YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
BRAK/SŁABE ŁADOWANIE
Autor Wiadomość
Tosiek 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 49
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 92
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2017-06-02, 11:47   

A ok, bo w 1100 są dwie kostki, jedna biała a druga już wpinana do samego reglera. I to raczej regler na 99%, pomierz oporność na reglerze, sprawdź czy któryś pin nie "lata", wyżej w wątku masz linki co i jak mierzyć.
_________________
Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing

była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar
 
 
dziekan_alzair 


Rocznik: 2004
Wiek: 42
Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 423
Skąd: GŁ FREE STAR P-ce
Wysłany: 2017-06-02, 12:04   

A czy ktoś się orientuje czy te wtyczki od statora w 650 classic też są za tą obudową pod schowkiem na narzędzia?

[ Dodano: 2017-06-02, 16:57 ]
No dobra zlokalizowałem wtyczki od altka i wyczyściłem. Raz jeszccze zmierzyłem napięcie na 3 białych przewodach od alternatora wchodzących do reglera i tam prąd zmienny pracującego motocykla na ssaniu jakies 51V - chyba dobrze.

Zrobiłem pomiar reglera jak na filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=dINJqxecb28

Sprawdziłem też ohmomierzem i ustawiając go na 200 mam odczyt 2,4 - nie wiem czy to dobrze

Odpalam maszyne z podłączonym reglerem i na akku 12,9 max 13,2V
_________________
Bo życie jest po to by jeździć na moto....

Lubie kiedy się zieleni lobię jak się chopper mieni....
 
 
seledyn8705 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 36
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 13
Skąd: konin
Wysłany: 2018-02-19, 19:58   

Witam wszystkich, miałem problem taki że wariował mi licznik, gasnal po włączeniu kierunków, lub innego odbiornika prądu. Jak się okazało mam Aku do wymiany bo mam na nim 7v(a była to roczna yuasa) ładowanie sprawdziłem i było 12,7v , po wyczyszczeniu styków na regulatorze mam 13,9 do 14 v, chyba wystarczy tyle? Przy włączeniu odbiorników prądu ładowanie spada do 13,8 . Szukać dalej przyczyny czy już tak może zostać?
 
 
Tosiek 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 49
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 92
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2018-02-19, 20:49   

A to jest na wolnych obrotach? Sprawdzałeś jak podniesiesz obroty? Pojeździj z 1h aby nagrzać regler i zmierz ponownie. Regler może tracić sprawność jak się nagrzeje.
_________________
Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing

była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar
 
 
seledyn8705 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 36
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 13
Skąd: konin
Wysłany: 2018-02-19, 21:24   

Tak na wolnych obrotach, miałem go odpalonego jakieś 10 min, to pewnie za mało
A na wyższych obrotach wzrosło o 0,2 v
 
 
Tosiek 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 49
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 92
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2018-02-19, 21:27   

Wygląda ok ale dla pewności nagrzałbym regler dłużej, możesz to zrobić za jakiś czas, gdy już będzie sezon. Dobry zwyczaj to sprawdzać ładowanie co jakiś czas, oszczędza się na wymianie akumulatora ;-)
_________________
Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing

była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar
 
 
seledyn8705 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 36
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 13
Skąd: konin
Wysłany: 2018-02-19, 21:42   

Nom będę musiał tak robić bo Aku roczne kosztowało 300 zł i zapodzialem paragon, tak że mam nauczkę, wymienię olej i zaraz ruszam jak tylko będzie z 10 w plusie, dzięki za poradę szerokości :)
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2018-07-06, 08:53   

Gdzie są wtyczki od alternatora w DS650 Classic ? Przeczytałem cały temat i nie doczytałem. :oops:

[ Dodano: 2018-07-06, 10:33 ]
... i czy to jest "fabryczne" podłączenie przewodów do regulatora ? Coś te przewody takie nagie, narażone deszcz i inna słotę.
https://drive.google.com/file/d/16r8PS-Ye1tszdU4-IhIO8oZxPreqkyb0/view?usp=sharing

[ Dodano: 2018-07-06, 12:52 ]
Wtyczki do alternatora - wydedukowałem że są pod zbiornikiem, po lewej stronie. Czy tak ? I czy można się do nich dostać bez zdejmowania zbiornika ?
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
arkadiuk 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Wiek: 42
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 55
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2018-09-03, 17:18   

Panowie i Panie ;)

Możecie mi wytłumaczyć łopatologicznie jak dokonać pomiaru napięcia na alternatorze?

-W którym miejscu szukać kostki w DS1100 (doczytałem ,że pod dużą pokrywą pod schowkiem na narzędzia) i czy mogę odkręcać tę pokrywę bez obaw, że coś się wyleje/wysypie?
-Pomiar domyślam się przy odpalonym moto - białą kostkę z trzema białymi przewodami rozpinam? jeśli tak to czy nie uszkodzę instalacji?

Z góry wielkie dzięki.

P.S miesiąc temu wymieniałem uszkodzony regulator - zakupiłem zamiennik w sklepie KLASA, i moto po ostatniej wyprawie już nie odpalił. Okazuje się, że aku rozładowany. Zatem ładowanie 12h. pomiar na nieodpalonym moto 12,7V i niestety przy odpalonym to samo -zero reakcji na zwiększenie obrotów silnika- brak ładowania. Czy to regulator kiepskiej jakości strzelił czy alternator szwankuje i pali kolejny regulator?
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2018-09-06, 08:41   

Cześć,

z tego co piszesz jasno wynika że ładowania brak, powinno być na zaciskach aku 14,4V i nie ma potrzeby mierzyć gdzie indziej,
Co do samego układu ładowania jeśli to ogarniasz to OK jeśli słabo zleć elektrykowi bo szkoda Twojego czasu a jeździć trzeba jeszcze w tym sezonie ;)
Żeby sprawdzić co strzeliło trzeba:
- podać wzbudzenie na alternator bez regulatora i zmierzyć czy ładuje
- jeśli nie uszkodzony alternator
- jeśli ładuje uszkodzony regulator lub jego zasilanie


prościej się nie da reszta to doświadczenie

LwG
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
Ostatnio zmieniony przez tqmeh 2018-09-06, 09:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
chudy 



Model: RS1600
Rocznik: 2001
Wiek: 54
Dołączył: 21 Gru 2015
Posty: 425
Skąd: kociewie
Wysłany: 2018-09-06, 08:53   

arkadiuk, te zamienniki czasem padają pod dużym obciążeniem. Też tak miałem. Teraz unikam jazdy na głównym z lightbarami nocą. Możesz reklamację składać w sklepie ale tylko pod warunkiem, że będziesz miał kwit z warsztatu, że podłączył ci go elektryk.
_________________
„Kiedyś” to choroba, która każe nam zabrać wszystkie nasze marzenia do grobu."
– Tim Ferriss
Był:
XVS 650

 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2018-09-06, 09:14   

chudy, obciążenie prądowe alternatora nie obciąża regulatora, to tak dla uściślenia
Jak regulator jest badziewny to nic mu nie pomoże ;)
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
arkadiuk 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Wiek: 42
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 55
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2018-09-06, 11:48   

Panowie,
Podmieniłem regulator, i nadal brak ładowania. Prawdopodobnie alternator padł. Pytanie czy mogę go bezpiecznie pomierzyc(podczas pracy silnika) po rozliczeniu kostki?
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2018-09-06, 12:59   

arkadiuk, Poszukaj na YT. Tam są filmiki i z tego co pamiętam mierzy się na rozpiętej kostce / kach .
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
arkadiuk 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Wiek: 42
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 55
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2018-09-06, 17:47   

V międzyfazowe zmierzone
na wolnych obrotach 20,7V każde
na ssaniu zaciągniętym na maxa 47V każde

Alternator wydaje się być OK

Regulator sprawdzany poprzez zamianę na stary upalony, który na rozkręconej manetce dawał 18V
i nadal brak ładowania. Regler był podpięty w powietrzu i pytanie czy na obudowie nie ma masy i nie trzeba go przykręcić?

Pozostają teraz wtyczki i przewody do sprawdzenia. Chyba, że macie inne sugestie?
 
 
chudy 



Model: RS1600
Rocznik: 2001
Wiek: 54
Dołączył: 21 Gru 2015
Posty: 425
Skąd: kociewie
Wysłany: 2018-09-06, 21:16   

tqmeh, tak mi powiedział elektryk. Ja takim specem nie jestem. Ale będę miał okazję przetestować w przyszłym tygodniu na full oświetleniu ;D
_________________
„Kiedyś” to choroba, która każe nam zabrać wszystkie nasze marzenia do grobu."
– Tim Ferriss
Był:
XVS 650

 
 
arkadiuk 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Wiek: 42
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 55
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2018-09-12, 18:58   

Panowie,
Czy mogę odpalić moto przy odpiętym regulatorze? chciałbym pomierzyć napięcia na kostce lecz obawiam się czy nie uszkodzę instalacji na rozruchu bez regulatora w obwodzie.
 
 
tocw86 


Model: DS 125
Rocznik: 2001
Wiek: 37
Dołączył: 05 Wrz 2018
Posty: 7
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-09-13, 07:39   

Panowie podepnę się do tematu:
- w ds 125, jak włączę światła to obroty lekko spadają, do tego jak jestem na załączonym biegu i sprzęgle to zdarza się tak że motor przygasam. Sprawdzałem ładowanie i 14.1 V na światłach, 14.3V bez świateł. Myślicie że jest to ok czy szukać przyczyny ? ew. wymienić h4 i pozycje na led ?
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2018-09-14, 16:22   

Arkadiuk Za regulatorem niezależnie od obrotów powinno być ok 14V, Tak musisz mieć podłączoną masę

tocw86 Jeżeli używasz tylko zalecanych przez producenta odbiorników prądu to powinno być OK. No chyba że masz jakieś dodatkowe oświetlenie , manetki podgrzewane, trzeba by było bilans zrobić czy wystarcza.
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
Belmondziakk 


Model: DS 125
Rocznik: 2003
Dołączył: 30 Wrz 2018
Posty: 4
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: 2018-09-30, 17:24   

Witam całkiem niedawno kupiłem Drag Star 125 I mam problem, mianowicie brak ładowania. Prąd na plecach wynosi około 10.5-11V n8e ma różnicy czy odpalonym czy nie więc p9daje tylko tyle co ma akumulator. Patrzyłem prąd w kostce idącej do regulatora czerwony i czarny kabel to tam jest koło 10.8 V więc już głupiej bo nie wiem czego szukać czy bardziej alternator czy regulator może ktoś ma jakiś pomysł?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group