|
Wykres mocy + ciekawy artykuł |
Autor |
Wiadomość |
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1261 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2017-11-08, 14:28 Wykres mocy + ciekawy artykuł
|
|
|
Cześć,
ciekawy artykuł w linku poniżej, mnie jednak zainteresowało to czego dawno szukałem tzn przebieg momentu i mocy
http://www.motocykl-onlin...-Custom,10723,2
|
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
Ostatnio zmieniony przez Anula 2017-11-08, 18:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2017-11-08, 17:48
|
|
|
tqmeh, pewnie marzy ci się przebieg momentu z diesla co ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1261 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2017-11-08, 18:13
|
|
|
Niutona nigdy dość, nie liczyłem ile jest Nm na kg |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2017-11-08, 19:19
|
|
|
tqmeh, nie tylko ważne ile wypada na kg, ale od jakiej prędkości obrotowe on jest dostępny |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1261 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2017-11-08, 19:30
|
|
|
Wiem o tym, jednak w tym przypadku bez doładowania niczego więcej się nie uzyska, w cytowanym artykule MS wypadł najlepiej |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-11-08, 20:07
|
|
|
witek1965 napisał/a: | tqmeh, pewnie marzy ci się przebieg momentu z diesla co ? |
tqmeh napisał/a: | Wiem o tym, jednak w tym przypadku bez doładowania niczego więcej się nie uzyska, ... |
Oj tam, oj tam, nie wiem jak na wtrysku, ale z gaźnikiem da się ponegocjować , a wiem, że można jeszcze lepiej. Wprawdzie nominały maksymalne nie powalają, ale to konsekwencja specyficznej konstrukcji dolotu (i temperatury pomiaru), jednak przebieg momentu jest bardzo przyjemny w codziennej eksploatacji, tym bardziej, że zyskuje się jeszcze na ruchu względnym powietrza.
|
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2017-11-08, 21:58
|
|
|
wemar napisał/a: | z gaźnikiem da się ponegocjować | jasne, że tak, tylko z wtryskiem jest trochę łatwiej. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1261 Skąd: Liberec
|
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-11-09, 11:43
|
|
|
W moim przypadku nie chodziło o dodatkowy uzysk mocy i momentu, a o odzyskanie tego, co straciłem przez specyficzny kształt dolotu i jego umiejscowienie. Bonusem jest bardzo szybko narastający moment obrotowy - praktycznie przy 1450 obrotach mam 90% momentu oraz płaską jego charakterystykę. Bardzo szybko też narasta - potraja się pomiedzy 1200 a 1400 obrotów. Moc jest dla mnie drugorzędna, bo w normalnej eksploatacji i tak przydaje się sporadycznie. Inna kwestia, że mam sporo wątpliwości do skalibrowania hamowni. Była rozstawiona na zlocie i wielu kolegów też twierdziło, że sporo zaniża. W opisie jest, że podaje dane z silnika, ale najprawdopodobniej wyniki bardziej odpowiadają pomiarowi na kole - obsługa długo nie mogła jej uruchomić, a przy ustawieniach ciągle wykonywała telefon do przyjaciela. Tak czy inaczej po zmianie gaźnika i jego ustawień, znacząco poprawiła się trakcja. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
MARSINUS
Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 2023 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1363 Skąd: Rob
|
Wysłany: 2017-11-10, 20:59
|
|
|
A ten gaźnik Panie Kolego to z czego pochodzi ? ? ? |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-11-10, 22:08
|
|
|
Gaźnik jest z pudełka. Mikuni HSR42. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|