YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Oklejenie folią motocykla
Autor Wiadomość
Grzegorz_Godzio 


Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 40
Skąd: Mielec
Wysłany: 2017-10-15, 19:24   Oklejenie folią motocykla

Witam, miał może ktoś doświadczenie z oklejaniem motocykla?
Mam ochotę na zmianę koloru lecz bez naruszenia oryginalnej farby. Nie wiem jak zachowa się folia na baku w okolicach silnika czy nie będzie się odklejać pod wpływem temperatury.
Jeśli ktoś się już bawił to jakieś za i przeciw ewentualnie uwagi na co zwrócić uwagę przy wyborze foli.
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2017-10-15, 20:18   

Kolega oklejał osłony filtrów powietrza w Suzuki 1800. Nic złego się od temperatury nie działo - a w tym miejscu raczej jest ciepło.
Nie wiem jak zachowa się folia na zbiorniku przy wlewie paliwa. Sam jestem ciekawy.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2017-10-16, 00:42   

A może ktoś bawił się z Plasti dip?
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1707
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2017-10-16, 05:57   

może być problem z naciąganiem foli na zbiorniku, bo to jednak prawie kula
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2017-10-16, 17:36   

Nie ma żadnego problemu. Przeszukaj forum.Jest temat, gdzie jeden z kolegów chwali się jak okleił małżonce 650-tke i to sam. Profesjonalne zakłady zrobią to bez problemu . W sieci jest cała masa zdjęć oraz galerie na stronach wykonawców.
W myśl dewizy jednej z firm tym się trudniących :

Cytat:
w motocyklach okleimy folią prawie wszystko oprócz: silnika i układu wydechowego.


Grzegorz_Godzio napisał/a:
na co zwrócić uwagę przy wyborze foli.
na firmę.
3M Scotchprint czy Oracal to przykład profesjonalnych folii do tuningowania samochodów . W każdym profesjonalnym zakładzie ci wszystko powiedzą.
raczej nie spodziewałbym sie rewelacji po folii No name w cenie 18 zł za odcinek 2,5 m2
kiedy 1 m2 folii 3M Schotchprint kosztuje ok 70zł a Oracal nawet 90 zł.
Widziałem dwa motocykle oklejone folią, a kolega z pracy jeździ już chyba 3 rok Audi A8 ofoliowaną na białą perłę. Nic saie nie dzieje.

widziałem "mietka" drugiego kolesia w pracy. Chyba coś mu nie wyszło za bardzo. Nie interesowałem się co dalej.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Grzegorz_Godzio 


Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 40
Skąd: Mielec
Wysłany: 2017-10-16, 20:01   

Robiłem wycenę u lokalnego oklejacza, 400 pln za błotniki i bak z czego bak nie da się z jednego kawałka ze względu na okrągłości. Poczytam postudiuje może sam coś okleje, w sumie dużo nie ma nawet jak zepsuje nie ma dużo m2, nie jest to maska samochodowa.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2017-10-16, 20:48   

cena atrakcyjna. Skonsultuj jeszcze z innym "oklejaczem" ;D
Podzwoń po całej Polsce, to nic nie kosztuje i popytaj, zwłaszcza o ten bak. W sumie nie wiem, gdzie to łączenie miałoby by być. bo u góry jest najbardziej płaska powierzchnia. Zerknij tu https://www.youtube.com/watch?v=IexNvRCS9Ck - jakieś problemy ?
https://www.youtube.com/watch?v=VdI9ANEmD0M
https://www.youtube.com/watch?v=vGsAhPA1Sew
Zbiornik w Starze jest chyba zdecydowanie mniej skomplikowany do oklejenia.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Grzegorz_Godzio 


Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 40
Skąd: Mielec
Wysłany: 2017-10-16, 21:02   

Widziałem podobne filmiki, goście spokojnie sobie radzą z zbiornikami, tylko pytanie czy logo można zdjąć bez uszkodzenia, jest na taśmie czy na stałe?
W sumie opalarka je, piwo je, zima idzie czas je, fiolie zamawiać i moto oklejone je :brawo:

logo.png
Plik ściągnięto 19 raz(y) 299.38 KB

 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2017-10-17, 05:29   

Grzegorz_Godzio napisał/a:
jest na taśmie
tak, jest na taśmie dwustronnej. Podgrzewasz delikatnie i ............ sposobów jest zapewne wiele, np kawałek plecionki wędkarskiej pięknie się do tego nadaje. Potem odklejasz resztę taśmy, zmywasz resztki kleju i do dzieła.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 50
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 696
Skąd: W-wa
Wysłany: 2017-10-17, 06:57   

A co sądzicie o Plasti dip?
_________________
 
 
sasza 



Model: SYMPATYK
Wiek: 52
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 81
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-10-17, 08:46   

petermajster napisał/a:
A co sądzicie o Plasti dip?


Kupiłem kiedyś puszkę na próbę i wnioski są takie że kryje ładnie, wygląda dobrze (miałem max połysk) ale w dotyku jest "tępy" jak guma. Wydaje mi się że ciężko byłoby maszynę umyć z robali, a brud chyba by się łapał łatwiej niż do lakieru.
 
 
ADi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2014
Wiek: 58
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 962
Skąd: FNW/CBY
Wysłany: 2017-10-17, 19:58   

Grzegorz_Godzio, oklejanie motocykla jest trudne. Dużo trudniejsze od oklejania samochodu. Przede wszystkim folia musi być bardzo dobra, bo będzie bardzo mocno rozciągana. No i fachowcy muszą być też dobrzy, bo średniak nie da rady. Spójrz jak wyglądają błotnik, jakie mają kształty. No i zbiornik też jest fikuśny. Ja boczki sam okleiłem, ale resztę malowałem, bo było dużo łatwiejsze i lepiej wyglądało. Przy takich kształtach w wielu miejscach folia musi być bardzo mocno rozciągana i nawet najlepsza folia przy mocnym rozciąganiu traci strukturę i kolor. Spróbuj na boczkach. Trzeba oczyścić, odtłuścić i wyrównać powierzchnię przed klejeniem. Będziesz potrzebował wydajną suszarkę do włosów lub opalarkę, raklę i dużo cierpliwości. Na koniec bardzo ważne, żeby całą folię bardzo starannie i mocno wygrzać. Wysoka temperatura od silnika czy słońca oraz paliwo nie zniszczy dobrej folii.
_________________
- XV 1900 '14 SCL
- R 1200R '16
- FZ8na '16
ex =======
- DS 1100 '09
- MS 1900 '08
- XV 1900 '09
- XV 1900 '13
- FZ6n S2 '07
- R 1200R '13
- XJ600 '13
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group