LIGHTBARY - PYTANIA |
Autor |
Wiadomość |
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1261 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2016-10-12, 22:10
|
|
|
Do choppera takie cacko chcesz założyć, jak kto lubi....
|
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
|
|
|
|
mike79
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45 Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 628 Skąd: Trójmiasto - Reda
|
Wysłany: 2016-10-13, 14:00
|
|
|
To zależy, chcesz żeby świeciło a niekoniecznie wyglądało i było w dobrej cenie? To myślę że jest taka możliwość
Poza tym podałeś najbrzydszy przykład |
_________________ Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin |
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1261 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2016-10-13, 17:51
|
|
|
mike79, w liku który podałeś jest taki opis:
LAMPA ROBOCZA 16 LED DIODOWA HALOGEN 48W 12-24 V
więc i aledrogo dało taki obraz jak powyżej |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
|
|
|
|
mike79
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45 Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 628 Skąd: Trójmiasto - Reda
|
Wysłany: 2016-10-13, 18:28
|
|
|
Czepiasz się, bo chcesz się czepić. Podałem przykład zrobisz jak zechcesz
Jakbyś nie otwierał pierwszego zdjęcia a w googlach wpisał lampa robocza to wyjdzie parę fajniejszych lampek
https://www.google.pl/sea...3g-3zRior27M%3A |
_________________ Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin |
|
|
|
|
Gandalf
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48 Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 106 Skąd: OL-WA
|
Wysłany: 2016-10-14, 19:08
|
|
|
mike79 - na pewno takie halogeny poprawią widoczność, ale mi chodzi o najbardziej "skompresowane" rozwiązanie. Mam wersję custom i staram się jak najmniej ją obwieszać, aby nie stała się jeżdżącą choinką. Stąd też pomysł na zamontowanie lightbarów na teleskopach Zastanawia mnie jedna rzecz - większość tych halogenów ma podany zakres napięcia zasilania, np. 12 - 24 V / 9 - 33 V, a to znaczy, że przy niższym napięciu muszą pobierać większy prąd, aby uzyskać odpowiednią moc świecenia
tqmeh - tak jak ktoś napisał, wszystko jest kwestią gustu. Pamiętacie Clarksona jakim skuterem jeździł w Wietnamie i te chromowane lusterka
|
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1261 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2016-10-14, 19:57
|
|
|
Gandalf, czy ja coś mówiłem ws Twojego wyboru? temat był o sposobie świecenia a nie o wyglądzie, zakładaj co chcesz jestem z Tobą |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5367 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2016-10-14, 20:34
|
|
|
Gandalf napisał/a: | Pamiętacie Clarksona jakim skuterem jeździł w Wietnamie i te chromowane lusterka | i jak się wyłożył |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
Gandalf
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48 Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 106 Skąd: OL-WA
|
Wysłany: 2016-10-14, 20:42
|
|
|
tqmeh - spoko, luzik Ja tylko mówię, że komuś mogą się takie halogeny robocze jak zaprezentował mike79 podobać, jego sprawa. Ja osobiście szukam czegoś dyskretniejszego i jak dla mnie są niepraktyczne - tym bardziej, że ich maksymalny pobór prądu jest dyskusyjny. Może się okazać, że się nimi obwiesisz i układ zasilania Ci siądzie ...
[ Dodano: 2016-10-14, 20:50 ]
pyra napisał/a: | i jak się wyłożył |
Mówisz o tym: ( 3 min. 28 sek.) ?
[ Dodano: 2016-10-15, 12:14 ]
OK - trochę wczoraj poszperałem po Internecie i znalazłem jeszcze takie kompaktowe reflektory (wyposażone w żarówki 12V 55W):
Czy ktoś z Was miał możliwość ich sprawdzenia ? Chodzi mi o jakość wykonania, sposób świecenia, funkcjonalność np. przy wymianie żarówki, itp |
|
|
|
|
LECHU
Rocznik: 2004
Wiek: 68 Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 411 Skąd: Tychy-Jankes
|
Wysłany: 2016-10-15, 18:30
|
|
|
Mam takie od roku,zamontowane na gmolach. Zmieniłem żarówki na ledowe,co do wykonania to nie ma się do czego przyczepić. |
|
|
|
|
Gandalf
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48 Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 106 Skąd: OL-WA
|
Wysłany: 2016-10-17, 08:57
|
|
|
LECHU - super, bardzo dziękuje za odpowiedź. To znaczy, że jest jakaś alternatywa na te reflektory soczewkowe, o których myślałem na początku A jakie dokładnie żarówki LED w nich zastosowałeś ? Na stronie nie ma dokładnej specyfikacji, jest tylko podane, że są to: 12 V 55 W , ale nie ma podanego ich typu A i jak one zachowują się na drodze, dają na tyle dobrą wiązkę, że oświetlają dodatkowo przestrzeń przed pojazdem, czy raczej należy je traktować, jako oświetlenie obrysu motocykla ? Dałbyś radę wrzucić jakieś zdjęcie, jak rozwiązałeś sposób montażu do gmola (ewentualnie opisać) ? Pozdrawiam |
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1261 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2016-10-17, 09:52
|
|
|
LECHU, Też chyba pójdę w tym kierunku, mam co prawda zakupione już coś ale te jakoś zacniej się prezentują.
Co do mocowania kupiłem uchwyty do gmoli.
Pozostaje jeszcze kwestia włącznika, w kpl był czarny z czerwonymi przyciskami ale daje z niego ryżem i trzeba poszukać czegoś o wyższym IP |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3089 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
Gandalf
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48 Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 106 Skąd: OL-WA
|
Wysłany: 2016-10-17, 12:30
|
|
|
OldDiver napisał/a: | ... pamiętajcie o obciążalności wyłącznika ... |
Święte słowa ... Ponieważ chciałbym wpiąć się instalacją lightbar'ów w układ zasilania świateł mijania (po staremu krótkich ) na zasadzie połączenia równoległego, z zastosowaniem oddzielnego bezpiecznika oraz wyłącznika, wartość maksymalnego poboru prądu jest dla mnie dość ważna. Opcja zastosowania żarówek LED, tak jak napisał LECHU, wydaje się z tego względu dość ciekawa. Planuje zastosować bezpiecznik o odpowiednio mniejszej wartości, aby w razie awarii lighbar'ów nie utracić świateł mijania (poleci ten od lightbar'ów, a nie główny od świateł - kwestia tylko pomiaru amperomierzem, ile te żarówki będą pobierały prądu). Wpięcie się instalacją w okolicy lampy przedniej spowoduje uproszczenie całej instalacji, ponieważ nie będę musiał ciągnąć oddzielnego zasilania od samego akumulatora. Wyłączenie wszystkich świateł podczas wyjęcia kluczyka ze stacyjki, zgasi również lighbary, a oddzielny wyłącznik, zapewni regulację czy chcę mieć tylko światła mijania, czy światła mijania + lightbary. W teorii wszystko powinno wyjść, ale jak to mówią diabeł tkwi w szczegóły, stąd wolę wszystko dokładnie zaplanować ... tak jak to zrobiłem przy montażu dodatkowego światła stopu na LED’ach pod bagażnikiem
Oczywiście, jeżeli prąd pobierany przez lightbary okaże się zbyt duży (a tego się trochę obawiam, bo aby uzyskać te 55 W świecenia, przy 12V zasilania - to jednak trzeba trochę tej energii dostarczyć), wówczas wrócę do koncepcji ciągnięcia oddzielnej instalacji od akumulatora. W końcu sezon się już kończy i motocykl postoi trochę w garażu, to i można będzie zdemontować kilka części, aby spokojnie dostać się do środka. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-10-17, 16:45
|
|
|
Gandalf, zostań przy Cytat: | koncepcji ciągnięcia oddzielnej instalacji od akumulatora. W końcu sezon się już kończy i motocykl postoi trochę w garażu, to i można będzie zdemontować kilka części, aby spokojnie dostać się do środka.
| jedynie słuszna. Zapewnia święty spokój i poczucie bezpieczeństwa. Spalić instalacje można w kilka minut, odbudować już jest trochę trudniej |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Sokół
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 47 Dołączył: 10 Cze 2015 Posty: 22 Skąd: Sokołów podlaski
|
Wysłany: 2016-11-10, 20:36
|
|
|
Panowie w mojej Yadzi angol, który był poprzednim właścicielem podpiął lightbary jakieś hamerykańskie z niewymiennymi żarówkami po 35w sztuka bezpośrednio do mijania z oddzielnym włącznikiem, używam ich jeżdżąc nocą i dają radę, bezpiecznik oryginalnej mocy siedzi i o dziwo nic się nie dzieje, mam zamiar albo wymienić wkłady na jakieś Led owe o ile dobiorę średnicę albo zrobić konkretną instalację tak jak mnie uczono na przekaźniku itd bo to jedyne prawidłowe rozwiązanie, takie oto moje zdanie na ten temat jest
pozdro
Sokół |
_________________
|
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3089 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
Sokół
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 47 Dołączył: 10 Cze 2015 Posty: 22 Skąd: Sokołów podlaski
|
Wysłany: 2016-11-15, 08:04
|
|
|
To nie pytanie a bardziej stwierdzenie, że instalacja wytrzyma nawet takie obciążenie dodatkowe, nie twierdzę, że jest to zrobione prawidłowo i na następny sezon sam będę przerabiał to tak jak napisałem albo na ledy albo z przekaźnikiem, japońskie instalacje najwidoczniej mają więcej przewodu w przewodzie niż chinskie skoro nic się jeszcze nie spaliło
pozdro
Sokół |
_________________
|
|
|
|
|
misiek1971
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 53 Dołączył: 27 Kwi 2012 Posty: 92 Skąd: CIEPIELÓW
|
Wysłany: 2017-11-13, 11:37
|
|
|
a jaką półkę i jakie lampy polecalibyście do lokomotywy tak aby zgrywały się z całością i nie powodowały złośliwych komentarzy |
_________________ Żyj tak abyś nigdy nie żałował że czegoś nie zrobiłeś. |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5367 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2017-11-13, 12:18
|
|
|
Oryginalne od Yamahy |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
misiek1971
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 53 Dołączył: 27 Kwi 2012 Posty: 92 Skąd: CIEPIELÓW
|
Wysłany: 2017-11-13, 15:46
|
|
|
nic w przystępniejszej cenie |
_________________ Żyj tak abyś nigdy nie żałował że czegoś nie zrobiłeś. |
|
|
|
|
|