Podłączenie przycisk switch i reset obsługa licznika xv 1900 |
Autor |
Wiadomość |
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-03-08, 09:46 Podłączenie przycisk switch i reset obsługa licznika xv 1900
|
|
|
Witam - nie patrzyłem jeszcze w angielskiej wersji instrukcji bo nie wiem jeszcze jak tam wynaleźć mój problem poza tym troche gorzej z angielskim u mnie; a mianowicie nie mam schematu jak podłączyć przycisk switch (konsola) i reset (przy raczce sprzegla) do obslugi licznika bo mam tylko puste otwory. Ktoś wymontował przycisk z konsoli a w rączce jest z tym że nie działa i też nie wiem gdzie i jak ma być on podłączony. Do tego nie mogę się doszukać przekaźnika rozrusznika i miejsca wpięcia głównej masy do silnika czy po prostu masa podłączona do zbiornika oleju na silnik przenoszona jest tylko tym punktem |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
MARSINUS
Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 46 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1362 Skąd: Robotnicza Wieś
|
Wysłany: 2017-03-08, 13:13
|
|
|
Z innej beczki zapytam, widziałeś to przed zakupem ?
Zbiornik był malowany ?
Raczej nikt tak sobie nie wymontowuje tego typu elementów |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-03-08, 13:51
|
|
|
Tak widzialem nawet dostalem ten przycisk, zbiornik mial wteysk tak 4×4cm a poza tym zaden element nie malowany. Motocykl z pewnych rąk |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
Jacek6
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2017-03-08, 13:55
|
|
|
Pewne ręce mówiły po co wymontowały te "klawisze" ? |
|
|
|
|
MARSINUS
Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 46 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1362 Skąd: Robotnicza Wieś
|
Wysłany: 2017-03-08, 13:59
|
|
|
zbiornik mial co ? ? ? |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-03-08, 16:09
|
|
|
Przepraszam literówka. Zbiornik miał wtrysk farby o promieniu 4 cm. Tak mówił ze jak kopił to ten przycisk przy konsoli sie poluzował kable były odłączone juz wcześniej i położył tak go na półkę-nigdy go nie używał bo nigdzie nie znalazł jak to podłączyć tak jak ja
Z przełącznika wychodzą dwa przewody może miał by ktoś możliwość podnieść osłonę konsoli i zobaczyć gdzie podłączyć te kabelki - wstawiam zdjęcia opisywanych dwóch przełączników
pll2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 34 raz(y) 155.01 KB |
pll.jpg
|
|
Plik ściągnięto 37 raz(y) 187.34 KB |
|
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2017-03-08, 18:39
|
|
|
Ja będę w sobotę zdejmował zbiornik (czyszczenie KiN) więc konsolę muszę podnieść , jest tylko taki problem , że w moim jeden przycisk jest przy sprzęgle , a drugi przy hamulcu - to ten co u Ciebie jest na konsoli.. Ale może Ci coś podpowiem . Z konsoli wychodzą trzy wtyczki : o ile mnie pamięć nie myli , dwie mniejsze na 4 piny i większa na sześć - sprawdź która jest wypięta lub w ogóle brak i będzie to ta od przycisku na konsoli. Co do tej przy sprzęgle , to musiał bym rozebrać obudowę przełączników lewą i sprawdzić po kolorach i opisach na kablach jak tam jest podłączone . |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2017-03-08, 21:53
|
|
|
Ja Ci pomogę przeczytać schemat - bo tylko tak będziesz miał informację pewną, a nie "zgadywaną"
1. musisz mieć service manual - oczywiście w j.angielskim bo innego nie ma.
2. otwórz SM na stronie 440 (XV19SW(C)/XV19W(C)/XV19MW(C)/XV19CTSW(C)/XV19CTW(C)/XV19CTMW(C) 2007 WIRING DIAGRAM)
interesuje nas ta strona i następna z opisami.
w/g opisów na stronie następnej nasze urządzenia to:
- 41.Reset switch (przycisk na konsoli) reset - kasowanie, switch - przełącznik
- 58.Select switch (przycisk w manetce) select - wybór, switch - przełącznik
teraz zlokalizuj to na schemacie ze strony poprzedniej czyli 440
zauważ że reset switch podłączony jest przewodem zielono - czarnym, który idzie do przełącznika select switch nr 58 i tam przechodzi w kolor żółto - zielony, następnie idzie do urządzenia nr 40 czyli do multi function meter (wyświetlacz multifunkcyjny)
(zwróć uwagę też na czarną wtyczkę trójkątną po prawej stronie elementu nr 40) fizycznie ona jest pod chromowaną osłoną licznika ..... (powinna być) |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-03-09, 01:41
|
|
|
Dzięki już mi to dużo pomaga - jutro przeanalizuje - tylko co z drugim kablem przełącznika z konsoli... jak narazie dodam zdjecie wtyczek - jedna jest wolna z 3 kablami
20170309_002306.jpg
|
|
Plik ściągnięto 49 raz(y) 272.15 KB |
|
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2017-03-09, 08:29
|
|
|
No i w tą wolną powinna pasować wtyczka od tego przełącznika w konsoli - zdjęcia przełącznika zrobiłeś tak , że nie widać wtyczki (czy w ogóle jest?). |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-03-09, 08:40
|
|
|
Nie nie właśnie nie ma wtyczki na przełączniku. Zarobie wsówki i podepne z tym ze gniazdo jest na 3 przewody a z przelacznika wychodza dwa |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
kusy
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2017-03-09, 14:27
|
|
|
Przełącznik z konsoli jest podłączony bezpośrednio do licznika. Szukaj w tej wiązce koszulki z obciętymi kablami. |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2017-03-09, 16:48
|
|
|
kusy napisał/a: | podłączony bezpośrednio do licznika |
Jesteś pewien ? do zdjęcia konsoli trzeba wymontować przełącznik? bo jak inaczej - wydaje mi się , że to jednak musi być po wtyczce - może się różnić między modelami umiejscowienie tego wyłącznika , na konsoli lub , jak u mnie na obudowie przy hamulcu , ale licznik - wiązka też musi być inny , bo u mnie wszystkie kable z licznika idą do wtyczek i w tedy podnosisz konsolę , wyciągasz wtyczkę i zdejmujesz razem z przełącznikiem . |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-03-09, 19:32
|
|
|
To gniazdo z 3 przewodami w 4-pinowej białej obudowie idzie bezpośrednio od licznika a dzisiaj znalazlem jeszcze jedno wolne gniazdo czarne trójkątne z prawej strony zbiornika pod konsolą z dwoma przewodami zielono żółtym i zielono czarnym tez do niczego nie podłączone. Wie ktoś od czego to?
ss1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 42 raz(y) 271.78 KB |
|
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
kusy
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2017-03-09, 20:10
|
|
|
tygrys napisał/a: | wydaje mi się , że to jednak musi być po wtyczce |
Sory,ale ja twoje "wydaje" obalam swoim "sprawdziłem". |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2017-03-09, 20:47
|
|
|
Leonn napisał/a: | Wie ktoś od czego to? |
W sobotę , jak pisałem zdejmę zbiornik i postaram się to "rozjaśnić". Wychodzi na to , że są tam cztery wtyczki (pamięć jednak zawodna jest) a rozbierałem to co najmniej kilka razy. Czy pokazuje Ci stan paliwa? jedna z tych wtyczek na 2 piny jest od poziomu paliwa i kabelki "biegną" pod spód zbiornika. |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-03-09, 22:52
|
|
|
Tak wskaźnik paliwa działa (pamiętajcie że to wersja USA mogąca się różnić co do ilości wtyczek od wersji EU - rozmieszczenie przycisków reset i switch różne ale podłączenie powinno być raczej takie samo do licznika)
czyli reasumując ja mam 5 wtyczek z czego dwie odłączone (wpięte w otwory z przodu zbiornika - opisuje od lewej)
-trójkątna biała 3 piny 2 przewody (podłączona) - bodajże ta od stanu paliwa
-prostokątna czarna 6 pinów 6 przewody (podłączona)
-prostokątna biała 6 pinów 6 przewody (podłączona)
-kwadratowa biała 4 piny 3 przewody (nie podłączona)
-trójkątna biała 3 piny 2 przewody (nie podłączona) |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2017-03-10, 08:25
|
|
|
Postaram się opisać , jak Ty od lewej itd. Ja mam też wersję USA. |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-03-10, 08:32
|
|
|
Leonn napisał/a: | ... pamiętajcie że to wersja USA mogąca się różnić co do ilości wtyczek od wersji EU ... |
Wersje amerykańskie od europejskich różnią się przede wszystkim wiekością zniszczeń powypadkowych. W żadnym jednak wypadku nie mogą się różnić od schematu do danej wersji. Jeśli rzeczywista instalacja nie pasuje do schematu z danej wersji, to tym gorzej dla instalacji, bo świadczy to jedynie o tym, że motocykl był powaznie i byle jak odtwarzany.
Tak jak poradzono wcześniej - ściągaj dokumentację i tam masz wszystko czarne na białym, jak ma być podłączone. Jest bowiem spore prawdopodobieństwo, że skoro wcześniej nie podłączono przycisku, to jest od innej wersji motocykla.
Tak swoją drogą, to olałbym ten przycisk i w pierwszej kolejności zrobił dokładną inspekcję motocykla, bo pod bakiem i osłonami może się kryć jeszcze jakaś niespodzinaka i to mająca wpływ na bezpieczeństwo, a nie na mało istotny aspekt obsługi drogomierza. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2017-03-10, 15:44
|
|
|
Tu masz schemat z tymi wtyczkami.
schemat.png
|
|
Plik ściągnięto 184 raz(y) 83.14 KB |
|
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
|