YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
KONSERWACJA ZACISKU HAMULCOWEGO
Autor Wiadomość
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2566
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-04-28, 12:59   KONSERWACJA ZACISKU HAMULCOWEGO

Krótka instrukcja konserwacji zacisku hamulcowego.
1. Narzędzia i materiały fot.1
- klucz 12
- klucz10
- szczoteczka druciana
- szczoteczka do zębów
- płyn do mycia alufelg / nieagresywny /
- smar do tłoczków
- smar miedziany

- dodatkowo w zależności od potrzeb 1-2 piwa

2. Luzujemy śrubę 3 i odkręcamy śruby 1, 2, 4. / fot. 3 /

3. Zdejmujemy zacisk z tarczy /fot. 4 /

4. Wyjmujemy klocki i myjemy zacisk spryskując preparatem do felg używając szczoteczek i spłukując obficie wodą /fot. 5 /

5. Naciskając klamkę hamulca i przytrzymując drugi tłoczek wysuwamy pierwszy / fot. 6 /, dokładnie szmatką zwilżoną preparatem czyścimy go i smarujemy smarem do tłoczków / fot. 7 /

6. Wciskamy tłoczek do obudowy i powtarzamy te same czynności z drugim tłoczkiem / fot. 8 /

7. Smarujemy prowadnice klocków smarem miedzianym / fot. 9 /

8. Smarujemy smarem miedzianym sworznie uchwytu klocków / fot. 10 /

9. Składamy zacisk, zakładamy na tarczę i mocujemy śrubami / fot. 11 /

10. Kilkakrotnie pompujemy klamką do uzyskaniu oporu.

11. Cieszymy się z własnoręcznie wykonanej konserwacji.

FOTKI

1. http://www.fotosik.pl/zdjecie/3dad9493f1402d3f
2. http://www.fotosik.pl/zdjecie/8c977682e6cee792
3. http://www.fotosik.pl/zdjecie/11bfe9fc28d6bf6a
4. http://www.fotosik.pl/zdjecie/fcfecccddc4051af
5. http://www.fotosik.pl/zdjecie/fcfecccddc4051af
6. http://www.fotosik.pl/zdjecie/c9f179855864d4d9
7. http://www.fotosik.pl/zdjecie/3773bde0385c152c
8. http://www.fotosik.pl/zdjecie/fc99891352be6756
9. http://www.fotosik.pl/zdjecie/8ce7cd8d2caeba94
10. http://www.fotosik.pl/zdjecie/f4c1a9f24eaa546f
11. http://www.fotosik.pl/zdjecie/dadd4d5ccba903c8
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
Ostatnio zmieniony przez ciecio 2016-12-08, 08:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2011-04-28, 13:57   

vaaks, nic nie piszesz (albo ja jestem ślepy) o gumowych uszczelkach tłoczków i jakichś osłonkach przeciwkurzowych. Na fotkach też nie widzę. Coś się z nimi robi, czyści, wymienia?
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-04-28, 14:18   

Arcon, uszczelki tłoczków są wewnątrz zacisku. Trzeba uważać wkładając ponownie tłoczek, żeby wszedł prostu, bo inaczej może ściąć uszczelnienie. ( mnie się tak zdarzyło w zacisku puszki). Generalnie nie robi się z nimi nic. Można delikatnie posmarować wazeliną techniczną, lub silikonem w płynie do konserwacji wszelkiego rodzaju gum. Wymienia się jak są nieszczelne ( uwaga drogie)
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-24, 12:55   

Mała korekta. Sworzni zacisków nie należy smarować smarem miedziowym. Z doświadczenia wiem, że to bąd i zaciski staną. Proponuję ATE Plastilube.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2012-09-04, 10:27   

tloczkow lepiej calkowicie nie wyciagac, bo one w srodku i tak sa czyste i lepiej wyczyscic ta wystajaca czesc, ktora ulegla zabrudzeniu, nie bedzie wtedy problemow z nieszczelnoscia i odpowietrzaniem
 
 
duoma 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 47
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 901
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2012-09-04, 10:34   

Tłoczki łatwo się wyciąga i łatwo wkłada, uszczelka tłoczka jeżeli nie jest uszkodzona i nie widać wycieków to jest sprawna. Ja smaruję tłoczek smarem do tłoczków (rozpuszcza się w płynie hamulcowym) Dobry opis.
 
 
dziekan_alzair 


Rocznik: 2004
Wiek: 42
Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 423
Skąd: GŁ FREE STAR P-ce
Wysłany: 2012-09-04, 14:32   

Sworznie można też posmarować smarem grafitowym z domieszką ATE z mogo doświadczenia i testów mieszanka nie do zatarcia....

VAKSIU napisałeś że potrzeba też od jednego do dwóch piwek ale nie widzę ich wśród narzędzi a napoje chłodzące w trakcie pracy są dość potrzebne :)
_________________
Bo życie jest po to by jeździć na moto....

Lubie kiedy się zieleni lobię jak się chopper mieni....
 
 
gery73 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 232
Skąd: Kielcówek
Wysłany: 2012-09-06, 11:52   

To jak to to tak wszystko w powietrzu robicie - nie odkręcacie przewodu hamulcowego i zacisk na stół ? - czy coś źle zrozumiałem. I płyn po wyjęciu cylinderków nie wylatuje ?
I kluczyk 8 do odpowietrznika jeszcze się przyda.

Ja robie tak że cały zacisk zdejmuje i spuszczam płyn hamulcowy - zacisk na stół tłoczki wyjmuje czyszcze, smaruje składam jak kolega nowe klocki, nowy płyn odpowietrzenie i rura.
A tłoczków wewnątrz nie ma sęsu smarować DOT4 ma takie właściwości smarujące że nie zastąpi tego żaden smar, a ponadto każdy smar rzekomo stosowany do tłoczków rozpuści sie w DOT4 - więc po co jak nie trzeba. Smarujemy prowadnice i powierzchnie klocka przylegające do cylinderków.




pozdrawiam gery73
_________________
Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2016-12-06, 22:38   

BenWito napisał/a:
a przy okazji chyba to nie jest normalne gdy przednie koło podniesionego moto wprawiam w ruch to słychać jak klocki trą po tarczy która zresztą posiada dziwne porysowania i koło jest wyhamowywane.
być może nie odbijają tłoczki i klocki lekko, bo lekko ale dociskając do tarczy. Rysy mogą być spowodowany czymś co dostało się między klocek a tarczę czy kiepskiej jakość klockiem, jak również zużyciem klocka. Trzeba zdjąć zacisk i sprawdzić.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez ciecio 2016-12-08, 08:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Clinton 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 56
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 345
Skąd: Dragoni-Wrocław
Wysłany: 2016-12-07, 08:55   

BenWito napisał/a:
... chyba to nie jest normalne gdy przednie koło podniesionego moto wprawiam w ruch to słychać jak klocki trą po tarczy która zręsztą posiada dziwne porysowania i koło jest wyhamowywane...

Hamulec tarczowy ma to do siebie, że zawsze klocki delikatnie trą o tarczę hamulcową. Jast to słyszalne. Natomiast w żaden sposób tarcie nie może powodować oporów. Jeżeli pokręcisz kołem i ono się kręci, kręci, kręci... a tylko słychać tarcie to jest wszystko ok. Jeżeli natomiast pokręcisz kołem a ono się zaraz zatrzyma to masz do regeneracji zacisk.
_________________
Pozdrawiam Clinton
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group