Proszę o PORADĘ-wyciek oleju |
Autor |
Wiadomość |
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2018-06-10, 00:16 Proszę o PORADĘ-wyciek oleju
|
|
|
Jak w temacie zauważyłem, że po wymianie oleju i filtra oleju mam jego wyciek (nie duży ale jest). Olej nie leci spod uszczelki ani spod o ringa pokrywy filtra. Znalazłem źródło wycieku ku mojemu zdziwieniu olej ucieka po gwincie jednej ze śrub mocujących pokrywę gwintu. Dokładnie jest to śruba (patrząc na kapę sprzęgła) górna prawa. Wyciek jest dopiero wtedy jak silnik się dobrze rozgrzeje - rozszerzalność cieplna gwintu. Po przejechaniu 10km żadnego wycieku przejechałem 30km wyciek się pojawił. Jakiego środka użyć do uszczelnienia tej przypadłości czy dać jakiś klej średniej twardości typu LOCTITE? Czy ktoś z was miał taką przypadłość w swojej gwieździe. |
|
|
|
|
Jacek6
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Wiek: 57 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2018-06-10, 14:55
|
|
|
W 1100 pod jedną ze śrubek jest oring. Masz go u siebie i jest w dobrym stanie ? |
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2018-06-10, 20:46
|
|
|
Nie widziałem tam żadnego oringu na śrubie. W fish parts też nie ma żadnego oringu
https://www.partsfish.com...ankcase-cover-1
sprawa dotyczy śruby nr 43. Mam już pewne przemyślenia jak to uszczelnić, ale narazie jest to teoria. |
|
|
|
|
Jacek6
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Wiek: 57 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2018-06-10, 22:13
|
|
|
W takim razie w 650 jest inaczej niż w 1100. |
|
|
|
|
Kita
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 39 Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-06-11, 09:15
|
|
|
Jeżeli jesteś pewien że leci po gwincie (choć jakoś trudno mi to jest sobie wyobrazić...), to w takim przypadku zastosowanie kleju powinno załatwić Twój problem. |
_________________
|
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2018-06-11, 21:38
|
|
|
Złapie na klej do gwintów, czy jakiś konkretny polecacie? rozumie, że najlepiej zastosować taki co będzie zerwany przy momencie 10Nm. Też jestem zaskoczony, że spod gwintu delikatnie cieknie. Możliwe ze może źle zdiagnozowałem ale wygląda mi na gwint. Przejechałem powierzchnie środkiem do czyszczenia ukł.hamulcowego. No i otrzymałem wyraźny ślad od strony właśnie tego gwintu stąd podejrzenie.
Tak to wygląda:
https://photos.google.com/photo/AF1QipNvDIB77tft_vS767cfKJFzQOl2WofnUtGnoweh |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3089 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2018-06-12, 12:32
|
|
|
OldDiver, dziękuję za info. Ten link powinien zadziałać:
https://goo.gl/photos/NwFMFdiXA7su49k96
Na zdjęciu widać źródełko wycieku olej, czyli na moje oko gwint śruby. Zakupiłem środek Loctite 222 i mam nadzieje, że zadziała i rozwiąże mój problem. |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3089 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2018-06-12, 13:17
|
|
|
Nie wiem na ile taki klej jest "mocny" , ale aby nie było tak że będziesz miał potem problem z odkręceniem / wykręceniem śruby. Dawno ,dawno temu jak rozbierałem silnik WSKi to był taki środek … nazywał się Her... coś tam, coś tam. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
Jacek6
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Wiek: 57 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2018-06-12, 13:35
|
|
|
Her Metyk ;-) |
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2018-06-12, 15:26
|
|
|
OldDiver, polski produkt jak kolega napisał to Hermetik - nie używam go już dłuzszy czas.
A siłę odkręcenia.zerwania wziąłem pod uwagę dlatego kupiłem Loctite 222, moment zerwania dla śruby M10 to 6Nm (tak podają - łatwy demontaż), a dokręcamy z 10Nm. Czekam na produkt jak tylko dojdzie to go zaimplementuje.Także spełnia warunki techniczne.
Rozmiar gwintu - do M36
Wytrzymałość - niska
Czas uzyskania pełnej wytrzymałości (22 C)
Stal - 6 godz.
Stal nierdzewna - 24 godz.
Mosiądz - 1 godz.
Dwuchromian cynkowy - 24 godz.
Czas uzyskania początkowej wytrzymałości (22 C)
Stal - 20 min
Stal nierdzewna - 6 godz.
Mosiądz - 10 min.
Dwuchromian cynkowy - 2 godz
Moment zerwania dla śruby M10 - 6 Nm
Moment odkręcania po zerwaniu- 4 Nm
Temperatura pracy - od -55C do +150C
Kolor - fioletowy
wzięte ze strony aukcji produktu:
http://allegro.pl/klej-do...1YjU5NWViNmE%3D
[ Dodano: 2018-06-19, 15:08 ]
Wczoraj zapodałem na trzy zwoje gwintu śruby środek Loctite 222.Po 24h dzisiaj była jazda próbna 50km i nie mam żadnych wycieków spod śruby gwintu . Sprawdzałem również jaki moment zerwania jest tej śruby. W tym celu zapodałem klej na śrubę i nakrętkę odczekałem 24h i potem odkręciłem. Na moje odczucie siła zerwania była mniejsza od 10Nm czyli tak jak w specyfikacji produktu około 6Nm.
Podsumowując klej Loctite 222 spełnił swoją funkcję i zatrzymał wyciek oleju. Silnik suchy aż milo popatrzeć. Pozdrawiam |
|
|
|
|
monkton
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 51 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2018-07-12, 08:09
|
|
|
W czasie ostatniej przejażdżki moja Britney popuściła , pierwszy raz w ciągu 10 letniej służby nie dowiozła mnie do domu. Silnik "zarzygany " olejem . Problemem okazała się rurka magistrali olejowej . Podobno powodem jej pęknięcia mógł być brak uchwytu 5EL1548500 . Czy ktoś mółby zerknąć u siebie ewentualnie strzelić fotkę tego uchwytu , gdzie on jest ?
|
|
|
|
|
|