YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: witek1965
2013-02-19, 14:32
OLEJ SILNIKOWY
Autor Wiadomość
FhissT 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 283
Skąd: podlasie
Wysłany: 2018-03-21, 07:58   

Stosunek Cena/jakosc, oleje w moto wymieniam co 6 tys lub rok, w przypadku xv kupno syntetykow jest przeplacaniem natomiast latanie na orlenie/castrolu to wiadomo...syfu sie nie leje.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2018-03-21, 19:58   

Cytat:
natomiast latanie na orlenie/castrolu to wiadomo...syfu sie nie leje.
no to dopiero strzał. Jedna z wiodących firm na świecie, producent olejów pierwszego zalania produkuje syf. No, kurcze jestem pod wrażeniem. Mój Passat jeździ na Castrolu od 11 lat w moich rękach, poprzednio w szwabskich zrobił 250 tysięcy (łącznie ponad pincet) na tym syfie i.....jeździ dalej. Co prawda EGR się kwalifikuje do czyszczenia lub wymiany, ale reszta lalunia. :nie_wiem: skąd takie opinie
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
poldek 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 34
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 651
Skąd: Kozienice/WAW
Wysłany: 2018-03-21, 20:05   

witek1965 napisał/a:
skąd takie opinie


Od znajomego który handluje częściami słyszałem iż castrol to bardzo popularny olej dlatego też często mozna kupić podróbkę tzn opakowane castrola a co w środku nie wiadomo.

Ja do swojej laluni leje 15w50 oczywiście motula raz na rok to żaden wydatek a spokój ducha i radość z jazdy bezcenne :-)
 
 
Grzegorz_Godzio 


Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 40
Skąd: Mielec
Wysłany: 2018-03-21, 21:06   

Wszędzie gdzie zapytam mówią lej motul 10w40, Wy lejecie 15w50.
Co w końcu lać? Wcześniej zalali mi castrola 15w50.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2018-03-21, 21:26   

Grzegorz_Godzio napisał/a:
Co w końcu lać?
to co uważasz za stosowne.
Zerknij do tabeli lepkości oleju silnikowego a odkryjesz co mną kieruje ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Grzegorz_Godzio 


Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 40
Skąd: Mielec
Wysłany: 2018-03-21, 21:39   

No toś mi pomógł :evil: .
Ja tu wszystkich ciągnę za język żeby mnie przekonali a Ty mi dalej pod górkę i pod wiatr :cry:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2018-03-21, 21:48   

proste :
jeździsz w temperaturach między od minus 25 st. C ( 10W) ? bo ja nie, a nawet nie przy 0, a olej 15W daje radę od -20, więc nawet 20W mi pasuje. Parametr "zimowy" jest po prostu nieistotny dla mnie - to ta liczba prze literką W
który olej zachowa dłużej swoje właściwości smarne 40 czy 50 ? To ta liczba po W, parametr "letni"
40 to przy temperaturach maks 38 st.C
50 to już 50 st. C
niech teraz nastapią ten jeden raz w całym sezonie takie fatalne warunki, że będzie cholerny upał i do tego jedziesz w korku, bez chłodzenia, bi przecież silnik chłodzony wichrem ? I co ? który z olejów zachowa swoje paramaetry dłużej ?
najchętniej lałbym olej jednosezonowy, bo wielosezonowy to zawsze jest kompromis.

[ Dodano: 2018-03-21, 21:58 ]
lepkośc oleju "40" w temperaturze 100st.C wynosi między 14 a 15 mm2/s
a "50" miedzy 17,8 a 18,5 mm2/s. Widać różnicę ?
a tak zwana pompowalność, czyli parametr zimowy, tj. maksymalna lepkość dla której olej w określonym czasie dotrze do najdalszego zakamarka silnika nas po prostu nie interesuje. Najlepsza ma oczywiście 0W.
Wszystkie te dane znajdziesz w sieci oraz w ......... tym temacie, włącznie z wykresami lepkości poszczególnych olejów. Róznice sa minimalne pomiędzy 40-stkami, natomiast pomiędzy 40-stkami a 50-tkami już widoczne
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
FhissT 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 283
Skąd: podlasie
Wysłany: 2018-03-21, 23:04   

Ja sie sugeruje tym jak silniki samochodowe wygladaja pod pokrywami gdy lany byl castrol, ciemny szlam, misa zasrana. Tak bylo w przypadku kilku 2,7biturbo ktore mialem okazje widziec. Moj lata na valvoline/motul i jest silnik czysty, napinacze mimo 300tys trzymaja nawet w najwieksze mrozy po kilku dniach postoju... nie zalalbym nic ponizej valvo/motul.
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3290
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2018-03-21, 23:20   

Czyli co Castrol zły ?
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
kacmar 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 1998
Skąd: SZ
Wysłany: 2018-03-22, 17:15   

Zawsze leje Castrol i nie narzekam, wymiana co 5-6 tys i zakup oleju u sprawdzonego sprzedawcy od lat.
_________________
Pozdrawiam Mirek

 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2018-03-22, 17:23   

FhissT napisał/a:
Tak bylo w przypadku kilku 2,7biturbo ktore mialem okazje widziec.

Oczywiście znasz prawdziwy ich przebieg oraz pierwszego właściciela , a także byłeś przy wszystkich wymianach i masz pewność że za każdym razem zalewano jeden i ten sam olej. Użytkował je jeden właściciel robiąc rocznie ca 15 tys i 2 wymiany, i dbał o pojazd jak o swoją żonę.
;D
_________________
Bo droga jest celem
 
 
FhissT 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 283
Skąd: podlasie
Wysłany: 2018-03-22, 18:06   

Dwie mialy ori ksiazki z aso, leja castrola i wymieniaja co 30 tys. Syf kila i mogila w misce... ja swojego uszczelnialem niedawno, mial u mnie 80 tys nalatane na motulu/valvo i co druga wymiana oliwy plukanka i pieknie wygladaja bebechy. Ja tylko pisze co widzialem...
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2018-03-22, 18:43   

FhissT napisał/a:
leja castrola i wymieniaja co 30 tys.
no i wszystko jasne. Ja wymieniam co 15 tysięcy i może tu należy szukać rozwiązania.
Wiem, nie musisz mi udowadniać - książka serwisowa przewiduje wymianę co 30 tysięcy, tylko czy samochód na pewno jeździ w trybie Long Life ?
Do benzyniaka, T27 leje Valvoline Synpower, bo ma bardzo dobre parametry i kosztuje 2-2,5raza mniej od Castrol professional. Po Castrolu nie miałem żadnego syfu,itd. Olej czysty, aż żal oddawać do utylizacji. Zwyciężyła ekonomia. Obydwa full suntetyk i obydwa 0W20.
O dieslu już pisałem. Trzeba kupować z pewnego źródła. Sam pisałeś, że Castrol jest podrabiany, więc to nie po Castrolu jest syf w misce, a po czymś nieznanym w podrobionym opakowaniu, bo te oryginalne stosunkowo łatwo rozpoznać. maja hologramy, kody kreskowe itd. Podróbki tak dokładnie wykonane nie sa. Na stronie Castrola znajdziesz listę dystrybutorów.
Do skrzyni również używam Castrolu. :nie_wiem:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1595
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2018-03-22, 19:49   

Panowie , powiem krótko , każdy przepalony olej wlewamy do specjalnej wirówki i po chwili mamy czysty , ładny , żółciutki olej marki takiej jakie mamy opakowanie . Za pusty baniak 5 l z etykietą producent płaci 8 zł ., bez etykiety 5 zł. Na wschodzie przy granicy cena 1l oleju w opakowaniu 1l czasami kosztuje 8 zł. Chce wam się nadal rozbijać gówno na atomy .....
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-30, 13:57   

Do poczytania :)

http://www.archiwum.inig....-2012-12-22.pdf
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Diaz83 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2005
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2019
Posty: 29
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2019-02-27, 07:48   

A co sądzicie o oleju marki Bel-Ray 20w50 do xvs 1100? z tego co już wyczytałem MOTUL dobry olej ale bardzo często "podjebane są" wyczytałem że oleje marki "Bel-Ray" są dobre a serwisant w Z.G proponuje olej którego nazwy nie pamiętam ale zaczyna się na literę Y... i nigdy o nim nie słyszałem.
 
 
arkady007 


Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 52
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 208
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-02-27, 08:07   

Moi Drodzy
Najważniejsze w tym momencie przy oleju - kupić go w sprawdzonym miejscu. Ilość materiałów podrabianych (nie tylko olejów) jest przerażająca....
Niestety nie ma dobrych patentów na sprawdzenie czy oryginał czy podróba, wygląd prawie 1:1 i dopóki nie masz wzorca - nie odróżnisz co jest co.
Jedynym sposobem 100% jest kupienie beczki 200l bo nie słyszałem aby to podrabiali ale komu tyle potrzebne .
Najważniej :dumny: sze żeby serducho było smarowane odpowiednio i tego się trzymajmy.
_________________
Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony :)
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ...
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-02-27, 10:26   

Może chodzi o Yamalube? Do Dragusia leje Castrola bo już go z takim zakupiłem i od tego czasu nie zmieniam na inny. Zawsze staram się kupić olej, który posiada datę zalania banki zgodną z rokiem wymiany w moto ( nie zawsze udaje się taką bankę zdobyć). Wiadomo, że jak jest oszukane to się nie poznasz chyba, że badania leptyczne itp w laboratorium się zrobi ale kto tym sobie będzie du.. zawracł. W Bobberku stosuje Motul trudno powiedziec czy byl podrabiany.
 
 
Miron 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 58
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 1937
Skąd: Skątowni
Wysłany: 2019-02-27, 10:51   

No i się zaczęło ;D
_________________
DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec
 
 
arkady007 


Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 52
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 208
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-02-27, 10:53   

Olej to temat rzeka i każdy ma swoje w temacie :)
_________________
Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony :)
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group