YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
zakup draga na bobbera

Jaki drag star bardziej pasuje na bobbera?
custom
64%
 64%  [ 22 ]
classic
35%
 35%  [ 12 ]
Głosowań: 34
Wszystkich Głosów: 34

Autor Wiadomość
bollilo 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2004
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2011-06-27, 13:11   zakup draga na bobbera

Witam.

W chwili obecnej jestem na etapie poszukiwania gwiazdki 650.

To co mam zamiar z nią zrobić na pewno nie spodoba się większości tego forum.

Moim zamysłem jest "oskubanie" nieco gwiazdki i zrobienie z niej bobbera dla jednej osoby.

Z grubsza mój zamiar można przedstawić, iż z tego:





chciałbym otrzymać to:

-wersja classic





-wersja custom





Chciałbym dokonać transformacji w taki sposób, aby łatwo można było powrócić do stanu pierwotnego.

Dlaczego?

Ponieważ bobbera ciężko sprzedać, a sugerując się tym forum 650 po pewnym czasie zamienia się na 1100.

Poniżej filmik, na którym pokazana jest taka transformacja na podstawie v-star 1100.

Tutaj jest już potrzebna niewielka ingerencja w mocowanie tylnego błotnika, które jest inaczej zamontowane niż W 650.

Destino Custom Garage


W związku z taką wizją moje pytanie jest następujące drodzy forumowicze:

- co bardziej nadaje się do takiego projektu classic czy custom? Różnica głównie w budowie przedniego widelca.

- czy w widelcu customa zmieści się szersze koło, np. od classica?

- czy warto zakupić motor w dobrym stanie, błotniki pociągać i przechować w razie przyszłej sprzedaży, czy szukać motoru po drobnej przewrotce, ale niższej cenie / lub młodszego.

Proszę o wszelkie sugestie i opinie na ten temat. Pozdrawiam
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-06-27, 17:50   

mistrzem przeróbek jak na razie jest Patryk_C. On zapewne poradzi ci co i jak.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
shg 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 36
Skąd: wrocław
Wysłany: 2011-06-27, 18:34   

zasugerować raczej nie mogę bo się nie znam ale wg mojej opinii (mimo że boberki mnie się nie widzą) wygląda fajnie i chyba niewielkim kosztem można zrobić niestandardową maszynę.
_________________
vtx1800n3
 
 
Luk 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 840
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-27, 18:45   

shg napisał/a:
chyba niewielkim kosztem można zrobić niestandardową maszynę.


niestety jak ma wyglądać to koszty są raczej spoooore ;/
_________________
Pozdrawiam
Luk
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-06-27, 22:08   

Luk, koszty to rzecz względna. Dla jednego parę kafli to pryszcz, dla dugiego kilka setek to majątek.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
bollilo 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2004
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: Rybnik
  Wysłany: 2011-06-28, 08:47   

Koszty można rozłożyć, będą rosły w miarę postępu prac. Na początku podstawa to wymiana błotników i siodła. Z czasem dojdzie na pewno wymiana oświetlenia, kierownicy, innych dodatków. Wydaje mi się, że kosztorys może być podobny jak przy zakupie gwiazdki i chęci jej kompletnego ubrania.
Jak widać ubieranie czy rozbieranie -żadna różnica.
Mi jednak bardziej odpowiada ta druga forma. ;)
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 750
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2011-06-28, 10:07   

bollilo,

Cytat:
Na początku podstawa to wymiana błotników i siodła


A co za tym idzie również wymiana tylnych kierunków, światła stopu, zakup bocznej ramki tablicy rejestracyjnej, oraz panelu zakrywającego "flaki" Yadźki po demontażu oryginalnego siodła.

Ło take ja na obrazku:





Co do kosztów - proszę - poglądowe zdjęcia pokazujące jak tanio wychodzi robienie Bobbera :pokooj:









Odpowiadając bezpośrednio na Twoje pytania. Chcesz szerokie koło z przodu - rozbieraj classica. Chcesz - wąskie koło z przodu - rozbieraj customa. Wymiana półek i lag to kosztowna, bardzo kosztowna zabawa.

Gdybym miał opisać mój kierunek działań to wziąłbym Classica z pogniecionymi blachami i dział na takiej wersji włącznie z malowaniem tych grubiutkich osłon lag na czarny mat, oponami z białym pasem. Nawet uszkodzony zbiornik był by OK ;) - można wtedy przy okazji naprawy wywalić konsolę, zaspawać dziurę na równo i polakierować całość - a dać tylko elegancki zegar speedo/odometer POD kierownicę...


Jeżeli chodzi o zdejmowanie oryginalnych podzespołów w dobrym stanie z zamiarem... ? No właśnie czego ?

Założenia z powrotem przy sprzedaży motocykla ? A co zrobisz z pozostałymi przeróbkami - w tym takimi nieodwracalnymi jak odpiłowanie podpory tylnego błotnika, czy zmiany w okablowaniu ? Tak czy inaczej po sprzedaży motocykla zostaniesz z górą elementów - albo od Twojego bobbera albo od oryginału ...

A może sprzedania ich oryginalnych części i finansowania przeróbek ? To i tak się nie spina kosztowo a zachodu jest od groma :pokooj:



No i finalna myśl - nie rób tego na 650 cc. Szkoda prądu. Weź od razu 1100 i masz parę problemów z głowy. Baaaaaaaaaardzo trudno będzie odzyskać nawet część kasy wpakowanej w motocykl przy sprzedaży - to po co ryzykować ? Weź taki co go nie sprzedasz.

Dodatkowo - na rynku znajdziesz 3 razy więcej elementów do customizacji 1100 niż w przypadku 650.



Na razie montuję mocnego baggera w ramach odmiany od poprzedniego 2oo, ale jak się ogarnę to też takiego PopiżdżaczoBoberaOlSchoolJaPierdziele zacznę składać żeby były 2 w garażu :pokooj:
_________________
 
 
PatrykR922 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 25
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 2132
Skąd: Rzeszów/Jarosław
Wysłany: 2011-06-28, 11:01   

BOBBER nawet ładny;)
Ale ja tam wole oryginalne Classci
_________________
Honda Varadero XL 125
Suzuki V strom DL 650
Obecnie:
Yamaha XVZ Venture 1300
 
 
tomo 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 41
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 14
Skąd: Świdnik
Wysłany: 2011-06-28, 11:16   

to zobacz mój może zmienisz zdanie :) http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=3986
 
 
DarekR970 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 54
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 94
Skąd: Pełkinie/Jarosław
Wysłany: 2011-06-28, 11:39   

Tomo, ładny ;)
_________________
Suzuki Boulevard 800
Virago 1100 - Ds 650 Classic - Boulevard 800
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2011-06-28, 13:53   

Ładny ale gmole i podesty są mało boberkowe.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 750
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2011-06-28, 14:43   

soft napisał/a:
podesty są mało boberkowe



Łojtam Łojtam :pokooj:

























_________________
 
 
bollilo 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2004
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2011-06-29, 07:19   

Patryc_c dzięki za komentarz, na twoją opinię najbardziej czekałem.

tomo napisał/a:
to zobacz mój może zmienisz zdanie :) http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=3986


Tomo twoja maszyna jest fenomenalna. O coś takiego dokładnie mi chodzi. Nie typowy bobber "light", tylko ciężka goła maszyna. Jak możesz wrzuć kilka fotek twojego cudeńka i ile cię to wyniosło.

[ Dodano: 2011-07-01, 22:00 ]
Zaletą 650 nad 1100 w takim projekcie jest to, że tylny błotnik zdejmuje się z podporą. W ten sposób można w powrócić do stanu poprzedniego bez uszczerbku. Pytanie tylko po co.
W chwili obecnej skłaniam się w kierunku zakupu lekko obitego draga. Części zdjęte będą raczej trudno zbywalne, a przerabianie przy ewentualnej sprzedaży też mijałoby się z celem.
Wracając jednak do samej wizji bobbera.
Bardzo podoba mi się tylny błotnik przykręcony na stałe do tylnego koła. Minusem takim jest bezwzględne podróżowanie w pojedynkę. Tylny błotnik zamontowany, tak jak tradycyjny, mocno odstaje od koła ale pozwala na zamontowanie symbolicznego zidelka dla plecaczka. Tu mam mały dylemat.
Mam również pytanie do ludzi, którzy mieli do czynienia z siedzeniami przedstawionymi powyżej, tzn. "nie kanapami", komfort podejrzewam, że jest mniejszy, ale jak bardzo.
Czy na dystansach, powiedzmy 100km można wysiedzieć?
 
 
mozek 



Rocznik: 1997
Wiek: 39
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 55
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-02-28, 14:03   

bollilo, czy są jakieś postępy w projekcie. Jestem bardzo ciekawy jak dalej się to potoczyło.
 
 
tomo 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 41
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 14
Skąd: Świdnik
Wysłany: 2017-06-06, 12:30   

jakby co mój bobber jest na sprzedaż po 8 latach weekendowej jazdy, gdyby ktoś chciał, to zapraszam do stolicy na oględziny, cytując autora wpisu: "maszyna jest fenomenalna" :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group