YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
koło przednie v-star
Autor Wiadomość
BogumilK 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 30
Posty: 4
Skąd: lodz
Wysłany: 2018-03-10, 19:32   koło przednie v-star

Czy zakładał ktoś koło przednie wiekszęgo rozmiaru aniżeli 16 cali?
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Posty: 5017
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2018-03-10, 20:11   

custom, nie ma czasem większego ?
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 101
Posty: 13856
Skąd: gdzieś z zadupia
Wysłany: 2018-03-10, 21:23   

ma
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
 
 
dzem 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 36
Posty: 29
Skąd: Malbork
Wysłany: 2018-03-10, 21:55   

Ja chcialem założyc 21" dedykowane dla harego tzw. King ze szprychami ułożonymi równo po promieniu. Niestety cena takiej przerobki wyklucza to z tego sezonu. A najlatwiej bylo by wsadzic caly widelec od harego.
_________________
Jest Git
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 101
Posty: 13856
Skąd: gdzieś z zadupia
Wysłany: 2018-03-11, 13:06   

dzem napisał/a:
A najlatwiej bylo by wsadzic caly widelec od harego.
najłatwiej to byłoby kupić całego harego ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
 
 
Ice-Man 


Model: BĘDZIE
Posty: 12
Skąd: TRN
Wysłany: 2018-03-11, 16:03   

Musisz pamiętać. że zmieni się kąt natarcia, więc zmienią się właściwości jezdne, na pewno nie na lepsze.
 
 
jaro 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Posty: 3613
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2018-03-11, 19:42   

Ice-Man napisał/a:
że zmieni się kąt natarcia

Dlaczego ? przecież nie zmieni się kąt nachylenia główki ramy.

dzem napisał/a:
A najlatwiej bylo by wsadzic caly widelec od harego.

A skont pewność że będzie pasował.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Jarek74 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2004
Wiek: 44
Posty: 530
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-03-11, 21:48   

jaro napisał/a:
Dlaczego ? przecież nie zmieni się kąt nachylenia główki ramy.

Ale większe koło o 5 cali podniesie motonga o 2,5 cala więc sylwetka motocykla podniesie się z przodu i w jakimś tam stopniu będzie to miało wpływ na prowadzenie. Czy będzie lepiej lub gorzej stwierdzić można już tylko doświadczalnie.
_________________
Delta Machine
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 47
Posty: 1440
Skąd: Zamość
Wysłany: 2018-03-11, 23:10   

Zapewne gorzej, gdyż XVS-y i tak mają dosyć wysoko środek ciężkości, co na zakrętach nie jest fajne. Podniesienie przodu nawet o kilka cm może znacznie pogorszyć sterowność.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
dzem 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 36
Posty: 29
Skąd: Malbork
Wysłany: 2018-03-12, 21:18   

Miałem przyjemność jeżdzenia motocyklem ktory miał zmienione koło z 16 na wlasnie 21 cali i powiem ze jechalo sie śmiesznie , porownywalnie do roweru. Kierownica krecila sie bardzo leciutko. Moze taki efekt z powodowalo to ze ta 21 calowa opona byla duzo wezsza od oryginalu. Lecz to nie był xvs.
_________________
Jest Git
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 45
Posty: 552
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2018-03-13, 08:31   

Tak na szybko http://www.ebay.com/bhp/vstar-wheels , pewnie jest tego więcej.
edit : tu jeszcze trochę http://www.starbikeforums...s-1100-mod.html
i tu wsadzenie kółka z HD https://sites.google.com/site/vstar1100kb/home/5-modifications/wheels
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 52
Posty: 649
Skąd: Chełm
Wysłany: 2018-03-13, 22:25   

soft napisał/a:
XVS-y i tak mają dosyć wysoko środek ciężkości, co na zakrętach nie jest fajne.


No, bez jaj - z tym środkiem cięzkości ;D . Chyba większość motocykli ma wyżej środek ciężkości niż DS... A zachowanie w zakrętach to raczej kwestia geometrii.

Jakieś jej podstawy można przeczytać tutaj: http://www.chopperhandbook.com/rake.htm




Większa średnica koła powoduje powstawanie większej wartości efektu żyroskopowego wraz ze wzrostem prędkości - koło takie jest stabilniejsze przy jeździe na wprost. Trudniej jest je wprowadzić w zakręt - częściowo niweluje się to przez zastosowanie węższego koła i zmniejszenie masy .
Zaplot w "słoneczko" nie przenosi dobrze momentów powstających np. przy hamowaniu (zaplot krzyżowy ma tzw.szprychy "ciągnące" i "hamujące") - aby zapewnić wystarczającą sztywność stosuje się przewymiarowane grubości szprych co wpływa mało korzystnie na masę całości. Wizualnie bajer - faktycznie krok do tyłu
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 47
Posty: 1440
Skąd: Zamość
Wysłany: 2018-03-13, 23:14   

Jeździłem xvs1100 kilka lat, teraz xv1900 - który to ma środek ciężkości obniżony do minimum. Różnicy nie da się opisać. Zupełnie inna jazda w zakrętach.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 52
Posty: 649
Skąd: Chełm
Wysłany: 2018-03-13, 23:31   

Ok - porównujesz te dwa modele. Nie jest to podstawa do uogólnienia, że DS ma wysoko środek ciężkości - sorry.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style mod. by Latoch: Oferta