YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: WADERA
2017-05-23, 15:47
Zerwany gwint w DS 650
Autor Wiadomość
konecho 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 49
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-20, 20:56   Zerwany gwint w DS 650

Witam i kłaniam się nisko. Piszę z problemem powszechnie występującym w Dragach 650. Otóż pan mechanik wymieniający olej zerwał gwint w pokrywie filtra. Jednym ze sposobów na to, jest wklejenie szpilki. Tylko boję się za to zabrać co by nie popsuć bardziej;) Czy może w tym szacownym gronue jest ktoś z Warszawy i okolic, kto styknął się z owym zagadnieniem? Będę wdzięczny za wszelkie radę. Pozdrawiam. Ukłony

najpierw http://yamaha-dragstar.pl/viewforum.php?f=18 a potem pytania/WADERA
_________________
konecho
Ostatnio zmieniony przez WADERA 2017-05-20, 22:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2017-05-20, 22:47   

konecho napisał/a:
Tylko boję się za to zabrać
a dlaczego z tym problemem masz się Ty zmierzyć, skoro to
konecho napisał/a:
pan mechanik wymieniający olej zerwał gwint w pokrywie filtra
:nie_wiem:
Zamiast wklejać szpilki, co nie jest znowu takie skomplikowane może lepiej przerysować gwint na M7 ( wiem, że nietypowy) i takową śrubę zastosować ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
konecho 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 49
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-20, 23:20   

No bo wolę, żeby pan mechanik już się nie tykał więcej;)

Co gwintowania na nowo- naczytałem się, że ryzykowne zbyt, bo mięcha za mało i może pęknąć
_________________
konecho
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1856
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-21, 08:27   

10 Nm. Jakie to ciężkie :( To kawal nie mechanik. Proponuję może na początek pokombinować z helicoil.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
konecho 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 49
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-21, 08:59   

Helicoil ok, gdyby nie to, że pechowy gwint znajduje się blisko krawędzi i nawiercanie jest ryzykowne kurde...
_________________
konecho
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1856
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-21, 09:30   

Spieprzył, to niech naprawia. Gnębić go w ramach reklamacji.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Jaro5 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 47
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 192
Skąd: Poddębice
Wysłany: 2017-05-21, 10:12   

Ja śmiało bym zastosował helicoil
http://allegro.pl/zestaw-...5783978985.html
Powiększa otwór nie wiele i trzyma doskonale.
Stosuje to w wielu sytuacjach po domorosłych mechanikach i trzyma jak należy.
_________________
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
 
 
konecho 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 49
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-21, 10:24   

I ten zstaw zawiera wszystko czego potrzebuję? Poza wiertarką rzecz jasna:) Trochę się cykam, bo nigdy się tym nie bawiłem..

[ Dodano: 2017-05-21, 12:14 ]
Zamówiłem, będę działał:)
_________________
konecho
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2017-05-21, 12:22   

Jeżeli mięcha wystarczy na Helicoil, to też wystarczy na M7. Ja bym gnojkowi nie odpuścił
Jaro5 napisał/a:
Spieprzył, to niech naprawia. Gnębić go w ramach reklamacji.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Jaro5 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 47
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 192
Skąd: Poddębice
Wysłany: 2017-05-21, 15:44   

konecho napisał/a:
I ten zstaw zawiera wszystko czego potrzebuję? Poza wiertarką rzecz jasna:) Trochę się cykam, bo nigdy się tym nie bawiłem..

[ Dodano: 2017-05-21, 12:14 ]
Zamówiłem, będę działał:)


Zestaw zawiera wszystko co potrzebujesz do naprawy.
Robiłem ostatnio parę gwintów w silniku gdzie ciała było mało i wszystko jest git.

Przed momentem zmierzyłem o ile powiększyć trzeba otwór, w zestawie jest wiertło 6,5 mm, gwintownik 7mm i wkładki , ty kupiłeś akurat długość 8mm jak te z linku, ja używam 10mm ale tonie ma znaczenia choć do alu lepsze 10mm.
Zawsze możesz dokupić osobno dłuższe
http://allegro.pl/sprezyn...6774625264.html

W efekcie końcowym powiększasz otwór o 1mm co daje 0,5mm na ściankę, w zasadzie jest to bardzo niewiele.

Powodzenia w naprawie.
_________________
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
 
 
konecho 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 49
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-21, 18:25   

Dzięki za sugestie, ale muszę dopytać jeszcze- jak mam finalnie powiększyć otwór do 8 mm? Większym gwintownikiem- właśnie 8mm czy mam od razu wiercić szerzej- jakieś 7.5 rozumiem. Czy coś pokićkiałem?
_________________
konecho
 
 
Jaro5 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 47
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 192
Skąd: Poddębice
Wysłany: 2017-05-21, 18:48   

konecho napisał/a:
Dzięki za sugestie, ale muszę dopytać jeszcze- jak mam finalnie powiększyć otwór do 8 mm? Większym gwintownikiem- właśnie 8mm czy mam od razu wiercić szerzej- jakieś 7.5 rozumiem. Czy coś pokićkiałem?

W zestawie masz wszystko, wiertło 6,5mm gwintownik 7mm i tulejki czy tam jak kto woli spiralki które na zewnątrz mają gwint pod gwintownik z zestawu 7mm, a w środku taki jak potrzebujesz czyli 6mm.

Masz filmik
https://www.youtube.com/watch?v=sQHRB2ElZJ0
_________________
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
 
 
konecho 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 49
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-21, 19:30   

Kapewu! Dam znać jak mi poszło. Mam nadzieję, że pod koniec tygodnia zawalczę:) Jeszcze raz dzięki za tłumaczenie. LwG!

temat blokuje do czasu zastosowania się do pkt 1 regulaminu WADERA
_________________
konecho
Ostatnio zmieniony przez WADERA 2017-05-22, 17:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WADERA 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 58
Dołączyła: 04 Mar 2009
Posty: 3447
Skąd: Jankeska/Wrocław
Wysłany: 2017-05-23, 15:47   

Odblokowany
_________________



Moderator na emeryturze, życie jest piękne

 
 
konecho 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 49
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-26, 21:55   

Yes yes yes!!!! Zrobiłem jak poleciliście i sukces!:) Wkręciłem sprężynkę helicoil i trzyma. Zrobiłem na próbę kilkanaście kilometrów i jest ok. Sucho aż miło. Wielkie dzięki za podpowiedzi, zwłaszcza w stronę Jara kieruję!:) Dzięęękiiii
_________________
konecho
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group