieś na gwarancji jeżeli jeszcze jest .
ucieczka prądu nie będzie na masie , jeżeli masz słaba masę przy rozruchu kable będą się grzać /sprawdź .
1 rozładować może gniazdo zapalniczki lub usb jeżeli jest podpięte bezpośrednio do aku /rozłącz sprawdź /
2 podgrzewane manetki identyczna sprawa /rozłącz sprawdź /

jeżeli uważasz że to nie wina aku, naładuj go odkręć klemy zostaw na dwa dni i spróbuj odpalić na nim moto .
 
 
wojs40 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 57
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 100
Skąd: Opole
Wysłany: 2018-06-28, 06:34   

Obstawiam jednak zwarcie. Mam jeden zapasowy akumulator i dzieje się tak z oboma akumulatorami. Jestem zawalony robotą i nie mam czasu pogrzebać, a bardzo mnie dręczy stojący w garażu niesprawny DS. :cry:
_________________
"BAW SIĘ DOBRZE" To są właśnie te"stare dobre czasy" za którymi zatęsknisz w przyszłości ...
 
 
gai-jin 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 49
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 864
Skąd: Krakow
Wysłany: 2018-06-28, 08:19   

jak uważasz ale jest to typowa bolączka aku padają zdania na dzień wykrzywiają się płyty i robią zwarcie w aku nie przyjmują prądu prucie instalacji nic ne daje ds jest prostą konstrukcją . zrobisz jak uważasz .
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2566
Skąd: PWL
Wysłany: 2018-06-28, 08:35   

Cytat:
ds jest prostą konstrukcją

Dlatego, że jest prostą konstrukcją warto sprawdzić czy nie ma upływu prądu do masy przez zwarcie jakiegoś przewodu z powodu przetartej izolacji. To jest proste zadanie, wystarczy włączyć w obwód multimetr z ustawieniem na mA.Tylko zidentyfikowany felerny obwód wystarczy dokładnie przebadać, a więc nie trzeba pruć całej instalacji. Zgadzam się, że akumulatory są coraz bardziej do d...y, mozliwe, ale mało prawdopodobne, aby oba miały feler.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
gai-jin 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 49
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 864
Skąd: Krakow
Wysłany: 2018-06-28, 11:34   

niestety przewody idą w wiązkach bez prucia się nie obejdzie .
już 3 przypadki że aku padło niespodziewane a wsadzanie starego który wydawał się dobry nic nie pomagało .
przebicie mało prawdopodobne ale możliwe

powodzenia

[ Dodano: 2018-06-28, 12:37 ]
niestety przewody idą w wiązkach bez prucia się nie obejdzie .
już 3 przypadki że aku padło niespodziewane a wsadzanie starego który wydawał się dobry nic nie pomagało .
przebicie mało prawdopodobne ale możliwe

powodzenia

przypadek z mojego Varadero rano moto odpaliło bez problemu po 3 godzinach jazdy nawet nie ruszyło rozrusznika odpalenie na kablach na skrzyżowaniu włączyłem kierunek moto zgasło elektronika go wyłączyła .
 
 
wojs40 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 57
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 100
Skąd: Opole
Wysłany: 2018-06-29, 12:29   

Jest prawdopodobieństwo, że oba akumulatory są walnięte. Czy dobrym rozwiązaniem będzie sprawdzenie ich sprawności w sklepie? Czy te urządzenia nie przekłamują?
_________________
"BAW SIĘ DOBRZE" To są właśnie te"stare dobre czasy" za którymi zatęsknisz w przyszłości ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group