YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Podłączenie fanfar - dodatkowy kompresor trąbka XV1900
Autor Wiadomość
Leonn 



Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 161
Skąd: Sieradz
  Wysłany: 2017-03-20, 17:45   Podłączenie fanfar - dodatkowy kompresor trąbka XV1900

Witam

Prosił bym o pomoc w podłączeniu elektrycznym trąbki i kompresora do instalacji xv 1900
Od razu powiem że po podłączeniu pod oryginalny klakson efekt jest mizerny - chciał bym żeby po naciśnięciu oryginalnego przycisku klaksonu włączały się dwa obwody - jeden to para oryginalnych wysoko-tonowych klaksonów i drugi obwód który mam zamiar wykonać przez prekaźnik włączający trąbkę zasilaną kompresorkiem

Zakupiłem trąbkę z kompresorkiem
przewody przekroju 2,5mm miedziane (nie miedziowane)
przekaźnik uniwersalny
bezpiecznik w obudowie 30A
przycisk dodatkowy z nierdzewki jak by się nie dało podłączyć pod orygilany włącznik klaksonu

znalazłem schemat podłączenia przez przekaźnik lecz nic z tego nie rozumiem
kolejny problem mam ze znalezieniem przewodu + po przekręceniu stacyjki tak żeby nie namieszać w instalacji - czy może poprowadzić bezpośrednio z aku i wtedy będzie działać bez kluczyka

Jeżeli ktoś mogł by mi wytłumaczyć jak rozmieścić i podłączyć instalację będę wdzięczny
Trąbka i kompresor zamontowane na przednim gmolu

20170320_164455.jpg
Plik ściągnięto 8454 raz(y) 74.81 KB

20170320_094305.jpg
Plik ściągnięto 311 raz(y) 393.91 KB

Prz.jpg
Plik ściągnięto 115 raz(y) 39.34 KB

20170320_163638.jpg
Plik ściągnięto 121 raz(y) 171.07 KB

20170320_163614.jpg
Plik ściągnięto 141 raz(y) 90.12 KB

_________________
Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2017-03-20, 18:07   

Cześć, masz wszystko co potrzeba, (nie widzę jedynie izolacji i trytek ) zasilanie weź z AKU, masz obecnie klaskon bez kluczyka ? nie sądzę, więc i ten nowy także bedzie działał tak samo.
Złącza 85 i 86 zasilasz z obecnego klakosonu zgodnie ze schematem ;)
Złącze 30 do AKU, 87 podaje plus do kompresora, po podaniu zasilania na 85 i 86 przekaźnik zewrze ze sobą 30 i 87. Minus podłączasz na stałe.

Jak piszesz nie jest to dla Ciebie " łatwe" może poszukaj może kogoś do pomocy ;)
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2017-03-20, 18:42   

Nie musisz podłączać "bezpośrednio do aku" poszukaj w przewodach na i obok akumulatora , a znajdziesz wolny - zaślepiony przewód z plusem , jest na nim przezroczysta igelitowa wsuwka , osłaniająca duży "żeński" konektor . To są wyprowadzenia właśnie do zasilania jakichś dodatkowych odbiorników prądu i one są już po bezpieczniku , ale dodatkowy w komplecie z trąbkami nie zaszkodzi.
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
Leonn 



Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 161
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2017-03-20, 19:26   

Jestem zaskoczony taką szybką reakcją. To znak że forum żyje

Wytłumaczę czego nie rozumiem
Po włączeniu zapłonu i sprawdzeniu napięcia na poszczególnych przewodach oryginalnego klaksonu czyli masa miernika do silnika i drugi przewód kolejno do przewodów oba przewody mają plus (dzisiaj jeszcze raz sprawdzę)- po wciśnięciu przycisku klaksonu na przewodach wchodzących do klaksonu pojawia się 12V czyli + i - tak jak by jeden z przewodów zmieniał biegunowość za pomocą jakiegoś przekaźnika - klakson oryginalny odkręcony od ramy w powietrzu działa prawidłowo czyli masa musi być po przewodzie

dlatego mam problem z tym podłączeniem
Czy na chłopski rozum mógł bym prosić jeszcze raz o wytłumaczenie krok po kroku jaki przewód połączyć w które miejsce - lub narysowanie odręcznego schematu

Czy przycisk załączający oryginalne klaksony to przycisk założony na masie skoro miał by obsługiwać też drugi obwód czy na plusie i wtedy założył bym drugi włącznik fanfar

[ Dodano: 2017-03-20, 20:45 ]
----
dodaje schematy - oryginalnej instalacji
49 - 1 klakson
50 - drugi klakson
51 - przekaźnik oryginalny wpięty w instalację

schemat podłączenia przekaźnika 541 po moim rozumowaniu - proszę poprawić jak coś źle narysowałem

[ Dodano: 2017-03-21, 02:59 ]
Sprawdziłem - jak i na jednym tak i na drugim klaksonie po włączeniu zapłonu są dwa plusy a po naciśnięciu przycisku klaksonu jeden zmienia sie na minus

[ Dodano: 2017-03-23, 00:27 ]
tqmeh napisał/a:

Złącza 85 i 86 zasilasz z obecnego klaksonu zgodnie ze schematem ;)
Złącze 30 do AKU, 87 podaje plus do kompresora, po podaniu zasilania na 85 i 86 przekaźnik zewrze ze sobą 30 i 87. Minus podłączasz na stałe.


Tak właśnie należy zrobić - po dokładnym przestudiowaniu instalacji elektrycznej doszedłem do wniosku że plus na obu przewodach klaksonu po załączonym zapłonie pojawiał się dlatego że klaksony połączone są równolegle i jak mierzyłem przewody od jednego klaksonu to nie odłączyłem przewodów z drugiego i prąd się cofnął - po odpięciu dwóch na jednym przewodzie był stały plus a na drugim masa dochodząca do włącznika klaksonu - podłączenie tak jak opisał tqmeh i klaksony działają tak że w promieniu 100m nie ujrzę już żadnego psa czy kota

dodam tylko że do pinu 85 i 86 można dać przewód o cienkim przekroju 1mm wystarczy do załączenia cewki a do 30 i 87 minimum 2mm tak do 1m długości a bezpieczniej 2,5 żeby strat nie było

schemat1.jpg
Plik ściągnięto 480 raz(y) 56.28 KB

klaks.jpg
Plik ściągnięto 350 raz(y) 94.18 KB

_________________
Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group