YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Prędkościomierz XVS 1100
Autor Wiadomość
Malin79 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 10
Skąd: Rumia
Wysłany: 2018-05-16, 05:25   Prędkościomierz XVS 1100

Witam może ktoś podpowie podczas jazdy coś strzeliło i przestał działać prędkościomierz i zaczęło coś strasznie rzęzić. Czy może to być linka i czy może uszkodzić coś więcej nie wiem czy dojadę do serwisu żeby nic nie uszkodzić.
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2018-05-16, 05:42   

W 1100 nie ma linki. Jest elektroniczny czujnik który czyta obroty wału napędowego.
Malin79 napisał/a:
Witam może ktoś podpowie podczas jazdy coś strzeliło i przestał działać prędkościomierz i zaczęło coś strasznie rzęzić.

Nie mam pewności ale mógł się ten czujnik obluzować albo nawet urwać i teraz obciera o wał.

[ Dodano: 2018-05-16, 06:54 ]
Najgorszy scenariusz jest taki i obym się mylił. Znana usterka w DS 1100 z roczników 2005-2006 urwała się końcówka wałka zdawczego z skrzyni biegów(końcówka wieloklina wraz ze śrubą zabezpieczającą). Motocykl będzie dalej jechał, ale objawy są takie jak napisałeś strasznie rzęzi i przestaje działać prędkościomierz. Kilku z nas już to miało, mi urwał się jak jechałem na zlot, dojechałem i wróciłem do domu w sumie jakieś 300 km. Nie zalecam jednak jeździć, na lawetę i do mechanika.
P.S. właściwie to są książkowe objawy urwanego wałka :( :( :(
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Malin79 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 10
Skąd: Rumia
Wysłany: 2018-05-16, 14:23   

U to mnie nie pocieszyłeś a tak z ciekawości koszty naprawy ile wyniosły.
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2018-05-16, 16:16   

Nie będę straszył. Sprawdź czy to urwany wałek i napisz, potem Ci doradzę. Możesz sam to zrobić. Po pierwsze objaw jest taki, dopóki silnik ciągnie, jest w miarę cicho jak tylko puścisz gaz i wysprzęglasz to rzęzi. Po drugie można od razu rozebrać, czyli odkręć ostatnią chromowaną pokrywę z lewej strony tam pod gumową osłoną jest końcówka wałka i krzyżak. Jeżeli będzie tam duża urwana nakrętka z końcówką wałka to masz problem. Na pewno zauważysz że jest tam coś nie tak.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Malin79 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 10
Skąd: Rumia
Wysłany: 2018-05-17, 16:54   

Własnie dostałem się pod osłonę znalazłem w przekładni śrube z kołnierzem. Wałek i krzyżak wyglada na cały zeby w niekturych miejscach przytarte.

[ Dodano: 2018-05-17, 19:15 ]
próbowałem wyciagnac jeszcze drugi kawałek ale jest pod spodem musiałbym cały bok rozkrecić zeby wyjać. Podczas przetaczania jak obraca się wał to ociera o ten kawałek więc jesli do mechanika to chyba najlepiej na lawecie żeby czegos wiecej nie uszkodzić.

20180517_173733.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 319.84 KB

sruba.jpg
zdjecia sruby
Plik ściągnięto 8 raz(y) 211 KB

 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2018-05-17, 19:18   

typowe.
Sa dwa sposoby naprawy, jeśli nie trzy.
Najdroższy wariant, to nowy wałek z ASO
Sredniodrogi (jezli trzeba oddać maszyne do mechanika) -demontaż wałka z silnika i regeneracja samego wałka plus montaż.
Najtaniej, ale ja tego jakoś nie widzę, regeneracja z wałkiem w silniku. Ktoś to opisywał na forum.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2018-05-17, 20:12   

To właśnie najgorszy scenariusz, w tej nakrętce jest właśnie końcówka wałka. Została tam jeszcze podkładka. Od razu na lawetę i do mechanika tylko dobrego. Nowe części w ASO
1 komplet dwóch wałków 2500 zł
2 komplet uszczelek ok 700 zł
3 robocizna 1000-1500 zł
pytanie czy mechanior złoży silnik jak należy, czy będzie chodził tak jak przed rozłożeniem. potrzebny jest specjalistyczny klucz którego nie kupisz w sklepie.

[ Dodano: 2018-05-17, 21:18 ]
Ja osobiście kupił bym nowy silnik (używany byle nie z rocznika 05-06). Przekładka silnika to betka. Stary rozebrał bym na części i po kawałku sprzedał ;D
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Malin79 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 10
Skąd: Rumia
Wysłany: 2018-05-17, 21:27   

Dzieki za wszystkie info jutro szukanie mechanika jak naprawie powiem jak wszystko wyszło
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group