Przesunięty przez: ciecio 2017-03-04, 18:52 |
Doradźcie..przesiadka z DS650 na Stratoliner 1900 |
Autor |
Wiadomość |
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-03-03, 23:54 Doradźcie..przesiadka z DS650 na Stratoliner 1900
|
|
|
Witajcie
Przyszedl czas na planowaną zmianę moto po 4 latach jazdy DS650- fakt że zostaje przy Yamaszce i teraz moje pytnie odnośnie wrażeń z jazdy stratolinerem 1900 - mam mozliwosc kupic od sasiada lecz mam kilka obaw czy dam rade go prowadzić przy tak wielu zmianach jakie napotkam po przesiadce z DS 650 Classic
Mój wzrost 176 waga 94 kg
Każda opinia mile widziana |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
WADERA
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 58 Dołączyła: 04 Mar 2009 Posty: 3449 Skąd: Jankeska/Wrocław
|
Wysłany: 2017-03-04, 06:19
|
|
|
to jak przesiadka z malucha do mercedesa
pewnie, że dasz radę
1900 ciut szybciej jedzie i ma hamulce
Ja przesiadłam się z 650 na 1300 i nie było kłopotu, ale fakt czuje się respekt do maszyny
Powodzenia |
_________________
|
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2017-03-04, 07:25
|
|
|
Ja przesiadłem się z 1100.
1900 nie jest zbyt przyjazny na ciasnych zakrętach i trzeba je pokonywać na półsprzęgle ale prowadzi się fajnie.
Jak pisała Wadera, wymaga respektu, zresztą jak każdy motocykl. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-03-04, 08:49
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi - w tym tygodniu umówię się na oględziny a dzisiaj przejadę się Midnightstarem 1300 dla porównania. Jedyne co jeździłem to DS1100 custom. Moje obawy są nie ze względu na dużą moc a na ciężar tego motocykla, do tego jazda z plecaczkiem i bagażami przy mojej posturze i wzroście. Nie znam zachowania tego motocykla ale wiem że cholernie mi sie podoba ta lokomotywa
jak możecie wpiszcie w komentarzach wzrost waga będę miał porównanie z tym co w komentarzu. Słyszałem że jak poniżej 165 cm wzrostu to ciężko manewrować i odpychać się ciągnąc maszynę do tyłu np na parkingu a ja zaledwie 10 cm wyższy |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
grzechu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2017-03-04, 08:49
|
|
|
Merlin, ty przestań się bać bo sprzęgło spalisz ,
Stratoliner to maszyna oczywiście dużo cięższa i dlatego budzi respekt ale przecież jej nie nosisz natomiast żadnym moto nie dałem tak podest ami jak lokomotywa .
Dla mnie jedyna wada to biegi którymi non stop trzeba mielic w górę i w dół
poza tym na kon i naprzód |
_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
|
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2017-03-04, 09:13
|
|
|
No właśnie Grzechu, chodziło mi o to ciągłe mieszanie biegami, dlatego napisałem o półsprzęgle, choć na bardzo ciasnych zakrętach (np trasa Transfogarska) dla mnie nie było możliwe nie używać półsprzęgła.
[ Dodano: 2017-03-04, 09:14 ]
Leonn napisał/a: | Dzięki za odpowiedzi - w tym tygodniu umówię się na oględziny a dzisiaj przejadę się Midnightstarem 1300 dla porównania. Jedyne co jeździłem to DS1100 custom. Moje obawy są nie ze względu na dużą moc a na ciężar tego motocykla, do tego jazda z plecaczkiem i bagażami przy mojej posturze i wzroście. Nie znam zachowania tego motocykla ale wiem że cholernie mi sie podoba ta lokomotywa
jak możecie wpiszcie w komentarzach wzrost waga będę miał porównanie z tym co w komentarzu. Słyszałem że jak poniżej 165 cm wzrostu to ciężko manewrować i odpychać się ciągnąc maszynę do tyłu np na parkingu a ja zaledwie 10 cm wyższy |
Czy będziesz ważył 110 czy 130 kg, jak Ci się 1900 za mocno przechyli to tylko trzeba zeskoczyć i obserwować jak upada |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
arkady007
Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 52 Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 208 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-03-04, 10:04
|
|
|
Ja bym Ci doradził następujące tematy:
1. siłownia siłownia i jeszcze raz siłownia (będzie potrzebna i to na pewno)
2. Przesiadasz się na lokomotywę i będziesz musiał bardzo uważać
3. Zaszczep w sobie bardzo dużo pokory (1900 drze do przodu niewyobrażalnie)
No i przede wszystkim miłej jazdy |
_________________ Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ... |
|
|
|
|
andrzejnow666
Model: MS1900
Rocznik: 2009
Wiek: 51 Dołączył: 21 Paź 2011 Posty: 764 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2017-03-04, 11:07
|
|
|
Bierz i się nie zastanawiaj. Ja się przesiadłem z 1100 i jestem b. zadowolony. Przez niski środek ciężkości prowadzi się lepiej niż 1100, to z mieszaniem biegami to niestety prawda, ale po jakim czasie się przyzwyczaisz. Jak się pomyśli w czasie parkowania to i o masie tego motocykla nie trzeba będzie specjalnie pamiętać. Pamiętać za to trzeba by trzymać się kiery bo ciąg ma niewyobrażalny :):)
Wzrost 195 cm, a waga 115 kg |
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1259 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2017-03-04, 11:33
|
|
|
Leonn, dasz radę a to że się obawiasz tylko Ci pomoże
Mamy podobny wzrost i wagę, po nastu latach nie jeżdżenia wsiadłem na MS-a 1300 i dałem radę, powoli i bez ruminowania
Powodzenia |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
|
|
|
|
Jacek6
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2017-03-04, 12:37
|
|
|
Ruminowanie to omijanie min w roomie ? |
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1259 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2017-03-04, 18:48
|
|
|
Jacek6, literówka wyszła Tobie się nie zdarza nigdy..... |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
|
|
|
|
sly1078
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1346 Skąd: Dragoni - Wrocław
|
Wysłany: 2017-03-04, 19:59
|
|
|
Ważę 94 kg (same mięśnie ) 178 cm wzrostu, 35000 km doświadczenia na XVS 650 Custom. Wsiadłem na lokomotywę i od razu poczułem się dobrze na tym sprzęcie po 50 km przeciskałem się w korkach jak na skuterze. Dodam że łatwiej prowadzi się niż XV 1700. Przejechałem 1000 km tym motorem i mam tylko jedno zastrzeżenie- wtrysk |
_________________ https://www.facebook.com/Dragoni.Wroclaw |
|
|
|
|
PrzemekN
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 55 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 2071 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2017-03-04, 22:46
|
|
|
sly1078 napisał/a: | Ważę 94 kg (same mięśnie ) 178 cm wzrostu, 35000 km doświadczenia na XVS 650 Custom. Wsiadłem na lokomotywę i od razu poczułem się dobrze na tym sprzęcie po 50 km przeciskałem się w korkach jak na skuterze. Dodam że łatwiej prowadzi się niż XV 1700. Przejechałem 1000 km tym motorem i mam tylko jedno zastrzeżenie- wtrysk |
A w czym Ci przeszkadza wtrysk? Według mnie, to zaleta, a nie wada, szczególnie przy tak zaawansowanym technicznie motocyklu |
_________________ Psy szczekają, karawana idzie dalej
Garaż:
MS 1900, H-D FLHTKL "Osiołek"
SREU #1022 |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2017-03-04, 23:13
|
|
|
Ja przesiadłem się kilka lat temu z xvs100 na xv1900 i oto moje spostrzeżenia:
xv1900
-prowadzi się łatwiej w zakrętach, łatwiej się go wyprowadza z zakrętu
-jest bezpieczniejszy przy wyprzedzaniu,
-schodzi dużo niżej w zakrętach (do tarcia podestami)
-nie trzęsie
wady:
- mały zbiornik, na autostradzie to porażka.
- trzeba parkować z głową, tak żeby można było wyjechać do przodu.
- nie zawracać w ciasnych ulicach.
Jeżeli chodzi o trasę Tranfogaraską to zakręty na niej są jak na autostradzie.
aaaa zapomniałem. srać na wszystko. kup go tylko dla klaksonów. są tego warte! |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
sagittarius
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 51 Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 3209 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2017-03-05, 09:19
|
|
|
No to wychodzi na to że jako jedyny tu z wypowiadających się przesiadłem się z 650 custom na xv 1900 i napiszę że... zaje.....fajnie!!! A teraz parę faktów:
1. po pierwsze primo jak już ktoś wspomniał - dobra obserwacja terenu podczas parkowania bo skubanej nie wypchasz sam z dziury np. na polance zlotowej
2. ciasne skręcanie np. do posesji/zawracanie pod górkę cz z, uważać warto bo cię może (nie musi) przegibnąć
3. zupełnie inna jazda w moim przypadku zmiana przedniego koła z wąskiego na szerokie po prostu bajka na frezowanym asfalcie, w koleinach - waga swoje robi i lokomotywa zupełnie inaczej się zachowuje, bezpieczniej
4. komfort jazdy - dla mnie to była zmiana z taboretu na fotel
5. waga a zarazem środek ciężkości bez porównania - 100 razy bezpieczniej
6. komfort dla plecaczka
7. podziw innych motocyklistów jak i przechodniów
8. a na koniec jedna jedyna jak dla mnie wada.... jak chcesz pogonić i na autostradzie podkręcisz manetkę to... no cóż coś za coś boli w portfelu
Więc jak widzisz zero minusów same plusy brać i jeździć!!! |
_________________ No road is too long when you have good company |
|
|
|
|
ciecio
Model: PLECACZEK
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 424 Skąd: Sam już nie wiem
|
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-03-05, 12:43
|
|
|
Bardzo pomogliście mi tymi komentarzami. Jutro jadę na oględziny i mam nadzieje będzie zakup... dzisiaj jeszcze do wieczora mam czas żeby doczytać na co zwrócić uwagę przy zakupie tego motocykla i jutro pochwale się lub wpadnę w depresje jak okaże się już nie aktualny... |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2017-03-05, 19:09
|
|
|
Zwróć uwagę na główkę ramy - czy nie było coś kombinowane.
Niech cię nie zwiodą troszkę "kiepskie" spawy - w zasadzie takie byle jakie mają być) |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
Drivers
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 44 Dołączył: 13 Gru 2016 Posty: 4 Skąd: Ostromecko
|
Wysłany: 2017-03-05, 21:14
|
|
|
Hej, nie ma co się zastanawiać, ja miałem VL 800 teraz MS 1900 to jest bajka. Zastanawiałem się bo ciężki, duży, ale po pierwszej próbnej jeździe powiedziałem że biorę.
Mój wzrost 174cm waga 85kg |
_________________ Nie jeździsz, nie żyjesz |
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-03-05, 21:19
|
|
|
trzymajcie kciuki.... oby sie udalo bo depresja murowana jak cos poljdzie nie tak |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
|