Otwarty przez: WADERA 2017-05-23, 15:47 |
Zerwany gwint w DS 650 |
Autor |
Wiadomość |
konecho
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 49 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-20, 20:56 Zerwany gwint w DS 650
|
|
|
Witam i kłaniam się nisko. Piszę z problemem powszechnie występującym w Dragach 650. Otóż pan mechanik wymieniający olej zerwał gwint w pokrywie filtra. Jednym ze sposobów na to, jest wklejenie szpilki. Tylko boję się za to zabrać co by nie popsuć bardziej;) Czy może w tym szacownym gronue jest ktoś z Warszawy i okolic, kto styknął się z owym zagadnieniem? Będę wdzięczny za wszelkie radę. Pozdrawiam. Ukłony
najpierw http://yamaha-dragstar.pl/viewforum.php?f=18 a potem pytania/WADERA |
_________________ konecho |
Ostatnio zmieniony przez WADERA 2017-05-20, 22:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2017-05-20, 22:47
|
|
|
konecho napisał/a: | Tylko boję się za to zabrać | a dlaczego z tym problemem masz się Ty zmierzyć, skoro to konecho napisał/a: | pan mechanik wymieniający olej zerwał gwint w pokrywie filtra |
Zamiast wklejać szpilki, co nie jest znowu takie skomplikowane może lepiej przerysować gwint na M7 ( wiem, że nietypowy) i takową śrubę zastosować ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
konecho
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 49 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-20, 23:20
|
|
|
No bo wolę, żeby pan mechanik już się nie tykał więcej;)
Co gwintowania na nowo- naczytałem się, że ryzykowne zbyt, bo mięcha za mało i może pęknąć |
_________________ konecho |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1856 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-21, 08:27
|
|
|
10 Nm. Jakie to ciężkie To kawal nie mechanik. Proponuję może na początek pokombinować z helicoil. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
konecho
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 49 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-21, 08:59
|
|
|
Helicoil ok, gdyby nie to, że pechowy gwint znajduje się blisko krawędzi i nawiercanie jest ryzykowne kurde... |
_________________ konecho |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1856 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-21, 09:30
|
|
|
Spieprzył, to niech naprawia. Gnębić go w ramach reklamacji. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
Jaro5
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 47 Dołączył: 14 Sie 2012 Posty: 192 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: 2017-05-21, 10:12
|
|
|
Ja śmiało bym zastosował helicoil
http://allegro.pl/zestaw-...5783978985.html
Powiększa otwór nie wiele i trzyma doskonale.
Stosuje to w wielu sytuacjach po domorosłych mechanikach i trzyma jak należy. |
_________________ "Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." |
|
|
|
|
konecho
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 49 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-21, 10:24
|
|
|
I ten zstaw zawiera wszystko czego potrzebuję? Poza wiertarką rzecz jasna:) Trochę się cykam, bo nigdy się tym nie bawiłem..
[ Dodano: 2017-05-21, 12:14 ]
Zamówiłem, będę działał:) |
_________________ konecho |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2017-05-21, 12:22
|
|
|
Jeżeli mięcha wystarczy na Helicoil, to też wystarczy na M7. Ja bym gnojkowi nie odpuścił Jaro5 napisał/a: | Spieprzył, to niech naprawia. Gnębić go w ramach reklamacji. |
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Jaro5
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 47 Dołączył: 14 Sie 2012 Posty: 192 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: 2017-05-21, 15:44
|
|
|
konecho napisał/a: | I ten zstaw zawiera wszystko czego potrzebuję? Poza wiertarką rzecz jasna:) Trochę się cykam, bo nigdy się tym nie bawiłem..
[ Dodano: 2017-05-21, 12:14 ]
Zamówiłem, będę działał:) |
Zestaw zawiera wszystko co potrzebujesz do naprawy.
Robiłem ostatnio parę gwintów w silniku gdzie ciała było mało i wszystko jest git.
Przed momentem zmierzyłem o ile powiększyć trzeba otwór, w zestawie jest wiertło 6,5 mm, gwintownik 7mm i wkładki , ty kupiłeś akurat długość 8mm jak te z linku, ja używam 10mm ale tonie ma znaczenia choć do alu lepsze 10mm.
Zawsze możesz dokupić osobno dłuższe
http://allegro.pl/sprezyn...6774625264.html
W efekcie końcowym powiększasz otwór o 1mm co daje 0,5mm na ściankę, w zasadzie jest to bardzo niewiele.
Powodzenia w naprawie. |
_________________ "Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." |
|
|
|
|
konecho
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 49 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-21, 18:25
|
|
|
Dzięki za sugestie, ale muszę dopytać jeszcze- jak mam finalnie powiększyć otwór do 8 mm? Większym gwintownikiem- właśnie 8mm czy mam od razu wiercić szerzej- jakieś 7.5 rozumiem. Czy coś pokićkiałem? |
_________________ konecho |
|
|
|
|
Jaro5
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 47 Dołączył: 14 Sie 2012 Posty: 192 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: 2017-05-21, 18:48
|
|
|
konecho napisał/a: | Dzięki za sugestie, ale muszę dopytać jeszcze- jak mam finalnie powiększyć otwór do 8 mm? Większym gwintownikiem- właśnie 8mm czy mam od razu wiercić szerzej- jakieś 7.5 rozumiem. Czy coś pokićkiałem? |
W zestawie masz wszystko, wiertło 6,5mm gwintownik 7mm i tulejki czy tam jak kto woli spiralki które na zewnątrz mają gwint pod gwintownik z zestawu 7mm, a w środku taki jak potrzebujesz czyli 6mm.
Masz filmik
https://www.youtube.com/watch?v=sQHRB2ElZJ0 |
_________________ "Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." |
|
|
|
|
konecho
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 49 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-21, 19:30
|
|
|
Kapewu! Dam znać jak mi poszło. Mam nadzieję, że pod koniec tygodnia zawalczę:) Jeszcze raz dzięki za tłumaczenie. LwG!
temat blokuje do czasu zastosowania się do pkt 1 regulaminu WADERA |
_________________ konecho |
Ostatnio zmieniony przez WADERA 2017-05-22, 17:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WADERA
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 58 Dołączyła: 04 Mar 2009 Posty: 3447 Skąd: Jankeska/Wrocław
|
Wysłany: 2017-05-23, 15:47
|
|
|
Odblokowany |
_________________
|
|
|
|
|
konecho
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 49 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-26, 21:55
|
|
|
Yes yes yes!!!! Zrobiłem jak poleciliście i sukces!:) Wkręciłem sprężynkę helicoil i trzyma. Zrobiłem na próbę kilkanaście kilometrów i jest ok. Sucho aż miło. Wielkie dzięki za podpowiedzi, zwłaszcza w stronę Jara kieruję!:) Dzięęękiiii |
_________________ konecho |
|
|
|
|
|